Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Gość Arturo72
Zbliżam się do zalewania płyty, ale mam problem ze styropianem, który ma być szalunkiem. Bardzo proszę doświadczonych o pomoc, więcej w poście:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?163756-Dom-na-bagnach&p=6588546&viewfull=1#post6588546

 

A nurtujące mnie pytania:

1. Jak zabezpieczyć styropian, przed złamaniem pod wpływem zalewania (chodzi o pionowe płyty), problem polega na tym, że one mają prawie metr, a w chwili obecnej ich zasypywanie (od zewnątrz) powoduje, zapadanie się styropianu do środka.

2. Czy na te płyty (od zewnątrz) nakładać siatkę i klej, czy wystarczy przyczepić folie kubełkową (właśnie czy folie kubełkową przyczepia się do styropianu)?

Ja je miałem wys.80cm,dół podsypalem piaskiem a na środku były zastosowane podpórki z desek.

Zdało egzamin.

Nie dawałem folii,od razu siatka i klej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja je miałem wys.80cm,dół podsypalem piaskiem a na środku były zastosowane podpórki z desek.

Zdało egzamin.

Nie dawałem folii,od razu siatka i klej.

 

Ja tez bym to obil deskami. Thomas ma troche inaczej bo on prawdopodobnie obsypuje xpsa z obydwu stron a u drKubusa po drugiej stronie jest powietrze i zbrojenie. Wiec trzeba tego xpsa czyms przytrzymac.

A folia kubelkowa na styro w przypadku plyty to moim zdaniem blad, tez chcialem ja dac ale moj kierbud odwiodl mnie od tego.

Tak jak mowi arturo, daj siatke i klej, ale do jakie glebokosci to nie powiem, sam musisz ocenic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj robili badania bezinwazyjne a dziś dla potwierdzenia zdecydowaliśmy się na odwierty , dobrze że miałem zdjęcia podłogówki co bardzo pomogło ustalić jak idzie zbrojenie i ogrzewanie. Zrobiliśmy cztery odwierty na łączeniu betonu w odstępach co ok 80cm i w newralgicznym miejscu dwa w odległości ok 20cm i oto wyniki na razie fotki bo ekspertyza za parę dni. W jednej próbce widać powietrze ale panowie z instytutu byli zadowoleni że nie ma "zimnego łączenia". Na ostatnim zdjęciu lewa próbka widać zbrojenie ale to chyba nie ma znaczenia.

Trochę po odwiertach opadły mi emocje i zaczynam myśleć o stawianiu ścian :)

 

http://i.imgur.com/ovPGQ1H.jpg

 

http://i.imgur.com/R6GRtze.jpg

 

http://i.imgur.com/dQbwPDi.jpg

 

http://i.imgur.com/HLvdGBn.jpg

 

http://i.imgur.com/grGzbqF.jpg

 

http://i.imgur.com/0YJKwE2.jpg

 

Żeby powiększyć prawy myszy pokaż zdjęcie

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeczytałem wszystkie wpisy dotyczące tematu uff :)

 

Byłem zwolennikiem wybudowania swojego domu na płycie fundamentowej ale po lekturze forum zaczynam zmieniać zdanie.

 

Powody, dla których chciałem posadowić na płycie to:

- zabezpieczenie przed wysokim poziomem wód gruntowych (eliminacja podciągania kapilarnego)

- energooszczędność budynku (ciągłość izolacji, brak mostków pionowych na linii fundament ściany)

 

Ale jednocześnie:

Będę ogrzewał podłogowo gazem tak więc celowo nie chcę efektu akumulacji ciepła na płycie - i tak chcę wylewać posadzkę - a jeśli posadzki to dużo EPS na płycie a mało (wcale) XPS pod. Ale jeśli wcale XPS pod to problem z punktem rosy.

 

Tak więc tańszym rozwiązaniem dla moich potrzeb będą klasyczne ławy fundamentowe - pozostaje tylko problem mostków łączących ściany z fundamentem - i tutaj z pomocą przyjdzie ISOMUR, który zlikwiduje mostki liniowe i zachowa ciągłość izolacji podłogi na gruncie.

 

Reasumująć:

 

Wariant I - płyta fundamentowa 10 XPS pod i 10 EPS nad (problem jaki widzę to nieogrzewany garaż w bryle budynku - płyta fundamentowa będzie stanowiła tam mostek)

 

Wariant II - klasyczne ławy fundamentowe + ocieplona posadzka 20 EPS + ISOMUR

 

Wg mnie wariant II tańszy od wariantu I i nie ma mostków w garażu.

 

Proszę was o opinię muszę w końcu podjąć ostateczną decyzję co do wyboru wariantów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeczytałem wszystkie wpisy dotyczące tematu uff :)

 

Byłem zwolennikiem wybudowania swojego domu na płycie fundamentowej ale po lekturze forum zaczynam zmieniać zdanie.

 

Powody, dla których chciałem posadowić na płycie to:

- zabezpieczenie przed wysokim poziomem wód gruntowych (eliminacja podciągania kapilarnego)

- energooszczędność budynku (ciągłość izolacji, brak mostków pionowych na linii fundament ściany)

 

Ale jednocześnie:

Będę ogrzewał podłogowo gazem tak więc celowo nie chcę efektu akumulacji ciepła na płycie - i tak chcę wylewać posadzkę - a jeśli posadzki to dużo EPS na płycie a mało (wcale) XPS pod. Ale jeśli wcale XPS pod to problem z punktem rosy.

 

Tak więc tańszym rozwiązaniem dla moich potrzeb będą klasyczne ławy fundamentowe - pozostaje tylko problem mostków łączących ściany z fundamentem - i tutaj z pomocą przyjdzie ISOMUR, który zlikwiduje mostki liniowe i zachowa ciągłość izolacji podłogi na gruncie.

 

Reasumująć:

 

Wariant I - płyta fundamentowa 10 XPS pod i 10 EPS nad (problem jaki widzę to nieogrzewany garaż w bryle budynku - płyta fundamentowa będzie stanowiła tam mostek)

 

Wariant II - klasyczne ławy fundamentowe + ocieplona posadzka 20 EPS + ISOMUR

 

Wg mnie wariant II tańszy od wariantu I i nie ma mostków w garażu.

 

Proszę was o opinię muszę w końcu podjąć ostateczną decyzję co do wyboru wariantów.

 

Witam, jezeli przeczytales caly watek to pewnie tylko po lebkach bo bylo tutaj duzo przykladow gdzie ludzie maja plyte a na niej garaz. Wiekszosc oddziela plyte "garazowa" od "mieszkalnej" np 10cm EPS i potem jedzie nim w gore ocieplajac sciane pomiedzy garazem a domem. To jedno z rozwiazan i chyba najprostsze i najtansze.

Zobacz sobie dokladnie ile kosztuje isomur i dawanie go jeszcze do garazu na pewno nie wyjdzie tanio.

Jezeli masz wode wysoko to tym bardziej plyta. Ostatnia rzecz to zrodlo ciepla - moim zdanien to najmniej istotne kryterium wyboru rodzaju fundamentow. Policz dokladnie ile wyniesie Cie koszt plyty o danym U a ile zwyklych fundamentow o takich samych parametrach - bedziesz mial odpowiedz co wybrac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, tego tematu dokładnie przeczytać się nie da, albo trzeba poświęcić na to bardzo dużo czasu.

 

Może ktoś mi pomoże, kiedyś trafiłem na forum na temat gdzie własnoręcznie zrobił płytę fundamentową. Zapamiętałem, że było tam sporo zdjęć, dom na planie prostokąta z kopertowym dachem ( dachówka ) z ceramiki murowanej na piankę z puszki, na zdjęciach widać było porządek na budowie, a budował to własnoręcznie inwestor z pomocą żony i teściowej, mogę się mylić ze lokalizacja to południowy wschód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, tego tematu dokładnie przeczytać się nie da, albo trzeba poświęcić na to bardzo dużo czasu.

 

Może ktoś mi pomoże, kiedyś trafiłem na forum na temat gdzie własnoręcznie zrobił płytę fundamentową. Zapamiętałem, że było tam sporo zdjęć, dom na planie prostokąta z kopertowym dachem ( dachówka ) z ceramiki murowanej na piankę z puszki, na zdjęciach widać było porządek na budowie, a budował to własnoręcznie inwestor z pomocą żony i teściowej, mogę się mylić ze lokalizacja to południowy wschód.

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?215184-Dom-na-p%C5%82ycie-energooszcz%C4%99dny-projekt-i-wykonanie-w%C5%82asne/page4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jezeli przeczytales caly watek to pewnie tylko po lebkach bo bylo tutaj duzo przykladow gdzie ludzie maja plyte a na niej garaz. Wiekszosc oddziela plyte "garazowa" od "mieszkalnej" np 10cm EPS i potem jedzie nim w gore ocieplajac sciane pomiedzy garazem a domem. To jedno z rozwiazan i chyba najprostsze i najtansze.

Zobacz sobie dokladnie ile kosztuje isomur i dawanie go jeszcze do garazu na pewno nie wyjdzie tanio.

Jezeli masz wode wysoko to tym bardziej plyta. Ostatnia rzecz to zrodlo ciepla - moim zdanien to najmniej istotne kryterium wyboru rodzaju fundamentow. Policz dokladnie ile wyniesie Cie koszt plyty o danym U a ile zwyklych fundamentow o takich samych parametrach - bedziesz mial odpowiedz co wybrac.

 

I tu się mylisz - przeczytałem całość i to ze zrozumieniem :)

 

Dylatacja garażu - oddzielenie płyt fundamentowych XPS - to według mnie ryzykowna sprawa - wielu wykonawców takich płyt się nie podejmuje - zbyt duże ryzyko rozjechania się konstrukcji. U siebie nie mogę całkowicie oddylatować całego garażu - a jeśli tego nie zrobię boje się że nierównomierne osiadanie dwóch płyt fundamentowych spowoduje pęknięcia ścian nośnych.

 

Co do kosztów - to właśnie to policzyłem - w moim przypadku klasyczne fundamenty wyjdą ok 20 tys taniej - ISOMUR będzie kosztował ok 9 tys - tak więc 10 tys do przodu. Poza tym nawet jeśli bym zastosował płytę to i tak nic lepszego na hydroizolację nie ma niż np ISOMUR lub inne pustaki cokołowe antykapilarne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwajcarek,

buduję właśnie płytę fundamentową własnoręcznie i troszkę dziwią mnie Twoje wyliczenia. Czy jesteś pewien że bierzesz pod uwagę wszystkie koszty związane z budową fundamentów, takie jak prace koparki, piasek do wypełnienia, zbrojenia itp... Robiłem obliczenia dla swojej płyty i różnice były znikome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, tego tematu dokładnie przeczytać się nie da, albo trzeba poświęcić na to bardzo dużo czasu.

 

Może ktoś mi pomoże, kiedyś trafiłem na forum na temat gdzie własnoręcznie zrobił płytę fundamentową. Zapamiętałem, że było tam sporo zdjęć, dom na planie prostokąta z kopertowym dachem ( dachówka ) z ceramiki murowanej na piankę z puszki, na zdjęciach widać było porządek na budowie, a budował to własnoręcznie inwestor z pomocą żony i teściowej, mogę się mylić ze lokalizacja to południowy wschód.

 

Jakbyś chciał zobaczyć płytę własnoręcznie robioną, zapraszam do mojego dziennika, właśnie układam ostatnią warstwę zbrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz DrKubus

 

W moim przypadku płytę (175 m2) 10 cm XPS wyceniono na ok 50 tys + koparka i piasek więc łącznie wyjdzie ok 55 tys.

 

Płyty nie wykonam sam - nie zlecę jej również ekipie wznoszącej ściany (brak doświadczenia, brak mojego czasu i wiedzy do nadzoru).

 

Natomiast fundamenty klasyczne wykona mi moja ekipa za jakieś szacuję ok 30 tys (praca + materiały) wówczas XPS potrzebuję wyłącznie do ocieplenia zewnętrznej ściany fundamentowej + do tego dodam ISOMUR za ok 9 tys .

 

Tak więc jak pustakami cokołowymi odizoluję się od fundamentów klasycznych to z punktu widzenia ocieplenia wyjdzie na to samo co w płycie fundamentowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz DrKubus

 

W moim przypadku płytę (175 m2) 10 cm XPS wyceniono na ok 50 tys + koparka i piasek więc łącznie wyjdzie ok 55 tys.

 

Płyty nie wykonam sam - nie zlecę jej również ekipie wznoszącej ściany (brak doświadczenia, brak mojego czasu i wiedzy do nadzoru).

 

Natomiast fundamenty klasyczne wykona mi moja ekipa za jakieś szacuję ok 30 tys (praca + materiały) wówczas XPS potrzebuję wyłącznie do ocieplenia zewnętrznej ściany fundamentowej + do tego dodam ISOMUR za ok 9 tys .

 

Tak więc jak pustakami cokołowymi odizoluję się od fundamentów klasycznych to z punktu widzenia ocieplenia wyjdzie na to samo co w płycie fundamentowej.

Przy fundamencie klasycznym bierzesz do wyliczeń również wykonanie podłogi na gruncie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak biorę po uwagę ale tylko do poziomu chudziaka - bo później papa/folia + styro EPS + podłogówka + jastrych - są wspólne dla obydwu technologii
Planujesz płytę bez izolacji pod spodem tylko na płycie? Tak się przed erą styro robiło ale pozostaje mostek na styku ścian i płyty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast fundamenty klasyczne wykona mi moja ekipa za jakieś szacuję ok 30 tys (praca + materiały) wówczas XPS potrzebuję wyłącznie do ocieplenia zewnętrznej ściany fundamentowej + do tego dodam ISOMUR za ok 9 tys

 

te 30k to faktycznie tanio, ta ekipa to chyba prawie za darmo będzie robić ;) a tak na powaznie to policz ten XPS jeszcze na ściany fundamentowe, no i jeżeli masz wodę wysoko to nie wiem czy nie będzie to ekstra koszt. Dodatkowym plusem który przemawia za płytą jest czas wykonania. Domyślam się skąd masz ofertę na płytę i oni robią ją w tydzień, a zwykłe fundamenty to tak z 2-3 tygodnie jak szybko robią. U mnie w DB też możesz zobaczyć własnoręcznie wykonaną płytę i na końcu podsumowanie kosztów. Ja liczyłem koszty tego i tego i wyszło mi za płyte 2 tys. zł więcej, a roboty dużo mniej, bo z bloczkami betonowymi i taczką to latałbym chyba do dzisiaj....

Edytowane przez sebcioc55
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...