Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

nie wiem czy mogę pisać bo "OLIMP FORUM" znowu będzie jęczał :D

 

a nic zaryzykuję...

 

tam gdzie jest wyprowadzona rura jest również główny sączek melioracyjny, do którego to zamierzam podłączyć jak będę kończył prace ziemne. Rura jest w geowłókninie, obsypana pospółką taką jak podbudowa - wystarczy bo wokoło jest glina piaszczysta i piasek gliniasty.

 

A studzienki rewizyjne? A po co to?Co tam chcesz rewizjować? Czy liści nie ma? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Standardowo daje się 4 studzienki, minimum to 2, w najwyższym i najniższym miejscu. Choćby po to , żeby raz do roku skontrolować i ewentualnie przeczyścić układ. Byś się zdziwił jak potrafi się po kilku latach taki układ zasyfić i wcale nie liścmi. Ja bym wolał mieć wgląd za kilka lat czy układ jest sprawny, niż polegać na domysłach - działa czy nie działa? Ale to Twój dom i Twój drenaż.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Standardowo daje się 4 studzienki, minimum to 2, w najwyższym i najniższym miejscu. Choćby po to , żeby raz do roku skontrolować i ewentualnie przeczyścić układ. Byś się zdziwił jak potrafi się po kilku latach taki układ zasyfić i wcale nie liścmi. Ja bym wolał mieć wgląd za kilka lat czy układ jest sprawny, niż polegać na domysłach - działa czy nie działa? Ale to Twój dom i Twój drenaż.

 

Już jakiś czas mnie nie było tu, po prostu za dużo roboty :)

Co do drenażu, przy budynku już nie robimy tych studzieniek, ponieważ nieraz się zdarzylo, ze klient później się skusil i podlaczyl do tych studzienek odwodnienie z dachu. Tego nie chcemy, wiec, już nie mamy te studzienki w pakecie i polecamy zrobić taka trochę oddalone od domu na najniższym punkcie. Stosujemy dreny z dobra geowloknina, które i tak raczej się nie zamula.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą warstwę bloczków zawsze układa się na warstwie wyrównującej, więc nie ma się czym przejmować. Gorzej, jak jest tak jak u mnie - górki i dolinki na całej powierzchni płyty. Największa odchyłka ma 3 cm i to już jest realny problem, bo u mnie to już prawie ostateczna podłoga. Jeśli się nie mylę, to w Twoim przypadku będzie szedł na pytę styropian i wylewka więc nawet jak płytę nie równo wyleją to luzik.

 

W przyszłym tygodniu będą mi frezować płytę. zobaczymy jak to im wyjdzie.

 

Na koniec rada dla potomności - jak ekipa będzie miała lać komuś z Was płytę, to żeby nie wiem co, dopilnujcie aby umocowali rurki do ściągania betonu, albo całe mnóstwo reperów, bo inaczej wyjdą fale Dunaju. I nie ma co słuchać, że jakoś sobie poradzą. Nie mówię, jak ekipa mega doświadczona jak np. od Thomasa to może można im te rurki odpuścić, ale na to na własne ryzyko :D. Jak ekipa taka jak u mnie, to trzeba wymóc kolanem, żeby później nie było drapania się w głowę.

 

Czytalem ta historie, a najpierw nawet nie chciałem się odzywac na ten temat, bo po co, i tak jest za pozno. Ale jednak: Ekipa bawi się 2 miesiece aby zrobić plyte, a w końcu jeszcze wynik wątpliwe, to moim zdaniem naprawdę już nie do przyjęcia. Powiedzialbym ze chyba nigdy nie robili w ogole czegos takiego. Profesjonalna ekipa powinna posiadac odpowiedne narzędzia (laser) i wiedze, wtedy żadne rury, repery, szyny itp. nie sa potrzebne.

 

https://www.youtube.com/watch?v=287R3D7GlWs&feature=youtu.be

Tu widać jak się betonuje, jeśli się stosuje laser i listwe wibracyjna. Jest to plyta grzewcza, wykonana w trakcie 5 dni, pow. 128 m².

Zamiast frezować (kiepski pomysl), lepiej by było zalatwic sobie zacieraczke (tzw "helikopter") i zacierać plyte na gładko i najpierw talerzem wyrownac. Tak trzeba jeśli już nie będzie wylewka, dobra ekipa by sama padla na taki pomysl.

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie może, czy na taką płytę jak moja można wylać wylewkę anhydrytową, ale tak żeby była związana z płytą? Bez żadnych folii, bez dylatacji. Grubość od 5 do 20 mm.

 

Raczej nie. Wylewka anhydrytowa jest robiona na podstawie gipsu, a gips z cementem od betonu slabo się dogaduje. Poza tym, ten material anhydrytowy jest znacznie słabszy od betonu oraz bardzo wrażliwe na wilgoc, wiec, poleca się zrobić czegos takiego dopiero jak budynek już jest zamknięty.

Trzeba by było się skonsultować z betoniarnia, która dostarczyla beton, ponieważ tylko oni wiedza, jaka maja recepture.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jestem nowy na forum i witam wszystkich.

Temat czytam od dawna. Sam planuję zbudować dom na płycie.

Chciałem przedstawić rysunek z moją propozycją rozwiązania płyty. Proszę byście ocenili poprawność tego rozwiązania.

Oczywiście grubość płyty wynika z obliczeń konstruktora.

Aby wyeliminować mostek zastosowany jest pustak typu ISOMUR.

Problem z zastosowaniem twardego styropianu pod płytą jest taki, że jest dużo przegłębień oraz różne poziomy płyty.

Ogrzewanie będzie gazowe, zależy mi na małej bezwładności płyty.

 

rys płyta.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brinkmann - robisz płyty ze zbrojeniem rozproszonym

czy robileś taką płytę odrazu z rurkami do ogrzewania? -j ak i do czego montowales rurki ?

 

No tak... wlasnie w tym krótkim filmiku widać te rurki i skrzynke rozdzielcza. Uzywamy takie szyny

http://da7gsa5r6sb0g.cloudfront.net/243/280/2cbfa4d6-9e64-404f-b0db-183c091c2195, w których się trzymają te rury, działa bardzo dobrze. Te szyny znowu sa mocowane do Styroduru wkrętami :)

 

Przez to, ze rury z tworzywa sztucznego PE-Xc 17/2mm sa poukładane na cieplo - uzupełnione woda o temp. 75 °C - latwo się uloza i nie ma naprezen w tych rur; jak wstygnia, zostaną w tej pozycji. Poza tym mamy od reki test szczelności :)

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytalem ta historie, a najpierw nawet nie chciałem się odzywac na ten temat, bo po co, i tak jest za pozno. Ale jednak: Ekipa bawi się 2 miesiece aby zrobić plyte, a w końcu jeszcze wynik wątpliwe, to moim zdaniem naprawdę już nie do przyjęcia. Powiedzialbym ze chyba nigdy nie robili w ogole czegos takiego. Profesjonalna ekipa powinna posiadac odpowiedne narzędzia (laser) i wiedze, wtedy żadne rury, repery, szyny itp. nie sa potrzebne.

 

https://www.youtube.com/watch?v=287R3D7GlWs&feature=youtu.be

Tu widać jak się betonuje, jeśli się stosuje laser i listwe wibracyjna. Jest to plyta grzewcza, wykonana w trakcie 5 dni, pow. 128 m².

 

Pisałem już wcześniej, że moja ekipa robiła taką płytę pierwszy raz w życiu. Guzdrali się przez dwa miechy, ale trzeba być sprawiedliwym i odliczyć czas niepogody, więc wyjdzie półtora miecha :D. Z resztą, mam podpisaną z nimi umowę, że jak przekroczą termin, to będą płacić umowne odsetki. Tym się nie martwię. To że skopali powierzchnię to fakt. Mieli listwę wibracyjną, ale prawda jest taka, że lepiej wychodziło im zacieranie deską osadzoną na kiju. Później listwę odstawili całkiem. Porobili brzuchy, ale część już zfrezowali na własny koszt. Ogólnie jest dobrze zrobione, ale nie od strzału i niezbyt szybko.

Zamiast frezować (kiepski pomysl), lepiej by było zalatwic sobie zacieraczke (tzw "helikopter") i zacierać plyte na gładko i najpierw talerzem wyrownac. Tak trzeba jeśli już nie będzie wylewka, dobra ekipa by sama padla na taki pomysl.

A czy to nie m.in. Ty odradzałeś mi, żeby ekipa jak niedoświadczona, nie tykała się zacieraczki ;)? Zanim zaczęli wylewać miałem podjętą decyzję o wylewce wyrównującej i podjąłem ją w oparciu o rady (jak najbardziej słuszne) z tego wątku.

 

 

Natomiast koszt wyszedł naprawdę spory, ok 540 zł/m^2. Jak będzie zainteresowanie to wypiszę tu na forum co ile kosztowało. Może dobrze to porównać z innymi, bo widzę, że co niektórzy poschodzili z ceną poniżej 300 zł/m^2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Natomiast koszt wyszedł naprawdę spory, ok 540 zł/m^2. Jak będzie zainteresowanie to wypiszę tu na forum co ile kosztowało. Może dobrze to porównać z innymi, bo widzę, że co niektórzy poschodzili z ceną poniżej 300 zł/m^2.

 

U mnie wyjdzie ok 340zł/m2 powierzchnia 163m2 tyle że mam Eps300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie koszty kształtują się tak:

 

4300 - rury kanalizacyjne i drenarskie, studzienki rewizyjne, siatka i klej do siatki

25000 - styrodur pod płytę, na elementy brzegowe i na opaskę

6270 - ogrzewanie (1400 m rury PE-RT, rozdzielacze, odpowietrzniki itp.)

1850 - bednarka i kanały kablowe

3670 - Folia 0,3 mm, folia kubełkowa i geowłóknina

24000 - kamień i prace ziemne

8000 - stal

13000 - beton

8000 - robocizna

 

Razem wychodzi 94 tyś, płyta powierzchni 170 m2 co daje ok 550 zł/m2. :cool:

Od razu mówię, że na jakości ani materiałach nie oszczędzałem. Tzn. wybierałam tam gdzie taniej, ale dobrej jakości. Jakby nie patrzeć tanie to nie było, ale w tej cenie jest kupa instalacji.

Edytowane przez Horher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horher, głupio mi az, bo teraz tak gadac w stylu "a ni mowilem" nie jest na miejscu. Wiem ze kiedyś nawet chyba zrobiłem Ci oferte, a szczerze mowiazc, plyte za 540zl/m² nigdy nie robilismy. Nawet plyta dla domow pasywnych na 30cm XPS z systemem grzewczym, pelno wypozazone, duuużo mniej kosztuje. Z systemem grzewczym poniżej 300zl jednak ciężko będzie. Trzeba brac oczywiście tez pod uwagę, ze ta Twoja cena chyba jest już razem z tłuczniem, mialesz jak dobrze pamiętam niezla zabawe z tym gruntem. Nie jestem w stanie twierdzic czy potrzebne czy nie, ale to oczywiście ma wpływ na cene za m².

 

@Kwasniak: A ten EPS200 sie oplaca wzgledem do XPS? Jakos mi się wydaje ze oszczednosci sa już marginalne...

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@Kwasniak: A ten EPS200 sie oplaca wzgledem do XPS? Jakos mi się wydaje ze oszczednosci sa już marginalne...

 

EPS 300 Aqua po 342złm3.

 

Ja miałem od Ciebie wycenę na 387,43 zł netto plus podbudowa i koparka po mojej stronie, na podbudowę poszło mi 270 ton pospółki za 5000 zł+ koparka 1100 co daje 455złm2 brutto za metr płyty.

To tak dla porównania dla Horhera

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam tak - jak to się może mieć do przypadku BL ? i jego perypetii ze scianami ? bo tez miał plyte z ogrzewaniem w dolnej części plyty ... ?

nie obawasz się takieo wykonania? ile sezonow grzewczych maja najtarsze plyty w ten sposo wkonane ?

 

nie ma problemu z chodzeniem po rurkach podczas wylewania plyty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytam tak - jak to się może mieć do przypadku BL ? i jego perypetii ze scianami ? bo tez miał plyte z ogrzewaniem w dolnej części plyty ... ?

nie obawasz się takieo wykonania? ile sezonow grzewczych maja najtarsze plyty w ten sposo wkonane ?

 

nie ma problemu z chodzeniem po rurkach podczas wylewania plyty ?

 

najstarsze plyty wykonane w ten sposób maja już ponad 20 lat. Jest to sprawdzona technologia. Rury na XPS, które sa uzupełnione woda, nie można popsuc, nawet jak się staramy i specjalnie na nich deptami mocno. A w gumaczkach już w ogole, bo sa miękkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...