Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Najprawdopodobniej problemów nie będzie, bo pewnie obliczenia wyszły ze sporym zapasem.

Ale.... Jeśli kiedykolwiek "coś" zacznie sie dziać (jak choćby pękające ściany u Budowlanego Laika, na skutek pracy płyty z zatopionym w niej ogrzewaniem), to mając pod płytą materiał słabszy, niż w projekcie projektant, wykonawca nie ponoszą żadnej odpowiedzialności.

Wtedy winnym jest KB, bo on musi podpisać w dzienniku ta zmianę.

Właściwie - rozmawiałeś z KB na ten temat ?

 

Masz dwie drogi - czekać na właściwy materiał, albo udać siędę projektanta i uzyskać zgodę na zastosowanie innego. Jeśli był zapas, to klepnie to bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Na stropie połoz pierwsza warstwe ze styro akustycznego - jest miekki i ladnie sie dopasowuje.

 

Austrotherm podaje we właściwościach "wytrzymałość na zginanie ≥ 50 kPa", Termoorganika podobnie, Swisspor podaje parametr "sztywność dynamiczna ≤ 20, ≤ 25, ≤ 30". Czy taki styropian nie będzie "siadał" pod ciężarem wylewki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no z tą płytą to się nie wysilili, powinni byli to jeszcze wyrównać sensownie.

i teraz zależy gdzie wypadną te nierówności, może się okazać że czasami wystarczy dać styro miękkie, ugnie się pod ciężarem wylewki i będzie ok.. najwyżej miejscami wylewka będzie grubsza/chudsza... ale może się też okazać że trzeba by tam gdzie są duże odchyłki (2,5cm) zrobić wylewkę wyrównującą

trzeba by postawić ściany i działówki i wtedy się wyjaśni gdzie są te nierówności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie czy strop monolityczny zrobiony tylko na części budynku tj. na części mieszkalnej i nad kotłownią a nad garażem odpuszczając sobie będzie może źle wpływał na płytę fundamentową. Chodzi mi o nierównomierny nacisk na XPS . Czy to bez znaczenia?

 

Ja bym pytał konstruktora. To chyba dość poważny zakres zmian.

A co zrobisz nad garażem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym pytał konstruktora. To chyba dość poważny zakres zmian.

A co zrobisz nad garażem?

 

Nad garażem przykręcę OSB do belek.

 

Projekt jaki wybraliśmy to Pchełka z MG http://www.mgprojekt.com.pl/pchelka-z-garazem z tą zmianą że kotłownia na paliwo stałe za garażem a w miejsce kotłowni powiększona łazienka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały :rolleyes: wątęk i wszystkie wątpliwości poza jedną, która nie daje mi spać, zostały wyjaśnione.

 

Mając blisko gaz i będąc w zasadzie zdecydowany na ten sposób ogrzewania z czasem przekonałem się do pompy ciepła; wyższy/porównywalny(jeżeli liczyć podłączenie, kominy) wydatek na początek, ale niższe rachunki potem + klimakonwektory w sypialni. PC = grzanie najlepiej w drugiej taryfie i tutaj dochodzimy do sedna sprawy - akumulacja płyty. W projekcie garaż jest w bryle i ma być częściowo ogrzewany (10-15 stopni). Na dużej części podłóg ma być drewno i w związku z tym obawiam się, że w przypadku podłogówki w wylewce bezpośrednio na płycie, ciepło łatwiej mi będzie oddawać goły beton w garażu niż przed drewno w salonie. Zastanawiam się nad trzema opcjami:

 

1. Styropian pod wylewkę i zamiana porothermu na silikaty.

-zalety: miejsce na instalacje, mniej XPS pod płytę, mniejsza bezwładność płyty, której się cały czas nieco obawiam. Jeżeli się rozmyślę z PC, nie będę niepotrzebnie gazem grzał całej płyty.

2.Wylewka bezpośrednio na płycie i zamiana porothermu na silikaty.

-zalety: jeszcze większa akumulacyjność niż wersja #1.

-wady: mniej miejsca na instalacje, więcej XPS pod płytę(do przeżycia)

3. Wylewka bezpośrednio na płycie i zostawienie porothermu wg projektu

zalety: bezwładność płyty, do której nie jestem do końca przekonany

 

Póki co skłaniam się ku opcji #1. Co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam się ciągle zastanawiam czy iść w akumulacyjność budynku skoro będzie już płyta czy może w jego szybkie nagrzewanie i chłodzenie. Pewne jest że będzie podłogówka kwestia tylko czy w płycie, ciągle się zastanawiam nad ścianami BK raczej odpada bo dom będzie musiał postać w SSO może nawet dwie zimy więc się trochę obawiam, że mi nasiąknie i go później rozsadzi, następna sprawa to strop zrobić cięższy monolityczny i do tego silikat czy teriva może i do tego ceramika poryzowana (ewentualnie BK).:bash:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Agb, Lukasz - ja moze jako laik obliczeniowy postaram sie odpowiedziec,, ale ...

Nie stawiacie celu jaki chcecie sobie osiagnac! No bo celem chyba nie jest mozliwosc szybkiego chlodzenia, grzania (to pojecia nieco abstrakcyjne). Celem pewnie bedzie jakas klasa energooszczednosci budynku ... np. ... 30 kWh - co przeklada sie na jakies tam konkretne koszty grzania

 

Dwa, nie wiem jak Wasze zasoby finansowe, ale zakladam ze tak jak reszta tu forumowiczow staramy sie dojsc do tego jak najnizszym kosztem :)

 

Moj przyklad - o koncepcji jakie i z czego beda sciany zadecydowala kwestia OKIEN! Nie chcialem drogiego montazu na kotwach w izloacji. Wystarcza mi wysuniecie 2-3cm w izolacje. Taki pseudo-cieply montaz. Ale do tego potrzebuje odpowiednia sciane czyli w tym przypadku 24cm BK + okolo 24-22 cm STYRO. Gdybym wybral SILKE 18cm to musial bym dolozyc ze 30cm STYRO. A wtedy mam okna - tzw. otwory strzelnicze. Parametry sciany U=0,12 W/(m²•K) - w takie celowalem.

 

Konsekwencja BK na scianach zewnetrznych jest SILKA na dzialowkach. Material swietnie kumulujacy, a przede wszystkim twardy! Moge na tym wieszac meble. Akustyka - wydzieli mi pokoje dzwiekowo. Do tego strop monolityczny.

 

Chcac osiagnac okolo 30 kWh wystarczy 10cm XPS pod plyta, zdecydowanie kolejne 10cm EPS juz na plycie (taniej, zrobimy w tej przestrzeni instalacje, pozwoli w sumie rowniej wykonac te warstwe - juz na spokojnie a nie szalenstwo przy zalewaniu plyty)

Edytowane przez Mikolaj5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

1. Styropian pod wylewkę i zamiana porothermu na silikaty.

-zalety: miejsce na instalacje, mniej XPS pod płytę, mniejsza bezwładność płyty, której się cały czas nieco obawiam. Jeżeli się rozmyślę z PC, nie będę niepotrzebnie gazem grzał całej płyty.

2.Wylewka bezpośrednio na płycie i zamiana porothermu na silikaty.

-zalety: jeszcze większa akumulacyjność niż wersja #1.

-wady: mniej miejsca na instalacje, więcej XPS pod płytę(do przeżycia)

3. Wylewka bezpośrednio na płycie i zostawienie porothermu wg projektu

zalety: bezwładność płyty, do której nie jestem do końca przekonany

 

Póki co skłaniam się ku opcji #1. Co sądzicie?

 

Po co robić wylewkę na płycie ? To niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

 

Jeśli już to opcja :

 

1) Płyta plus styropian i na tym wylewka / silikaty

2) Płyta z ogrzewaniem / silikaty

 

Lepiej zdecyduj się co chcesz robić przed budową, oszczędzi Ci to trochę czasu i pieniędzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikolaj, wcale nie musi to być najniższy koszt. Oczywiście, że dążymy do energooszczędności. Natomiast energooszczędny budynek można grzać dalej zarówno węglęm jak i PC przy podobnych kosztach. Moim celem i w związku z tym pytaniem jest co mogę zrobić aby móc wykorzystać efektywnie PC poprzez akumulację.

 

Kwestia czy podłogówka z płycie czy nad, poruszana była przez te kilkaset stron wątku niemal równie często co XPS vs. EPS. Nie w tą stronę chcę aby moje pytanie poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ten 3035 był liczony na styk jeżeli chodzi o wytrzymałość no to musisz podpytac sie konstruktora i raczej wymieniać i czekać. Natomiast jeżeli było z dużym zapasem to to olej i rób na tym, przynajmniej będzie cieplej :) Najlepiej napisz do Thomasa, on chyba z BASFem dobrze żyje to może coś doradzi.

 

byłem jeszcze raz w hurtowni i okazało się, że przywieźli 3000, ale ten przeznaczony na szalunek, więc temat odpuściłem i przyjąłem (szkoda czasu). Natomiast XPS na izolację poziomą przywieźli jednak 3035 - nie wiem, czy sami wymienili, czy taki był już na początku.

 

Mam natomiast jeszcze pytanie o folię wywiniętą na szalunek na stronę zewnętrzną płyty. Czym mocuje się ją do szalunku? I jak na niej kleić cokolwiek? w sensie tynk / klinkier itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
Po co robić wylewkę na płycie ? To niepotrzebne wydawanie pieniędzy.

 

Jeśli już to opcja :

 

1) Płyta plus styropian i na tym wylewka / silikaty

2) Płyta z ogrzewaniem / silikaty

 

Lepiej zdecyduj się co chcesz robić przed budową, oszczędzi Ci to trochę czasu i pieniędzy.

A po to,żeby zamontować ogrzewanie podłogowe ?

Natomiast energooszczędny budynek można grzać dalej zarówno węglęm jak i PC przy podobnych kosztach.
.

Bzdura jakich mało.

Po pierwsze,do takiego domu nie kupisz kotła na ekosyf pracującego na nominalnej mocy co powoduje większość czasu pracę na podtrzymaniu czyli sprawność takiego kotła spada do 20-30% a co za tym idzie koszt energii czyli kWh wzrasta.

Po drugie,koszt energii z ekosyfu czyli 1kWh przy kotle pracującym z nominalną mocą to 0,16zł a przy większosci w podtrzymaniu wzrasta do 0,20zł a przy PC koszt 1kWh to 0,08zł-0,12zł to tylko czlowiek bezmyslny będzie uważał że ekosyf i PC to podobne koszty :)

Jak dla mnie PC to eksploatacja tańsza od ekosyfu o ok.50% :)

Matematyka jest dla świadomych ludzi no chyba,że "warsiawka" to najmądrzejsi pod slońcem ;)

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po to,żeby zamontować ogrzewanie podłogowe ?

 

Moim zdaniem logiczniej zainstalować ogrzewanie podłogowe od razu w płycie - tak jak masz u siebie Arturo72 lub wybrać model fotohobby.

 

W obecnej chwili bardziej przemawia do mnie opcja ogrzewanie w płycie, wszytko robisz od razu, większa akumulacja ( duży plus przy pompie ciepła ), wprawdzie wydasz więcej na XPS ale jak się policzy koszt EPS Pod wylewkę i samą wylewkę to może będzie nawet taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem. Czy wylewka z podłogówką bezpośrednio na płycie daje mniejszą akumulację niż kable w płycie?

 

Ponadto nie o to pytałem. Jak ktoś się zastanawia gdzie położyć podłogówkę może cofnąć się w tym temacie wstecz. Poruszane to było z 50 razy. Po co więc kolejny raz?

Edytowane przez agb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...