Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam, mam pytanie dotyczące zbrojenia płyty siatką zgrzewaną (500cm x 215cm). Chodzi o zakłady, w projekcie mam siatkę zbrojeniową 5,0x2,15m, fi 8, zakład min. 50 x fi czyli 40cm zakładu. Zastanawiam się czy mogę ten zakład wykonać w taki sposób, że siatki zostaną ułożone jedna obok drugiej (bez zakładania) a do założenia użyję prętów fi 8 o długości 80-100cm co 15cm tak jak oczko na siatce?

 

[ATTACH=CONFIG]236429[/ATTACH]

 

generalnie należy tak zrobić jak w projekcie, po to się projektuje. Owszem, można mieć wątpliwości, zakwestionować rozne rzeczy, zrobić drugi projekt itd., ale nie pi razy drzwi. Pytanie tu jest, czy te siatki sa tylko przeciwkurczowe czy tez maja cos do nosnosci. Bez innych informacji typu obciazen, grunt itd. i bez obliczen nikt Ci nie powie. A po co w ogole takie kombynacje? Oszczedzasz pare groszy, ale jest to kupa roboty, bym się nawet nie zastanawial.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dzieki za odpowiedz :)

Co do zaleceń glebokosci kanalizy: Jeśli tak byśmy robili, to często by wychodzilo tak, ze już nie ma spadku do studzienki kanalizacyjnej, wiec, zalecenie zaleceniami, rzeczywistość czasami podyktuje warunki.

 

Zawsze są inne możliwości zabezpieczenia przed przemarzaniem w takich przypadkach (preizolowane rury, keramzyt i itp)

A tak przy okazji przypomniałem co się chciałem zapytać : od kilku lat jesteś w Polsce, poprzednio pracowałeś w Niemczech, tam też tak często wykonuje się rzeczy niezgodnie ze sztuką budowlaną szeroko rozumianą?

 

System grzewczy: jest to moim zdaniem bardzo dobra technologia, a nawet wcale nie taka nowoczesna, wiec, jest doświadczenia. Ci którzy tu już dluzej czytają wiedza, ze nie twierdze ze to koniecznie i w każdej sytuacji jest nalepsza technologia, doskonale wiem jakie sa wady, ale akurat ze względu na części konstrukcyjne jest raczej nieproblematyczna, biorac pod uwagę niesamowicie niskie temperatury zasilania.
Ja uważam, że element konstrukcyjny to element konstrukcyjny, ma za zadanie przenosić obciążenia, do wszelikich instalacji są warstwy niekonstrukcyjne lub też odpowiednie wnęki, bruzdy, które w tych elementach mogą być wykonstruowane.

Tak więc rury do grzania powietrzem jeszcze od biedy mogę zrozumieć, ale rury z wodą, żeby prowadzić w płycie fundamentowej to już jest moim zdaniem głupota ( oczywisicie nie mam na myśli przejścia przez płytę )

Edytowane przez jacentyy
Dodałem pytanie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonuje plyty pod domki jednorodzinne od 15 lat w Szwecji , technologia oczywiscie nie tylko nadaje sie na domy jednorodzinne . Wylanie plyty z ogrzewaniem podlogowym i wszystkim co w niej ma sie znajdowac to okolo 5 dni od wejscia na zageszczony grunt . Tanio , cieplo , i szybko.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze są inne możliwości zabezpieczenia przed przemarzaniem w takich przypadkach (preizolowane rury, keramzyt i itp)

 

Ja uważam, że element konstrukcyjny to element konstrukcyjny, ma za zadanie przenosić obciążenia, do wszelikich instalacji są warstwy niekonstrukcyjne lub też odpowiednie wnęki, bruzdy, które w tych elementach mogą być wykonstruowane.

Tak więc rury do grzania powietrzem jeszcze od biedy mogę zrozumieć, ale rury z wodą, żeby prowadzić w płycie fundamentowej to już jest moim zdaniem głupota ( oczywisicie nie mam na myśli przejścia przez płytę )

 

ma za glowne zadanie przenosić obciążenia... tak moim zdaniem lepiej. Plyta fundamentowa jako gotowa posadzka przemyslowa, części konstrukcyjne jako element stylistyczny, jest wiele przypadkow, gdzie części konstrukcyjne mogą mieć rozne inne funkcje jednocześnie. W Olsztynie teraz buduja centrum handlowy z bardzo ciekawa betonowa fasada, warto ogladac. Wszystko tam zostało szalowane na miejscu, niestety nie zrobiłem zdjęcia.

Plyta z systemem grzewczo-chlodzacym wcale nie jest glupota, wręcz przeciwnie. A jeśli już, to zdecydowanie lepiej i mniej oslabiajace konstrukcji jest zalewanie rury od razu niż zrobienia bruzdy później.

Rozumiem Twóje myśli na ten temat, ale uważam ze argumenty sa nieodpowiedne.

 

edit: znalazłem wizualizacje: http://www.muratorplus.pl/inwestycje/inwestycje-komercyjne/galeria-warminska_65611.html

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonuje plyty pod domki jednorodzinne od 15 lat w Szwecji , technologia oczywiscie nie tylko nadaje sie na domy jednorodzinne . Wylanie plyty z ogrzewaniem podlogowym i wszystkim co w niej ma sie znajdowac to okolo 5 dni od wejscia na zageszczony grunt . Tanio , cieplo , i szybko.

Pozdrawiam.

rozumiem, że wpadniesz do Polski ze Szwecji jak dostaniesz zlecenie z muratora na płytę? :D :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji przypomniałem co się chciałem zapytać : od kilku lat jesteś w Polsce, poprzednio pracowałeś w Niemczech, tam też tak często wykonuje się rzeczy niezgodnie ze sztuką budowlaną szeroko rozumianą?

 

widze ze zmienilesz post'a. A co masz na myśli?

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

trochę mi zajęło przeczytanie tych 350 stron, ale decyzja odnośnie wyboru technologii budowy fundamentów była najtrudniejszą do podjęcia przed rozpoczęciem budowy.

Płytę zamierzam wykonać sam (chociaż mam jeszcze wątpliwośći), mam oferty od eco-inwest, lokalnej firmy oraz T. Brinkmanna. W pewnym momencie byłem już prawie zdecydowany aby wybrać Thomasa (po rozeznaniu wydaje się bardzo profesjonalny). Ale im więcej czytałem, m.in. tu na forum to doszedłem do wniosku że płytę wykonam sam.

Zamierzam płytę wykonać na podbudowie z zagęszczonego piasku, następnie 10 cm XPS, płyta z B25/30 (zalezy od projektu), zbrojenie tradycyjne (prawdopodobnie takie jak dla ław) pod zew. ścianami nośnymi, reszta zbrojenie rozproszone (ze względu na szybkość i wygodę, boczny szalunek płyty 10 cm XPS. Aby było wszystko jak należy wypadało by wykonać jeszcze opaskę przeciwwysadzinową i drenaż.

I tutaj moje pytanie: czy to aby na pewno konieczne w moim przypadku? Wg moich badań gruntu mam 30 cm humusu a potem 1,30 w dół jest piasek, o taki:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/18/2clj.jpg

 

Piach jest lekko wilgotny, wg mnie będzie się bardzo dobrze zagęszczał, co o nim myślicie jako podbudowie? Jesteście w ogóle w stanie coś powiedzieć na podstawie zdjęcia? Prawdziwe wyniki badań od geologa powinienem mieć za tydzień lub dwa.

Opaskę jestem w stanie zrobić ze względu na trzymanie wyższej temperatury pod płytą (a szczególnie pod jej brzegami), ale drenaż wydaje mi się zbędny ponieważ wody na mojej działce raczej nie ma.

Dodam że nośne ściany domu (parterowego) będą z betonu komórkowego (nośne tylko po obwodzie), wew. z silki, więźba wiązarowa prefabrykowana, dachówka ceramiczna. Wg takich technologi wartość obciążeń dla tradycyjnego fundamentu wygląda jak poniżej:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/801/8cv1.jpg

 

Wydaje mi się że skoro takie obciążenia idą na ławy to dla płyty to będzie "pikuś" szczególnie na XPS. Powiedzcie co myślicie, czy ok, coś źle kombinuję?

Oczywiście jeżeli zdecyduję się na samodzielne wykonanie płyty zlecę projekt konstruktorowi od razu jak dostanę badania geologiczne.

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam się ale 20cm xps na zakładke będzie lepiej niz 10..

warunki gruntowe mam takie same, trochę piasku wybrano i weszło 8 wywrotek piasku z piaskowni bo organoleptycznie budowlańcy stwierdzili że ten z piaskowni będzie sporo lepiej się zagęszczać, koparką pojeżdzili, trochę pomieszali, zagęszczarką 500kg popracowali w paru warstwach i na razie chałupa stoi.. zbrojenie tradycyjne, u mnie w db parę zdjęć jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

trochę mi zajęło przeczytanie tych 350 stron, ale decyzja odnośnie wyboru technologii budowy fundamentów była najtrudniejszą do podjęcia przed rozpoczęciem budowy.

Płytę zamierzam wykonać sam (chociaż mam jeszcze wątpliwośći), mam oferty od eco-inwest, lokalnej firmy oraz T. Brinkmanna. W pewnym momencie byłem już prawie zdecydowany aby wybrać Thomasa (po rozeznaniu wydaje się bardzo profesjonalny). Ale im więcej czytałem, m.in. tu na forum to doszedłem do wniosku że płytę wykonam sam.

Zamierzam płytę wykonać na podbudowie z zagęszczonego piasku, następnie 10 cm XPS, płyta z B25/30 (zalezy od projektu), zbrojenie tradycyjne (prawdopodobnie takie jak dla ław) pod zew. ścianami nośnymi, reszta zbrojenie rozproszone (ze względu na szybkość i wygodę, boczny szalunek płyty 10 cm XPS. Aby było wszystko jak należy wypadało by wykonać jeszcze opaskę przeciwwysadzinową i drenaż.

I tutaj moje pytanie: czy to aby na pewno konieczne w moim przypadku? Wg moich badań gruntu mam 30 cm humusu a potem 1,30 w dół jest piasek, o taki:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/18/2clj.jpg

 

Piach jest lekko wilgotny, wg mnie będzie się bardzo dobrze zagęszczał, co o nim myślicie jako podbudowie? Jesteście w ogóle w stanie coś powiedzieć na podstawie zdjęcia? Prawdziwe wyniki badań od geologa powinienem mieć za tydzień lub dwa.

Opaskę jestem w stanie zrobić ze względu na trzymanie wyższej temperatury pod płytą (a szczególnie pod jej brzegami), ale drenaż wydaje mi się zbędny ponieważ wody na mojej działce raczej nie ma.

Dodam że nośne ściany domu (parterowego) będą z betonu komórkowego (nośne tylko po obwodzie), wew. z silki, więźba wiązarowa prefabrykowana, dachówka ceramiczna. Wg takich technologi wartość obciążeń dla tradycyjnego fundamentu wygląda jak poniżej:

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/801/8cv1.jpg

 

Wydaje mi się że skoro takie obciążenia idą na ławy to dla płyty to będzie "pikuś" szczególnie na XPS. Powiedzcie co myślicie, czy ok, coś źle kombinuję?

Oczywiście jeżeli zdecyduję się na samodzielne wykonanie płyty zlecę projekt konstruktorowi od razu jak dostanę badania geologiczne.

 

Po pierwsze, dzięki za milych slow.

W danym przypadku, jeśli piasek nie jest przewarstwione, to faktycznie powiedziałbym ze jest niewysadzinowy. Wiec, można zrobić bez opaski i bez drenażu. U nas te rzeczy sa w pakecie standardowym, jak Ci opisałem, ale pewności masz dopiero jak masz analizę. Trzeba geologa pytac szczególnie o tym.

Obciazenie: Sa raczej "standardowe", ale bez obliczen nic nie zrobisz. Obliczenie na zbrojenie rozproszone ciężko będzie dostać, na tradycyjne: plyta 20cm w każdym wypadku zupełnie wystarczy.

Beton: Sugeruje B30, ponieważ roznica w cenie marginalna (ok. 10 zl względem B25), wiec nie ma co się zastanawiać. Ulatwia to obliczenie.

 

No to niech mi jeszcze ktoś powie ze pisanie tu jest reklama... jak widać klient się nauczy i sam wykonuje :D:D:D

 

zartuje oczywiście, jak sa pytanie, to jestem do dyspozycji, na szczęście większość klientów nie maja czasu bądź ochote aby samodzielnie wykonać plyty :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, dzięki za milych slow.

W danym przypadku, jeśli piasek nie jest przewarstwione, to faktycznie powiedziałbym ze jest niewysadzinowy. Wiec, można zrobić bez opaski i bez drenażu. U nas te rzeczy sa w pakecie standardowym, jak Ci opisałem, ale pewności masz dopiero jak masz analizę. Trzeba geologa pytac szczególnie o tym.

Obciazenie: Sa raczej "standardowe", ale bez obliczen nic nie zrobisz. Obliczenie na zbrojenie rozproszone ciężko będzie dostać, na tradycyjne: plyta 20cm w każdym wypadku zupełnie wystarczy.

Beton: Sugeruje B30, ponieważ roznica w cenie marginalna (ok. 10 zl względem B25), wiec nie ma co się zastanawiać. Ulatwia to obliczenie.

 

No to niech mi jeszcze ktoś powie ze pisanie tu jest reklama... jak widać klient się nauczy i sam wykonuje :D:D:D

 

zartuje oczywiście, jak sa pytanie, to jestem do dyspozycji, na szczęście większość klientów nie maja czasu bądź ochote aby samodzielnie wykonać plyty :D

 

Oczywiście Thomas dużo od Ciebie się dowiedziałem, zwłaszcza tu na forum. Co do wykonania płyty to pierwszym bodźcem i szkicem technologii był dom budowany tutaj http://forum.muratordom.pl/showthread.php?214869-Z183-prawie-metoda-gospodarcza . [email protected] z tego co pamiętam też się udzielał w tym wątku. Po przeczytaniu tego i dokładnym obejrzeniu zdjęć pomyślałem - "ja nie dam rady?";)

Czas gra tutaj rolę drugoplanową, sam pewnie będę płytę wykonywał do miesiąca, a zwykłe fundamenty to pewnie ze 2 nawet.

Istotną rolę gra tutaj koszt, oczywiście dzisiaj wykonawcy nie biorą już lwiej części ceny płyty dla siebie tylko muszą konkurować z innymi. Jeżeli bym był bogaty to nawet bym się nie zastanawiał i brał ekipę. Chociaż jak jeszcze raz do tego usiądę i przeanalizuję to może zmienię zdanie....

 

nie znam się ale 20cm xps na zakładke będzie lepiej niz 10..

warunki gruntowe mam takie same, trochę piasku wybrano i weszło 8 wywrotek piasku z piaskowni bo organoleptycznie budowlańcy stwierdzili że ten z piaskowni będzie sporo lepiej się zagęszczać, koparką pojeżdzili, trochę pomieszali, zagęszczarką 500kg popracowali w paru warstwach i na razie chałupa stoi.. zbrojenie tradycyjne, u mnie w db parę zdjęć jest..

 

artur już widziałem wcześniej Twój dziennik - bardzo konkretny. Ale u mnie wybór 10 cm XPS jest podyktowany właśnie kasą. Kolejne 10 cm to już dodatkowe 6 tys zł, pow. płyty 135 m^2. A parametr U nawet lepszy bo nad beton mogę dać cieplejszy styro. I tak daję styropian pod wylewkę. Poniżej kilka przykładów, które już chyba były - stworzone za pomocą przytaczanych w wątku narzędzi. Może mało dokładne i nie precyzyjne ale chodzi o same grubości.

 

Werscja z 10 cm pod betonem i 10 cm nad: U=0,163

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/62/nx4w.png

 

Wersja tylko z 20 cm pod: U=0,167

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/855/ge0q.png

 

wersja dla zapaleńców z dużą ilością $: U=0,111

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/138/7ojm.png

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje w tym, ze robocizna już najmniejsza czesc ceny. Trzeba tez brac pod uwagę materialy: Od wykonawcy dostaniesz fakturę na 8% VAT, natomiast Ty kupujesz wszystko na 23%, nawet nie mowiac o ceny zakupu, które pewnie tez się roznia. Policz sobie, ile Ci kosztują materialy i wynajem maszyn, ile jest warto Twój czas itd., jak jest z gwarancja, z projektem, a wtedy może decyzja już nie będzie taka jednoznaczna.

Proszę mi nie zle zrozumieć, nie chce Ci przekonać, mamy robote, ale uważam ze to sa ważne argumenty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...