Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Prędzej w płycie ją dać, tylko konstruktor musi o tym wiedzieć, aby przeliczyć naprężenia termiczne w niej ..

od ogrzewania.. ale oczywiście wykonalne. Komasowanie robót, mamy wtedy, robienie płyt, później jeszcze raz wylewki rozbija na etapy ten proces.

Każdemu polecam pierwsze pomyśleć nad dobrą izolacją takiego domu, ogrzewanie teraz to mały problem.

 

Ogrzewanie w płycie wygląda dobrze, ale mam wątpliwości dotyczące :

 

- czy bezwładność takiej płyty nie jest zbyt duża w stosunku do instalacji wodnej w wylewce ?

- czy zrobienie miejsca na brodzik na poziome podłogi to problem ?

 

W opcji płyta na to EPS i wylewka jest więcej miejsca na zmiany i naprawę ewentualnych błędów powstałych przy układaniu kanalizacji, lokalizacji odpływów, łatwiej też prowadzić instalacje. Przy parterówce część i tak idzie górą, ale z kanalizacją to sie raczej nie uda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy zrobienie miejsca na brodzik na poziome podłogi to problem
trzeba by dać podwyższenie ..

ale brodzik ? ja mam dużą wannę narożną.

A jeśli koniecznie coś to same płytki i odpływ liniowy np ..

W opcji płyta na to EPS i wylewka jest więcej miejsca na zmiany i naprawę ewentualnych błędów powstałych przy układaniu kanalizacji, lokalizacji odpływów, łatwiej też prowadzić instalacje. Przy parterówce część i tak idzie górą, ale z kanalizacją to sie raczej nie uda.

nie bardzo ponieważ kanalizacja potrzebuje dość sporych spadków, chyba że wszystko będzie bardzo blisko ścian zewnętrznych ..

 

czy bezwładność takiej płyty nie jest zbyt duża w stosunku do instalacji wodnej w wylewce ?
jest .. tylko że nie grzejesz tej płyty do +30 tylko spokojnie do +23 około .. i sobie jest można to solarem np pędzić ...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogrzewanie w płycie wygląda dobrze, ale mam wątpliwości dotyczące :

 

- czy bezwładność takiej płyty nie jest zbyt duża w stosunku do instalacji wodnej w wylewce ?

 

wydawalo mi sie ze moja plyta to czolg nad ktorym nie bede wstanie zapanowac

na dzis uwazam ze to tir ktory rozpedzony leci do celu i nie ma potrzeby w sezonie grzewczym go wychamowywac jak tira na drodze a w razie potrzeby to i sterowac sie da - mam NCO) (NieCentralne Ogrzewanie) sterownik w kazdym pomieszczeniu

 

- czy zrobienie miejsca na brodzik na poziome podłogi to problem ?

zadne - ja tak ma u siebie - szczegoly w DB

 

W opcji płyta na to EPS i wylewka jest więcej miejsca na zmiany i naprawę ewentualnych błędów powstałych przy układaniu kanalizacji, lokalizacji odpływów, łatwiej też prowadzić instalacje. Przy parterówce część i tak idzie górą, ale z kanalizacją to sie raczej nie uda.

 

u mnie odplywy nie byly wyznaczane przez geodete a przeze mnie i hudraulika na podstawie odleglosci od naroznikow plyty (jak wiadomo plyty jeszcze nie bylo) , wszystko wyznaczone perfekcyjnie - nie widze tu problemow by w watpliwych miejscach dorobic dodatkowe piony a w przyszlosci je ewentualnie niewykorzystac / zaslepic - u mnie np odplyw WC z prysznicem zmienily miejsca jesli dobrze pamietam i to nie byl problem - - zawsze piony moga byc z "100" porobione a dopiero na wysokosci posadzki zrobic redukcje pod np umywalki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;-) Mam pytanie odnośnie płyty, potrzebuję poparcia lub wybicia pomysłu z głowy. Planuję budowę budynku godpodarczego / hobby / garażu który być może (lub może nigdy) miałby być mieszkalnym. Na dzień dzisiejszy ma być bez ogrzewania, ocieplenia, tynków. Czy lepiej to zrobić na płycie czy na zwykłym fundamencie ? Czy na płycie bez ocieplenia pod płytą będzie to porównywalne (straty do gruntu) ze zwykłym fundamentem czy dużo gorsze? Płyta bez ocieplenia dlatego, że zależy mi na cieple z gruntu zimą. Gdyby doszło do bardziej mieszkalnego użytkowania to na płytę styropian i wylewka. Jak wygląda sprawa kosztów dzisiaj? Wymiary budnku 8,5x11,5 m. pozdrawiam adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;-) Mam pytanie odnośnie płyty, potrzebuję poparcia lub wybicia pomysłu z głowy. Planuję budowę budynku godpodarczego / hobby / garażu który być może (lub może nigdy) miałby być mieszkalnym. Na dzień dzisiejszy ma być bez ogrzewania, ocieplenia, tynków. Czy lepiej to zrobić na płycie czy na zwykłym fundamencie ? Czy na płycie bez ocieplenia pod płytą będzie to porównywalne (straty do gruntu) ze zwykłym fundamentem czy dużo gorsze? Płyta bez ocieplenia dlatego, że zależy mi na cieple z gruntu zimą. Gdyby doszło do bardziej mieszkalnego użytkowania to na płytę styropian i wylewka. Jak wygląda sprawa kosztów dzisiaj? Wymiary budnku 8,5x11,5 m. pozdrawiam adam

 

Jeśli to będzie prosty domek to może zwykły fundament i izolacja od wewnątrz?:

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=292136&d=1417445597

 

Tanio i ciepło (praktycznie bez mostków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wygląda sprawa kosztów dzisiaj? Wymiary budnku 8,5x11,5 m. pozdrawiam adam

 

Z tego co pamiętam to chyba masz sam piach na działce? Jak tak to ściągasz humus, zagęszczasz, szalunek, folia, zbrojenie, beton i koniec. Ja zaryzykowałbym tylko zbrojenie po ściany nośne no i może siatka lub rozproszone żeby nic nie pekało. W końcu Santosz zrobił zbrojenie tylko pod ścianami nośnymi w płycie i mieszka, nic mu nie pęka. Może ktoś bardziej "konstrukt(or)ywny" się wypowie. Kwestia jaką tą płytę grubą, bo tutaj koszt betonu to większość kosztów.

Mnie to też interesuje bo chciałbym zrobić w tym stylu fundament garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od potrzeb budynek ten ma pełnić różne funkcje, na początek będzie funkcjonował jako garaż/hobby. W przypadku płyty myślę, że dosyć łatwo oszacować koszty wykonania. Zakładam zrobienie projektu aby nie robić tego w ciemno. Dodatkowo zrobienie płyty wydaje się szybsze i łatwiejsze i z mniejszym ryciem ogrodu.

Koszty płyty z grubsza licząc dla 100m2

1. koparka 500

2. jakiś piach 1000

3. Beton 20m3 x 220 = 4500

4. Zbrojenie 5000-7000 ???

5. Szalunek i folia - 1000

6. Projekt 1500

7. Robocizna - system gospodarczy i ktoś do pomocy za 500

czyli w sumie 16.000

Nie zakładam ocieplenia pod płytą bo na dziś go nie potrzebuję a w przyszłości mogę na płytę położyć warstwę styro i na zewnątrz zrobić opaskę i może będzie porównywalne do zwykłego fundamentu.

Proszę o weryfikację czy gdzieś się nie przeliczyłem. Jeśli ktoś jest na bieżąco to proszę o podanie kosztów wykonania fundamentu z bloczków betonowych dla 48 mb czyli:

1. koparka

2. zbrojenie na ławy

3. ławy

4. bloczki

5. czarne mazidło

6. wylewka w formie podbetonu / betonu w środku 10-15 cm.

7. piach, cement, pierdoły.

7. robocizna

pozdrawiam adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ;-) Mam pytanie odnośnie płyty, potrzebuję poparcia lub wybicia pomysłu z głowy. Planuję budowę budynku godpodarczego / hobby / garażu który być może (lub może nigdy) miałby być mieszkalnym. Na dzień dzisiejszy ma być bez ogrzewania, ocieplenia, tynków. Czy lepiej to zrobić na płycie czy na zwykłym fundamencie ? Czy na płycie bez ocieplenia pod płytą będzie to porównywalne (straty do gruntu) ze zwykłym fundamentem czy dużo gorsze? Płyta bez ocieplenia dlatego, że zależy mi na cieple z gruntu zimą. Gdyby doszło do bardziej mieszkalnego użytkowania to na płytę styropian i wylewka. Jak wygląda sprawa kosztów dzisiaj? Wymiary budnku 8,5x11,5 m. pozdrawiam adam

 

Nie ocieplając obwodu płyty tak czy siak płytę musisz posadowić poniżej poziomu przemarzania gruntu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od potrzeb budynek ten ma pełnić różne funkcje, na początek będzie funkcjonował jako garaż/hobby. W przypadku płyty myślę, że dosyć łatwo oszacować koszty wykonania. Zakładam zrobienie projektu aby nie robić tego w ciemno. Dodatkowo zrobienie płyty wydaje się szybsze i łatwiejsze i z mniejszym ryciem ogrodu.

Koszty płyty z grubsza licząc dla 100m2

1. koparka 500

2. jakiś piach 1000

3. Beton 20m3 x 220 = 4500

4. Zbrojenie 5000-7000 ???

5. Szalunek i folia - 1000

6. Projekt 1500

7. Robocizna - system gospodarczy i ktoś do pomocy za 500

czyli w sumie 16.000

Nie zakładam ocieplenia pod płytą bo na dziś go nie potrzebuję a w przyszłości mogę na płytę położyć warstwę styro i na zewnątrz zrobić opaskę i może będzie porównywalne do zwykłego fundamentu.

Proszę o weryfikację czy gdzieś się nie przeliczyłem. Jeśli ktoś jest na bieżąco to proszę o podanie kosztów wykonania fundamentu z bloczków betonowych dla 48 mb czyli:

1. koparka

2. zbrojenie na ławy

3. ławy

4. bloczki

5. czarne mazidło

6. wylewka w formie podbetonu / betonu w środku 10-15 cm.

7. piach, cement, pierdoły.

7. robocizna

pozdrawiam adam

 

8.5 x 11.5 x 0.25 = 24.5 m3

Optymalny wskaźnik dla płyty fundamentowej to 70-80kg/m3.

Wychodzi 1960kg, czyli 2 tony. W 4 tysiącach za zbrojenie powinieneś się spokojnie zmieścić. Oczywiście zależy, kto projektuje zbrojenie płyty ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba żartujesz. Pod płytę kruszywo nie podciągające wody z odwodnieniem obwodowym i można nie bać się wysadzin.

 

W przypadku wymiany cała płyta traci sens bo odpada argument z brakiem wykopów i dochodzi dodatkowo drenaż.

Jednym słowem bez sensu.

Koszt materiałów i sprzętu w przypadku wykonania ław to około 9000zł (bez robocizny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby wymiany gruntu pod płytą, jedynie dosypanie trochę dla wyrównania. Zrobienie opaski dookoła to też nie jest problem.

GoksaP myślę, że 20 cm płyta powinna wystarczyć. Jeśli ławy i fundamenty to ok. 9000 bez robocizny a sam tego nie zrobię to koszty zaczynają być porównywalne.

Czy te straty to gruntu będą porównywalne pomiędzy taką płytą a zwykłymi fundamentami ?

pozdrawiam adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby wymiany gruntu pod płytą, jedynie dosypanie trochę dla wyrównania. Zrobienie opaski dookoła to też nie jest problem.

GoksaP myślę, że 20 cm płyta powinna wystarczyć. Jeśli ławy i fundamenty to ok. 9000 bez robocizny a sam tego nie zrobię to koszty zaczynają być porównywalne.

Czy te straty to gruntu będą porównywalne pomiędzy taką płytą a zwykłymi fundamentami ?

pozdrawiam adam

 

...jeśli pod płytą nie dasz ocieplenia i analogicznie pod posadzką w przypadku fundamentów to straty będą porównywalne, w przypadku płyty możesz uniknąć wykonywania posadzki, szczególnie jeśli to budynek gospodarczy, jeśli to budynek parterowy to zbrojenia też może wyjść mniej niż zakładany przedział 70-80, w moim budynku piętrowym z ciężkimi stropami monolitycznymi wychodzi 86kg/m3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma potrzeby wymiany gruntu pod płytą, jedynie dosypanie trochę dla wyrównania. Zrobienie opaski dookoła to też nie jest problem.

GoksaP myślę, że 20 cm płyta powinna wystarczyć. Jeśli ławy i fundamenty to ok. 9000 bez robocizny a sam tego nie zrobię to koszty zaczynają być porównywalne.

Czy te straty to gruntu będą porównywalne pomiędzy taką płytą a zwykłymi fundamentami ?

pozdrawiam adam

 

Jeżeli nie chcesz nic wymieniać to musisz mieć grunty niewysadzinowe przynajmniej do poziomu przemarzania.

Myślisz że 20cm wystarczy? Przeprowadziłeś jakieś obliczenia?

Tak naprawdę norma nakazuje posadowienie nawet w przypadku gruntów niewysadzinowych posadowienie na głębokości 50cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...