Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Panowie, ja się na tym nie znam, przepisuje to co mi pokaże program i dlatego proszę o opinie, poniżej przegroda wg Audytora OZC:

 

[ATTACH=CONFIG]258121[/ATTACH]

 

no cos tam nie halo, widze beton zbr. z lamda 0,037... :o

 

Proszę się nie zdenerwować, przecież wlasnie chcemy pomoc. Widze ze Twoje wyniki wspolczynnika U sa znacznie lepsze niż to co wychodzi z programami, których ja stosuje, a wlasnie mi się wydaje ze roznica jest w parametrach wyjściowych. Beton z lamda 1,4 zdecydowanie się nie zgadza, a 0,037 już w ogole :)

 

Styrodur: Biorac pod uwagę warunki zastosowan, mysle ze lambda 0,037 dla plyt 10cmjest calkiem stosowne i "safe". Troche więcej niż parametry nominalne, ale trochę mniej niż te teparametry obliczeniowe z DIBt (Niemiecki Instytut Techniki Budowlanej), które sa zawsze z dużym marginesem bezpieczeństwa.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Kolejny raz meczę Was z dylatacja czy takie odizolowanie garażu jak w dzienniku R&K jest dobrym pomysłem bo z tego co widzę to jest to jedna płyta pod całym domem z termicznym odizolowaniem garażu dobrze rozumuję ?

 

http://i.imgur.com/4pDkV5A.jpg

http://i.imgur.com/Z2WZZoT.jpg

 

Czy w przypadku takiej bryły budynku zda to egzamin szukam opcji która skutecznie odetnie garaż a zarazem nie skomplikuje budowy.

 

http://i.imgur.com/UX9nQcl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30XPS pod płytą, w większości przypadków będzie lepsze niż 10XPS pod płytą, i 20EPS nad.

Taka izolacja na płycie jest poprzecinana ścianami w wielu miejscach.

 

 

Tyleo te 20 cm można położyć ze wspólczynnikiem 0.031, a XPS ma 0.037

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Wg mojego programu wychodzi praktycznie neutralnie, nawet jeśli uwzględniam sciany z silka.

 

Troche ten program który pokazuje DrKubus jak dla mnie liczy optymistycznie, ale nie sprawdzałem dokładnie, jakie sa tam parametry materiałów podane (oprócz lambdy).

W moich programach wyniki sa nieco gorzsze.

 

Może to przeoczyłem, ale, jaki to jest program, czy to jest ogolnodostepny czy platny? Chciałbym trochę się zaglebic w temacie.

 

Chociaz, mam program PHPP instalowane już od paru miesiece temu, a ani raz nie miałem czasu aby posiedzieć i się nauczyć obsluge (jest dość skomplikowany), wiec, może i tak nic z tego nie będzie :D

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72

Koszt badań geologicznych u mnie (2 próbki) 800zł - czy radzicie to zrobić dla świętego spokoju? Czy zadecyduje o tym projektant adoptujący?

Dzięki za pomoc

Porządny konstruktor nie zaprojektuje płyty bez badań geologicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz meczę Was z dylatacja czy takie odizolowanie garażu jak w dzienniku R&K jest dobrym pomysłem bo z tego co widzę to jest to jedna płyta pod całym domem z termicznym odizolowaniem garażu dobrze rozumuję ?

 

Najlepiej zrób osobną płytę pod garażem i garaż jako osobna konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrób osobną płytę pod garażem i garaż jako osobna konstrukcja.

To do mnie nie przemawia może jakieś za lub przeciw bo takie lakoniczne stwierdzenie naprawdę nie pomaga , jak nie da się zrobić tylko dylatacji termicznej to będzie ogrzewany caly dom z garażem.

Na początku miałem przekonanie żeby garaż był na glebie po przemyśleniu będzie styro też pod a to dlatego że po badaniach geotechnicznych okazalo sie że wodę okresowo mam na 0,7 m. A skoro będzie izolacja pod garażem to już blisko żeby go ogrzewać i takie rozwiązanie jak ma R&K wydaje się rozsądne można różne temperatury zadać dla domu i garażu tylko nie wiem jak to się wtedy ma do konstrukcji płyty .

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyleo te 20 cm można położyć ze wspólczynnikiem 0.031, a XPS ma 0.037

 

Tylko co z tego że 0.031 jak to nie jest izolacja ciągła, ściana z silki ma lambdę 0.46. Wszystko zależy od konkretnego projektu, np. w moim przypadku oznaczałoby to kilkadziesiąt metrów bez górnej izolacji. Wierz lub nie, ale to robi różnicę.

Proponuje pobawić się programem therm.

 

 

Kolejny raz meczę Was z dylatacja czy takie odizolowanie garażu jak w dzienniku R&K jest dobrym pomysłem bo z tego co widzę to jest to jedna płyta pod całym domem z termicznym odizolowaniem garażu dobrze rozumuję ?

 

Wydaje mi się, że R&K ma garaż zupełnie odizolowany od domu, dwie osobne płyty, które leżą na wspólnym chudziaku.

Edytowane przez grzes124
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To do mnie nie przemawia może jakieś za lub przeciw bo takie lakoniczne stwierdzenie naprawdę nie pomaga , jak nie da się zrobić tylko dylatacji termicznej to będzie ogrzewany caly dom z garażem.

Na początku miałem przekonanie żeby garaż był na glebie po przemyśleniu będzie styro też pod a to dlatego że po badaniach geotechnicznych okazalo sie że wodę okresowo mam na 0,7 m. A skoro będzie izolacja pod garażem to już blisko żeby go ogrzewać i takie rozwiązanie jak ma R&K wydaje się rozsądne można różne temperatury zadać dla domu i garażu tylko nie wiem jak to się wtedy ma do konstrukcji płyty .

 

Jak często, to nie jest tak jednoznaczniej, nie jest jedna "nalepsza droga".

Powiem tak: domow pasywnych projektuje się zazwyczaj bez garażu lub z garażem oddzielonym termicznie. Jednak, jeśli garaz jest w bryle domu i ma wspólny dach/strop itd., to nie takie proste. Jeśli zrobisz dylatacje, to w zaleznosci od miejsca i technologii, ta dylatacje musisz zrobić przez caly dom, co może być kłopotliwe. Poza tym, jeśli garaz jest w bryle domu jak ww, to ta dylatacje termiczna, tzn warstwę izolacyjna, tez trzeba zrobić przez caly dom, co może być kłopotliwe. Jeśli izolowania nie jest wiekszym problemem, można zrobić dylatacje pod sciana, wtedy dylatacje statyczna przez caly dom nie trzeba zrobić. Tylko z konstruktorem to tak projektować, ze te dwie części plyty nie mogą pracować oddzielnie.

Najprostszej oczywiście jest, jeśli garaz jest tylko "przyklejony" do domu. Na podstawie rysunku może u Ciebie tak jest, wtedy można ewentualnie zrobić dylatacje przed sciana, ale to trzeba porozmawiać z konstruktorem.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co z tego że 0.031 jak to nie jest izolacja ciągła, ściana z silki ma lambdę 0.46. Wszystko zależy od konkretnego projektu, np. w moim przypadku oznaczałoby to kilkadziesiąt metrów bez górnej izolacji. Wierz lub nie, ale to robi różnicę.

Proponuje pobawić się programem therm.

 

 

 

 

Wydaje mi się, że R&K ma garaż zupełnie odizolowany od domu, dwie osobne płyty, które leżą na wspólnym chudziaku.

 

Na stronie U-wert.net można zrobić takie obliczenie, uwzgledniajac również scianie które pzerwaja warstwę izolacyjna. Tak jak mowilem, wspolczynnik U na calosc nie wychodzi tak zle, ponieważ straty pod scianami (które sa i tak male, plyta pod spodem przecież jest izolowana) bilansuja się mniej wiecej przez lepsza lambde tego EPS'a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie U-wert.net można zrobić takie obliczenie, uwzgledniajac również scianie które pzerwaja warstwę izolacyjna.

Możesz podesłać taki przykład?

To są mostki ciepła. To ile tego ciepła ucieknie zależy od ilości ścian przecinających tą izolacje. U jednego będzie mniej u innego więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie. Wg mojego programu wychodzi praktycznie neutralnie, nawet jeśli uwzględniam sciany z silka.

 

Troche ten program który pokazuje DrKubus jak dla mnie liczy optymistycznie, ale nie sprawdzałem dokładnie, jakie sa tam parametry materiałów podane (oprócz lambdy).

W moich programach wyniki sa nieco gorzsze.

 

Może to przeoczyłem, ale, jaki to jest program, czy to jest ogolnodostepny czy platny? Chciałbym trochę się zaglebic w temacie.

 

Chociaz, mam program PHPP instalowane już od paru miesiece temu, a ani raz nie miałem czasu aby posiedzieć i się nauczyć obsluge (jest dość skomplikowany), wiec, może i tak nic z tego nie będzie :D

 

Ja korzystałem z Audytora OZC 4.0 - darmowa wersja do pobrania np. ze strony Oventrop

 

Zastanawiam się czy wpływu na wynik U nie miał parametr "Równoważny opór gruntu wraz z oporami przejmowania Rg = 2,214 m2K/W (widoczny na zrzucie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonywałem w tamtym roku taką płytę o grubości 60cm, która była bardzo ciekawie dylatowana.

Być może dałoby się to przenieść na mniejszy obiekt jak dom z garażem.

 

Płyty były dwie. Zdylatowane styropianem, ale na jednym zbrojeniu. Czyli pręty z jednej płyty wchodziły w drugą i szły przez styropian. Niby żadna nowość.

Ale jedna ciekawostka. Wszystkie pręty które szły przez styropian, były w plastykowych osłonkach. Osłonki te, wchodziły w płyty po 50cm.

Wg. osoby która to projektowała, osłonki na prętach mają zmniejszyć naprężenia i różnice w pracy tych płyt, jednocześnie trzymając je razem tak aby nie występowalo nierówne osiadanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny raz meczę Was z dylatacja czy takie odizolowanie garażu jak w dzienniku R&K jest dobrym pomysłem bo z tego co widzę to jest to jedna płyta pod całym domem z termicznym odizolowaniem garażu dobrze rozumuję ?

 

http://i.imgur.com/4pDkV5A.jpg

http://i.imgur.com/Z2WZZoT.jpg

 

Czy w przypadku takiej bryły budynku zda to egzamin szukam opcji która skutecznie odetnie garaż a zarazem nie skomplikuje budowy.

 

http://i.imgur.com/UX9nQcl.gif

 

Zerknij na dziennik skrabi, tam jest dylatacja budynku od garażu, razem ze zdjęciami.

 

Ale z tego co wiem, to tam garaż jest w całości "odizolowany" od budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co z tego że 0.031 jak to nie jest izolacja ciągła, ściana z silki ma lambdę 0.46. Wszystko zależy od konkretnego projektu, np. w moim przypadku oznaczałoby to kilkadziesiąt metrów bez górnej izolacji. Wierz lub nie, ale to robi różnicę.

Proponuje pobawić się programem therm.

.

 

Jest izolacja 10cm XPS.

Jaki procent powierzchni plyty to u Ciebie sciany i ile przez nie tracisz,biorac pod uwage z10cm XPS pod płytą ?

Zapewne będą to wartosci na tyle nikpe, źe dwukrotnie droższy XPS nigdy sie nie spłaci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknij na dziennik skrabi, tam jest dylatacja budynku od garażu, razem ze zdjęciami.

 

Ale z tego co wiem, to tam garaż jest w całości "odizolowany" od budynku.

 

Czytałem ich dziennik tylko nie jestem przekonany do pełnej dylatacji obawiam się później problemów np z dachem u mnie czterospadowy a Skarbi stropodach.

Jutro jadę do kierbuda zobaczymy co powie.

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem ich dziennik tylko nie jestem przekonany do pełnej dylatacji obawiam się później problemów np z dachem u mnie czterospadowy a Skarbi stropodach.

Jutro jadę do kierbuda zobaczymy co powie.

 

Konstruktorem nie jestem, ale oddylatowywanie garazu, a szczegolnie płyty fundamentowej, w sytuacji gdy jest on pod wspolnym dachem ( taki wyciagnalem wniosek) czterospadowym - to proszenie sie o klopoty i znaczaca komplikacja budowy. Uderz do Henok-a, on jest konstruktorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...