Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość Arturo72

Miał ktoś styczność z firmą ppkonstruktor ?

Projektowała mi płytę,zabezpieczenia na szkody górnicze no i jeden z konstruktorów jest moim Kierbudem ;)

 

P.S.

To są Ci,dla których EPS200 "nadaje się" pod płytę,także uważaj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zakładając 1% zbrojenia i grubość płyty 0,25m. 250x1000mm =250 000*0,01 =2500 mm^2 ( jedna szesnastka ma 201mm^2) co daje 12,i (pół )xfi16 na 1mb płyty lub 2500m^2 * 1000*7,85kg =2 500 000 *7,85 kg= 19 625 000 / 1mld mm^3 =0,019 tony w 1m^2 płyty

co daje na 100m^2 płyty 1,96 tony stali. 1% to jest już bdużo.

robiłem płytę w 2013r pod ciężki dom. Silikat, strop żelbetowy, dachówka. Kiepskie warunki gruntowe. Płyta gr. 20cm. W przeliczeniu na 1m2 płyty szło 26kg stali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszły poniedziałek otrzymałem projekt mojej płyty od PPKonstruktor. Od razu uzgodniłem że pod płyta będzie XPS, dom powstanie na terenie górniczym więc:

- grunt lessowy, w jednym odwiercie małe sączenie wody na 2.4m

- powierzchnia płyty 116m2

- beton C25/30 grubość 22 cm

- pręt 10tka, oczko 150x150 ~ 2t

- startery słupów z 16tki

Cena za projekt to 10pln netto za m2 pow użytkowej, w projekcie zmieniłem grubość ścian więc doszło przeliczenie belek i nadproży.

Nie pozostaje mi nic innego jak polecić ich usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000/150 = 6,6 pręta na jeden kierunek.

5*5*3,14 =78,5mm^2

78,5mm^2*6,6pręta =518mm^2

518mm^2*1000mm bieżących = 518 000 mm^3

518 000 mm^3 /1000 000 000m^3 =0,000518 m^3

* 7,85 tony /m^3 = 0,0004 tony x 2 =0,008 tony na 1m^2 płyty

(wyżej źle napisałem 7,85 kg bo miało być w tonach)

czyli 0,008*116=0,94 tony.

Stopień zbrojenia w jednym kierunku .. 220 x1000m^2=0,0023 tj 0,23 % czyli książkowo ... zalecane od 0,2 do 0,25 % zbrojenie płyt.

ale to bym się tym nie sugerował ... jeszcze jest zbrojenie technologiczne które nie wyniknie z obliczeń .

A trzeba zapodać aby nie było jakiś suprajsów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak rozwiązać następujący problem: chciałbym posadowić dom na płycie fundamentowej i jednocześnie uniknąć schodów przy wejściu. Z tego względu chciałbym posadowić płytę tak aby tylko 10cm wystawało ponad aktualny poziom terenu (zakładam grubość płyty 20cm). Poziom podłogi będzie 30cm powyżej poziomu płyty (20cm styropianu + wylewka). Dom będzie z Ytonga. Pierwsza warstwa cegieł do 30cm która będzie ułożona bezpośrednio na płycie musiałaby być przysypana ziemią. Czy powinienem ustawić pierwszą warstwę na płycie (do 30cm) z bloczków betonowych tak jak na ławach czy też mogę kłaść Ytong bezpośrednio na płytę? Czy ma ktoś jakieś inne pomysły jak to poprawnie rozwiązać?

 

pozdrawiam,

mx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co napisałeś chcesz robić pierwsze płyta na nią styropian i znowu wylewka. Bez sensu.

Jak robić to pod płytą izolację, płytę dobrze wyrównać i gotowe pod posadzki.

I w tedy płyta była w izolacji.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?213470-Marzenia-si%C4%99-spe%C5%82niaj%C4%85-Arnika-skazana-na-superenergooszcz%C4%99dno%C5%9B%C4%87&highlight=kamil+basia tu masz dom na płycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zależy mi na akumulacyjności płyty (traktuję to wręcz jako wadę) zatem chciałem mieć następujące warstwy: 10cm XPS, 20cm płyta, 20cm EPS, wylewka. W poprzednim opisie zapomniałem wspomnieć o XPS pod płytą. Czy takie warstwy mają sens przy założeniu, że chce minimalizować akumulacyjność a płyta ma mnie przede wszystkim izolować?

 

pozdrawiam,

mx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zależy mi na akumulacyjności płyty (traktuję to wręcz jako wadę) zatem chciałem mieć następujące warstwy: 10cm XPS, 20cm płyta, 20cm EPS, wylewka. W poprzednim opisie zapomniałem wspomnieć o XPS pod płytą. Czy takie warstwy mają sens przy założeniu, że chce minimalizować akumulacyjność a płyta ma mnie przede wszystkim izolować?

 

pozdrawiam,

mx

A jakie ogrzewanie planujesz? Podłogówka czy inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem szczerze że dziwię się iż pomiatasz akumulacyjnością płyty. Przy gazie może to ma mniejsze znaczenie ale przy prądzie lub PC już spore. No chyba że ekocośtam lub węgiel.

Ogrzewanie będzie gazowe - dlatego nie widzę zalet akumulacyjności.

 

pozdrawiam,

mx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znakomicie ułatwia sobie ciągniecie instalacji.
Jest to dobry argument.

W sumie to chyba na pewno utkwiło mi iż płytę będzie dawał bez izolacji.

Stąd poleciałem .. i nie potrzebnie broniłem opcji z płyta i 30cm xps'a .... ba mam na to jeszcze fajniejsze rozwiązanie :)

oj jej ... ale głupawkę musiałem złapać :mad:

Jak sobie teraz wyobraziłem jakie to fajne .. nie gniewajcie sie ... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znakomicie ułatwia sobie ciągniecie instalacji.

 

Jest to bardzo dobry argument.

Generalnie, plyta grzewcza to bardzo dobra rzecz, i prawdopodobnie najbardziej energooszczędny sposób ogrzewania, o ile dom jest odpowiednio ocieplony. (również w przypadku ogrzewania gazem, z racji nieskiej temperatury zasilania)

 

Jednak, w przypadku domu parterowego wydajność już jest mniejszy (w domem pasywnym pietrowym wystarczy plyta grzewcza i rekuperacja, na piętrze wtedy więcej nie potrzebne), a warstwa instalacyjna pod wylewka jednak jest bardzo przydatna.

Bez te wylewki trzeba instalacje prowadzic w scianach zewnętrznych (mosty termiczne, trzeba zrobić bruzdy itd), trzeba będzie często zrobić rozne ekrany gipsowe itd., a nawet czasami sufity podwieszane, aby schować rozne instalacje.

 

Wtedy warto rozwazac może 10cm mniej izolacji pod plyta, a za to EPS pod wylewka, w której się robi podlogowke.

Wspolczynnik U przegrodu jest porównywalny, poniewaz lepszy lambda EPS'a wyrownuje efekt scian jako most termiczny, a taka podlogowka w cale nie jest taka zla. Kolejna zaleta jest dużo lepsza izolacja akustyczna miedzy pokojami.

 

Do tego trzeba brac pod uwagę bezwladnosc, brak możliwości sterowania strefami itd., wiec, jak dla mnie to nie jest tak jednoznacznie, który system jest lepszy. Dom pasywny, pietrowy: chyba plyta grzewcza, natomiast parterowy, energooszczędny, może lepiej tradycyjna wylewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...