Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

przeczytałem cały wątek o płycie fundamentowej i mam pytanie do forumowych fachowców od płyty. Zdecydowałem sie na płytę, gdyż mam słaby grunt i wysoko wody gruntowe (-1.1 m). Architekt projektując płytę (20 cm) zaproponował boczne ściany betonowe wpuszczone w grunt na głębokość 1 m, a sama płyta będzie mieć kształt odwróconej litery U. W górnej częsci ocieplone z boku styro. Scianka betonowa ma być przeciwwysadzinowa. Czy ma to sens? Czy ktoś wykonywał podobną płytę fundamentową?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

jak głęboko trzeba wpuścić opaskę przeciwwysadzinową w pionie i poziomie żeby zabezpieczyć się przed przemarzaniem i czy wymieniając grunt na pospółkę powiedzmy do głebokości przemarzania trzeba robić opaskę.

opaska powinna być w pionie i poziomie równa głębokości przemarzania, nie 'to" + "to", tylko łącznie

wymiana gruntu do głębokości przemarzania gruntu, tylko i wyłącznie ze względu na to przemarzanie, to delikatnie ujmując bezsens i niekoniecznie będzie to warunek wystarczający, aby nie dopuścić do wysadzenia gruntu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym uniknąć ładowania pod ziemię XPS ze względu na koszt

 

Nie sądzisz, że to tańsze, łatwiejsze i szybsze niż wymiana gruntu?

 

 

 

jak będzie glina i opaska to nie trzeba wymieniać? Dla swojego bezpieczeństwa pewnie konstruktor powie: daj XPS(wytrzymałość na ściskanie, brak chłonności wody) i wymień grunt do głębokości przemarzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro czytałeś cały wątek to powinieneś skonsultować swój projekt z użytkownikiem projektantpłyt.

 

Zobacz jak robi się ocieplenie płyty grzewczej:

 

http://www.przewodnik-budowlany.com.pl/kronika_budowy?action=spis&id=29

 

Jak to się ma do Twojego projektu?

 

Nie za bardzo sie ma do mego projektu. Architekt jeszcze pracuje nad projektem, więc czekam na wersję końcową. Myślę, że ta pionowa ściana wzięła sie z tradycyjnych fundamentów, tyle że bez ławy fundamentowej. Skoro to działa przy tradycyjnych fundamentach, bo przecież ziemia nie tam przemarza, to też powinno działać i tutaj. Projektantpłyt pewnie by płytę zaprojektował, ale:

1) wysłałem do niego materiały i nie otrzymałem odpowiedzi,

2) projekt kosztuje, a ja przecież muszę zapłacić swemu archi.

Myślałem, że ktoś już miał podobny projekt płyty.

 

Dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Planuje na calym parterze dac ogrzewanie podlogowe. Boje sie jednak wersji z rurkami zatopionymi w plycie wiec zdecyduje sie chyba na osobna wylewke z podlogowka.

Czy ktos ma takie rozwiazanie?

Czy pomiedzy sama plyte a jastrych trzeba cos połozyc? Bo styropianu to raczej nie ma sensu klasc? Tylko folie aluminiowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Planuje na calym parterze dac ogrzewanie podlogowe. Boje sie jednak wersji z rurkami zatopionymi w plycie wiec zdecyduje sie chyba na osobna wylewke z podlogowka.

Czy ktos ma takie rozwiazanie?

Czy pomiedzy sama plyte a jastrych trzeba cos połozyc? Bo styropianu to raczej nie ma sensu klasc? Tylko folie aluminiowa?

Folia aluminiowa zalana betonem nic nie da. Można dać dodatkową wylewkę na płytę, sam taką planuję. W razie czego mozna na upartego to skuć, poprawić itp. W samej płycie już się nie da. Jeżeli chcesz wykorzystać akumulacyjność płyty fundamentowej to daj wylewkę bezpośrednio na płytę.. W efekcie podłoga będzie długo trzymała ciepło ale też dosyć długo nagrzewała. Jak dasz izolację to zmiany temperatury będą szybsze ale też szybciej się wychłodzi. Izolacja to również problem odpowiedniego jej zaprojektowania by faktycznie była skuteczna więc to dodatkowe koszty, zmiana konstrukcji płyty, izolacja ścian (chyba że szkieletor) itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Planuje na calym parterze dac ogrzewanie podlogowe. Boje sie jednak wersji z rurkami zatopionymi w plycie wiec zdecyduje sie chyba na osobna wylewke z podlogowka.

Czy ktos ma takie rozwiazanie?

Czy pomiedzy sama plyte a jastrych trzeba cos połozyc? Bo styropianu to raczej nie ma sensu klasc? Tylko folie aluminiowa?

Folia aluminiowa zalana betonem nic nie da. Można dać dodatkową wylewkę na płytę, sam taką planuję. W razie czego mozna na upartego to skuć, poprawić itp. W samej płycie już się nie da. Jeżeli chcesz wykorzystać akumulacyjność płyty fundamentowej to daj wylewkę bezpośrednio na płytę.. W efekcie podłoga będzie długo trzymała ciepło ale też dosyć długo nagrzewała. Jak dasz izolację to zmiany temperatury będą szybsze ale też szybciej się wychłodzi. Izolacja to również problem odpowiedniego jej zaprojektowania by faktycznie była skuteczna więc to dodatkowe koszty, zmiana konstrukcji płyty, izolacja ścian (chyba że szkieletor) itp.

 

Czyli nie zamierzasz niczego ukladac pod wylewka? A co z umocowaniem rurek ogrzewania? Moze byc klopotliwe mocowanie ich bezposrednio do plyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie zamierzasz niczego ukladac pod wylewka? A co z umocowaniem rurek ogrzewania? Moze byc klopotliwe mocowanie ich bezposrednio do plyty.

Myślałem że chcesz jakoś odizolować wylewkę :). Rurki są mocowane by się nie przemieszczały. Innego powodu nie ma. Wydaje mi się że wylewka powinna być związana z płytą. Folia to uniemożliwi. Nie wiem czy nie będzie to skutkowało pękaniem wylewki czy czymś podobnym. Może ją w takim przypadku dodatkowo zazbroić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Izolacja to również problem odpowiedniego jej zaprojektowania by faktycznie była skuteczna więc to dodatkowe koszty, zmiana konstrukcji płyty, izolacja ścian (chyba że szkieletor) itp.

 

A to czemu? Przecież wystarczy normalnie ułożyć 8-10cm styropianu na płycie i na to jastrych z rurkami ogrzewania. Ten styropian zmniejszy po prostu bezwładność cieplną wylewek. Nie musi wszędzie idealnie izolować od płyty, która sama jest przecież dobrze izolowana termicznie od gruntu/powietrza i jeśli trochę ciepła do niej "przecieknie" to i tak nic się złego nie stanie.

 

Jedyna kwestia, którą trzeba wziąć pod uwagę to poniesienie poziomu podłogi w stosunku do wersji pierwotnej.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież wystarczy normalnie ułożyć 8-10cm styropianu na płycie i na to jastrych z rurkami ogrzewania. Ten styropian zmniejszy po prostu bezwładność cieplną wylewek. Nie musi wszędzie idealnie izolować od płyty, która sama jest przecież dobrze izolowana termicznie od gruntu/powietrza i jeśli trochę ciepła do niej "przecieknie" to i tak nic się złego nie stanie.

 

Jedyna kwestia, którą trzeba wziąć pod uwagę to poniesienie poziomu podłogi w stosunku do wersji pierwotnej.

 

Pzdr

 

No wlasnie, zastanawiam sie teraz czy polozenie tego styropianu pod wylewke zepsuje caly efekt czy wrecz przeciwnie. A moze po 10 latach styro pod plyta straci swe wlasciwosci i wiecej ciepla zacznie uciekac w glebe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas również podłogówka pójdzie na 99% w wylewce , bo nikt nie chce tego położyć w płytę :/ Niemca nam trzeba ;)

Co do dodatkowego styro pod wylewką to tez się zastanawiam czy to konieczne i jak to ew. inaczej zrobić. Troszkę jedna "żal" żeby tyle betonu-akumulatora się marnowało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...