Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przeciętny obwód domu to około 45 - 50m razy 20cm to około 10m2. Trzeba zobaczyć jak to bedzie wyglądało gdyby jedną scianę sobie tak wybudować z takich bloczków i ocieplić tak samo jak pozostałe. O ile by tam spadła temp. wobec innych pomieszczeń albo o ile więcej trzeba by tam wpakować energii aby wyrównać temperaturę?:rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciętny obwód domu to około 45 - 50m razy 20cm to około 10m2. Trzeba zobaczyć jak to bedzie wyglądało gdyby jedną scianę sobie tak wybudować z takich bloczków i ocieplić tak samo jak pozostałe. O ile by tam spadła temp. wobec innych pomieszczeń albo o ile więcej trzeba by tam wpakować energii aby wyrównać temperaturę?:rolleyes:

 

O ile dobrze liczę, to:

0,161 - 0,108 = 0,053 W/m2K

Zakładam różnicę temperatur 20 stopni

0,053 W/m2K * 10 m2 * 20K = 10,6 W

x24h = 254,4 W

x30 dni = 7632 W = 7,63kW

x7 miesięcy = 53,41 kW

 

Czyli w roku tracimy na takim wieńcu ~53 kWh.

 

Jeśli coś źle policzyłem, to mnie poprawcie.

Edytowane przez olo911
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZC wykazuje różnicę 30W. Więc będzie to trzy razy więcej. Dodaj do tego kolejne wieńce, słupy niedocieplone i balkonik i nagle się okaże że zamiast kotła czy pompy 5 kW trzeba dać 6 albo i więcej bo tak wyjdzie z typoszeregu a za opał czy energię trzeba zapłacić więcej 300 czy 500 zł rocznie. A wystarczyło pomyśleć i te 300 czy 500 więcej wydać raz i mieć spokój. Teraz na te 300 czy 500 Cię stać ale za kilkanaście lat może to być znacząca kwota w twoim budżecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A z czego niby ten BK ma tą wodę podciągać? Pod z reguły izolacja pozioma, na zewnątrz szczelna warstwa styropianu połączona praktycznie z izolacją poziomą a na tym klej ,siatka i tynk. No chyba że z miesiąc dom będzie stał w wodzie powyżej izolacji poziomej a styropian będzie dziurawy.

 

...napisałem Ci gdzie jest sens zastosowania takiego bloczka, w części mieszkalnej to mija się z celem ale garażowej i technicznej, czyli tam gdzie zazwyczaj nie są nam potrzebne tak wysokie parametry izolacji termicznej, można się nad tym zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bloczek mogę się zgodzić - nie zaszkodzi - koszt niewielki.

Tylko z tym "dodatkowym" wieńcem zbrojonym to lekka przesada będę musiał z nim porozmawiać

 

...z tym wieńcem rzeczywiście przesadził, nie widzę potrzeby realizowania czegoś takiego, ściany działowe z założenia powinny być wręcz odizolowane od konstrukcji np. stropu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

okien to chodzi ci o okna tarasowe, tak ? można zrezygnować z tego wycięcia, albo całkowicie albo częściowo w zależności ile chcesz się wysunąć z oknami/drzwiami w warstwę ocieplenia. nie wiem jak wygląda ten montaż na kotwach, możliwe że wogóle nie ma potrzeby robienia wycięć ze względu na montaż na kotwach.

projektant stwierdził, że mogę z tych wysunięć zrezygnować- miał w zamyśle stablilne obsadzenie drzwi okien spoczywających na płycie. Ma jeszcze jakąś koncepcję z bloczkiem isomuru ale czekam na info.

 

Popieram Barth3za. MOWO, lub konsole. Popatrz jeszcze na system KIK - konsole + cieple bloki z XPS. Spokojnie da sie zaadaptowac.

przy dzisiejszej cenie MOWO uważam, że przy budowie domu energooszczędnego jest to przerost formy nad treścią. System KIK wydaje się tym samym co kotwy jbd tylko tyle że pomiędzy oknem a kotwą jest styro. Zna ktoś może cenę tego systemu KIK-za metr lub czy można gdzieś to kupić?-bo jakoś w necie nic mi nie wyskakuje z ceną.

 

Mi ostatnio do głowy wpadł pomysł, aby w miejscu drzwi wysunąć z płyty zbrojenie, ale w postaci prętów kompozytowych (nie przewodzą tak ciepła jak stalowe) i na nich oprzeć drzwi w warstwie ocieplenia. Pogadaj z konstruktorem co o tym myśli.

ale czemu ma to służyć? -przecież pręty mają być w otulinie betonu/płyty. Chyba, że chodzi Ci o całkowite wyjście z płyty z prętami? Ja myślałem żeby wyjść z prętami gwintowanymi z płyty i do nich przytwierdzać kotwy:

pręty do kotew.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

 

Co zrobić z przygotowanym i zazbrojonym całym szalunkiem pod płytę pod ulewnym deszczu? Wczoraj dosyć mocno padało, woda dostała się między xpsa a folię. W niektórych miejscach jest woda między warstwami co czuć pod nadepnięciu. Na większości jest już zbrojenie więc rozebranie raczej jest nie możliwe. Co polecacie w takim wypadku zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czemu ma to służyć? -przecież pręty mają być w otulinie betonu/płyty. Chyba, że chodzi Ci o całkowite wyjście z płyty z prętami? Ja myślałem żeby wyjść z prętami gwintowanymi z płyty i do nich przytwierdzać kotwy:

[ATTACH=CONFIG]318934[/ATTACH]

 

pręty byłyby częściowo w płycie, a częściowo wysunięte poza nią, ale poziomo i na nich osadzić coś na czym by oparły się drzwi, dzięki temu można by nawet HSa zamontować w warstwie ocieplenia. Pręty jak napisałem kompozytowe, więc nie byłyby mostkiem cieplnym, poza tym wystawałyby co najwyżej na kilkanaście-20 cm, więc ukryte byłyby w ociepleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie

 

Co zrobić z przygotowanym i zazbrojonym całym szalunkiem pod płytę pod ulewnym deszczu? Wczoraj dosyć mocno padało, woda dostała się między xpsa a folię. W niektórych miejscach jest woda między warstwami co czuć pod nadepnięciu. Na większości jest już zbrojenie więc rozebranie raczej jest nie możliwe. Co polecacie w takim wypadku zrobić?

 

I dlatego nie lubie folii .... Ja u siebie nie mam jej wcale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewertowałem 1/5 tematu nurtują mnie 2 pytania.

Jak to jest z tym mostkiem cieplnym przy bramie garażowej,płyta przecież wystaje poza obrys wewnętrznej linii ścian zewnętrznych bramę montuje się przecież od wewnętrznej części budynku (czy ja może czegoś niewiem czy źle kombinuje)

Druga sprawa czy materiał użyty na ściany ma wpływ na konstrukcję płyty i zużycie materiałów do jej wykonania chodzi mi o masę takiej ściany np. domek z poddaszem użytkowym powierzchnia zabudowy do 120 m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...