Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam. Miałem wrzucić zdjęcia z budowy płyty, niestety chroniczny brak czasu. W uzupełnieniu poprzedniego mojego posta muszę dodać, że o wyborze płyty fundamentowej zamiast tradycyjnego fundamentu zadecydowały przede wszystkim: pełna izolacja fundamentu, brak mostków termicznych, brak wielkich prac ziemnych (gliniasty grunt po deszczu budowa zamieniłą by się w błotko dla świnek), spadek na działce, nowoczesność rozwiązania, lepsza praca budynku na osiadanie jako całości. W moim przypadku w rachubę wchodziło tylko wykonawstwo przez firmę i tu w sumie zadecydowała cena, jakość obsługi, technologia wykonania (moim zdaniem każda jest na tyle dobra by utrzymac na sobie murowany dom parterowy) - ze względu na cenę wybór padł na płytę ze zbrojeniem rozporoszonym (by nie reklamować - bywalcy forum wiedzą kto takowe robi, a świerzaki się dowiedzą). Płyta bez ogrzewania, ocieplona warstwą 10 cm XPS, 20 cm betonu B37. Inne oferty firm oferujące tradycyjne zbrojenie były radykalnie droższe nawet o 30-50 %, lub nie oferowały pełnego ocieplenia pod płytą, a jeśli już to kwota szybowała w górę. Oczywiście wyższe ceny "zbrojenia tradycyjnego" nie dotyczą wszystkich firm, gdyż zdarzyły się takie które nie miały jak w plan robót wcisnąć szpilki więc nie podjęły się zadania - stąd proszę nie generalizować i zawsze starać się o indywidualną wycenę, mówię tu tylko o swoich doświadczeniach. Oferta wybranego wykonawcy była w moim przypadku była o ok 10-15 tyś tańsza niż wykonanie tradycyjnych fundamentów wraz z robocizną.

Wybór Wykonawcy był trafiony, jako zupełnie świezy inwestor zostałem otoczony swoistą bańką "no problem, pan się nie martwi, dogadamy się, załatwimy" i choć nie byłem łatwym klientem (pomimo podpisanej umowy 2 razy zmieniłem zakres prac i całokształt płyty - usunięcie dylatacji, potem dołożenie ocieplenia) to za każdym razem spotykałem się ze zrozumieniem i profesjonalnym podejściem do sprawy. Choć w późniejszym okresie zdarzyły się takie nieprzewidziane kwiatki jak złe wyznaczenie obrysu fundamenu przez mojego geodetę, czy też zbyt wysoki poziom "0", to firma oczywiście sama to skorygowała i poprawiła oraz dogadaliśmy się z kier budem co do zmiany poziomu 0 - wszystko się da, porozkładali sprzęt, poprzesuwali arcydzieło geodety- pełna profeska. Po co wogóle geodeta, skoro firma robi wszystko lepiej i dokładniej? Logistyka bez zarzutu, nic nie leżało na działce dłużej niż powinno - zawsze jest ryzyko że dostanie nóg i ucieknie do lasu.

Ekipa kontaktowa, wszystko tłumaczy i wyjaśnia. Miałem obsuwy w dostawie piasku (awaria 1 z aut dostawcy) to majster oczywiście "szefie nie martw się" i organizował prace w ten sposób, by nie było przestojów. Bezstresówka. Wszystko to sprawia, że zagubiony z początkiem inwestycji inwestor łapie klimat budowy i łagodnie wchodzi w swoją rolę. W moim przypadku kurtuazyjna wizyta właściciela firmy zamieniła w wizytę roboczą (wyłapane drobne zanieczyszczenie podbudowy piaskowej humusem - koparkowy nagarnął sobie nieco bo nie mógł wyjechać i przysypał to piaskiem - poszło do wymiany). W projekcie beton do stosowania B30/37 i choć za beton płaci firmę, to nie cieli kosztów i nie poszli na łatwiznę - wpakowali B37 - pełny profesjonalizm.

Efekt płyta juz jest i mozna pchać się dalej, choc tu mam zagwozdkę bo wykonawca juz chce wchodzić na płytę i murować. Po 1,5 tygodnia od wylania mozna już stawiać palety na płycie?

Zdjęcia z prac jakoś dorzucę w najbliższym czasie.

Proszę nie traktować tego jako reklamy, lecz jako wyrażenie swojego zdania przez forumowicza. Zdania które być może ułatwi podjęcie decyzji innym inwestorom.

Generalnie płyta lepsza i... tańsza. A wykonawce to już trzeba samemu dobrać, no ja nie wybierałem bo wybrana technologia sama narzuciła go niejako. Na razie nie żałuję :). W środę wchodzą murarze, ciekawe co powiedzą. Przy tradycyjnych fundamentach jeszcze byłbym w ziemi i mnożył koszty.

 

Pozdrawiam

Płyta 215.jpg

Płyta 227.jpg

Płyta 173.jpg

Płyta 184.jpg

Edytowane przez Szklara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

przybyl popatrz sobie dobrze, to Ci prawie na pewno piwnica wychodzi... może lepiej dom bardziej zwarty, aby to wykorzystać.

Teraz przy materiałach, różnych różnistych, można było by się postarać o wykonanie takiej piwnicy, w pełni izolowanej, tj izolacja pod płytą.

Szkoda marnować tyle betonu na dramo, aby to piachem zasypać. Ładne wyizolowanie i można nawet surowy beton zostawić,

suchy surowy beton będzie całkiem dobrze się prezenotwał w piwnicy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przybyl popatrz sobie dobrze, to Ci prawie na pewno piwnica wychodzi... może lepiej dom bardziej zwarty, aby to wykorzystać.

Teraz przy materiałach, różnych różnistych, można było by się postarać o wykonanie takiej piwnicy, w pełni izolowanej, tj izolacja pod płytą.

Szkoda marnować tyle betonu na dramo, aby to piachem zasypać. Ładne wyizolowanie i można nawet surowy beton zostawić,

suchy surowy beton będzie całkiem dobrze się prezenotwał w piwnicy,

 

 

Dom ma być jak najbardziej zwarty, żeby powierzchnia podstawy była mała ( działka i tak jest dość wąska ) Też tak sobie kombinowałem z piwnicom, ale poziom wód gruntowych okresowo jest tuż pod powierzchniom ziemi, wiec obawiam się że miałbym i tak w tej piwnicy mokro co bym nie zrobił, bo spód piwnicy wychodziłby poniżej wód gruntowych. Zresztą nawet jakbym dał XPS to w kąpieli wodnej żadnej by z niego izolator nie był.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonawca zdecydowanie przyspieszył mi termin rozpoczęcia prac i nie zdążyłem odświeżyć sobie info z wątku. Co pod pierwszą warstwą betonu komórkowego na płycie? Folia izolacyjna i zaprawa cementowo-wapienna wystarczy? Wykonawca chce ładować papę termozgrzewalną i zaprawę cementową.

A może wywyniąć folię z opaski przeciwysadzinowej lub folię z pomiędzy betonu a XPS tak aby była pod pierwszą warstwą?

Lepiej by było oczywiście folie z opaski przeciwysadzinowej. No właśnie która opcja lepsza?

 

Aha i Wykonawca chce jeszcze 2 wiadra dysperbitu, tak się zastanawiam do czego mu to potrzebne przy takim wykończeniu płyty?

Płyta 227.jpg

Edytowane przez Szklara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonawca zdecydowanie przyspieszył mi termin rozpoczęcia prac i nie zdążyłem odświeżyć sobie info z wątku. Co pod pierwszą warstwą betonu komórkowego na płycie? Folia izolacyjna i zaprawa cementowo-wapienna wystarczy? Wykonawca chce ładować papę termozgrzewalną i zaprawę cementową.

A może wywyniąć folię z opaski przeciwysadzinowej lub folię z pomiędzy betonu a XPS tak aby była pod pierwszą warstwą?

Lepiej by było oczywiście folie z opaski przeciwysadzinowej. No właśnie która opcja lepsza?

 

Aha i Wykonawca chce jeszcze 2 wiadra dysperbitu, tak się zastanawiam do czego mu to potrzebne przy takim wykończeniu płyty?

 

-z tego co wcześniej chłopaki pisali to płyta stoi na styro a na stryo folia więc wilgoś nie ma prawa podciągać. Ja osobiście nic nie dam no chyba ze majster się zaweźmie że coś trza położyć-mówię o papie.

 

dziś odwiedziłem hurtownie odnośnie styro pod płytę i zaproponowali mi Steinbacher Izoterm oraz Ursa N-III L w jednakowej cenie 8256zł za 24m3 , wiec jak dobrze liczę to około 344zł m3 BRUTTO. Transport w cenie. Jakieś opinie o Ursie? Ktoś może miał styczność z tym Steinbacherem Izotermu?-lambda przy 20cm ma 0,1164, nasiąkliwość po 24h 0,05 po 28 dniach 0,3.

Tylko czy te styro to nie eps-y? haha

Edytowane przez Xesxpox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przybyl problem nie jest wysoki stan wód gruntowych, tylko bagatelizowanie problemów, jakie by nie były.

Jest problem, to i rozwiązanie też jest, gorzej jeśli się nie widzi tego problemu- to i rozwiązania dobrego nie będzie i w tedy lipa.

Jeśli nawet jest woda pod trawnikiem już, to da radę wykonać piwnicę szczelną i suchą, tylko trzeba wiedzieć na czym się stoi.

Wg mnie kostka o wymiarach 10x10 lub 8x12 np spokojnie lub mniej, spokojnie zyska na przestrzeni wewnątrz, spiżarki, warsztaty itp można tam ulokować, w lecie przyjemny chłodek, bo mało okien, lub wcale.

 

Jakieś opinie o Ursie?
ok, tylko nie ma parametrów tego EPS'a czy to może 200 kPa to jest klucz, oraz gęstość objętościowa..

najlepiej czytać z karty technicznej, bo nie z reklamówki sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-z tego co wcześniej chłopaki pisali to płyta stoi na styro a na stryo folia więc wilgoś nie ma prawa podciągać. Ja osobiście nic nie dam no chyba ze majster się zaweźmie że coś trza położyć-mówię o papie.

 

dziś odwiedziłem hurtownie odnośnie styro pod płytę i zaproponowali mi Steinbacher Izoterm oraz Ursa N-III L w jednakowej cenie 8256zł za 24m3 , wiec jak dobrze liczę to około 344zł m3 BRUTTO. Transport w cenie. Jakieś opinie o Ursie? Ktoś może miał styczność z tym Steinbacherem Izotermu?-lambda przy 20cm ma 0,1164, nasiąkliwość po 24h 0,05 po 28 dniach 0,3.

Tylko czy te styro to nie eps-y? haha

zawsze mozesz rozwazyc nastepujaca opcje:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?238116-Poprodukcyjne-odpady-XPS-do-wykorzystania-na-budowie-w-super-cenie

natomiast co do URSA - jest to xps i cena 344/m3 brutto jest swietna.

tego drugiego nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonawca zdecydowanie przyspieszył mi termin rozpoczęcia prac i nie zdążyłem odświeżyć sobie info z wątku. Co pod pierwszą warstwą betonu komórkowego na płycie? Folia izolacyjna i zaprawa cementowo-wapienna wystarczy? Wykonawca chce ładować papę termozgrzewalną i zaprawę cementową.

A może wywyniąć folię z opaski przeciwysadzinowej lub folię z pomiędzy betonu a XPS tak aby była pod pierwszą warstwą?

Lepiej by było oczywiście folie z opaski przeciwysadzinowej. No właśnie która opcja lepsza?

 

Aha i Wykonawca chce jeszcze 2 wiadra dysperbitu, tak się zastanawiam do czego mu to potrzebne przy takim wykończeniu płyty?

 

Moj projekt (po werbalnych zmianach ) nie przewidywal ani foli ( nigdzie) ani papy. Sam od siebie dalem folie 1mm pomiedzy PF i sciany. Z perspektywy czasu wydaje mi sie ze kompletnie niepotrzebna. Wiecej: tam gdzie lezy folia zbiera sie syf , utrzymuje wilgoc. Tam gdzie nie ma - jasny beton. Konstruktor mial racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ustawiacie boki płyty?-tak jak na rysunku pierwszym czy drugim?

w niedługiej przyszłości czeka mnie ta "przyjemność" no i zaczynam się przygotowywać.

 

[ATTACH=CONFIG]316971[/ATTACH]

 

Ze względu na rozkład naprężęnia krawędziowego od płyty lepsza jest opcja druga, czyli krawędź betonu opiera na pełnym materiale, a nie na skraju uciętego XPSa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przybyl problem nie jest wysoki stan wód gruntowych, tylko bagatelizowanie problemów, jakie by nie były.

Jest problem, to i rozwiązanie też jest, gorzej jeśli się nie widzi tego problemu- to i rozwiązania dobrego nie będzie i w tedy lipa.

Jeśli nawet jest woda pod trawnikiem już, to da radę wykonać piwnicę szczelną i suchą, tylko trzeba wiedzieć na czym się stoi.

Wg mnie kostka o wymiarach 10x10 lub 8x12 np spokojnie lub mniej, spokojnie zyska na przestrzeni wewnątrz, spiżarki, warsztaty itp można tam ulokować, w lecie przyjemny chłodek, bo mało okien, lub wcale.

 

Kolego żeby zrobić piwnice, musiałbym wykonać szczelną "wannę",co jest trudne i drogie względnie umieścić studzienkę z pompą zanurzeniowo w piwnicy, nawisam mówiąc jest to rozwiązanie powszechnie stosowane w domach z lat 60 i 70 poprzedniego wieku które stoją w mojej okolicy. Otrzymuje w zamian ok 60 m 2 piwnicy o stałej temperaturze 8 stopni i dość wysokiej wilgotność dobra na trzymanie warzyw, ale innych zastosowań za wiele nie ma.

Dlatego szukam sposobu żeby temat uprościć a nie go skomplikować.

5.piwnica.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szukałem odpowiedzi na moje wątpliwości przez setki stron wątku......

 

Istnieje jeszcze coś takiego jak wzmacnianie gruntu poprzez materace geotechniczne, które to rozkładają naprężenia i nawet na bardzo słabonośnych gruntach można coś posadowić.

Te materace robi się z geotkanin lub geosiatek z geowłokniną wypełnione kruszywem łamanym 31,5 -63 mm. Tylko to też nie jest tanie i nie wiadomo czy wymiana gruntu nie byłaby tańsza, ale jest taka techniczna możliwość. Trzebybyło to przeanalizować, przy konkretnych parametrach gruntu , przy odpowiednio zaprojektowanym domu ( albo w technologii lekkiej albo tak zaprojektować nośne sciany, żeby jak najbardziej rozłoyżć obciążenia na całej płycie).

Jest taka firma w Gliwicach która się zajmuje materacami geotechninczymi itp.

 

Jest dużo możliwości tylko wiadomo trzeba do tego podejść ekonomicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam szybkie pytanko odnośnie zbrojenia w płycie fundamentowej. W projekcie mam przyjęte zbrojenie w postaci wieńca pod ścianami nośnymi oraz siatkę górą i dołem z fi10 o oczku 30x30 cm. Grubość płyty 20 cm. Warunki gruntowe - piaski i woda na ok. 1,0 m. I pytanie mam następujące co do siatki zbrojenia? Czy nie jet to za duże oczku. W normie betonowej jest zapis o minimalnym zbrojeniu krzyżowym w płycie 25x25 cm. I się zastanawiam czy ten zapis dotyczy płyt stropowych?? czy tez to się stosuje do płyt fundamentowych. Mam tu na myśli skurcz betonu i ewentualne spękania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje jeszcze coś takiego jak wzmacnianie gruntu poprzez materace geotechniczne, które to rozkładają naprężenia i nawet na bardzo słabonośnych gruntach można coś posadowić.

Te materace robi się z geotkanin lub geosiatek z geowłokniną wypełnione kruszywem łamanym 31,5 -63 mm. Tylko to też nie jest tanie i nie wiadomo czy wymiana gruntu nie byłaby tańsza, ale jest taka techniczna możliwość. Trzebybyło to przeanalizować, przy konkretnych parametrach gruntu , przy odpowiednio zaprojektowanym domu ( albo w technologii lekkiej albo tak zaprojektować nośne sciany, żeby jak najbardziej rozłoyżć obciążenia na całej płycie).

Jest taka firma w Gliwicach która się zajmuje materacami geotechninczymi itp.

 

Jest dużo możliwości tylko wiadomo trzeba do tego podejść ekonomicznie.

 

Kolego grunt na mojej działce nie jest jakoś bardzo nie nośny ( jutro spróbuje wrzucić jakieś konkretniejsze dane ), jak pokazuje praktyka sprawę załatwiły by nawet mocno poszerzone ławy fundamentowe w tradycyjnym fundamencie. Moim problemem jest to że muszę podnieść poziom 0 około 1,5 metra ponad obecny poziom gruntu. I zastanawiam się jak to zrobić dobrze i ekonomicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego grunt na mojej działce nie jest jakoś bardzo nie nośny ( jutro spróbuje wrzucić jakieś konkretniejsze dane ), jak pokazuje praktyka sprawę załatwiły by nawet mocno poszerzone ławy fundamentowe w tradycyjnym fundamencie. Moim problemem jest to że muszę podnieść poziom 0 około 1,5 metra ponad obecny poziom gruntu. I zastanawiam się jak to zrobić dobrze i ekonomicznie.

 

No to jak podnosisz się i problemem nie jest nośność gruntu to trzeba po prostu zrobić nasyp - pospółka lub piasek gruby, najlepiej wszystko złapane geowłókniną i na tym robisz płytę i opaski z xpsa czy to pionowe czy poziome ( jak bardzo chcesz bo w sumie i bez opasek można by było skoro zrobisz nasyp z gruntu niespoistego) i ja nie widze tu jakiegoś wielkiego problemu. Tu najwięcej to co możesz zaoszczędzić to na materiale jeżeli znajdziesz gdzieś tani i na wykonawcy. Te ostrogi będą dużo drosższe niż usypanie tego "karkołomnego kopca"

 

A teren wokół jest już podniesiony ?

 

Mam szybkie pytanko odnośnie zbrojenia w płycie fundamentowej. W projekcie mam przyjęte zbrojenie w postaci wieńca pod ścianami nośnymi oraz siatkę górą i dołem z fi10 o oczku 30x30 cm. Grubość płyty 20 cm. Warunki gruntowe - piaski i woda na ok. 1,0 m. I pytanie mam następujące co do siatki zbrojenia? Czy nie jet to za duże oczku. W normie betonowej jest zapis o minimalnym zbrojeniu krzyżowym w płycie 25x25 cm. I się zastanawiam czy ten zapis dotyczy płyt stropowych?? czy tez to się stosuje do płyt fundamentowych. Mam tu na myśli skurcz betonu i ewentualne spękania.

 

 

Zapodaj więcej danych np. rys zbrojenia i domu, jakie ściany, jaki strop, ile pięter itp.

Edytowane przez jacentyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co pod pierwszą warstwą betonu komórkowego na płycie? Folia izolacyjna i zaprawa cementowo-wapienna wystarczy? Wykonawca chce ładować papę termozgrzewalną i zaprawę cementową.

A może wywyniąć folię z opaski przeciwysadzinowej lub folię z pomiędzy betonu a XPS tak aby była pod pierwszą warstwą?

Lepiej by było oczywiście folie z opaski przeciwysadzinowej. No właśnie która opcja lepsza?

 

Podpinam się pod to pytanie. Ja w projekcie mam właśnie wywinięcie tej folii, która przykrywa cokół styropianowy - na płytę i na tym pierwsze bloczki.

Wykonawca zadał mi to samo pytanie, czy ma dawać papę, ja mu powiedziałem, żeby robil jak w projekcie.

 

Proszę praktyków o wypowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...