Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

szwagier robi tynki maszynowe na tej poziomicy więc chyba taka konkretniejsza, ale właśnie też waserwaga jest bardzo dokładna i w połączeniu z laserową poziomicą jak nie kupie niwelatora to będzie musiało mi to styknąć.

Rób fotki z budowy płyty bo ja za kilka dni startuje i napewno będę się wspomagał;)

rurki do ściągania betonu na czym będziesz ustawiał?

 

Nie wiem, to już zrobi "ekipa", ale rurek chyba żadnych nie będzie. Po prostu łata wibracyjna, potem śmigło do zacierania ...i praktyka. Co z tego wyjdzie - sam nie wiem :) ale twierdzą, że nie powinno być odchyłek powyżej 0,5cm. Jak będzie - zobaczymy, a fotki wrzucę. Szalunek z XPS zmierzyliśmy niwelatorem - jest poniżej 0,5 cm różnic na wysokościach. Najbardziej boję się, że garby wyjdą gdzieś na środku takie, że kleju do kafli pójdzie parę palet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

może się nie znam ale jakoś ten beton trzeba rozciągać-chyba nie na oko bo mogą wyjść fale dunaju. Z tego co pamiętam masz siatkę 15x15, a jak gęsto dajesz rurki w płycie? Też mam siatkę 15x15 i zastanawiam się czy w cieniu prętów puścić rurki czy trochę większe odstępy zastosować...rurki rehau? masz liczone ozc? jakiej grubości folie dałeś? dziennik jakiś zakładasz?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może się nie znam ale jakoś ten beton trzeba rozciągać-chyba nie na oko bo mogą wyjść fale dunaju. Z tego co pamiętam masz siatkę 15x15, a jak gęsto dajesz rurki w płycie? Też mam siatkę 15x15 i zastanawiam się czy w cieniu prętów puścić rurki czy trochę większe odstępy zastosować...rurki rehau? masz liczone ozc? jakiej grubości folie dałeś? dziennik jakiś zakładasz?

 

Nie wiem jak to zrobią. Po weekendzie napiszę, ale na oko tak całkiem na pewno nie. Może faktycznie rurki, ale nie gdybajmy.

Rurki Rehau RauthermS 17x2 łazienka 10cm, kuchnia 15cm, pokoje 20cm, wiatrołap 30cm, garaż 60cm (wszystko wg projektu).

OZC bez cwu: 32,8 / 5100

Folia 0,5mm pomiędzy dwoma warstwami XPS, ale tak na prawdę, przynajmniej przy moich warunkach gruntowych - zbędna.

Na dziennik nie mam czasu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j.w., a potem, przed samym zalaniem płyty można co większe szpary i ubytki wypełnić pianą niskoprężną

 

Szanowni mój kier bud wymyślił dziś by boczny XPS (jedna warstwa 12cm.) połączyć z betonem kołkami do styropianu :wtf:

Stwierdził że po zalaniu styropian się rozjedzie i nie będzie się "trzymać kupy", czy ktoś stosował takie rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni mój kier bud wymyślił dziś by boczny XPS (jedna warstwa 12cm.) połączyć z betonem kołkami do styropianu :wtf:

Stwierdził że po zalaniu styropian się rozjedzie i nie będzie się "trzymać kupy", czy ktoś stosował takie rozwiązanie?

 

Aż nie wiem, co Ci odpowiedzieć. Pozwól, że to przemilczę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni mój kier bud wymyślił dziś by boczny XPS (jedna warstwa 12cm.) połączyć z betonem kołkami do styropianu :wtf:

Stwierdził że po zalaniu styropian się rozjedzie i nie będzie się "trzymać kupy", czy ktoś stosował takie rozwiązanie?

On ma rację, tyle, że kołki nie rozwiązuja problemu. Styro trzeba dobrze zablokować, inaczej przy wylewaniu faktycznie się rozjedzie. Najprościej obsypać z zewnątrz ziemią lub piaskiem. Jak beton stwardnieje to żadne kołki nie są potrzebne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpaść nie odpadnie , a docelowo szalunek zastąpisz z pewnością ziemią którą obsypiesz dookoła dom

nie dawałbym kołków - styropian przez "chwilę" nie odpadnie

ściągasz szalunek , dajesz folie kubełkową i obsypujesz styropian ziemią dociskając go do płyty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem 500 szt. opasek elektrycznych, którymi przypnę pex do dolnej siatki. Prościej i taniej się chyba nie da :)

 

Proponuję niwelator (pożyczyć), bo może być potem małe kuku z poziomami. Poziomnica i sznurki mogą nie wystarczyć. Na tak dużych odległościach (obrys domu) to już lepiej sprawdzi się archaiczna, ale skuteczna waserwaga, jak nie znajdziesz niwelatora. Niech praktycy mnie poprawią, jak piszę głupoty.

na płytę około150m2, idzie nam zawsze około 2000szt. opasek el. Nie żałuj ich, beton potrafi mocno pociągnąć rurkę. Poza tym, budujesz się w pięknym miejscu - podoba mi się bardzo:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na płytę około150m2, idzie nam zawsze około 2000szt. opasek el. Nie żałuj ich, beton potrafi mocno pociągnąć rurkę. Poza tym, budujesz się w pięknym miejscu - podoba mi się bardzo:)

 

Dzięki za radę. W takim razie jutro spieszę na zakupy do hurtowni elektrycznej. A miejsce fakt - widokowo dość ciekawe, 30km od Gdańska, a u nas niezłe górki do ponad 300 metrów n.p.m. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni mój kier bud wymyślił dziś by boczny XPS (jedna warstwa 12cm.) połączyć z betonem kołkami do styropianu :wtf:

Stwierdził że po zalaniu styropian się rozjedzie i nie będzie się "trzymać kupy", czy ktoś stosował takie rozwiązanie?

 

Ja obstawiam ze chodzilo mu o kolkowanie po zalaniu. Tak robil tez u siebie Sadysta. Jak masz wanne wylozona folia i w to beton to ten styro sie trzyma teoretycznie tylko przytrzymany ziemia z zewnatrz, jak go troche odkopiesz zeby zrobic cokol czy cos to nie koniecznie musi przylegac w 100% do plyty. Ja mam miejsce gdzie sie lekko rusza, tam tez dam kolek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma rację, tyle, że kołki nie rozwiązuja problemu. Styro trzeba dobrze zablokować, inaczej przy wylewaniu faktycznie się rozjedzie. Najprościej obsypać z zewnątrz ziemią lub piaskiem. Jak beton stwardnieje to żadne kołki nie są potrzebne.

 

U mnie nawet piasek wokol (bo na szerokosci okolo 1m ziemia tez wymianiona na piasek) to zageszczarka potraktowali.

Ale juz tez nie pamietam dokladnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dzisiejszej pogodzie to była niezła rzeźnia, ale daliśmy z żonką radę i wyszło całkiem nieźle jak na debiut. Został do ogarnięcia rejon rozdzielacza - wyprowadzenie wszystkich rurek w górę i drobna kosmetyka.

8 obwodów + 1 drabinka, 114m2 płyty, 560mb rurki, dwie osoby, jakieś 8 godzinek. Jutro jeszcze ze dwie godz. roboty.

... a wszystko to dzięki telefonicznemu wsparciu techn. kolegi Vega

tn_P1080803.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opowiadaj co za trudności napotkałeś i jakie rozwiązania podpowiedział Vega?- ja dziś odebrałem 800m pexa pe-rt kan-a, za tydzień będę robił podbudowę. Jakiej zagęszczarki używałeś do podbudowy?

 

Zanim zaczniesz układać rurki, dobrze to rozplanuj. Ja na szczęście miałem porządny szkic (projekt) od Asolta, z różnymi rozstawami w poszczególnych pomieszczeniach, więc nie było problemu z długościami pętli. Wszystko mniej więcej się zgadzało. Jednak zanim do tego podszedłem, wziąłem spray i na XPS wymierzyłem i "narysowałem" pomieszczenia, jeszcze zanim położyli dolną siatkę zbrojenia. Jeżeli planujecie taki sam rozstaw na całą płytę jest łatwiej, ale i tak trzeba to jakoś mądrze naszkicować zanim podejdziecie do roboty. Szkoda potem czasu na kombinowanie podczas układania.

Ważny patent to tak jak na zdjęciu - powieszenie kręgu tak, żeby się ładnie rozwijał i ograniczenie możliwości "rozłażenia się" go na boki przy rozwijaniu. Innej opcji jak rozwijanie w ten sposób chyba nie ma, bo z rurki zrobi się po zdjęciu (spadnięciu) z kręgu spirala i jest to nie do opanowania przy dużej długości. Oczywiście samo to się nie rozwija i trzeba kręgowi "pomagać". Jest on spięty sznurkami (Rehau) i trzeba rozciąć tylko zewnętrzne sznurki na początku, a środkowe zostawić, bo inaczej się rozpadnie całkiem podczas odwijania. Końcówki oczywiście od razu na samym początku zataśmować, żeby syfy nie wpadły w rurkę. Opaski zaciskowe 200mm (min.180mm) co najmniej 1200szt. na 500m rurki. Wystarczą te 3,5mm, ale mocniejsze czarne 4,5-5mm też są OK. Nie przejmować się, jak zbyt dokładnie to nie wyjdzie (rozstawy w ślimaku). Ciepło w tak grubym betonie płyty i tak się rozejdzie równomiernie. Grunt, żeby w danej pętli był średni rozstaw taki, jak zaplanowany w projekcie i nie przekroczona założona długość pętli np. 100m. Na koniec trzeba jakoś ułożyć koło siebie i przywiązać do dodatkowego "stelażu" z prętów zbrojeniowych wychodzące pionowo rurki do rozdzielacza. Warto je dokładnie zmierzyć tak, żeby wyszło w miarę dokładnie pod planowanym rozdzielaczem np. podtynkowym. To samo do drabinki w łazience. Dlatego ten spray się przydaje. Rolka mocnej srebrnej taśmy się przyda - końcówki, itp. Uważać na zagięcia (załamania) rurek, ale jak się przydarzą, to też nie problem - rozgiąć, a jak nie wraca średnica - pomóc wodą z czajnika. Zdjęcia w trakcie i po robocie to podstawa, bo każdy opis mazakiem na rurce czy taśmie może zejść i nie połapiecie się co gdzie pod betonem idzie i będzie kuku przy łączeniu rozdzielacza. Dla porządku możecie sobie spisać długości poszczególnych pętli jakie rzeczywiście wyszły, mb są wydrukowane na rurce. Może się to kiedyś przyda. Na koniec zostawcie sobie najkrótszy (-sze) obwody - mniej rurki zostanie jako odpad. Buty na twardej podeszwie, bo od "masażu" prętami można sobie fajnie stopy załatwić :)

To chyba wszystko. Miłej pracy.

tn_P1080788.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...