Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Tak samo z ilością izolacji pod płytą. Nie wiem jak to jest u Ciebie, ale np u mnie pomiędzy 20cm i 30cm jest różnicy w stratach przez płytę niecałe 200kWh na sezon grzewczy. Czyli inwestycja zwracająca się po kilkudziesięciu latach przy ogrzewaniu drogim prądem.

 

Nie liczę tylko kosztów eksploatacyjnych, bo jak piszesz ciężko uzasadnić 30cm pod podłogą, ale również koszty inwestycyjne. Te kilka cm więcej w podłodze, ścianch i suficie daje możliwość zakupu tańszego źródła ciepła.

 

Dążenie do pasywności jest dla Ciebie celem samym w sobie, czy polujesz na jakiś certyfikat lub dotacje państwową?

 

Buduję dom dla siebie (nie poluję na żadne certyfikaty/dotacje) i wolę zainwestować więcej w izolację.

 

Tak z ciekawości, możesz napisać ile Cię kosztował stan zero, materiały + robocizna razem z chudziakiem?

 

Podsumuję na dniach każdy z etapów i napiszę w dzienniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

O tym dosyć dobrze już napisał kolega perm, degradacja muru (zamrażanie/rozmrażanie),

 

Zamrażanie i rozmrażanie dotyczy wody. A skoro jej nie ma w ścianie to nie będzie żadnej degradacji. Poza tym powiedz to ludziom budującym ściany jedno warstwowe.

 

kondensacja w miejscach krytycznych. Dodatkowo nie chcesz stosować paroizolacji bo twierdzisz że płyta magnezowa wystarczy, a uwzględniłeś jakość wykonania złączy płyt?

 

Płyta magnezowa jest nie potrzebna, bo w ścianie nie dojdzie do kondensacji. Widziałeś wykres u-wert, który wkleiłem. Przeanalizuj.

 

Do tego służą ruszty montowane na konsolach, do wyboru do koloru: drewniany, aluminiowy, nierdzewny. Trzeba znaleźć tylko dostawcę systemu lub co będzie tańsze wykonać projekt fasady wentylowanej (standardowe profile aluminiowe i łączniki obliczone na wiatr i ciężar własny). Oczywiście powiesz że mostki termiczne, można też to rozwiązać, dla chcącego nic trudnego.

 

Cena ! Ruszt pod 40cm izolacji (tyle musiałbym dać wełny, żeby wyrównać U) będzie kosztował ciężkie pieniądze.

 

Odp w pkt pierwszym

 

Liczyłeś kiedykolwiek pkt. rosy w przegrodzie ?

 

Oczywiście że nie trzeba stosować xps'a

 

Masz na myśli szkielet ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tradycyjnej temperatura kondensacji jest przesunięta maksymalnie na zewnątrz. To z reguły wystarczy, by do kondensacji nie dochodziło. U ciebie, jeżeli wierzyć U-Wert też nie powinno ale pytanie czy tak będzie również w miejscach najbardziej krytycznych czyli na styku ścian i w narożnikach przy stropie. Tego U-Wert ci nie pokaże. Przeczytaj to:

"Wymagania dotyczące zapobiegania kondensacji pary wodnej i propozycje ich zmian"

Na drugiej połowie drugiej strony jest to o czym mówię.

 

A jak to wyliczyć ? To są mostki 3D, więc chyba tylko symulacja w Antherm.... Dla mnie za trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalety:

Ad.1. Fakt

Ad.2. Myślę, że sumując robociznę wszystkich etapów budowy, wyjdzie taniej, pod warunkiem, że przełkniemy na starcie trochę wyższy koszt, tego co schowamy w płycie (mat+robota)

Stawiam więc na akumulacyjność, więc będzie płyta grzewcza.

Wady:

Ad.1. Sam jestem tego ciekaw, ale myślę, że jakaś tam regulacja będzie przy dobrym zaprojektowaniu poszczególnych pętli, choć na pstryknięcie nie zrobi się zimniej czy cieplej. Liczyłbym bardziej na średnio-długookresowe ustawienia-stabilizacje temp. w poszczególnych pomieszczeniach. A co do np. łazienek, to chyba nie zbankrutujemy na drabinkach z grzałką włączanych na króciutko (np.timerem tygodniowym).

/.../

Ad.4. Tu się nie zgodzę. Na maila mogę Co przesłać, jak rozrysowałem wszystkie możliwe instalacje - OCentr, całą wodę, prąd, itp. - trochę czasochłonne, ale do ogarnięcia (piszę o projekcie w/w), co do robocizny, to cieszę się, że zrobię to na początku, a potem już "tylko" piony, trochę ścianami i poddasze. Generalnie - prąd, OC, woda w górnej warstwie XPS w "bruzdach", na to bezpośrednio na XPS-ie podłogówka i na to dopiero na dystansach zbrojenie.

Regulację może jeszcze wspomagać WM oraz u mnie dodatkowo odbiór ciepła przez piętro lub w razie potrzeby dogrzewanie oddzielne piętra.

Widziałem, że niektórzy są w stanie zmieścić wiele instalacji w płycie. Z drugiej strony solidne OP w płycie powinno być stosunkowo trwałe. U nas jest problem z twardą wodą, więc muszę pilnować, żeby rurki nie pozarastały kamieniem, ale to nie takie temperatury, żeby od razu kamień kotłowy wypadał.

 

Będziemy się w takim razie na bieżąco informować w działań :-) a miejmy nadzieję, że w praktyce ze założenia też się sprawdzą. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy, też ma tak dobre warunki gruntowe, aby robić tak płytko ławy jak u Ciebie, a to już bardzo dużo.

 

Jeśli są słabe warunki gruntowe to i zwykłe fundamenty będą droższe. Droższa będzie również podbudowa pod płytę. To akurat nie ma za dużego wpływu na oszczędności izolowania od wewnątrz. Ale zamiast sypania pospółki można dać więcej styro: :)

http://bi.gazeta.pl/im/02/03/ce/z13501186Q,Podloga-na-gruncie-z-ociepleniem-pod-izolacja-prze.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak u siebie dokladnie teraz planowalem - z tym ze zabiles mi klina ta izolacja przeciwwilgociowa i dodatkowymi 5 cm wylewka .... why????

 

Izolacja w postaci folii jest po to, żeby wprowadzić opór dyfuzyjny dla pary wodnej. Dodatkowo folia pomiędzy chudziakiem a wylewką jest stosowana jako warstwa poślizgowa. Ja dałem jeszcze folię pod chudziaka.

 

A Ty chcesz pozostawić samego chudziaka i na to odrazu płytki ? Nie polecam, bo chudziak może pękać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaa, pod chudziaka też dałem :) Po to, żeby beton, a raczej mleczko zarobowe nie wlało mi się między płyty.

Hmm, ja kleilem plyty pianka, tez powinno wystarczyc jako srodek antymleczkowy. A zamykanie chudziaka folia z 2 stron to na pewno dobry pomysl ? Jak tam ci sie dostanie wilgoc /woda to prawie na amen .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ja kleilem plyty pianka, tez powinno wystarczyc jako srodek antymleczkowy. A zamykanie chudziaka folia z 2 stron to na pewno dobry pomysl ? Jak tam ci sie dostanie wilgoc /woda to prawie na amen .

 

Chudziakowi nic nie będzie. Gorzej gdybym ułożył folię na pospółce i na niej układał styropian, który później zamknął od góry kolejną warstwą folii. A takie sytuacje się pojawiają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale od pół roku montujemy rurki Rautitan i Rautherm REHAU i innych nie chcę już widzieć. Mają swoją cenę, ale jakość tego materiału oraz sposób montażu sprawia, że praca z nimi to przyjemność.

 

Z tego co widziałem w katalogach (może się mylę), jedne to pex-alu-pex, a drugie - jednowarstwowe. Jakie w takim razie możesz polecić komuś, kto specjalnie nie ma wprawy w rozkładaniu podłogówki, czyli ja :) do pętli zalanych na amen betonem, gdzie rozstawy będą w okolicach 15 cm? Chodzi o łatwość gięcia dość ostrych łuków, stabilność zamocowania w XPS-ie spinkami, itp. Czy te same rurki, jeżeli średnica na to pozwoli, można spokojnie rozkładać do wody (pitnej)? Byłby przynajmniej ten sam system łączeń.

Edytowane przez rydzadam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty chcesz pozostawić samego chudziaka i na to odrazu płytki ? Nie polecam, bo chudziak może pękać.

 

mysle tak wlasnie zrobic - wylac ala płyte - 10-12 cm to zbrojone siatka - nie wiem tylko czy po calosci - mam wymog pod scianami nosnymi - wrzucilbym wszedzie i po problemie - do tego nawet rurki przymocuje , pozniej kable w rowkach i samopoziom i mam gotowe - chyba ze za drogo wyjdzie to wylewka w 2 warstwach jak u Ciebie - tj chudziak i posadzka wlasciwa - musze sprawdzic firmy i ich ceny - bo samopoziom sam wykonam i chudziaka sam wyleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...