Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

perm, wiesz gdzie można to kupić?

Ciekawa sprawa - ja mam wodę 50-70cm pod gruntem. Jak wybiorę humus to mam staw... :roll:

Chciałem utopić tam kamień (90zł/t :o ), pospółka i na to styro. Spore koszty, z 13-15kzł...

Koszt płyty wyjdzie ponad 200zł/m. Robi się drogo.

 

zygi-zyg, 280zł/m to już bardzo drogo, jak dla mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dość ciekawe rozwiązanie, tylko 2 uwagi z ich strony :

 

Zastosowanie geoCell jest możliwe jednie dla gruntów dobrze przepuszczających wodę. W przypadku gruntu nieprzepuszczalnego, na którym dochodzi do występowania zatorów wodnych należy przewidzieć drenaż zgodnie z DIN 4095.

 

Zdeklarowany współczynnik przewodnictwa cieplnego l zagęszczony w stosunku 1,3:1 (w stanie suchym) - <0,080 [W/mˇK]

Nasiąkliwość podczas składowani pod wodą - <10% obj. (odwracalna)

 

Ciekawe jaki współczynnik ma podczas zamoczenia ?

 

W sumie to uważam, że jako iż to produkt z recyclingu to nam powinni dopłacać za utylizacje tego pod swoim domem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

perm, wiesz gdzie można to kupić?

Ciekawa sprawa - ja mam wodę 50-70cm pod gruntem. Jak wybiorę humus to mam staw... :roll:

Chciałem utopić tam kamień (90zł/t :o ), pospółka i na to styro. Spore koszty, z 13-15kzł...

Koszt płyty wyjdzie ponad 200zł/m. Robi się drogo.

 

zygi-zyg, 280zł/m to już bardzo drogo, jak dla mnie.

 

Na tej stronie jest kontakt do przedstawiciela w Polsce. W sytuacji gdzie mozliwe jest podtopienie izolacji chyba nie ma lepszego rozwiązania. To zastępuje podsypkę więc koszty trochę się zmniejszają. Koszt m2 tej izolacji przy 30 cm to przy moim projekcie (164 m2 pow zabudowy) ok 100 zł ze wszystkim (folia, drenaż). Do tego sama płyta. Ja juz się praktycznie zdecydowałem.

 

Ciekawe jaki współczynnik ma podczas zamoczenia ?
. To jest szkło, praktycznie nie nasiąka wcale, pory sa zamknięte. Ta wilgoć to to co utrzymuje sie na powierzchni, która jest dosyć rozwinięta. Jakby nie było nie wyobrażam sobie izolacji pod płytę bez drenażu. Szkło przebija podobny materiał - keramzyt ciepłochronnością i nasiąkliwością. Cenowo wychodzi podobnie.

 

nie ma

choć pewna Znana Persona poleci pewnie perlit

 

Perlit niestety chłonie wilgoć jak gabka. Raczej się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ktos z zagladajacych tu planuje lub ma elektryczne kable grzejne zatopione w plycie?

chce zrobic akumulacyjna plyte zasilana jedynie pradem, boje sie jedynie o montaz kabli w plycie ze wzgledu na to ze sa chyba mniej odporne na uszkodzenia niz rurki.

Ja będę miał. Kabelki można umieścić między zbrojeniami. Ja planuję podwiązać je do górnego zbrojenia ale można chyba je po prostu położyć na dolnym, przywiązać drutem i zalać. Nic się nie powinno stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stolarz - dobra ale ja chcę ,żeby mi to ktoś zaprojektował,zrobił,boję sie trochę kombinowania,kiedyś próbowałem naprawić sam samochód,z tym chyba jest podobnie,patrzyłem - 280 zł to jak na kompleksową usługę chyba w miarę ok.

 

No dobra, nie każdy ma możliwości.

 

Ale proponuję inne rozwiązanie, równie dobre, dużo tańsze:

1. Projekt od Pana Wojtka

2. Materiały gromadzisz we własnym zakresie

3. Wykonawstwo powierzasz firmie od posadzek lub dobrej ekipie budowlanej.

 

Stracisz trochę czasu, paliwa i podzwonisz tu i tam.

Zaoszczędzisz z 10kzł :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się!

Największe obawy ma mój kierobód... Nawet majster, który nigdy nie słyszał o płycie nie ma obaw. Tylko projekt chce widzieć. Ale i tak będę ich pilnował.

Dla pewności wydrukuję mu trochę zdjęć z budowy Legaletta 8)

coulignon, jaki dałeś styro? Dałbyś jeszcze raz to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eps 100 grubość 20 cm. Nie mam jakiś obaw co do niego. od spodu zabezpiecza go folia. Jedybeny obawy mam co do cokołow wkopanych w ziemię. EPS 100 jak każdy styropian ciagnie trochę wodę. Teraz chyba szarpnąłbym się na jakiś aqastyr lub styrodur.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eps 100 grubość 20 cm. Nie mam jakiś obaw co do niego. od spodu zabezpiecza go folia. Jedybeny obawy mam co do cokołow wkopanych w ziemię. EPS 100 jak każdy styropian ciagnie trochę wodę. Teraz chyba szarpnąłbym się na jakiś aqastyr lub styrodur.
Ta folia od spodu, to IMHO nie jest zbyt dobry pomysł. Powoduje ona. że woda, która dostanie się dolnych warstw styropianu ma małe szanse aby stamtąd się wydostać (występuje tam prawie zawsze temperatura niższa niż w pomieszczeniach, stąd prawie przez cały czas jest przekroczony punkt rosy). Zawilgocona izolacja ma oczywiście gorsze parametry.

Dobrze kombinujesz ze styropianem wodoodpornym. Jednak jego wadą jest cena.

Myślę jednak, że można pójść na kompromis i od spodu dać styropian wodoodporny (aquastyr, hydromax, hydropian, itp.), zaś na wierzch dodatkową warstwę styropianu posadzkowego EPS 100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja mam dylemat:

 

Woda -70, nawet -50cm. Aby było dobrze wypada dać 50cm podsypkę z grubszego żwiru (ponad 100m3 :o ) i jakiś odporny na wodę styro.

 

Aby było taniej wypada dać zwykły styro, a na opaskę lepszy.

 

"Lepszy" nie tyle na opaskę co na dolną warstwę płyty. Może np 8cm Hydro + 12 cm "zwykłego". :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

StolarzS - a dlaczego myślisz o wymianie gruntu pod płytą (no chyba że nie jest to grunt nośny np. torf), wszystko co musisz to usunąć humus i na to nasypać pospółki. Pamiętaj że grunt pod płytą jest chroniony przed wysadzaniem - opaską, więc nie musisz się martwić o zawartą w nim wodę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj że grunt pod płytą jest chroniony przed wysadzaniem - opaską, więc nie musisz się martwić o zawartą w nim wodę.

 

Jakie to proste.

 

Powiedz mi dlaczego w tradycyjnych fundamntach nie robi się wokłu budynku opaski tylko sie to zakopuje poniżej lini przemarzania ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta folia od spodu, to IMHO nie jest zbyt dobry pomysł. Powoduje ona. że woda, która dostanie się dolnych warstw styropianu ma małe szanse aby stamtąd się wydostać (występuje tam prawie zawsze temperatura niższa niż w pomieszczeniach, stąd prawie przez cały czas jest przekroczony punkt rosy). Zawilgocona izolacja ma oczywiście gorsze parametry.

 

Tak miałem w projekcie choć teraz (podobno) Legallet nie daje folii pod styro.

 

na dwoje babka wróżyła - woda jest u mnie na 10 cm pod powierzchnią gruntu. Bez foli bałem sie że styro bedzie cały czas w wodzie.

 

Przy następnej chałupie bedzie czas na zmiany. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Pytam powaznie.

 

Nie do mnie to pytanie. To ja je zadałem.

 

Dlaczego tyle budów ciągle powstaje poniżej głebokości przemrzania ?

 

Dlaczego pod budynkami [czasem] wymiania sie grunt?

 

Dlaczego na ocieplenie ścian [wg FM] należy dawać styrodur a pod płyte można dać słabszy styropian posadzkowy?

 

Z terści tego wątku można wyczytać coraz ciekawsze pomysły. Zapowiada sie rewolucja w budownictwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...