Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dzięki za podpowiedzi, właśnie o takie z życia wzięte. Już umówiłem drugiego kolegę, jeszcze jeden i może ktoś z familii i bedzie git :)

Trochę peniam z tą listwą wibracyjną, używać czy nie używać. Bo np jak już sobie wyrównam poziomicą beton to potem jak wjadę tą listwą to żebym czegoś nie popsuł.

Powiem wam szczerze że mam największą sraczkę z tym laniem betonu do tej pory....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź listwe wibracyjna, to bardzo dobre narzedzia. Jak wstępnie jest dobrze wyrównane (zamów beton w konsystencji S3, cement nie "jedynke", bo za szybko wiaze w tych upalach, tylko lepiej "trojke"), a jeśli masz dobrze wstępnie wyrownane, to ta listwa ratuje cala sprawę.

Jedna osoba prowadzi przewod od pompy (jesli masz lasera, to od razu z laserem na poziom), dwie osoby grabia bądź wibruje bulawa (chyba będziesz musial, bo masz tradycyjne zbrojenie, tak przypuszczam, wtedy listwa może nie wystarczy) a jedna osoba jeździ listwa - i będzie dobrze :)

Dwie osoby zdecydowanie za mało, szczegolnie jak nie macie doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakup takiego lasera to wydatek około 1000zł. To musi być laser z odbiornikiem, tak abyś nie szukał kreski lasera. Ja używam od wielu lat GeoFennel. Nie jest jakiś bardzo markowy, ale daje radę.

Możesz pożyczyć taki laser w wypożyczalni (np. EWPA), ale do betonowania z laserem też potrzeba wprawy.

 

Zasadniczo to jeśli chcesz robić jeszcze wylewki to wylej do rurek czy poziomicy. Jeśli jednak chcesz mieć gładko - zleć komuś z doświadczeniem.

 

Trzeba było się budować na Podkarpaciu :D

Edytowane przez vega1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie gorąco to w betoniarni dodadzą opóźniacza. Ewentualnie sam się o niego upomnij. A w dwie osoby to faktycznie będziesz miał ciężko.

 

Ja się pytałem w betoniarni o opóźniacze i powiedzieli, że przy betonie to lipa bo nigdy nie wiadomo ile opóźni. Może to być 12 h a może 36 h. Generalnie odradzali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakup takiego lasera to wydatek około 1000zł. To musi być laser z odbiornikiem, tak abyś nie szukał kreski lasera. Ja używam od wielu lat GeoFennel. Nie jest jakiś bardzo markowy, ale daje radę.

Możesz pożyczyć taki laser w wypożyczalni (np. EWPA), ale do betonowania z laserem też potrzeba wprawy.

 

Zasadniczo to jeśli chcesz robić jeszcze wylewki to wylej do rurek czy poziomicy. Jeśli jednak chcesz mieć gładko - zleć komuś z doświadczeniem.

 

Trzeba było się budować na Podkarpaciu :D

 

Też tak myślę, że jak ekipa nie używała sprzętu, to może nie być im wcale łatwiej, mimo, że sprzęt ok. Laser trzeba umieć używać, a rurki są "idiotoodporne" dlatego lepsze dla ekip, które nigdy nie korzystały z lasera. To samo z listwą wibracyjną - moi nigdy tego nie używali, ale wzięli z wypożyczalni. Próbowali, ale im nie wychodziło, w końcu zrobili to po swojemu czyli deską na kiju. Deską wyszło im znacznie lepiej niż tą listwą. Sprzęt trzeba umieć używać, a nie uczyć się jak beton wiąże. Przemyśl to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się pytałem w betoniarni o opóźniacze i powiedzieli, że przy betonie to lipa bo nigdy nie wiadomo ile opóźni. Może to być 12 h a może 36 h. Generalnie odradzali.

 

A gdyby zastosowac wspominany tu juz beton Lafarge Agilia? Bedzie latwiej ekipie bez doswiadczenia ? Teoretycznie odpada wibrowanie, zacieranie, mozna wylac bez pompy.

 

Trzeba było się budować na Podkarpaciu :D

 

Trzeba bylo biznes prowadzic w kujawsko-pomorskim ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdyby zastosowac wspominany tu juz beton Lafarge Agilia? Bedzie latwiej ekipie bez doswiadczenia ? Teoretycznie odpada wibrowanie, zacieranie, mozna wylac bez pompy.

 

 

 

Trzeba bylo biznes prowadzic w kujawsko-pomorskim ;)

Agilia kosztuje 100zł drożej na 1m3. Lepiej zamówić dobrą ekipę.

A co do samej Agilii. Wylałem dwie płyty fundamentowe tym betonem. Pierwszą w Lublinie. Niestety tamtejszy Lafarge nie spisał się za bardzo i dostarczony beton mijał się z tym czego oczekiwaliśmy. Ostatecznie udało się, ale nerwów i pracy co nie miara.

 

W zeszły piątek spróbowaliśmy jeszcze raz wylać płytę Agilią w Rzeszowie. Efekt piorunujący. Wygłaskaliśmy ją tak, że bez zacierania wyszło jak zacierane. Pupcia niemowlaka. Różnica w poziomie na całej płycie wyszła do 3mm. Skończyliśmy o 2 w nocy i pracowaliśmy do reflektorów.

Efekt jest taki, że można panele kłaść bez dodatkowych wylewek.

Lafarge Rzeszowski, podszedł do sprawy bardzo profesjonalnie. Na bieżąco monitorowali rozpływ mieszanki i korygowali natychmiast uwagi.

 

Piszę to tylko po to, aby uświadomić iż Agilia nie rozwiązuje problemów braku umiejętności.

W Polsce ten beton to wciąż nowość i należy być przygotowanym na każdą ewentualność.

 

 

Ponieważ mój post mógł wyglądać jak reklama, informuję że już posłałem zapytanie o płatny profil i w Sierpniu takowy wykupię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O listwę wibracyjną czy wibrator dobrze jest zapytać w betoniarni. Ja dostałem listwę z facetem do jej obsługi w cenie betonu. Lał beton, a jak się gruszki zmieniały równał listwą wibracyjną. Bez laserów czy rurek wyszło mu to bardzo równo do +-1cm, ja robię jeszcze wylewki więc jest ok.

O spowalniacze też zadbała betoniarnia - w południe zadzwonili, że ze względu na temperaturę zalecają ich dodanie ale na szczęście betonownaie się opóźniło temperatura wieczorem spadła i zaoszczędziłem 8zł na m3 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do osób zalewających rurki od ogrzewania w płycie.

Rurki rozkładaliście podobnie, podobne pętlę, długości itp. jak w przypadku rurek w dodatkowej wylewce?

Grubość płyty to przeważnie ok 20cm w porywach z tego co tu piszecie 25cm (pije do Horher'a).

Wydaje się, że uwzględniając wyliczone zapotrzebowanie domu, można dać większy rozstaw rurek, ponieważ odczuwalna temp przy takich grubościach powinna być bardziej równomierna.

Pytanie też, czy w takim przypadku, jest sens robić miejscowe zagęszczanie rurek np. w łazienkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozłóż co 15cm a w łazience możesz dać co 10cm. Pytanie tylko, czy dzielisz płytę na sekcję (bez względu na układ pomieszczeń), czy może na pojedyncze pętle pod konkretne pomieszczenia...

Jak zwiększysz rozstaw rurek, będziesz miał problem z dogrzaniem. Nie rozumiem czemu to ma służyć? Chcesz oszczędzić na metrach rurki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie do osób zalewających rurki od ogrzewania w płycie.

Rurki rozkładaliście podobnie, podobne pętlę, długości itp. jak w przypadku rurek w dodatkowej wylewce?

Grubość płyty to przeważnie ok 20cm w porywach z tego co tu piszecie 25cm (pije do Horher'a).

Wydaje się, że uwzględniając wyliczone zapotrzebowanie domu, można dać większy rozstaw rurek, ponieważ odczuwalna temp przy takich grubościach powinna być bardziej równomierna.

Pytanie też, czy w takim przypadku, jest sens robić miejscowe zagęszczanie rurek np. w łazienkach?

 

Jak dostałem wyniki OZC od asolta to zasugerował rozstaw po całości 10-15 cm w płycie, chciałem mu zlecić projekt takiego ogrzewania ale stwierdził że jest zbędny . W sobotę też będę sam układał rurki od ogrzewania. Wstępnie wyliczyłem 14 pętli po ok 70-90 metrów przyjmując że przy 15 cm na 1m2 idzie 7,5 pexa. Będę się starał robić sekcje ( dzielić na pomieszczenia) i podnoszę rurki do górnego zbrojenia .

 

Ja mam z inne pytanie moje łazienki od rozdzielacza to 6 i 8 metrów pexa, jak zrobić drabinki czy takie odcinki nie zakłócą pracy samej podłogowki ? Ułożyć takie krótkie pexy bo innego wyjścia chyba nie ma a może zrezygnować z wodnych na rzecz elektrycznych.

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozłóż co 15cm a w łazience możesz dać co 10cm. Pytanie tylko, czy dzielisz płytę na sekcję (bez względu na układ pomieszczeń), czy może na pojedyncze pętle pod konkretne pomieszczenia...

Jak zwiększysz rozstaw rurek, będziesz miał problem z dogrzaniem. Nie rozumiem czemu to ma służyć? Chcesz oszczędzić na metrach rurki?

 

Z dogrzaniem nie powinno być problemów.

Czytałem tu na forum muratora nieraz, że ludzie specjalnie dają gęściej tylko po to aby nie było wyczuwalnych cieplejszych i zimniejszych miejsc. Przy ogrzewaniu w płycie powierzchnia powinna mieć bardziej równomierną temp nawet przy zwiększonym rozstawie rurek.

 

Co do zagęszczania miejscowego, to uważam że w dodatkowej wylewce, która jest dylatowana i izolowana od płyty, może mieć to sens. Natomiast zagęszczanie w płycie będzie powodowało także wzrost temp w obszarach sąsiednich i będzie mniej skuteczne. Dlatego pytam czy w ogóle ma to sens.

 

Jak dostałem wyniki OZC od asolta to zasugerował rozstaw po całości 10-15 cm w płycie

Będziesz sterował jakoś osobno tymi pętlami i czy to ma w ogóle sens przy rurkach w płycie fundamentowej?

 

Macie może jakieś linki do dzienników osób które takie ogrzewanie mają/użytkują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Zagadaj do budowlany_laik,on grzeje prądem rurki zalane w płycie,w tym temacie chyba 2010r i jeszcze jedna osoba też kilka lat temu, musisz się cofnąć,akurat u siebie w dzienniku na 2 lub 3 stronie mam zdjęcia z jego rurek w płycie. Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Będziesz sterował jakoś osobno tymi pętlami i czy to ma w ogóle sens przy rurkach w płycie fundamentowej?

 

Macie może jakieś linki do dzienników osób które takie ogrzewanie mają/użytkują?

 

Nie będzie to w pełni sterowalne ale po podniesieniu rurek do górnego zbrojenia (otulina 2cm) mam nadzieję uzyskać namiastkę np w sypialni o 2 stopnie zmniejszyć temperaturę. Jak to będzie wyjdzie w praniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagadaj do budowlany_laik,on grzeje prądem rurki zalane w płycie,w tym temacie chyba 2010r i jeszcze jedna osoba też kilka lat temu, musisz się cofnąć,akurat u siebie w dzienniku na 2 lub 3 stronie mam zdjęcia z jego rurek w płycie.

Dzięki za info, tak zrobię.

 

Nie będzie to w pełni sterowalne ale po podniesieniu rurek do górnego zbrojenia (otulina 2cm) mam nadzieję uzyskać namiastkę np w sypialni o 2 stopnie zmniejszyć temperaturę. Jak to będzie wyjdzie w praniu.

Ja u siebie chce dać w połowie płyty, aby lepiej wykorzystać jej akumulacyjne właściwości.

Poza tym, kiedyś temat ułożenia rurek w płycie też był poruszany, i chyba stanęło na tym że w środku najlepiej bo najmniejsze naprężenia przy zmianach temp.

Edytowane przez grzes124
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ponieważ mój post mógł wyglądać jak reklama, informuję że już posłałem zapytanie o płatny profil i w Sierpniu takowy wykupię.

 

A co Ty się tłumaczysz ;)? Płatny profil to sprawa między Tobą a redakcją. Oni powinni tego pilnować bo tylko im na tym zależeć powinno. Zwykłych forumowiczów nic to obchodzić nie powinno, bo to nie ich interes. Jak dla mnie możesz się reklamować na płatnym profilu czy też nie i nic nikomu do tego. A że da się przeczytać jak jakiś forumowicz poucza innego, żeby wykupił płatny profil, kiedy nic z tego nie ma i robi to ze zwykłej zawiści, to po prostu żenada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozstaw rurek przy grubej płycie nie ma takiego znaczenia jeśli chodzi o różnice temperatur na powierzchni, bo płyta jest po prostu gruba i powinno się uśrednić. Ale jest inna kwestia, a mianowicie to, że mniejszy rozstaw na pewno pozwoli obniżyć temperaturę zasilania. W przypadku pomp ciepła ma to spore znaczenie.

 

U siebie dałem rurki co 10 cm w całym domu (również w łazience) i dwie strefy brzegowe przy dużych drzwiach tarasowych i w wykuszu co 7,5 cm. Z tym, że w łazience będę miał jeszcze ogrzewane dwie ściany. Starałem się, żeby można było sterować temperaturą w pokojach, więc do pokoi (16 m2) dałem po dwie pętle na każdy. Pętle do salonu i kuchni ogarniają jeszcze korytarz, małe WC i sień, każda po kawałku. Pętle w pokojach i łazience po 80 m, a w salonie i kuchni po ok 100. Jedna pętla w kuchni wyszła mi za długa niż planowałem bo ok 115m, ale rura fi 18 więc nie będzie źle. Uważam, że taki układ jest dobry, bo w pokojach mogę sterować temperaturą (mogę obniżyć w stosunku do reszty) i rozstaw pozwoli na niską temperaturę zasilania.

 

Ja też myślałem o podwieszaniu do górnej siatki, ale po szybkim przemyśleniu stwierdziłem, że to bez sensu, bo niczemu nie będzie służyć. To, że szybciej się nagrzeje powierzchnia, to żaden argument dla mnie, bo ja z założenia robię dom o bezwładności kuli ziemskiej :). Jak już rozkładałem rury, to od razu zrozumiałem, że podwieszanie do górnego zbrojenia to karkołomny pomysł. Podwieszanie w środku to już kompletna porażka :), a podstawowy problem to ... mieć do czego przymocować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...