Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Przeczytałem ze 100 stron tego tematu ale ostatecznie jeszcze nie wiem czy rozsądnym jest zatapianie ogrzewania podłogowego wodnego w ocieplonej od spodu płycie fundamentowej? Czy ktoś może się rzeczowo wypowiedzieć na ten temat?

 

Osobiście boje się 2 rzeczy:

 

1. Usterki gdzie trzeba będzie kuć płytę, czy jest możliwe rozerwanie węża ogrzewania podłogowego po zalaniu płyty?

2. Czy nierównomierne nagrzewanie i oziębianie się płyty nie wpływa na jej objętość, wytrzymałość itp (sorry nie znam się w ogóle na tym).

 

Było o tym sporo ale jakoś w zimie w tym wątku. Poszukaj moich postów. Zatapiaj rurki tylko poczytaj jeszcze raz ten temat dokladnie od powiedzmy połowy 2014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Pytanie do tych którzy budowali swoją płytę sami czy używali niwelatora jeśli tak to jakiego laserowy, optyczny może jakiś namiar na konkretny model i czy jest to niezbędny sprzęt na budowie zaznaczam że płytę będę robił sam i prawdopodobnie ściany i strop też wykonam sam.

 

Niwelator moim zdaniem to konieczność przy płycie. Optyczne (porządne) to minimum 700zł, laserowe z żyroskopem - raz tyle. Można chyba też pożyczyć/wypożyczyć. Są też proste waserwagi za kwoty dwucyfrowe, ale z tym się namęczysz i nie wszystko pewnie uda się zrobić. Można też taniej z tymi niwelatorami, ale niech praktycy się wypowiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też uważam niwelator za coś niezbędnego. Można wyrównywać beton grabiami i potem deską nabitą na kantówkę, gdy ma się niwelator i dryg, to wyjdzie równo, do 0,5 cm różnicy. Ale bez niwelatora nie uda się tego dobrze zrobić.

Niwelator ma być działający i sprawdzony. ;-) Trzeba pożyczyć i uważać na niego. :-)

 

Łukasz, co do ścian, pewno to robisz pierwszy raz. Lejesz beton po obwodzie do 40 cm naokoło, wibrujesz i potem znowu następna warstwa. Dolewasz do stropu, wibrujesz i dopiero lejesz strop, jeśli lejesz wszystko razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz ja pytałem ze dwa tygodnie temu w tym wątku o niwelator, że nie używałem nigdy i troche się bałem ale przyjechał geodeta tyczyć budynek pokazał jak działa. Ustawiłem boki płyty i narożniki pod niwelator-dziecinnie proste. Jedna osoba przy niwelatorze druga przy łacie i jazda. Po ustawieniu boków płyty zmierzyłem na srodku każdej ściany i wschód-zachód ma różnicę 2mm a północ-południe jest równo. Moim zdaniem niwelator jest niezbędny. Ustawiliśmy jedną płytę przy poziomicy żeby było w oczko...niwelator pokazywał do 0,5cm różnicy więc pomyśl jak na 12m tak byś ustawił płyty co by wyszło. Sznurek przy ostatnich wiatrach nawet napięty na maxa miał odchyły więc bez niwelatora ani rusz. Osobiście pożyczyłem niwelator od ekipy która będzie mi stawiała ściany.

Frofo007 poczytaj od 490 strony ja już pytałem o to samo i po wyważeniu wypowiedzi pod swoje widzimisie kładę pexa kanthermu pe-rt fi 16 pod górną siatkę zbrojenia w uchwyty systemowe przytwierdzone do siatki opaskami/trytitkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jedziemy.

Płyta 20cm żelbet,ocieplenie 20 cm XPS,cokół 10-20cm XPS,dom 155 m2,pozostałe bez ocieplenia 48 m2.

Wycenę,zakres prac,zastosowane materiały,technologia,normy-poproszę :)

 

edit: Na forum,on line.

proszę mnie nie zrozumieć źle, ale nikt nie będzie Cię na siłę do płyty przekonywał, ani udowadniał tutaj co jest tańsze. Możesz sobie wziąć kartkę i długopis do ręki, i rzetelnie policzyć. Jeden z użytkowników forum, któremu wykonywaliśmy płytę wykonał właśnie taka pracę. Usiadł i spisał wszystko - ale to wszystko jeśli chodzi o fundamenty i o płytę.

 

Różnica wyszła znikoma. To bardzo proste zadanie. Zamiast prosić o udowodnienie, że płyta jest dużo tańsza od fundamentów, proszę udowodnić - że jest dużo droższa. Od czegoś musimy zacząć :)

 

Miłej niedzieli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

 

interesuje Mnie wykonania płyty o wym. 12 * 10.

Warunki gruntowe, dość dobre 40 cm humus a później do 1,1 - 1,3 m piaski i dobre gliny. Planuje podwyższyć teren o 30- 40 cm, więc wykonałbym 70 cm wykopu i podbudowę 50 cm + 15 cm xps + 20 płyta. Na płytę jeszcze 5-10 cm EPS, podłogówka + wylewka tak żeby wyjść + 30cm od aktualnego stanu

 

Proszę zerknijcie czy dobrze kalkuluje koszty (ceny netto materiały)

1. Podbudowa z piasku. 120 m *0,5m =60m3 * 2 t = 120 ton pospółki/piasku. Koszt 3 000 zł.

2. Drenaż: 50 mb rury + studzienki + inne. Koszt 1000

3. XPS pod płytę. 120 * 15 cm = 18 m3. Koszt 6120 zł (340 m3)

4. XPS na bok. 44 * 40 cm * 15 cm = 2,7 m3. Koszt 920

5. Opaska przeciwwysadzinowa (potrzebna???) 44m * 1m*10 cm ok. 4,5 m3. Koszt 900 zł (EPS)

6.Beton. 120 * 20 cm = 24m3. Koszt 4800

7.Stal. 120m * 15 kg /m = 1,8 tony (szacunek). Koszt 4000

8. Żwir i piasek na zasypanie drenażu itp. Koszt 1000

9. Inne (folie, rury do instalacji, bez podłogówki) 2.500.

 

Wychodzi mi około 24.000 zł netto.

 

Realne założenia? CO byście dodali, co zmienili itp?

 

Ile może kosztować wykonania takiej płyty, jeśli wszyscy mówią że koszty prac ziemnych i wykonania są niższe nie tradycyjnych fundamentów??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam,

 

interesuje Mnie wykonania płyty o wym. 12 * 10.

Warunki gruntowe, dość dobre 40 cm humus a później do 1,1 - 1,3 m piaski i dobre gliny. Planuje podwyższyć teren o 30- 40 cm, więc wykonałbym 70 cm wykopu i podbudowę 50 cm + 15 cm xps + 20 płyta. Na płytę jeszcze 5-10 cm EPS, podłogówka + wylewka tak żeby wyjść + 30cm od aktualnego stanu

 

Proszę zerknijcie czy dobrze kalkuluje koszty (ceny netto materiały)

1. Podbudowa z piasku. 120 m *0,5m =60m3 * 2 t = 120 ton pospółki/piasku. Koszt 3 000 zł.

2. Drenaż: 50 mb rury + studzienki + inne. Koszt 1000

3. XPS pod płytę. 120 * 15 cm = 18 m3. Koszt 6120 zł (340 m3)

4. XPS na bok. 44 * 40 cm * 15 cm = 2,7 m3. Koszt 920

5. Opaska przeciwwysadzinowa (potrzebna???) 44m * 1m*10 cm ok. 4,5 m3. Koszt 900 zł (EPS)

6.Beton. 120 * 20 cm = 24m3. Koszt 4800

7.Stal. 120m * 15 kg /m = 1,8 tony (szacunek). Koszt 4000

8. Żwir i piasek na zasypanie drenażu itp. Koszt 1000

9. Inne (folie, rury do instalacji, bez podłogówki) 2.500.

 

Wychodzi mi około 24.000 zł netto.

 

Realne założenia? CO byście dodali, co zmienili itp?

 

Ile może kosztować wykonania takiej płyty, jeśli wszyscy mówią że koszty prac ziemnych i wykonania są niższe nie tradycyjnych fundamentów??

 

2 XPS Basf najtańsza cena na rynku to ok. 350 - 365zł/m3 - Produkt innych firm możesz kupić taniej.

3 - mały błąd - 340m3 ;)

5 - musisz policzyć czy warto czy nie warto

7 - to nie jest takie proste jak piszesz - jest wiele zależności !

Brakuje jeszcze prac ziemnych - koparki - ok. 100-110 zł/h

 

Robotę policz po ok. 80-100zł/m2 - cena realna (są droższe firmy jak i tańsze...)

Edytowane przez kerado28
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 XPS Basf najtańsza cena na rynku to ok. 350 - 365zł/m3 - Produkt innych firm możesz kupić taniej.

3 - mały błąd - 340m3 ;)

5 - musisz policzyć czy warto czy nie warto

7 - to nie jest takie proste jak piszesz - jest wiele zależności !

Brakuje jeszcze prac ziemnych - koparki - ok. 100-110 zł/h

 

Robotę policz po ok. 80-100zł/m2 - cena realna (są droższe firmy jak i tańsze...)

 

Ad3 - chodziło 340 zł netto m3

Ad7 - wiem, to takie założenie.

 

Robocinza - Za zwykłe fundamenty ekipy biorą 4-6 tyś zł a wg tego co piszesz to płyta wyjdzie 10 000 - 12000 ...??? Podobno zaletą płyty jest mniejsza pracochłonność i czas wykonania...

Edytowane przez Marcin34_Śl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość TwojPan
proszę mnie nie zrozumieć źle, ale nikt nie będzie Cię na siłę do płyty przekonywał, ani udowadniał tutaj co jest tańsze.

 

Źle mnie zrozumiałeś.Chciałem dowiedzieć się,ile moja płyta kosztuje w firmie Vega System.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad3 - chodziło 340 zł netto m3

Ad7 - wiem, to takie założenie.

 

Robocinza - Za zwykłe fundamenty ekipy biorą 4-6 tyś zł a wg tego co piszesz to płyta wyjdzie 10 000 - 12000 ...??? Podobno zaletą płyty jest mniejsza pracochłonność i czas wykonania...

 

Nie wiem skąd masz te ceny!

Dla ekipy 3-osobowej stan zero to ok. 3 - 3,5 tygodnia prac

Musieliby oni zatem pracować za 1500zł/miesiąc - raczej nie możliwe ;)

 

Płytę fundamentową robi się około 5-7 dni dla 3,4 osób.

Dla standardowych warunków czas pracy to ok. 180 godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skąd masz te ceny!

Dla ekipy 3-osobowej stan zero to ok. 3 - 3,5 tygodnia prac

Musieliby oni zatem pracować za 1500zł/miesiąc - raczej nie możliwe ;)

 

Płytę fundamentową robi się około 5-7 dni dla 3,4 osób.

Dla standardowych warunków czas pracy to ok. 180 godzin.

I owszem ale wliczyłeś w to przerwy technologiczne. Czystej roboty będzie nie więcej jak na 7 - 10 dni. Dobrze zorganizowane ekipy w tym samym czasie prowadzą kilka inwestycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...