Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No tak, znalazłem te rury. Za 100 fi 16 trzeba zapłacić 500 zł więc dość drogo :(. Do tego trzeba mieć sprzęt do zaciskania który też kosztuje. Poczytam o tym więcej, ale koszty będą z tego co widzę dużo większe niż 60 %.

Zapytam w takim razie inaczej - czy to wielki błąd dać dobrą rurę alupex? Mam do tego narzędzia i znam tą technologię, do tego jest taniej. Instalacje robione na takich rurach są przewidziane na 50 lat bezawaryjnej pracy, a później... moze zacznie cieknąć na połączeniach jak oringi sparcieją, ale sama rura nie powinna się zniszczyć bo niby jak?

Thomas, masz jakieś zdjęcia z rozwarstwionymi rurami alupex?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

nie dajmy się zwariować. 99% osób daje Alupex i jest dobrze. Więc nie ma mowy o błędzie.

 

Natomiast: tak jak piszę, znajdziesz po 3,50 te rurki a to już nie taka duża cena jak podałeś. A po drugie, każda hurtownia która sprzedaje te rurki pożycza sprzęt do zaciskania. W Rzeszowie pożyczenie/doba kosztuje 80zł.

 

Ja napiszę tak. Jak bym miał kasę to bym zainwestował. Ale jak nie masz za wiele, to nie masz nad czym myśleć. Markowy Alupex będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś całe życie korzystał z prysznica to wanna będzie dla niego zbędnym gadzetem

 

Bzdura.

Przez pierwsze 20 lat zycia mialem do dyspozycji tylko wannę, później rodzice zmienili aranżację łazienki i pojawił się także prysznic.

Aktualnie nawet oni nie korzystają już z wanny, bo zdrowie nie pozwala.

No, ale ok, na stare lata mozesz kąpac sie w "pompowni" ;)

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znam tą technologię, do tego jest taniej. Instalacje robione na takich rurach są przewidziane na 50 lat bezawaryjnej pracy, a później... moze zacznie cieknąć na połączeniach jak oringi sparcieją, ale sama rura nie powinna się zniszczyć bo niby jak?

Thomas, masz jakieś zdjęcia z rozwarstwionymi rurami alupex?

 

Rura, która w porywach przyjmie 40°C przy 1.5-2 bar miałaby się rozwarstwić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie można przeczytać ten arcy mądry artykuł? pewnie jak by uczyli iż trzeba sikać na jednej nodze to też by jakiś dr się znalazł :lol2: co by bronił tego jak niepodległości ... widać głupota jest powszechna :lol2:
Np. tutaj : http://piib.org.pl/pliki/ib/ib_02_14.pdf (12,5MB).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, nie mam zdjęć, i przyznam, ze ten temat dalej nie scigalem, ponieważ ta technologia z układaniem na cieplo i tak do mnie przemawiala. Wiem o tym od znajomego, który już od 20 lat siedy w tej branzy. Będę się staral zbierac trochę więcej informacje.

 

Tak na marginesie, 3,66 to b. dobra cena, czy to na pewno te same rurki z bariera antydyfuzyjna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co jeszcze jest ciekawe: Ten artykul się znajduje w czasopiśmie, który z wyglądu jest dla inzynierow/fachowcow.

Natomiast poziom informacji i wiedzy w tym tekście jest raczej dla laika, który nawet podstaw nie zna (pomijając teraz czesc o plyt fundamentowych, gdzie autor mocno się przegalopowal).

 

Naprawde jestem w szoku, nawet trochę mam wątpliwości, czy ten Pan Dr Inz faktycznie sam pisal tego, czy nie przypadkiem jakich praktykant :D

Umowmy się, nie bardzo wyobrażam sobie inżynier z branzy budowlanej, który te ogolne rzeczy o fundamentach nie wie, ba, każdy średnio kumaty murarz z doświadczeniem na budowie (bez zadnych intencji obrazania murarza) moglby nam dac te informacje, może mniej elokwentnie, ale o to nie chodzi.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

etam dr polonista inż. jak by się nauczył iż trzeba miauczeć po 12 godzinie to by pewnie to robił.

:bash: ogólnie przeraża mnie jakaś drętwa postawa co niektórych inż.

Niczym drewniak, nie wiem. Niczym dziecko co się paciorka nauczyło i klepie bez zastanowienia.

Rozmawiał ktoś z takim leśnym dziadkiem ? :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dajmy się zwariować. 99% osób daje Alupex i jest dobrze. Więc nie ma mowy o błędzie.

 

Natomiast: tak jak piszę, znajdziesz po 3,50 te rurki a to już nie taka duża cena jak podałeś. A po drugie, każda hurtownia która sprzedaje te rurki pożycza sprzęt do zaciskania. W Rzeszowie pożyczenie/doba kosztuje 80zł.

 

Ja napiszę tak. Jak bym miał kasę to bym zainwestował. Ale jak nie masz za wiele, to nie masz nad czym myśleć. Markowy Alupex będzie ok.

 

Mysle ze w tym dużo prawda jest. Niemniej jednak staram sie o wiecej informacji.

 

Miedzyczasie trochę se szperałem, niestety znalazłem informacje tylko po niemiecku: http://www.haustechnikdialog.de/forum/t/5533/undichtes-Verbundrohr-Unicor-im-Warmwasserbetrieb?page=1

Faktycznie sa problemy z rurami wielowarstwimi, przeważnie firmy Unicor (nowa nazwa: Uponor), wiec, wydaje się ze to nie dotyczy wszystkich tych rur, wiec, tak jak Vega już pisal, trzeba nie za bardzo oszczedzac na tych rur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do rur Uponor to mogę powiedzieć, że jest to najwyższa pólka cenowa jak i jakościowa. Produkowane są w Szwecji. Stosuje je od kilkunastu lat w płytach. najbardziej optymalnym rozwiązaniem dla płyt jest zastosowanie rur 20mm w rozstawie 30 cm i tutaj nie trzeba nic liczyć bo grzeje jak skurczybyk - sprawdzone dziesiątki razy. Sama rura bardzo wytrzymała i łatwa w montażu. Jeśli zdarzy się komuś, że się załamie wystarczy bardzo mocno ją rozgrzać np. opalarką i wraca do stanu normalnego. http://www.uponor.se/solutions/vvs-for-hus-och-hem/golvvarme/pipes-ufh.aspx

Pozdrawiam.

Edytowane przez mcbr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Co do rur Uponor to mogę powiedzieć, że jest to najwyższa pólka cenowa jak i jakościowa. Produkowane są w Szwecji. Stosuje je od kilkunastu lat w płytach. najbardziej optymalnym rozwiązaniem dla płyt jest zastosowanie rur 20mm w rozstawie 30 cm i tutaj nie trzeba nic liczyć bo grzeje jak skurczybyk - sprawdzone dziesiątki razy. Sama rura bardzo wytrzymała i łatwa w montażu. Jeśli zdarzy się komuś, że się załamie wystarczy bardzo mocno ją rozgrzać np. opalarką i wraca do stanu normalnego.

Pozdrawiam.

 

No to ja wlasnie cos innego czytałem, a co do cen, jestem w stanie sprawdzać i jest to taniocha. Podobno w Niemczech już pozwy zbiorowe w tych sprawach sa, ponieważ w dodatku ta firma podobno nie uznaje reklamacje. Link powyżej. (Dotyczy to rury wieluwarstwowe pod stara nazwa unicor bądź nazaw produktu Unipipe), nie wiem jakie tam stosujesz w Szwecji. Jednak, de rury PEx firmy Unopor tez sa bardzo tanie w porównaniu do innych.

Rury 20mm w rozstawie 30cm: Można tak, będzie więcej energii (wizsza temperatura zasilania) potrzebne. Lepiej jest np. rury fi17 w rozstawie 10-15cm.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rury 20mm w rozstawie 30cm: Można tak, będzie więcej energii (wizsza temperatura zasilania) potrzebne. Lepiej jest np. rury fi17 w rozstawie 10-15cm.
Więcej energii wyjdzie przy niskotemperaturowych systemach grzewczych : pompach ciepła i kotłach kondensacyjnych.

Dodatkową wadą tego rozwiązania będzie spora różnica temperatur w różnych miejscach płyty (nad rurkami i pomiędzy nimi). Optymalny rozstaw dla niskotemperaturowego ogrzewania, to tak jak piszesz 10-15cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stąd polecam podłogę drewnianą, ciepła przyjemna bez ogrzewania.

A niskotemparaturowy nadmuch. Fala termiczna idzie w każdym kierunku płyty ! masę tej energii jest rozproszone.

Ona nie ginie, jednak my jej nie odczuwamy bezpośrednio

Co rozumiesz przez "niskotemparaturowy nadmuch" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej energii wyjdzie przy niskotemperaturowych systemach grzewczych : pompach ciepła i kotłach kondensacyjnych.

Dodatkową wadą tego rozwiązania będzie spora różnica temperatur w różnych miejscach płyty (nad rurkami i pomiędzy nimi). Optymalny rozstaw dla niskotemperaturowego ogrzewania, to tak jak piszesz 10-15cm.

 

Owszem. Zle się wyraziłem, chodzilo mi tylko o temp. zasilania, ale w przypadku plyty grzewczej uważam ze niskotemperaturowy system jest obowiązkowy.

Nie mam obliczen porównawczych, ale jakos mi się wydaje ze nakład energii w kW/h na m² powinno być porównywalny, jeśli chodzi o dobrze izolowanej plyty grzewcze. Może Ty masz cos ciekawego na ten temat? Bylbym ciekawy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem nie występuje zjawisko niedogrzania miedzy rurkami. Rozstaw 30 dla rur 20 zaleca producent. Mowa tu o płycie a nie o wylewce. Napisałem, że to najbardziej optymalne rozwiazanie. Jak znajde to wrzucę projekt z temperaturami zasilania itp przy rozstawie 30 dla płyty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...