Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

nie wiem ille bedzie kosztowal m2, jeszcze nie wiem. Narazie dopytuje jaki styropian i ile, ile zbrojenia, jakie podloze itp itd.. Chcialbym skorzystac z duzego doswiadczenia uzytkownikow forum, tak zeby nie bylo ani za duzo/malo stryropianu, zbrojenia itd.. A to bedzie robilo koszta :)

A było przecież liczone i podawane. Trzeba czytać uważnie nie tylko ostatnią stronę.:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A było przecież liczone i podawane. Trzeba czytać uważnie nie tylko ostatnią stronę.:p

 

A to wlasnie nie jest takie proste. Nawet ceny za beton: W Polsce rozrzut cen do 100zl/m³, B30 w Wroclawiu ok. 170zl, w Wloclawek 270zl:o

pytanie czy na EPS czy na XPS pomijam, a grubosci graja role, statyka, tzn ile zbrojenie, obojetnie teraz jakie (choć tu tez pole na oszczednosci, zbrojenie rozproszone wychodzi taniej), ba, nawet wymiary graja role: im mniejsza plyta, tym wyzsza cena za m², ponieważ dlugosc obwodu względem powierzchnia tez robi swoje. Nie mowiac o gruntach, to tez roznie bywa. Nawet wybor konstruktora: Może się zdarza ze potrafi tylko obliczac strop i wychodzi plyta 30cm pod domem parterowym...

Dzis miałem przypadek, ze konstruktor podawal w obliczeniu fundamentow obciążenie pod scianami 78kN/mb pod domem z bali o grubości 12cm :o... dzwoniłem, narzekałem ze niemożliwe itd., a co mam powiedzieć , wyszlo nagle ze obliczeniowo jest tam 27 kN/mb... takie rzeczy tez maja wpływ na cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie odnosnie styro pod podlogowke. Bede robil ogrzewanie na plycie, i pytanie czy EPS dwa razy po 5 cm rozlozyc po calosci i na to wylewka i na tym scianki dzialowe i konstrukcyjne czy lepirj pod scianki nie dawac..

 

Dzieki za milych slow :) Mysle ze jest tu dużo więcej osob którzy pomagają i udzielają wiedze.

 

wylewka: już wyżej pisałem, uważam ze lepiej najpierw zrobić sciany działowe, a po tym wylewka. Nie tylko, ze wylewka musiałaby znacznie mocniejsza, EPS tez. Jedna z zalet takiej wylewki jest odlaczenie dzwiekowe miedzy pokojami. Inaczej każdy krok, każdy slowo może będzie slychac. Lepiej jeśli wylewka jest oddylatowana od scian i pod drzwiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem, a jeszcze dwa pytania:

1 - czy jesli bedzie zbrojenie (5 cm od dolu i 5 cm od gory), oczko 15x15 to wystastarczy czy trzeba robic dodatkowe zbrojenie pod sciany nosne i dzialowe?

2 - na jakiej glebokosci powinna byc kanalizacja pod plyta? Bede mial tuczen i rozmumiem ze trzeba rury pisakiem opsypac ale po zageszczeniu 50 cm tlucznia (na to XPS) jak gleboko musze wkopac rury kanalizacyjne? Rozmumiem ze wode moge rozprowadzic miedzy zbrojeniem? I jak podejescie pod kominek i projektant powiedzial ze potrzebuje dwie 160 pod wyprowadzenie PC. Jak gleboko w ziemie/tluczen powinienem sie wkopac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod ściany nośne zazwyczaj robi się dodatkowe zbrojenie, aczkolwiek to nie jest reguła. Pod działówki nie robi się wcale.

 

Rury od kanalizacji, zasyp piaskiem bo tłuczeń ich zniszczy. Głębokość już nie jest istotna, aczkolwiek najłatwiej będziesz miał jak sobie dasz tuż pod tłuczniem.

Wodę rozprowadzasz między zbrojeniem. Czy Ty masz już projekt???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam jeszcze na papierze, bo to projekt indywidualny ale wiem juz jak i co bedzie, w czerwcu chce zaczac z plyta dlatego taka rzeka pytan ;) Odnosnie kanalizy.. zagescic calosc tlucznia i dopiero kopac pod rury? bedzie malo stabilne podloze jak zaczne robic bruzdy i to jeszcze pod tluczniem, czy najpierww wyprowadzic rury w ziemi i tluczen i zageszczec?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

Z tego co pamiętam to kanalizacja powinna być na głębokości przemarzania plus 20 cm , woda na głebokości przemarzania + 40 cm, przy założeniu że spód tłucznia to około - 60cm to rurę powienieś mieć 60 cm głebiej - wtedy zagęszczanie tłucznia nie powinno uszkodzić rury.

Ta głębokość na której powinna być rura to oczywiście warunek dla krawędzi płyty.

Rozprowadzanie rurek w płycie która jest elementem konstrukcyjnym to jakiś absurd, w ogóle powinno się unikać prowadzenia jakichkolwiek instalacji w elementach konstrukcyjnych !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok rozumiem, a jeszcze dwa pytania:

1 - czy jesli bedzie zbrojenie (5 cm od dolu i 5 cm od gory), oczko 15x15 to wystastarczy czy trzeba robic dodatkowe zbrojenie pod sciany nosne i dzialowe?

2 - na jakiej glebokosci powinna byc kanalizacja pod plyta? Bede mial tuczen i rozmumiem ze trzeba rury pisakiem opsypac ale po zageszczeniu 50 cm tlucznia (na to XPS) jak gleboko musze wkopac rury kanalizacyjne? Rozmumiem ze wode moge rozprowadzic miedzy zbrojeniem? I jak podejescie pod kominek i projektant powiedzial ze potrzebuje dwie 160 pod wyprowadzenie PC. Jak gleboko w ziemie/tluczen powinienem sie wkopac?

 

1. tak ryczałtowo to się nie robi. Tzn można, ale lepiej jest obliczenie indywidualne. Czasami wystarcza same siatki, czasami i nie. Często pod scianami zewnetrznimi trzeba zrobić zbrojenie, natomiast pod scianami wewnetrznimi już nie, ponieważ w srodku plyta nosi dużo więcej niż na krawędzie. Ale to tez trzeba obliczac.

 

2. To wlasnie wada tego tłucznia: weź i zrob wykop pod kanaliza recznie :) My robimy to w piasku, zaczynając od wyższego punktu, a glebokosc przy wyjście wychodzi automatycznie przez spadek. Wykop robimy recznie po zagęszczeniu, ponieważ rury nie lubia ciezka zageszczarke.

Dolot powietrza: tak, fi160, glebokosc nie gra wieksza role, wystarczy ok. 50cm)

prad tak samo, może być płytko pod izolacji, natomiast przepust do wody przynajmniej 1m pod terenem (w zaleznosci od rejonu może być i 1,2m)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^

Z tego co pamiętam to kanalizacja powinna być na głębokości przemarzania plus 20 cm , woda na głebokości przemarzania + 40 cm, przy założeniu że spód tłucznia to około - 60cm to rurę powienieś mieć 60 cm głebiej - wtedy zagęszczanie tłucznia nie powinno uszkodzić rury.

Ta głębokość na której powinna być rura to oczywiście warunek dla krawędzi płyty.

Rozprowadzanie rurek w płycie która jest elementem konstrukcyjnym to jakiś absurd, w ogóle powinno się unikać prowadzenia jakichkolwiek instalacji w elementach konstrukcyjnych !

 

Z tego co ja pamiętam, kanaliza nie zamarznie, a woda musi być poniżej strefy przemarzania, i tyle.

Na temat rur w plycie masz oczywiście racje, tzn. przeprowadzenie pionowo jak najbardziej można i nawet przecież trzeba, natomiast np. system grzewczy zawsze oznacza, ze ta warstwę betonu nie wolno uwzglednic w obliczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jacentyy zmiłuj się. Widziałeś kiedykolwiek jakikolwiek element żelbetowy? Wydaje mi się że nie...

 

Chłopie czytaj ze zrozumieniem, prowadzenie instalacji w elemencie żelbetowym, a nie w poprzek w celu przejścia przez element żelbetowy tak jak pisze tmann.

A co do żelbetów to w życiu zaprojektowałem i wykonałem znacznie więcej niż się Tobie wydaje...

 

Z tego co ja pamiętam, kanaliza nie zamarznie, a woda musi być poniżej strefy przemarzania, i tyle.

Na temat rur w plycie masz oczywiście racje, tzn. przeprowadzenie pionowo jak najbardziej można i nawet przecież trzeba, natomiast np. system grzewczy zawsze oznacza, ze ta warstwę betonu nie wolno uwzglednic w obliczeniu.

 

takie są zalecenia w różnych żródłach, a także takie wymagania mają przedsiębiorstwa wod-kan w różnych częściach kraju.

Odnośnie systemów grzewczych w elementach żelbetowych ja osobiście uważam, że powinno się tego unikać,stosować tylko w uzasadnionych przypadkach. Ale to jest moje podejście i nikomu tego nie zabronię. Oczywiście jak piszesz tej warstwy się nie uwzględnia w obliczeniach.

Edytowane przez jacentyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

takie są zalecenia w różnych żródłach, a także takie wymagania mają przedsiębiorstwa wod-kan w różnych częściach kraju.

Odnośnie systemów grzewczych w elementach żelbetowych ja osobiście uważam, że powinno się tego unikać,stosować tylko w uzasadnionych przypadkach. Ale to jest moje podejście i nikomu tego nie zabronię. Oczywiście jak piszesz tej warstwy się nie uwzględnia w obliczeniach.

 

Dzieki za odpowiedz :)

Co do zaleceń glebokosci kanalizy: Jeśli tak byśmy robili, to często by wychodzilo tak, ze już nie ma spadku do studzienki kanalizacyjnej, wiec, zalecenie zaleceniami, rzeczywistość czasami podyktuje warunki.

System grzewczy: jest to moim zdaniem bardzo dobra technologia, a nawet wcale nie taka nowoczesna, wiec, jest doświadczenia. Ci którzy tu już dluzej czytają wiedza, ze nie twierdze ze to koniecznie i w każdej sytuacji jest nalepsza technologia, doskonale wiem jakie sa wady, ale akurat ze względu na części konstrukcyjne jest raczej nieproblematyczna, biorac pod uwagę niesamowicie niskie temperatury zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie czytaj ze zrozumieniem, prowadzenie instalacji w elemencie żelbetowym, a nie w poprzek w celu przejścia przez element żelbetowy tak jak pisze tmann.

A co do żelbetów to w życiu zaprojektowałem i wykonałem znacznie więcej niż się Tobie wydaje...

a to przepraszam. Skoro aż tyle żelbetów zaprojektowałeś to chylę czoła.

Przeczytałem i dobrze zrozumiałem. Zastanawiam się tylko, jak teraz wytłumaczyć konstruktorom, którzy obliczali płyty dla mnie (sam tego nie robię), że popełniali wielokrotny absurd. No i jeszcze jest pewna firma, co w swoich płytach prowadzi rury ciepłego powietrza średnicy 1/3 grubości płyty, a ich płyty nie odbiegają od grubości innych płyt. Polska to faktycznie kraj absurdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie dotyczące zbrojenia płyty siatką zgrzewaną (500cm x 215cm). Chodzi o zakłady, w projekcie mam siatkę zbrojeniową 5,0x2,15m, fi 8, zakład min. 50 x fi czyli 40cm zakładu. Zastanawiam się czy mogę ten zakład wykonać w taki sposób, że siatki zostaną ułożone jedna obok drugiej (bez zakładania) a do założenia użyję prętów fi 8 o długości 80-100cm co 15cm tak jak oczko na siatce?

 

zakłady.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to przepraszam. Skoro aż tyle żelbetów zaprojektowałeś to chylę czoła.

Przeczytałem i dobrze zrozumiałem. Zastanawiam się tylko, jak teraz wytłumaczyć konstruktorom, którzy obliczali płyty dla mnie (sam tego nie robię), że popełniali wielokrotny absurd. No i jeszcze jest pewna firma, co w swoich płytach prowadzi rury ciepłego powietrza średnicy 1/3 grubości płyty, a ich płyty nie odbiegają od grubości innych płyt. Polska to faktycznie kraj absurdu.

 

Vega, wydaje mi się ze prawda jest gdzies pomiędzy: Zgadzam się z Toba (tak, zdarza się :D ;)), rozne instalacje można jak najbardziej zrobić w plycie, przecież na bieżąco to robimy. Te pare rury np do doprowadzenie wody nie robia istotna roznice, argumentem przeciw może być tylko ze będą niedostępne i nienaprawialne. Dlatego tego nie robimy.

A na temat tych rur cieplego powietrza jednak, zgadzam się z kolega jacentyy, tez uważam ze to absurd, zresztą tak samo jak ten EPS100, którego ta firma stosowala pod plyta (nie wiem czy to jeszcze robia). Co prawda, tyle co wiem te plyty sa nieco grubsze, ale nie o 1/3, a tych rur jest bardzo dużo, wiec, nie wyobrażam sobie jak to w obliczeniu wygląda. Przeciez te rury to nie zbrojenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...