Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

wiem że liczyłeś, ja sam też liczyłem, ale to takie liczenie wiesz.... do mnie nie przemawia ;P

Ściany zew. będę miał z ytonga 600 24 cm, a wewnętrzne z silikatu 12 cm co by mi trochę akumulowały.

Może ktoś z was jest w stanie zrobić symulację żeby rozwiać wszystkie wątpliwości, ile tego ciepła ucieka przez ściany do gruntu w zależności od izolacji??

Coś na podobieństwo tego:

 

 

Prosta sprawa Seba, jak chcesz spac spokojnie to wpierd pod plyte 20cm xps, do tego opaske i na plyte 10 centow eps i spisz spokojnie, ormo czuwa :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Prosta sprawa Seba, jak chcesz spac spokojnie to wpierd pod plyte 20cm xps, do tego opaske i na plyte 10 centow eps i spisz spokojnie, ormo czuwa :yes:

 

to już za drogo ;P ta zmiana wniesie u mnie dodatkowe +4k zł do kosztorysu. Po prostu szukam optymalnych wartości, niestety jestem taki że mocno się wczuwam we wszystko co robię, a jak już coś zrobię i potem się okaże że można było to zrobić dużo lepiej (zachowując oczywiście rozsądek) to nie będę mógł spać.

Asolt w OZC policzył mi że przez podłogę na gruncie (10cm XPS pod + 10 cm EPS nad) stracę 1548kWh/rok, chyba muszę się mu przypomnieć i zapytać co gdyby ....?

Wszystko to kwestia stosunku wydane teraz /zaoszczędzone w przyszłości. A może ta pierwsza opcja będzie optymalna? Nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żlobisz, wycinasz, itp, a poźniej wypełniasz piaskiem, pianką, perlitogipsem...

Na to kładziesz druga warstwe styro, która najczęściej nie jest już ruszana i nawet nie wiesz, gdzie było wycinane.

Wylewka też nie wie :)

 

Aha, czyli jak mam 10 cm EPS to kładę go po prostu w 2 warstwach 5 +5 np, czy są też inne wymiary? Bo mam mieć podłogówkę, a ją też na jakimś styropianie się kładzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czasem nie wystarczy poszerzyć płyty tak 30cm poza obrys muru? i zmniejszyć ciśnienie na EPS'a i sprawa zamknięta.

Ten przykład na screenie coś obrazuje, ale nikt nie wie co. Obrazuje tzw flux vectors czyli vektory intensywności można by to tak nazwać.

Tylko że nie ma złączonego obrazka z izotermami, brak color flux według programu i magnitude flux.

Warunków brzegowych też brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czasem nie wystarczy poszerzyć płyty tak 30cm poza obrys muru? i zmniejszyć ciśnienie na EPS'a i sprawa zamknięta.

Ten przykład na screenie coś obrazuje, ale nikt nie wie co. Obrazuje tzw flux vectors czyli vektory intensywności można by to tak nazwać.

Tylko że nie ma złączonego obrazka z izotermami, brak color flux według programu i magnitude flux.

Warunków brzegowych też brak.

 

sorry ale ten obrazek wynalazłem w googlach (oryginalnie pochodzi stąd http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-48792-p-48.html) מרכבה już odnosiłeś się do tego rysunku ;) Mi chodziło tylko o przykład, jakby ktoś to zrobił konkretniej, właśnie z izotermami, liczbami, tak żeby po jednym rzucie oka wszystko było jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam wymiarów z tego rysunku może skrobne swój

 

Jak chcesz mozesz uzyc wymiarow np: od dolu zwir/piasek 50cm, 10 cm xps, zbrojona plyta 22 cm, 20 cm eps 100, 7 cm wylewka, 1 cm terakota. Opaska np 10cm gr i 50 cm szeroka. Sciana 24cm + 20 cm styropianu.Takie wymiary akurat mi przyszly do glowy ;)

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ATTACH=CONFIG]248204[/ATTACH]

 

Jeszcze wrócę do opaski z Twojego rysunku (już go chyba kiedyś zamieszczałeś w tym wątku). Czy opaska ma być równolegle do powierzchni płyty czy raczej powinna być skierowana z lekkim spadem w stronę rury drenarskiej tak, żeby woda mogła swobodnie spływać? Odpuszczam opaskę pionową, ponieważ moim zdaniem jest z nią za dużo zachodu, zresztą tutaj chyba tylko Tmann'owi udaje się ją wykonać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie do konca widze gdzie widzisz trudnosci w wykonaniu opaski?

 

Wydaje mi się dosyć kłopotliwe umieszczenie styropianu pionowo w dół na głębokość ok. 1 m jako przedłużenie izolacji pionowej płyty tak, żeby wszystko było w miarę równo i się nie rozłaziło. Na pewno łatwiej wykonać opaskę poziomą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać im lepiej izolowany dom. A tu ilość izolacji pod płytą tym większa musi być opaska przeciw wysadzionowa.

A zalecane jest robienie takiej opaski jak dla budynków nie ogrzewanych.

Czemu tak ? a patemu że bardzo mało energii z pod domu wędruje w rejony gdzie by się przydała.

Stąd wymagania rosą, a nie maleją ! Dodatkowo w narożach. O tym jak to się wykonuje jest bardzo ciekawa norma zwie się PN EN ISO 13 793 2002.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ izolacja blokuje dopływ energii z budynku, która to energia była ładowała w grunt.

A przy solidnej izolacji ilość strat jest tak mizerna że nie ma co wiele liczyć na podgrzanie gruntu przez budynek.

Stąd trzeba to potraktować tak jak by nie było w cale ogrzewania i na taki warunek projektować opaskę.

Nie ma dodatkowego strumienia energii z pod budynku co by pomagał utrzymać temperaturę.

A to właśnie przez większą izolację i dobrze. Piszę to żeby być świadomym z czym to się je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się dosyć kłopotliwe umieszczenie styropianu pionowo w dół na głębokość ok. 1 m jako przedłużenie izolacji pionowej płyty tak, żeby wszystko było w miarę równo i się nie rozłaziło. Na pewno łatwiej wykonać opaskę poziomą.

 

Jak Thomas robil u mnie ta opaske to serio nie wygladalo to na jakos bardzo trudne do wykonania. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Thomas robil u mnie ta opaske to serio nie wygladalo to na jakos bardzo trudne do wykonania. :rolleyes:

 

cos... to jest przecież baaardzo trudne :p

 

zartuje, co prawda, nie jest tak skomplikowane, jak się ma wprawe, ale na początku tez trochę się meczylismy, dobrze to pamiętam.

Zdecydowanie jest bardziej czasochłonny, opaske na poziomo robi się dużo szybciej.

Jak sie nie ma wprawe i robi się to tylko raz, to może faktycznie lepiej na poziomo się robi, zanim ze wychodzi nie tak jak trzeba :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos... to jest przecież baaardzo trudne :p

 

zartuje, co prawda, nie jest tak skomplikowane, jak się ma wprawe, ale na początku tez trochę się meczylismy, dobrze to pamiętam.

Zdecydowanie jest bardziej czasochłonny, opaske na poziomo robi się dużo szybciej.

Jak sie nie ma wprawe i robi się to tylko raz, to może faktycznie lepiej na poziomo się robi, zanim ze wychodzi nie tak jak trzeba :)

 

ha ha ha jakos nie pamietam zebys Thomas sie gotowal przy robieniu opaski :lol2:. Pamietam natomiast ze bardziej bulwersowal cie sam operator koparko ladowarki. Ten faktycznie byl dosc rozgarniety jak kupa piachu. :lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...