Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Powiedz, że żartowałeś :)

 

Oczywiście : )

 

 

18mm drewna.

200mm styropianu.

4000-10000mm żelbetu.

 

Gdzie opór jest najmniejszy ?

 

Miałem cichą nadzieję, że w ścianie z silikatu posadowionej na płycie.

Płytę traktowałem jako wielki pojemnik ciepła o dużym przewodnictwie cieplnym ... raczej 200-250 mm - tak mi zwymiarowali płytę. Skąd wziąłeś to 1000 mm ? (Bo z 10 000 mm to też taki żarcik : ))) ? )

Załóżmy dla uproszczenia (wiem, grubego), że utrata ciepła przez styro jest pomijalna.

Wtedy ciepło z płyty uwalnia się tam, gdzie mu najłatwiej - a więc w pomieszczeniach z płytkami - łazienka, przedpokój, kuchnia, wiatrołap, jadalnia a w salonie (przeszklonym) i sypialniach mam zimno bo mnie izoluje parkiet.

 

Chyba jednak faktycznie dopiero po dokładnym przeliczeniu można by to sobie poukładać.

No i jeszcze - parkiet pracuje pod wpływem temperatury, nie wiem jak by na jego kondycje wpływała podłogówka ale to już trochę inny temat.

 

Btw - brama w garażu zintegrowanym w bryle tez jest problemem : ))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Znajomy sobie zrobił własnie podłogę z dębu. 3 czy 4 lata temu po x dniach opadów i dużej wilgoci wysadziło mu podłogę że miał w salonie Sudety. Mam tu na myśli jak to bardzo pracuje. Akurat tutaj może podłogówka by pomogła :p

 

Nie wieżę natomiast w taki sam komfort temperaturowy (faktycznie odczuwalny a nie wyliczenia kW na papierze) przy zrobieniu "izolacji" z drewna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy sobie zrobił własnie podłogę z dębu. 3 czy 4 lata temu po x dniach opadów i dużej wilgoci wysadziło mu podłogę że miał w salonie Sudety. Mam tu na myśli jak to bardzo pracuje. Akurat tutaj może podłogówka by pomogła :p

 

Rozumiem, że wysadziło mu parkiet od wilgoci ??

Coś musiał spieprzyć parkieciarz : (

Ale silka "oddycha" to mi wilgoć wyssie z parkietu : D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A

Oczywiście : )

 

 

 

Miałem cichą nadzieję, że w ścianie z silikatu posadowionej na płycie.

Płytę traktowałem jako wielki pojemnik ciepła o dużym przewodnictwie cieplnym ... raczej 200-250 mm - tak mi zwymiarowali płytę. Skąd wziąłeś to 1000 mm ? (Bo z 10 000 mm to też taki żarcik : ))) ? )

Załóżmy dla uproszczenia (wiem, grubego), że utrata ciepła przez styro jest pomijalna.

Wtedy ciepło z płyty uwalnia się tam, gdzie mu najłatwiej - a więc w pomieszczeniach z płytkami - łazienka, przedpokój, kuchnia, wiatrołap, jadalnia a w salonie (przeszklonym) i sypialniach mam zimno bo mnie izoluje parkiet.

 

Chyba jednak faktycznie dopiero po dokładnym przeliczeniu można by to sobie poukładać.

No i jeszcze - parkiet pracuje pod wpływem temperatury, nie wiem jak by na jego kondycje wpływała podłogówka ale to już trochę inny temat.

 

Btw - brama w garażu zintegrowanym w bryle tez jest problemem : ))

 

Ta grubość żelbetu to oczywiście w poziomie, bo tyle musiałaby przewędrować energia, żeby znaleźć ujście. Jak widzisz, nie ma o co kruszyć kopii.

 

Po to sie robi projekt podłogówki, żeby znać rozstawaw pętli, temperaturę zasilania i przepływy.

Ustawiasz wg projektu i masz dokładnie taka sama temperaturę wsypialniach, co i w salonie. Jeśli oczywiście tak chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A

 

Ta grubość żelbetu to oczywiście w poziomie, bo tyle musiałaby przewędrować energia, żeby znaleźć ujście. Jak widzisz, nie ma o co kruszyć kopii.

 

Po to sie robi projekt podłogówki, żeby znać rozstawaw pętli, temperaturę zasilania i przepływy.

Ustawiasz wg projektu i masz dokładnie taka sama temperaturę wsypialniach, co i w salonie. Jeśli oczywiście tak chcesz.

 

Aaaaaa ..... w poziomie to OK.

 

Muszę to przemyśleć.

Z jednej strony boję się, że generalnie podłogówka jako taka (nigdy nie mieszkałem dłużej niż kilka dni w mieszkaniu z podłogówką) mi nie podejdzie - grzanie w nogi, inny rozkład temperatur, kurz itd a z drugiej bardzo mnie kusi pompa cieplna z płytą grzejną.

 

Po wybraniu projektu odezwę się do kogoś kto to projektuje i policzę i koszty i ryzyka ; )

 

BTW - kapitalny dziennik budowy ! Dokument a czyta się jak powieść ; )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Twoja lepsza połówka widziała płytki emitujące parkiet?

 

http://dekordia.pl/imgs_upload/Xilema_Castagno_aranzacja.jpg

 

Ja u siebie na dole będę miał tylko same płytki a na górze pewnie jakieś tanie panele podłogowe, ale to tylko ze względu na koszty.

 

Nie widziała; )

Tyle, że widzisz ... dom to nie auto które można szybko zmienić. To coś co tworzysz 3-4 lata - włączając w to planowanie, poszukiwanie działki, projektu, doktorat z muratora : )

Oraz budżet - zwykle "na granicy".

I tu nie wystarczy zobaczyć. Trzebaby pomieszkać.

Na dębowym parkiecie już mieszkaliśmy. I wiele razy gościliśmy w domach oraz pensjonatach z płytkami. Horror

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

........

 

Po to sie robi projekt podłogówki, żeby znać rozstawaw pętli, temperaturę zasilania i przepływy.

Ustawiasz wg projektu i masz dokładnie taka sama temperaturę wsypialniach, co i w salonie. Jeśli oczywiście tak chcesz.

 

Dopytuję: W podłogówce pewnie tak, ale czy tak samo będzie to działać dla płyty ?

Ma większą pojemność cieplną od wylewki nad podłogówką na styropianie, jest grubsza (wlewka pewnie i tak jakaś będzie).

Jesteś pewien, że rozkładem ciepła po powierzchni można tak łatwo sterować jak w podłogówce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Horror w sensie, że nie amortyzują, czy o jeszcze inne właściwości chodzi?

 

Horror w sensie odczucia bycia w klinice albo już w prosektorium.

To być może wrażenia, przesądy, mity czy przyzwyczajenie ale w sumie buduje się po to żeby było miło i przyjemnie a nie po to, żeby się przekonać czy tak będzie ; ) Musiałbym na takich imitacjach pomieszkać.

Zresztą samo słowo "imitacja" : /

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopytuję: W podłogówce pewnie tak, ale czy tak samo będzie to działać dla płyty ?

Ma większą pojemność cieplną od wylewki nad podłogówką na styropianie, jest grubsza (wlewka pewnie i tak jakaś będzie).

Jesteś pewien, że rozkładem ciepła po powierzchni można tak łatwo sterować jak w podłogówce ?

 

Na pewno dłużej i może nie w takim zakresie, jak przy wylewce, ale o te2, może 3°C zapewne da się zróżnicować temperaturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam wrażenie, że moja Pani konstruktor chce mi albo sobie zrobić "kuku". Rozmawialiśmy o płycie fundamentowej i o jej przekroju.

Generalnie mam klasyczny grunt, wody gruntowe na 1.6-2m. humusu od 20-40cm

płytę chcemy mieć na 20cm XP, boczne szalunki EPS200 - 20cm

 

Pani zaproponowała, abym podesłał jej moją wizję tej płyty.... no więc posłąłem

 

 

- płyta żelbetowa fundamentowa z betonu B20 - B25 - gr. 20cm

- folia budowlana PE 0,2mm

- izolacja termiczna - XPS - gr. 20,0cm

- izolacja przeciwwodna - folia PE 1,0mm

- piasek lub chudy beton - gr. 5÷ 10,0cm

- podbudowa - gr. 30,0cm - zagęszczona piaskowo-żwirowa

 

na płytę oczywiście dla lepszego prowadzenia instalacji 5cm styro (albo wcale?) wylewka minimum 8cm a nawet 10cm i na to wykonczenie 2cm.

 

Pani zaznaczyła mi że płytę by posadowiła na równi z terenem (tak aby po jej wylaniu była zlicowana z poziomem terenu) i chciałaby wyjść minimum 30 cm ponad grunt i w tym celu proponuje mi na płytę 40 cm styropianu :o na to folię i wylewkę z 8cm i na to 2cm wykończenia.

 

czy to normalne? pani takim lekkim ruchem to powiedzial, jakby ten styro darmo dawali ...

 

proszę kogoś kto ma pojęcie niech mi napisze jak płyta powinna wyglądać względem poziomu terenu? bo zacząłem się gubić i czy te warstwy są oki btw ?

jedni mają ją wyniesioną całą na podbudowe inni mają poniżej gruntu.

 

omg juz wiem, ze nic nie wiem ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani zaznaczyła mi że płytę by posadowiła na równi z terenem (tak aby po jej wylaniu była zlicowana z poziomem terenu) i chciałaby wyjść minimum 30 cm ponad grunt i w tym celu proponuje mi na płytę 40 cm styropianu :o na to folię i wylewkę z 8cm i na to 2cm wykończenia.

 

 

Płyta zlicowana z terenem a na to 40 cm styropianu to już chyba powyżej 30 cm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem, co ma rodzaj podłogi do tego i o ile chciałbyś róźnicować temp pomiędzy pomieszczeniami.

 

Zalóżmy, że nie chę różnicować.

Beton jest dobrym przewodnikiem ciepła, przy grubej warstwie betonu ogrzewanego od dołu jego temperatura będzie się wyrównywać w całej płycie.

Możemy pod salonem dać gęściej pętle podłogówki i/lub większą temperaturę czynnika, w kuchni rzadziej i/lub mniejszą a to wszystko przy takiej samej izolacji warstwą wykończeniową (gres) dałoby niewielkie różnice temperatur między salonem a kuchnią - 2, 3 stopnie.

 

Jeżeli teraz salon pokryjemy izolatorem to cale ciepło pójdzie w kuchnię - bo tam mu będzie łatwiej.

 

W przypadku podłogówki to mniejszy problem - jest położona w cienkiej warstwie i tam zwiększając grzanie w wybranym obwodzie latwiej grzać sam parkiet .

 

Mylę sie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam wrażenie, że moja Pani konstruktor chce mi albo sobie zrobić "kuku". Rozmawialiśmy o płycie fundamentowej i o jej przekroju.

Generalnie mam klasyczny grunt, wody gruntowe na 1.6-2m. humusu od 20-40cm

płytę chcemy mieć na 20cm XP, boczne szalunki EPS200 - 20cm

 

Pani zaproponowała, abym podesłał jej moją wizję tej płyty.... no więc posłąłem

 

 

- płyta żelbetowa fundamentowa z betonu B20 - B25 - gr. 20cm

- folia budowlana PE 0,2mm

- izolacja termiczna - XPS - gr. 20,0cm

- izolacja przeciwwodna - folia PE 1,0mm

- piasek lub chudy beton - gr. 5÷ 10,0cm

- podbudowa - gr. 30,0cm - zagęszczona piaskowo-żwirowa

 

na płytę oczywiście dla lepszego prowadzenia instalacji 5cm styro (albo wcale?) wylewka minimum 8cm a nawet 10cm i na to wykonczenie 2cm.

 

Pani zaznaczyła mi że płytę by posadowiła na równi z terenem (tak aby po jej wylaniu była zlicowana z poziomem terenu) i chciałaby wyjść minimum 30 cm ponad grunt i w tym celu proponuje mi na płytę 40 cm styropianu :o na to folię i wylewkę z 8cm i na to 2cm wykończenia.

 

czy to normalne? pani takim lekkim ruchem to powiedzial, jakby ten styro darmo dawali ...

 

proszę kogoś kto ma pojęcie niech mi napisze jak płyta powinna wyglądać względem poziomu terenu? bo zacząłem się gubić i czy te warstwy są oki btw ?

jedni mają ją wyniesioną całą na podbudowe inni mają poniżej gruntu.

 

omg juz wiem, ze nic nie wiem ..

 

ja myślę że i ty i ona chcecie kuku zrobić twojemu portfelowi. Po co ci 20cm xps pod płytą jak chcesz dawać dodatkowy styro na płytę i dopiero wylewka właściwa? Moim zdaniem to za dużo i jak to zliczyć to taka koncepcja będzie mało opłacalna. Jak chcesz robić płytę to wszystko(instalacje) najkorzystniej jest dawać w płycie a samą płytę wylać jako stan 0 bez dodatkowych wylewek. Co do pani konstruktor to weź jej podeślij ulotkę z ceną xps-a i poszukaj już innego konstruktora/projektanta płyty. Jak rozumiem to ona chciałaby wylać płytę żelbetową w ziemi żeby jej góra byłą =poziomowi terenu i na płycie ułożyć 40cm styropianu żeby wyjść nim ponad poziom terenu i dopiero wylewka? -dobra jest.

Ja mam tak:

podbudowa ok 0,8-0,6cm

xps 20cm

folia

zbrojenie

beton b25 20cm i u mnie płyta wychodzi obecnie ok 60 cm nad poziom terenu co zniweluje ziemią.

Jak już pisałem wcześniej folię dałbym pomiędzy warstwy xps-a żeby zbrojenie nie miało z nią kontaktu i co zapewniłoby mi ciągłość izolacji przeciwwilgociowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalóżmy, że nie chę różnicować.

Beton jest dobrym przewodnikiem ciepła, przy grubej warstwie betonu ogrzewanego od dołu jego temperatura będzie się wyrównywać w całej płycie.

Możemy pod salonem dać gęściej pętle podłogówki i/lub większą temperaturę czynnika, w kuchni rzadziej i/lub mniejszą a to wszystko przy takiej samej izolacji warstwą wykończeniową (gres) dałoby niewielkie różnice temperatur między salonem a kuchnią - 2, 3 stopnie.

 

Jeżeli teraz salon pokryjemy izolatorem to cale ciepło pójdzie w kuchnię - bo tam mu będzie łatwiej.

 

W przypadku podłogówki to mniejszy problem - jest położona w cienkiej warstwie i tam zwiększając grzanie w wybranym obwodzie latwiej grzać sam parkiet .

 

Mylę sie ?

 

Napisałem "można roznicowac" co nie oznacza, ze trzeba.

Pod kuchnią ustawiasz mniejsze przepływy, pod salonem większe i większość energii bedzie tam wyemitowana. Naprawdę, energia nie bedzie wędrować kilka metrów w poziomie tylko dlatego, ze gdzieś jest 1.5cm gresu, zamiast drewna.

 

 

EDIT

Masz problem w tym, że traktujesz drewno, jak jakiś superizolator, a żelbet, jak jakiś superprzewodnik.

A tymczasem pod względem oporu cieplnego:

18mm dębu = 150mm żelbetu.

 

Czyli łatwiej energii będzie uciec górą, niż przejść choćby 20-30cm w poziomie. Mam nadzieję, ze juz to widzisz.

Edytowane przez fotohobby
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20xps pod płytę i na górę chętnie bym nie dawał niczego, ale jak ułozyc instalacje i rurki podłogówki ?

nie wiem jak głęboko płyta powinna być posadowiona? na równi z terenem ? czy podsypać piachem aby wyszła powiedzmy w połowie w gruncie a połowie nad? nie bedzie ta płyta przemarzała?

 

no własnie wiem , ze to zabojstwo dla mojego portfela...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...