Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie jestem konstruktorem ale pierwsza sprawa ktora wpada mi oko to klasyczny "d***chron" z uwagami nt wlasciwosci EPS200 - nie do spelnienia. Jezeli wszystkie projekty plyt na EPS maja takie wzmianki to rozumiem dlaczego ich konstruktorzy spia spokojnie...

pozdrawiam,

mx

 

W sumie nie ma znaczenie, czy to pisze w projekcie czy nie, przepisy tego i tak wymagają.

 

@Grzes: Na szklo piankowe mam dobre namiary, cena ok 42-45€ netto za m³ plus transport. Transport jednak potrafi trochę popsuc cene, ale to u wszystkich dostawców ten sam problem. Jak trzeba daj znac na priv :)

A jak budujesz na GSP, to obliczenie plyty fundamentowej lepiej wychodzą, wtedy te 150kN/m² sa o wiele za mało, wiec, to trzeba uwzglednic w obliczeniu :)

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy liczył ktoś identyczny dom i do niego fundament i plyte? chodzi mi o poznanie wielkosci energii jakia ucieka przez lawy fundamentowe
Nie wdając się w szczegóły, w takim budynku jaki planujesz (parterowy, rozłożysty) straty przez liniowy mostek przez styk podłogi i ścian z fundamentem będą krytyczne i nie pozwolą na osiągnięcie standardu pasywnego. Płyta pozwala na wyeliminowanie tego mostka. Inną kwestią jest, czy taki projekt jak planujesz da się w ogóle, po rozsądnych kosztach doprowadzić do takiego standardu.

Jakoś musisz te straty ograniczyć. Możliwości jest kilka:

- ocieplenie ścian fundamentu z obu stron plus opaska dookoła domu

- wiersz z izolatora (szkło piankowe) jako najwyższa warstwa fundamentu (bardzo drogie rozwiązanie)

- izolacja z XPS pod stopą fundamentową. W twoim przypadku, przy zastosowaniu XPS 700 powinna być dopuszczalna, bo dom jest rozłożysty i lekki.

- połączenie tych technologii

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy liczył ktoś identyczny dom i do niego fundament i plyte? chodzi mi o poznanie wielkosci energii jakia ucieka przez lawy fundamentowe

 

Pisałem o tym już wcześniej - ja liczyłem. W moim przypadku wychodzi ok 3000 kWh więcej przy ławach. To był powód dla którego zdecydowałem się na płytę.

 

Moim skromnym zdaniem, izolowanie fundamentu z obu stron, czy warstwa izolatora na pierwszą warstwę ścian nośnych to w kontekście odcięcia się od gruntu, to są półśrodki. Są przecież jeszcze ściany działowe, które jeżeli nie są z KG, stoją bezpośrednio na chudziaku i na nich też jest mostek liniowy. Pod tym względem płyta wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka obiecanych fotek wcięcia na drzwi HS. Otwór w świetle muru to 4000 x 2400 mm. Wcięcie w płycie szerokie na 15 cm i głębokie na 13 cm, ale trzeba je będzie jeszcze wypoziomować i doskonale wyrównać więc docelowo będzie jakieś 11 cm. Pozwoli to na obsadzenie drzwi przesuwnych częściowo w murze, a częściowo w ociepleniu w systemie MOWO, z tym, że w ocieplenie wysunę na ile pozwala MOWO, a reszta ościeżnicy będzie oparta na płycie. Niewykorzystaną część podcięcia w płycie uzupełnię styropianem i pianą.

 

 

 

20140821_161056.jpg20140821_161108.jpg20140821_161124.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z belki 4 x fi 12 (była już zmontowana) co idzie pod ścianami nośnymi, konstruktor polecił wyciąć jeden górny zewnętrzny pręt i dołożyć dwa dodatkowe równolegle do istniejących, ale przesunięte w głąb domu. Od siebie dołożyłem jeszcze dwa, bo stali fi 12 akurat miałem kupione za dużo.

 

Malunek zrobiony na kolanie, ale obrazuje co i jak. Nie narysowałem strzemion.

zbrojenie płyty.jpg

 

Co do czasu budowy, to wydaje mi się, że idzie to właśnie wolno :). Wykonawcy zaczęli w na początku maja. Zrobili płytę, ściany nośne, strop i są w połowie ścian działowych.

W umowie kara za przekroczenie terminu to 1% wartości umowy (50 tyś) za każdy dzień zwłoki. Termin skończył im się z końcem lipca, a tu jeszcze cały dach trzeba zrobić. Ale chłopaki są w porządku, bardzo się starają i nie naliczę im kar :).

Edytowane przez Horher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Obserwuję ten temat już od miesiąca i bardzo mnie interesuje posadowienie domu na płycie fundamentowej. W swoim projekcie mam tradycyjne fundamenty, a projektant ktory projektuje chce posadowić płytę fundamentową ponizej strefy przemarzania czyli 1m (budowa w okolice Krakowa, grunt piaszczysty 0,3m pod humusem). Czy ktoś z forumowiczów polecić projektanta który mógłby zamienić posadowienie budynku z okolic Krakowa?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
מרכבה, z jakością pracy konstruktorów będzie jeszcze gorzej. Pomyśl o haśle deregulacja zawodów.

czyżby mann zapomniał hasła ?

 

Z drugiej strony,przed obecną konstrukcją płyty rozmawiałem ze znanym w regionie specjalistą od projektowania zabezpieczeń na szkody na teamt płyty i owszem,stwierdził,że płyta jest ok ale wg jego projektu to grubość to min.30cm a zbrojenie z siatki 2*fi16mm.

Na początku był sceptyczny co do izolacji pod płytą le po przemyśleniu zgodził się i rzucił jak wyżej.

Gość miał koło 50 lat...

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://emotikona.pl/emotikony/pic/0dance3.gif

ale wg jego projektu to grubość to min.30cm a zbrojenie z siatki 2*fi16mm.

http://emotikona.pl/emotikony/pic/0rofl.gif

jak to włosi mówią diletante ... siatką to można zbroić płyty drogowe ... co nie wiadomo jak po nich tir przejedzie .. lub przemysłówkę z ciężkim transportem lub regałami po naście ton ... a nie płytę pod dom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze każdy coś wie ale żadnych konkretów. W dalszym ciągu oczekuję informacji o projektancie konstrukcji. ;)

 

Wysłałem Ci na PW mojego konstruktora działa na Śląsku więc do Krakowa tylko godzina drogi. A w moim dzienniku budowy masz skany projektu.

 

A tak poza tematem Budokrusz stanął na wysokości zadania i w poniedziałek mam mieć badanie płyty metodą bezinwazyjną przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów.

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siatką to można zbroić płyty drogowe ... co nie wiadomo jak po nich tir przejedzie .. lub przemysłówkę z ciężkim transportem lub regałami po naście ton

 

Co do zbrojenia płyty fundamentowej nie wypowiem się ze względu na brak wiedzy na ten temat. Natomiast co nieco wiem, na temat zbrojenia płyt pod ciężki sprzęt. Tam jest fi maks 14 mm, to w zupełności wystarcza, a nie, jak sugeruje pan konstruktor w płycie fundamentowej fi 16. :-D

Ludzie się zwyczajnie boją coś zepsuć, boją się aż do przesady, co widać tutaj. :-)

 

Ps. Może się przyznam do czegoś, właśnie robimy taką płytę na prętach fi 12 mm, nie 16, będzie to monolit, pójdzie w to dużo gruszek betonu. Powiem tylko tyle, że to jest mordęga, pomimo tego, że to tylko fi 12, ale ta nasza płyta jest naprawdę duża. I jakbym miał sobie robić płytę pod dom fi 16, to szczerze wolałbym zrobić klasyczny fundament, na pewno wyszłoby dużo taniej, nawet pod względem kosztów pracy. ;-)

Edytowane przez MiśYogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliżam się do zalewania płyty, ale mam problem ze styropianem, który ma być szalunkiem. Bardzo proszę doświadczonych o pomoc, więcej w poście:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?163756-Dom-na-bagnach&p=6588546&viewfull=1#post6588546

 

A nurtujące mnie pytania:

1. Jak zabezpieczyć styropian, przed złamaniem pod wpływem zalewania (chodzi o pionowe płyty), problem polega na tym, że one mają prawie metr, a w chwili obecnej ich zasypywanie (od zewnątrz) powoduje, zapadanie się styropianu do środka.

2. Czy na te płyty (od zewnątrz) nakładać siatkę i klej, czy wystarczy przyczepić folie kubełkową (właśnie czy folie kubełkową przyczepia się do styropianu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbliżam się do zalewania płyty, ale mam problem ze styropianem, który ma być szalunkiem. Bardzo proszę doświadczonych o pomoc, więcej w poście:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?163756-Dom-na-bagnach&p=6588546&viewfull=1#post6588546

 

A nurtujące mnie pytania:

1. Jak zabezpieczyć styropian, przed złamaniem pod wpływem zalewania (chodzi o pionowe płyty), problem polega na tym, że one mają prawie metr, a w chwili obecnej ich zasypywanie (od zewnątrz) powoduje, zapadanie się styropianu do środka.

2. Czy na te płyty (od zewnątrz) nakładać siatkę i klej, czy wystarczy przyczepić folie kubełkową (właśnie czy folie kubełkową przyczepia się do styropianu)?

Napisz na priv do Thomasa. Może będzie chciał się podzielić wiedzą choć nie gwarantuję, bo z tego żyje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...