Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dostałem wstępne założenia do mojej płyty ok 105 m2, dom piętrowy

 

Mam pytanie o zbrojenie:

- siatka fi12 oczka 20cm*20 cm góra i dół

- wieniec - 4 * fi 12 po obwodzie ścian

- wzmocnić pod otworami powyżej 2 m, co drugie oczko fi12

- dozbroić w miejscu słupów fi12

 

Wychodzi mi około 23 kg stali na m2 - to chyba w granicach normy?

Edytowane przez Marcin34_Śl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

U mnie powierzchnia płyty 110m2 poddasze użytkowe, ściany silikat 18, działówki silikat 12, strop płyta żelbetowa, dachówka ceramiczna/betonowa. Woda 1,1m p.p.t. ,wg opinie geotechnicznej w obrębie "posadowienia budynku grunty charakteryzują się dobrymi parametrami, przeważają grunty sypkie w stanie średniozagęszczone".

 

Jest tak:

-siatka fi12

-zbrojenie dolne oczko 20cm

-zbrojenie górne oczko 15cm

- po obwodzie tylko tzw. bigle

 

Wyszło 25,7kg/m2 to chyba sporo.

 

Co się później okazało to co 15-ty projekt mojego konstruktora to płyta, także u pewnego konstruktora ogólnie znanego na forum wyszło by mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem projekt płyty (dom piętrowy, wymiary ok 12-10)

 

Płyta wystaje 10 cm poza mury, jak twierdzo konstruktor lepiej rozkładają się ciężary.

 

Na pierwszy rzut oka mi to nie pasowało, ale jak dam po bokach 10 cm XPS, ocieplę dom 20 cm to będzie dobrze.

 

Plus jest taki, że można wysunąć okna tarasowe w warstwę ocieplenia (a mam 3 duże okna).

 

Nie wiem, jak to rozwiązać przy bramie garażowej, żeby nie było mostków???

 

Można to rozwiązać jakoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najszybciej problem rozwiążesz zmieniając konstruktora :) niektórzy "konstruktorzy" tak robią. Mi też chciał jeden taką wcisnąć.

Nie dośc ze wystawała poza obrys budynku, była gruba na 25cm i miała stali 3 tony fi12mm.

 

teraz jest jak na płytę przystało na równi ze ścianami, ma 20cm i 1,8t stali. Załatwilem to w sposób taki, powiedziałem, że robi jak przystało na płytę, albo biorę innego konstruktora.

 

Być może w Twoim przypadku pod piętrowy to i lepiej? ja nie mam szkód górniczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lambert,

 

ja też nie mam szkód górniczych.

Mój konstruktor wyliczył mi 2,3 t stali i grubość płyty 30 cm (pow. płyty 110 m, dom piętrowy, dach ceramiczna)

Tak mi wychodzi, że jest Mniej stali niż zakładałem (liczyłem 25 kg/m2 ale grubsza płyta.

Ty masz dom z poddaszem 20 cm betonu i 1,8 t stali, więc może być realne...

10m3 betonu 2400 zł, tona stali 2 400 zł....więc jakby było Mniej betonu a więcej stali, to jest to plus minus 1 000 zł. Gra nie warta świeczki...

 

Tylko nie wiem co z tą płytą wychodzącą poza obrys murów o 10cm?

Plusy: lepsze rozłożenie ciężaru (podobno, nie znam się), możliwość wysunięcia okien balkonowych w ocieplenie, przy ociepleniu ścian 20 cm izolacja ciągła i równa

Minusy: mostek przy garażu (można chyba coś wykombinować)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakończyłem budowę płyty fundamentowej pod dom z poddaszem. Cena wyszła 29 tys zł plus piach i koparka. Płyta ma 115 m2. Płyta w wersji "podstawowej" - bez ocieplenia od dołu. Ocieplenie pójdzie na płycie (dom szkieletowy).

 

Podaję cenę, żeby pokazać, że płyta może być tańsza od klasycznych fundamentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, płytę robiła jedna firma. Jest drenaż dookoła, są opaski przeciwwysadzeniowe. Płyta 20 cm z betonu B25 opasana styropianem EPS200 dookoła. Zbrojenie bardzo porządne z prętów 6, 8 i 12 mm. Piasek zagęszczany co 20 cm półtonową zagęszczarką. Nie można się przyczepić absolutnie do niczego. Dokładność wykonania powierzchni rzędu 2mm (oficjalnie dopuszczają +-5mm). Płyta zacierana od góry na gładko.

 

Wykonawcą nie jest żadna z firm, która udziela się w tym wątku. Jak widać - inne firmy też znają swój fach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakończyłem budowę płyty fundamentowej pod dom z poddaszem. Cena wyszła 29 tys zł plus piach i koparka. Płyta ma 115 m2. Płyta w wersji "podstawowej" - bez ocieplenia od dołu. Ocieplenie pójdzie na płycie (dom szkieletowy).

 

Podaję cenę, żeby pokazać, że płyta może być tańsza od klasycznych fundamentów.

No czyli w normie - doliczysz ten piach i koparkę to będzie dobrze po nad 30,a dodając styropian i jego ułożenie dobrze po nad 40K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Racja. W normie. Tylko mało kto odważył się w tym wątku mówić o cenach. Poza tym - często wykonawca "zachęca" klienta do droższych, często niepotrzebnych rozwiązań, jak na przykład ten styropian pod płytą (o ile w domu murowanym ma to sens - to w drewnianym żadnego). Jeszcze drożej wychodzi ogrzewanie w płycie. Ludzie się na to decydują za namową marketingowców nie wiedząc, że można zrobić to samo taniej na innym etapie budowy..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....o ile w domu murowanym ma to sens - to w drewnianym żadnego.....

Wszystko uzależnione od tego czy decydujesz się na stałą i stabilną temp w pomieszczeniach czy chcesz nią wachlować.

Jeszcze drożej wychodzi ogrzewanie w płycie. Ludzie się na to decydują za namową marketingowców nie wiedząc, że można zrobić to samo taniej na innym etapie budowy..

Mogę się zgodzić jedynie z ostatnim akapitem: na innym etapie budowy - taniej na pewno nie będzie a nawet powiedział bym że będzie drożej.

Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze drożej wychodzi ogrzewanie w płycie. Ludzie się na to decydują za namową marketingowców nie wiedząc, że można zrobić to samo taniej na innym etapie budowy..

 

a niby dlaczego zatopienie rurek w płycie miałoby wyjść drożej, od zatopienia tych samych rurek z dodatkowej wylewce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś z Was płytę wysunięta poza obrys domu?

Ja mam tak w projekcie, dla domu piętrowego, płyta wychodzi 10 cm poza mury

 

Plusy: lepsze rozłożenie ciężaru (podobno, nie znam się), możliwość wysunięcia okien tarasowych w ocieplenie (mam 3 duże), przy ociepleniu ścian 20 cm izolacja ciągła i równa

Minusy: mostek przy garażu (można chyba coś wykombinować)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co nie chcę radzić, bo specjalista ze mnie żaden :)

bałem się wychodzącej płyty poza obrys bo daje na płytę z boku 18 styro a na mury 20cm.

mi też wychodzi różnica około 1000 pln wcześniej miałem ponad tonę więcej stali i o 8m3 betony więcej wychodziło około 4 tys.

 

 

btw skoro konstruktor taki mądry, to niech wymyśli rozwiązanie tego mostka cieplnego :)

Edytowane przez lambert86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak bym dal 10 cm po bokach a 20 cm na ściany, to byłoby równo.

 

Myślę tylko co z tym garażem, dwie opcje są,

1. Zrobić wcięcie w płycie o 20 cm,

2. Dać 10 cm XPS na płytę do bramy garażowej, tylko nie wiem czy tak można. Trzeba to wykończyć a później dochodzi ciężar samochodu na tym XPS.

 

Ostatecznie ogrzewanie garażu nie wchodzi w grę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Racja. W normie. Tylko mało kto odważył się w tym wątku mówić o cenach. Poza tym - często wykonawca "zachęca" klienta do droższych, często niepotrzebnych rozwiązań, jak na przykład ten styropian pod płytą (o ile w domu murowanym ma to sens - to w drewnianym żadnego). Jeszcze drożej wychodzi ogrzewanie w płycie. Ludzie się na to decydują za namową marketingowców nie wiedząc, że można zrobić to samo taniej na innym etapie budowy..

Tak myślę, że wypowiadasz się a nigdy nie przeliczyłeś tego o czym piszesz. Jak moze Ci wyjść drożej zatopienie rurek CO w płycie od wykonania tego w dodatkowej wylewce? To chyba jest normalne, że pod dom murowany nie dasz zwykłego styro tylko dużo droższy xps, ale ktoś kto buduje płytę jest tego świadom i akceptuje cenę XPS-a. Licząc całościowo ten XPS, beton, rurki co vs tradycyjne fundamenty przy małej wymianie gruntu wychodzi podobnie lub jednakowo. Tylko po wylaniu płyty masz poziom 0 i zapominasz o podłodze do czasu układania paneli/płytek.

 

Marcin34_Śl skonsultuj to jeszcze z innym projektantem bo przecież będziesz miał mostek jak cholera. Projektant wysunie płytę o 10cm a ty musisz zmiejszać ilość ocieplenia płyty żeby ci to stroiło? Lepsze rozłożenie ciężaru przy wysunięciu płyty może i będzie ale przecież są zbrojenia dolne i górne które też przenoszą te naprężenia i nic się nie dzieje tymbardziej że nie masz szkód górniczych. Przeważnie robi się cokół a co za tym idzie płytę na boku ociepla się 20cm a ściany 25cm żeby to jakoś wyglądało. Ja garażu u siebie w domu nie mam ale chyba gdzieś u kogoś na forum w dzienniku widziałem garaż oddylatowany od domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^ Racja. W normie. Tylko mało kto odważył się w tym wątku mówić o cenach. Poza tym - często wykonawca "zachęca" klienta do droższych, często niepotrzebnych rozwiązań, jak na przykład ten styropian pod płytą (o ile w domu murowanym ma to sens - to w drewnianym żadnego). Jeszcze drożej wychodzi ogrzewanie w płycie. Ludzie się na to decydują za namową marketingowców nie wiedząc, że można zrobić to samo taniej na innym etapie budowy..

 

no comments

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zakończyłem budowę płyty fundamentowej pod dom z poddaszem. Cena wyszła 29 tys zł plus piach i koparka. Płyta ma 115 m2. Płyta w wersji "podstawowej" - bez ocieplenia od dołu. Ocieplenie pójdzie na płycie (dom szkieletowy).

 

Podaję cenę, żeby pokazać, że płyta może być tańsza od klasycznych fundamentów.

Zaraz,zaraz,policzmy,fundamenty klasyczne ale całkowicie żelbetowe -roboty ziemne -1200,stal-2200,beton b-20-7500,piasek -1200,deski-1500(poszły później na dach ale policzę),xps 10cm-2300,klej do xps -260,dysperbit -450,drut wiazakowy i gwoździe -250zl,robocizna 7000,bloczek do wyrównania 560zl,razem-

24400-można taniej ?można... dla zainteresowanych

Edytowane przez jedrek188
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...