Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

jak garaż jest w bryle budynku to... warto go dogrzewać, wpływa to na cały bilans cieplny budynku. garażu od ziemi nie ogrzejesz, nie przesadzajmy z tą geotermią w takim wydaniu :) minusy garażu bez ogrzewania i ocieplenia od ziemi to: konieczność wykonania 2 PF osobno dla garażu i budynku, znacznie niższa temp w garażu a to rzutuje na sąsiadujące pomieszczenia te w poziomie (obok) i pionie (nad), które trzeba mocniej dogrzewać.

 

ale jak ktoś ma tylko garaż doklejony do domu to spoko może tak robić, bez ocieplenia od spodu i ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że garaż należy izolować jak najmocniej od reszty domu. Sam pomysł garażu w bryle domu jest głupi i nieżyciowy.

Ale co poradzić, skoro inwestorzy często pojęcia nie mają o fizyce a i projektanci cały czas ładują ten garaż pod sypialnię.

Edytowane przez Martin5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że garaż należy izolować jak najmocniej od reszty domu. Sam pomysł garażu w bryle domu jest głupi i nieżyciowy.

Ale co poradzić, skoro inwestorzy często pojęcia nie mają o fizyce a i projektanci cały czas ładują ten garaż pod sypialnię.

 

Niby tak, ale to jakiś kompromis, od którego czasem nie da się uciec przy zachowaniu wygody i rozsądnych kosztów budowy, mając jeszcze przy okazji np. wąską działkę. Ale wszystkiemu można zaradzić - płyta wspólna dla garażu i domu, garaż lekko grzany podłogówką do +12, szary EPS 10cm na suficie garażu i ścianie sąsiadującej z resztą domu i będzie git :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę udawał, że się znam bo się nie znam. Ale znajomi, którzy mają garaż nieogrzewany w bryle budynku to zazwyczaj cieszą się w nim dodatnią temperaturę właśnie od ogrzewania geotermalnego gruntu. Ja akurat mam w planie garaż oddzielony od budynku, ale gdybym już robił przy budynku to bym go dobrze zaizolował od domu i nie ogrzewał bo po co grzać dodatkowe powiedzmy 30m2 powierzchni? I tak w takim garażu będzie zimno jeśli będziemy otwierać bramę wjazdową przy wysokich mrozach. A trzeba mieć na uwadze, że garaż musi być dobrze wentylowany z powodu spalin czy wilgoci od mokrego auta.

Tak jak pisałem nie chce mi się wierzyć, że koszt ogrzewania dom + garaż może wynieść mniej niż samego domu. Ale jeśli z jakiś powodów, o których nie mam pojęcia tak jest to jaka to jest różnica roczna? 20zł? 50zł? Jeśli tak to kiedy zwróci się zrobienie podłogówki w garażu i ocieplenie posadzki?

Dla mnie nieocenioną zaletą nieogrzanego garażu jest to, że jest w nim niższa temp latem i zanim klima się "rozkręci" to się nie pocimy.

 

Całkiem zmienia się postać rzeczy, kiedy mamy płytę ocieploną ze wszystkich stron grubym XPS-em (szczelna wanna), garaż nie wystaje poza bryłę budynku, więc też jest ocieplony z zewnątrz (ściany) 25 lub 30cm styropianu. Jest wtedy po prostu łatwiej wybudować garaż izolowany, lekko grzany, nie przejmując się dodatkowymi mostkami cieplnymi, dylatacjami, i tak dalej. Koszt ułożenia rurki w płycie pod garażem jest pomijalny - u mnie wyszła jedna pętla 55mb łącznie z dobiegami do rozdzielacza, roboty na może godzinę-dwie. Niemniej co projekt, to inna sytuacja. W moim przypadku nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej, czyli garaż nie izolowany od gruntu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie lepiej byłoby zrobić 2 płyty izolowane od siebie? Czyli pod garażem odchodzi konieczność kładzenia XPS, nie tracimy powierzchni garażu na ocieplenie jego ściany od strony domu. To oczywiście jest opcja tylko dla kogoś kto nie ma nad garażem sypialni. W przeciwnym wypadku myślę, że mogą być problemy z nierównomiernym osiadaniem gruntu.

 

Jeśli płyta fundamentowa jest tzw. "grzewcza" i połączona z garażem to faktycznie trzeba ją ocieplić od strony gruntu bo straty ciepła pewnie będą duże.

 

Da się i tak. Trzeba to indywidualnie rozważyć, przeliczyć. O osiadanie bym się nie martwił, jeżeli porządnie przygotowany zostanie grunt i zbadany przez geotechnika już po zagęszczeniu. 200-300 zł i śpisz spokojnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wypowiedzi, ale temat trudny, dlatego moje pytanie...i widać po wypowiedziach, że różne są wizje.

 

Mi chodziło głównie o to, żeby nie zamarzła woda w garażu, ale widziałem że są też kable grzewcze które kosztują grosze i podłącza się je pod wodę i w duże mrozy. Przy izolacji ścian 20 cm i wannie ze styropianu 15 cm wydaje mi się, że zawsze powinno być powyżej zera w garażu, dodatkowo jak mamy za garażem kotłownię, która będzie dogrzewała garaż.

 

Co do kosztów, to tez mi się wydaje, że jedna pętla w garażu i styropian na podłodze wychodzi porównywalnie, niż brak ogrzewania i styropian na ścianie garaż/dom i sufit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem nie chce mi się wierzyć, że koszt ogrzewania dom + garaż może wynieść mniej niż samego domu. Ale jeśli z jakiś powodów, o których nie mam pojęcia tak jest to jaka to jest różnica roczna? 20zł? 50zł? Jeśli tak to kiedy zwróci się zrobienie podłogówki w garażu i ocieplenie posadzki?

Dla mnie nieocenioną zaletą nieogrzanego garażu jest to, że jest w nim niższa temp latem i zanim klima się "rozkręci" to się nie pocimy.

 

w takim garażu jak piszesz to ile może być ciepła od gruntu? da to kilka stopni ? a w domu masz ile? 22-23 C.. więc po części to pomieszczenia sąsiadujące będą ten garaż ogrzewać... w takim przypadku trzeba dobrze ocieplić te ściany boczne i sufit. Co do kosztów to nikt tu nie pisze że tańsze będzie ogrzewanie dom+garaż niż sam dom.. za to na pewno przy takim garażu trzeba mieć mocniejsze ogrzewanie w sąsiadujących z garażem pomieszczeniach i to trzeba uwzględnić przy planowaniu ogrzewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałbym pytanie,

 

płyta w wannie styropianowej z XPS, boki płyty z EPS. jak/czym wykończyć taki styro w ziemi ?

Czy na taki styropian dawać folię kubełkową? tak/nie ?

czy styropian zostawić bez niczego? ale to chyba kiepski pomysł...

 

płyty w połowie w ziemi a w połowie na powierzchni..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam boki u siebie obłożon folia kubłkowa jest OK , płyty bz problmu wykonuje sie na "ziemi" tj ukladanie styropianu - tu liczy sie dokladnosc zageszczenia i wyrownania , na u siebi mialem chudziak wylany i tez idalnie nie było

 

 

zalezy jeszcze ile nad grunt bedzie płyta wystawac - u mnie niewiele

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ale widok folii na boku styropianu to chyba średnio wygląda, jeśli płyta powiedzmy jest ponad gruntem?

czy to potem jeszcze obrobiliście czyms?

 

czy "Wersja ekonomiczna - siatka, klej na to dysperbit" potem z tym czarnym mazidłem zwanym dysperbit 'em już nic nie robimy?

 

na jakim etapie dawaliście tę folię kubełkową? przed wylaniem czy po wyschnięciu betonu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia kubełkowa na krawędzi płyty to nieporozumienie.

Niby czemu miałaby służyć? Nawet w klasycznym fundamencie jest wątpliwa i spora część ekspertów uważa, że służy wyłączeni do podnoszenia ceny.

 

Płytę fundamentową (znaczy styropian) trzeba zwyczajnie otynkować: znaczy siatka na kleju, a potem co kto lubi.

Powtórzę: zaleca się, żeby cokół płyty wystawał ok 20 cm nad ziemię. Dlaczego? Żeby elewację chronić przed wilgocią od gruntu i rozbryzgującymi się kroplami deszczu. Oczywiście jeśli tych 20 cm nie będzie - to dom się nie rozpuści.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Powtórzę: zaleca się, żeby cokół płyty wystawał ok 20 cm nad ziemię. Dlaczego? Żeby elewację chronić przed wilgocią od gruntu i rozbryzgującymi się kroplami deszczu. Oczywiście jeśli tych 20 cm nie będzie - to dom się nie rozpuści.

 

a wiec to chyba tylko Twoje widzimi sie te 20 cm

elewację od wilgoci chroni tynk oraz grunt pod nim

od początku planowałem zasypać płytę na "0" by nie podnosic kosztow schodow i objscia wokol domu

mam 1m okap i 0,5 m wokol domu nie widzialem kropli deszczu - chyba ze wiatr zacina bardzo mocno - ale to i wtedy te 20 cm nic Ci nie dadza

 

tak dalem folie , sam nie wiem po co - tak mnie namowiono , ale tansza ona niz siatka z klejem - jeszcze jak ktos ma EPS to OK , ale otynkuj sobie XPSa ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...