Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

moim zdaniem mając płytę na szkodach górniczych, zawsze będziesz do przodu w razie "w" względem tradycyjnych fundamentów. Skoro prostują jak twierdzisz bloki, wyprostują i dom na płycie.

Inna kwestia, to cena płyty na Śląsku. Z racji właśnie szkód górniczych, te płyty z tamtych rejonów do najtańszych nie należą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Część kosztów za wzmocnienie fundamentów kopalnia zwraca.

Czy robi się płyty bez ocieplenia pod nią?

Chcę wybudować mały dom (http://z500.pl/projekt/85/Z87,parterowy-dom-tani-w-budowie-bez-nosnych-scian-z-duzym-pg-i-2-sypialniami.html)

grzany prądem więc izolacja mnie trochę boli.

 

Dziś wpadłem na pomysł własnie z tym isomurem.

Myślę nad czymś takim:

- podbudowa

- płyta fundamentowa

- na płycie pierwsza warstwa isomur pod obwodzie (ściany nośne)

- w środku 25cm EPS i na tym wylewka (w niej kable grzejne)

- ściany działowe z płyt gipsowo-kartonowych na wylewce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest 1 m podbudowy z głazów i mieszanki 0-31,5, tak więc grunt niewysadzinowy, a opaskę daję 120 cm (taka jest długość płyty) i to ze styroduru. A niech tam...

 

Trochę przesadziła ta Twoja pani geolog, wsytarczyłoby z 30 -40 cm tej mieszanki w geowłókninie którą miałeś, ale teraz to juz po ptokach.:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy nie olać styropianu pod nią a ściany nośne domu postawić na bloczkach isomur.

Na płytę bym dał dopiero z 25cm EPS i wylewkę a w niej ogrzewanie elektryczne.

 

Zastanów się dobrze bo koszt isomuru jest zbliżony do kosztu 10cm Xpsa pod płytą a masz ciągłość izolacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakie pozwolenie. Wychodzisz z tym drenażem poza swoją działkę? Wkraczasz na czyjś teren? Bo nie do końca rozumiem. Na drenaż jako taki, pozwolenia nie trzeba.

Należy uważać jeśli robi się go przy starych budynkach. Być może wtedy przydałaby się jakaś opinia czy w ogóle jest to bezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę przesadziła ta Twoja pani geolog, wsytarczyłoby z 30 -40 cm tej mieszanki w geowłókninie którą miałeś, ale teraz to juz po ptokach.:(

 

Może i tak jest jak mówisz, ale ja musiałem podnieść też teren, tzn dom będzie na skarpie i trzeba było podbudować. Geowłóknina kosztuje, ale nie robi wysokości tak jak duże kamienie, a kamienie stabilizują i od razu stanowią podbudowę. U mnie w badaniu geologicznym stwierdzono glinę o plastyczności 0,38. Po zrobieniu wykopu okazało się, że są tam jeszcze takie ogniska rozwodnionej gliny miękkiej jak masło - takie kurzawki czy coś.

Kasa poszła ale lepiej że jest za dobrze niż miałoby być nie do końca dobrze :).

 

A swoją drogą ile kosztuje kamień w innych rejonach Polski? Ja zapłaciłem za mieszankę 0-31,5 15 zł/tonę netto, a za te głazy 20 zł/tonę. Najdroższy był kliniec do drenażu po 25 zł/tonę. Transport 100 zł/ 15 ton (samochód).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do wykonawcow i inwestorow:

 

Czy na wykonanie drenazu opaskowego wymagane jest pozwolenie ?

 

 

Jak masz PnB to robisz i tyle, a jak chcesz robić drenaż istniejącego i użytkowanego budynku, to wydaje mi się, że takie rzeczy trzeba zgłosić w starostwie. Jakbyś chciał sobie utwardzić podwórko, to też wymagane jest zgłoszenie. W praktyce chyba nikt tego nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest optymalny spadek (w procentach) ułożenia drenażu wokół płyty ? Różne źródła w Internecie podają wartości od 0,5 do nawet 5 %.

 

A co to znaczy optymalny? Ma odprowadzać wodę i tyle ;). U mnie w projekcie jest 1,5%, ale w rzeczywistości jest więcej. Testowałem i działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest optymalny spadek (w procentach) ułożenia drenażu wokół płyty ? Różne źródła w Internecie podają wartości od 0,5 do nawet 5 %.

 

rury fi110 1,5-3%, rury fi160 2-4%.

 

Za duzy spadek wbrew pozorom nie jest dobrze, g***o musi plywac :D:D:D, wiec, trzeba mierzyć (2% = 2cm na 1m dlugosci :))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, powinno być "minimalny", a nie "optymalny" ;) Jeśli założymy spadek 1,5 % to dla budynku o wymiarach ok. 17 x 10 m, do tego opaska po 1 m z każdej strony, spadek rury drenarskiej pomiędzy studzienką rewizyjną położonej w najwyższym puncie, a studzienką zbiorczą położoną w najniższym punkcie wyniesie ok. 47 cm. W takim razie na jakie wysokości płyty mam umieścić rury drenarskiej znajdujące się najwyższym punkcie drenażu ? Na równi z dolną krawędzią płyty, na równi z dolną krawędzią styropianu (płyta 23 cm, XPS pod płytą 10 cm ), poniżej dolnej krawędzi opaski poziomej, czy jeszcze inaczej ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, powinno być "minimalny", a nie "optymalny" ;) Jeśli założymy spadek 1,5 % to dla budynku o wymiarach ok. 17 x 10 m, do tego opaska po 1 m z każdej strony, spadek rury drenarskiej pomiędzy studzienką rewizyjną położonej w najwyższym puncie, a studzienką zbiorczą położoną w najniższym punkcie wyniesie ok. 47 cm. W takim razie na jakie wysokości płyty mam umieścić rury drenarskiej znajdujące się najwyższym punkcie drenażu ? Na równi z dolną krawędzią płyty, na równi z dolną krawędzią styropianu (płyta 23 cm, XPS pod płytą 10 cm ), poniżej dolnej krawędzi opaski poziomej, czy jeszcze inaczej ?

 

 

aaa... tak wychodzi, jeśli się robi "en passant", nie czytając dokładnie :D

 

Te spadki co podalem sa dla kanalize. Drenaz smialo może mieć więcej, niektóre mowia min 3%. Choz ja uważam ze woda w drenażu ma się powoli ruszac, wiec, wole spadki w strefie również 1-4%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie skumałem o co chodzi z tym pływającym g****m ;) Pytałem o drenaż, nie o kanalizację :) A jak będzie z tym umieszczeniem rury drenarskiej w najwyższych i najniższych partiach drenażu ? Przy 3% różnica wysokości rury będzie wynosić aż ok. 94 cm. Edytowane przez BooM80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, powinno być "minimalny", a nie "optymalny" ;) Jeśli założymy spadek 1,5 % to dla budynku o wymiarach ok. 17 x 10 m, do tego opaska po 1 m z każdej strony, spadek rury drenarskiej pomiędzy studzienką rewizyjną położonej w najwyższym puncie, a studzienką zbiorczą położoną w najniższym punkcie wyniesie ok. 47 cm. W takim razie na jakie wysokości płyty mam umieścić rury drenarskiej znajdujące się najwyższym punkcie drenażu ? Na równi z dolną krawędzią płyty, na równi z dolną krawędzią styropianu (płyta 23 cm, XPS pod płytą 10 cm ), poniżej dolnej krawędzi opaski poziomej, czy jeszcze inaczej ?

 

 

Drenaż powinieneś umieścić poniżej podbudowy. Tak więc najwyższa część w gruncie rodzimym poniżej podbudowy, a najniższa wyjdzie Ci z zastosowanego spadku. Poza tym na mój rozum, to całość powinna być poniżej strefy przemarzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym na mój rozum, to całość powinna być poniżej strefy przemarzania.

 

W sumie to chyba niekoniecznie. Rury drenarskie powinny być obsypane jakimś żwirem, który nie jest wysadzinowy, poza tym woda w drenach nie zalega, więc raczej nie zamarznie, a nawet jeśli częściowo zamarznie to nie będzie jej na tyle dużo, żeby rozsadzić rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...