Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Hej - przecież ja tu piszę o tym, że do poziomu chudziaka ale na klasycznych fundamentach. Przecież pod chudziak nikt nie daje styro ?
Nie zrozumiałeś mnie. Pytałem czy planowałeś izolację termiczną pod fundamentem płytowym dla którego robiłeś kalkulację.

Do czego zmierzam. Płytę fundamentową trzeba porównywać kosztowo z fundamentem plus podłogi na gruncie. Jeżeli nie zmierzasz dać ocieplenia pod płytą to od kosztów fundament plus podłogi na gruncie odejmij EPS. Dopiero wtedy będziesz miał realne porównanie.

Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Nie zrozumiałeś mnie. Pytałem czy planowałeś izolację termiczną pod fundamentem płytowym dla którego robiłeś kalkulację.

Do czego zmierzam. Płytę fundamentową trzeba porównywać kosztowo z fundamentem plus podłogi na gruncie. Jeżeli nie zmierzasz dać ocieplenia pod płytą to od kosztów fundament plus podłogi na gruncie odejmij EPS. Dopiero wtedy będziesz miał realne porównanie.

 

Tak jak pisałem wcześniej WARIANT I zakładał 10 cm XPS pod płytę fundamentową

 

Do porównań policzyłem właściwie czyli:

- płyta fundamentowa pełny koszt 10 XPS pod

- klasyczne fundamenty policzyłem: ławy + fundament z bloczków + hydroizolację + ocieplenie zewnętrznych ścian fundamentowych + podbudowa z piasku + chudziak + prace ziemne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej WARIANT I zakładał 10 cm XPS pod płytę fundamentową

 

Do porównań policzyłem właściwie czyli:

- płyta fundamentowa pełny koszt 10 XPS pod

- klasyczne fundamenty policzyłem: ławy + fundament z bloczków + hydroizolację + ocieplenie zewnętrznych ścian fundamentowych + podbudowa z piasku + chudziak + prace ziemne

To musisz doliczyć podłogę na gruncie razem ze zbrojoną wylewką na EPS. Taki sam stan osiągniesz wylewając płytę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To musisz doliczyć podłogę na gruncie razem ze zbrojoną wylewką na EPS. Taki sam stan osiągniesz wylewając płytę.

 

No właśnie nie muszę dlatego, że na płycie fundamentowej również chciałem zrobić ogrzewanie podłogowe więc EPS + wylewka będzie również na płycie fundamentowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli przypadek nietypowy. Być może faktycznie zatem taniej wyjdzie tradycyjny fundament.

 

Przeczytałem 471 strony tego forum i jest wiele osób które chce umieścić ogrzewanie podłogowe nie w płycie fundamentowej tylko na osobnej wylewce

podają powody z, którymi zresztą się utożsamiam:

- akumulacja może być problemem - duża bezwładność i brak sterowania strefowego ogrzewaniem podłogowym

- brak przestrzeni w podłodze na prowadzenie instalacji

- brak ochrony akustycznej podłogi

- obawa przed awarią układu grzewczego w płycie

 

Z tych wszystkich powodów przy płycie fundamentowej, w której i tak planujemy wylewkę opłaca się minimalizować XPS pod płytą i maksymalizować EPS.

Ale uwaga proporcje tylko i wyłącznie do osiągnięcia punktu rosy poniżej dolnego ocieplenia. Dodatkowy czynnik przemawiający za ocieplaniem na płycie to koszt XPS vs EPS

 

Ale to wszystko jeszcze nie jest problemem. Dla mnie problemem jest to, że przy takim wariancie problem jest z płytą fundamentową i garażem w bryle budynku.

 

Jak skutecznie odizolować płytę fundamentową garażu oddylatowaną od płyty domu tak aby konstrukcja budynku była bezpieczna. Nie mogę oddylatować. całości konstrukcji. Jeśli nie zrobię dylatacji to powstanie mi koszmarny mostek w nieogrzewanym garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie zgadzam się z Tobą, ponieważ większość rozwiązań mam podobnych, m.in. 10 cm XPS pod płytą, ogrzewanie na 10 cm EPSie, garaż nieogrzewany. Nie mogę jednak zrozumieć gdzie widzisz różnice jeśli chodzi o mostek cieplny w przypadku płyty a fundamentów, przecież przy fundamentach, również będziesz miał mostki których nie jesteś w stanie wyeliminować, przy wspólnym dachu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie zgadzam się z Tobą, ponieważ większość rozwiązań mam podobnych, m.in. 10 cm XPS pod płytą, ogrzewanie na 10 cm EPSie, garaż nieogrzewany. Nie mogę jednak zrozumieć gdzie widzisz różnice jeśli chodzi o mostek cieplny w przypadku płyty a fundamentów, przecież przy fundamentach, również będziesz miał mostki których nie jesteś w stanie wyeliminować, przy wspólnym dachu.

 

Rozumiem, że masz płytę bez dylatacji garażu ? Jeśli tak to w nieogrzewanym garażu jako posadzkę masz płytę fundamentową, która się będzie wychładzać.

 

W przypadku zwykłych fundamentów całość ocieplenia masz ponad fundamentem, tak więc nieogrzewany garaż nie łączy się płytą z częścią mieszkalną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że masz płytę bez dylatacji garażu ? Jeśli tak to w nieogrzewanym garażu jako posadzkę masz płytę fundamentową, która się będzie wychładzać.

 

W przypadku zwykłych fundamentów całość ocieplenia masz ponad fundamentem, tak więc nieogrzewany garaż nie łączy się płytą z częścią mieszkalną

 

No właśnie ja mam dwie płyty, płyta domu w "wannie" z XPS i doklejona do niej płyta garażu. Między domem a garażem będzie ściana z YTOGA ocieplona styropianem. W twoim przypadku mam wrażenie że ściana garażu i tak będzie się łączyć ze ścianą mieszkalną, a więc będzie pełnić funkcję radiatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ja mam dwie płyty, płyta domu w "wannie" z XPS i doklejona do niej płyta garażu. Między domem a garażem będzie ściana z YTOGA ocieplona styropianem. W twoim przypadku mam wrażenie że ściana garażu i tak będzie się łączyć ze ścianą mieszkalną, a więc będzie pełnić funkcję radiatora.

 

Czy w takim razie masz oddylatowaną całą konstrukcję garażu : ściany, wieńce stropowe, dach ?

 

Jeśli chodzi o mnie to też planuję budowę z YTOGA energo czyli radiatora na ścianie garaż - część mieszkalna nie powinno być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dylatacje w płycie ale jest też ciągłość zbrojenia.przez dylatacje przechodzi fi 10 co 15 cm wzmocnione fi 12 co 30 cm pdodatkowo "U" po obu stronach co 15cm fi 10:Ogrzewanie po całości podwieszane pod górne zbrojenie. Przedłużeniem tylatacji będzie 10cm styro jako izolacja ściany wspólnej. Planuję grzać w garażu do max 10 stopni .Koszt płyty 165m2 z instalacjami cwo i co 55000 brutto vat 23%.

 

Jak to powiedział mój konstruktor jest to dylatacja termiczna która w okresie nie ogrzewania garażu ma zapobiec wychładzaniu części mieszkalnej.

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie czy może ktoś się podzielić informacją jak technicznie macie oddylatowaną płytę garażową. Czy można w inny sposób niż dylatacja płyty zabezpieczyć się przed mostkami w garażu w bryle domu ?

ja nie mam dylatacji - garaz w ogole nieogrzewany nie wchodzil w gre wiec ewentualny mostek do garazu mi nie przeszkadza. Rowniez ogrzewam gazem wiec staralem sie zminimalizowac akumulacyjnosc plyty i mam 10cmXPS ->plyta -> 20cm EPS a dodatkowo grzejnik w garazu(niskotemperaturowy). Moim zdaniem zabawa w dylatacje nie ma sensu jezeli garaz ma byc ogrzewany/dogrzewany.

pozdrawiam,

mx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam dylatacji - garaz w ogole nieogrzewany nie wchodzil w gre wiec ewentualny mostek do garazu mi nie przeszkadza. Rowniez ogrzewam gazem wiec staralem sie zminimalizowac akumulacyjnosc plyty i mam 10cmXPS ->plyta -> 20cm EPS a dodatkowo grzejnik w garazu(niskotemperaturowy). Moim zdaniem zabawa w dylatacje nie ma sensu jezeli garaz ma byc ogrzewany/dogrzewany.

pozdrawiam,

mx

 

Dzięki mx76 za odpowiedz,

 

Czy w garażu masz również 20 cm EPS ? a jeśli nie to co masz na posadzce w garażu ?

 

Czy możesz napisać jak dużo ciepła potrzebujesz do dogrzania garażu - ten niskotemperaturowy grzejnik jest włączony na stałe podczas okresu grzewczego czy tylko okresowo przy silnych mrozach ? . Jaką temperaturę zaplanowałeś w garażu ? Jaką masz temperaturę w garażu gdybyś go nie ogrzewał ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne są te rozmowy :-) Dylatacje mają przeciwdziałać pękaniu większych części z powodu sprężania i rozprężania się, nie widzę jakiegoś większego przełożenia na ogrzewanie.

Co do kosztów uzbrojenia, nie ma takiej płyty pod budynek jednorodzinny, której nie dałoby się zrobić w 6 ludzi przez jeden dzień, wchodzi się rano, a wieczorem ma być skończone zbrojenie, tak samo ze stropem, wchodzi się rano, wychodzi wieczorem i powinno być przygotowane do zalania następnego dnia, o ile goście od szalunków też się sprężą.

Poza tym, nie rozumiem sensu zrobienia dylatacji, gdy ciągłość zbrojenia między częściami jest zachowana. Albo, albo! :-) Trzeba się na coś zdecydować, nie można mieć wszystkiego. :-) Przebija przez te dyskusje jakieś chciejstwo. :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne są te rozmowy :-) Dylatacje mają przeciwdziałać pękaniu większych części z powodu sprężania i rozprężania się, nie widzę jakiegoś większego przełożenia na ogrzewanie.

Co do kosztów uzbrojenia, nie ma takiej płyty pod budynek jednorodzinny, której nie dałoby się zrobić w 6 ludzi przez jeden dzień, wchodzi się rano, a wieczorem ma być skończone zbrojenie, tak samo ze stropem, wchodzi się rano, wychodzi wieczorem i powinno być przygotowane do zalania następnego dnia, o ile goście od szalunków też się sprężą.

Poza tym, nie rozumiem sensu zrobienia dylatacji, gdy ciągłość zbrojenia między częściami jest zachowana. Albo, albo! :-) Trzeba się na coś zdecydować, nie można mieć wszystkiego. :-) Przebija przez te dyskusje jakieś chciejstwo. :-)

 

No cos :)

Wykonania plyt fundamentowych obejmuje trochę więcej niż tylko zbrojenie i szalunek. Chyba ze, jak w przypadku law często widziane (gdzie to nawet działa jeszcze bardziej fatalnie), leje sie beton po prostu na ten grunt, który przypadkiem sobie lezy pod humusem. :D

 

Na dylatacje sa rozne sposoby, a dylatacja termiczna w roznych przypadkach jak najbardziej ma sens.

 

A co do obliczenia plyta vs lawy - nie ma co się dziwic, ze w tym watku mało osob będą uwazac lawy za lepszy wybor :D.

Wg moich obliczen, plyta wygrywa cenowo i jakosciowo , jeśli brane pod uwagę w obu przypadkach gotowy stan 0 i ten sam poziom izolacyjności. Wiadomo, dom 10 na 10m może być tak projektowane, ze nośne sa tylko sciany zewnętrzne. 40mb scian i law fundamentowych, taniocha, ciężko się mierzyc z taka cena.

Ten sam dom, trochę inaczej projektowane, może mieć 1-2 scian nośnych wewnętrznych, i raptem mam 50-60mb law i scian fundamentowych. Wtedy już plyta raczej wygrywa cenowo, a produkt i tak o wiele lepszy. :)

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebija przez te dyskusje jakieś chciejstwo. :-)

 

Masz rację przebija się chciejstwo żeby mieć wybór grzania garażu lub nie. Po za tym nie wyobrażam sobie dylatacji przez całą konstrukcję z dachem kopertowym nachodzącym na drugi dach. Koszt takiego zabiegu u mnie to dwie paczki styro i dwa pręty fi 12 i 80 metrów alupexa.

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do tmann - czy jest możliwość wykonania dylatacji termicznej płyty garażowej tak aby oddylatowana była wyłącznie płyta fundamentowa a reszta konstrukcji budynku pozostała bez zmian. Jeśli tak to czy jest to rozwiązanie bezpieczne z punktu widzenia konstrukcji (mikropęknięcia itp) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...