Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

No ale dlaczego tak od razu takim tonem.

Wiadomo kombinuję. Te 10 cm na płytę i tak muszę dać ze względu na ogrzewanie podłogowe. W sumie będzie 20cm. Jedynie pod ścianami będzie mniej. Ale tu mogę jeszcze zastosować patent z wsypaniem perlitu do pierwszego wiersza porothermu.

Nie buduję budynku pasywnego. Mimo to chyba ocieplenie będzie przyzwoite. 20 cm na ścianę, jeszcze więcej na dach. Ogrzewanie gazowe bez kominka. Czy coś źle robię .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ogrzewania nie musisz rozkładać na styropianie, możesz dać bezpośrednio na płycie. A czy drugą warstwę dasz na płycie czy pod to musisz odpowiedzieć sobie na pytanie czy chcesz mieć większą akumulację w domu czy mniejszą, większą bezwładność czy mniejszą. Edytowane przez plusfoto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale dlaczego tak od razu takim tonem.

Wiadomo kombinuję. Te 10 cm na płytę i tak muszę dać ze względu na ogrzewanie podłogowe. W sumie będzie 20cm. Jedynie pod ścianami będzie mniej. Ale tu mogę jeszcze zastosować patent z wsypaniem perlitu do pierwszego wiersza porothermu.

Nie buduję budynku pasywnego. Mimo to chyba ocieplenie będzie przyzwoite. 20 cm na ścianę, jeszcze więcej na dach. Ogrzewanie gazowe bez kominka. Czy coś źle robię .

 

Wg mnie, na podstawie roznych obliczen i przede wszystkiem doswiadczen empiricznych, izolacja na gruncie o lacznej grubosci 20cm jest najbardziej ekonomiczne i wystarczajace, o ile jest jeszcze dobra opaska przeciwwysadzinowa, ktora ustabilizuje temperature pod plyta.

W tym jest to praktycznie obojetnie, czy to bedzie 10 XPS pod plyta i 10cm EPS pod wylewka na plycie (preferowane o lepszej lambdy, np 0,033 lub 0,031), czy to bedzie 20cm XPS pod plyta i na plycie juz nic, wspolczynnik U dla przegrody na gruncie jest praktycznie identyczne, oczywiscie juz uwzgledniajac ten "mostek" pod scianami. (pamietajmy, ze straty cieple wobec gruntu w domu sa najnizsze (5-10%), okna, dach, sciany i wentylacja oraz ogrzewanie maja o wiele wieksze straty energii)

 

Plyta grzewcza raczej jest tansza niz plyta (lub fundamenty z betonem na gruncie) plus wylewka i podlogowka,

 

Pytanie czy plyta grzewcza czy podlogowka w wylewce: Plyta grzewcza bardziej wydajna, ale tez bezwladna, co jest wada i zaleta jednoczesnie. Dobrze dzialajaca plyta grzewcza jest w duzym stopniu bezobslugowa, moim zdaniem poziom komfortu jest najwiekszy. Podlogowka w wylewce mniej jest bezwladna, bardzie mozna sie bawic w sterowania strefami itd, ale potrzebuje tez wiecej energii niz plyta grzewcza.

 

Roznica troche jak piec kaflowy vs. kominek.

 

5cm EPS pod wylewka uwazam jako pol korzystnie, poniewaz przy 10cm EPS mam prawdziwa warstwe instalacyjna, 5cm moga byc juz klopotem w przypadku rur fi50 z spadkiem itd. :)

Edytowane przez tmann*
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, na podstawie roznych obliczen i przede wszystkiem doswiadczen empiricznych, izolacja na gruncie o lacznej grubosci 20cm jest najbardziej ekonomiczne i wystarczajace, o ile jest jeszcze dobra opaska przeciwwysadzinowa, ktora ustabilizuje temperature pod plyta...

Też tak kiedyś myślałem ale, po zapoznaniu się z pomiarami temperatury pod domami forumowiczów prowadzonymi przez cały rok uważam, że 10 cm będzie w zupełności wystarczające, pod warunkiem oczywiście pionowej opaski przynajmniej na głębokość przemarzania. Zachodzi tu zjawisko stopniowego podnoszenia temperatury pod domem i o ile straty w pierwszym sezonie grzewczym są wyższe, to w kolejnych, wskutek powstania "bąbla ciepła" pod domem zmniejszają się bardzo znacznie. Do tego, przesunięcie fazowe temperatury gruntu daje efekt najniższej temperatury pod domem na koniec sezonu grzewczego, co jeszcze bardziej zmniejsza straty. Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy korzystnie jest adoptować gotowy projekt pod płyte fundamentową? Nie zależy mi na samym rozwiązaniu samym w sobie tylko na lepszej energooszczędności, również mam na uwadze ocieplenie XPS. Czy można uzyskać podobne parametry zabezpieczenia energetycznego przy zwykłych fundamentach?

 

Typ gruntu - piaski przepuszczalne, woda gruntowa znajduje się na głębokości 1.2m, w odległości 3m (pomiary geologiczne) same piaski.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czy korzystnie jest adoptować gotowy projekt pod płyte fundamentową? Nie zależy mi na samym rozwiązaniu samym w sobie tylko na lepszej energooszczędności, również mam na uwadze ocieplenie XPS. Czy można uzyskać podobne parametry zabezpieczenia energetycznego przy zwykłych fundamentach?

 

Typ gruntu - piaski przepuszczalne, woda gruntowa znajduje się na głębokości 1.2m, w odległości 3m (pomiary geologiczne) same piaski.

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Zdecydowanie warto jeżeli chcesz mieć dom dobrze ocieplony, czy wręcz energooszczędny. Powinno z płytą wyjść nawet nieco taniej przy założeniu że będzie zachowany podobny, wysoki standard izolacji. Mi wyszło ok. 5 do 10 tys. taniej niż tradycyjnych ław, ale też miałem dobry przepuszczalny grunt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy gotowcu nie jest to za dużo pracy? Chodzi mi o adaptacje, wszystkie wyliczenia odnośnie masy i budowy samej płyty, nie chciałbym mieć za jakiś czas pęknięć na ścianach.

Konstruktor robi to za plus minus 1000. Pęknięcia są bardziej prawdopodobne przy tradycyjnym fundamencie niż przy płycie. Projekt od konstruktora załącza się do projektu domu wraz ze wszystkimi innymi papierami i składa do urzędu w celu uzyskania pozwolenia na budowę, wiec żaden to kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas się zmierzyć z babolem, garaż w założeniu ma być ogrzewany tylko jest mały feler płyta wystaje poza garaż.

 

Ma ktoś jakieś propozycję jak to rozwiązać

http://i.imgur.com/SG8sxIZ.jpg

 

http://i.imgur.com/el9FDA9.jpg

 

Zrobiłem wycięcie do zbrojenia 4cm. W tej chwili nawet kostką nie dojadę do bramy nie mówiac już o ogrzewaniu :(

 

Jestem zdecydowany nawet na ponowny montaż bramy i przesunięcie jej do zewnętrznej strony ściany tylko nie wiem czy się da.

 

Zmagał ktoś się z takim problemem?

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas się zmierzyć z babolem, garaż w założeniu ma być ogrzewany tylko jest mały feler płyta wystaje poza garaż.

 

Ma ktoś jakieś propozycję jak to rozwiązać

http://i.imgur.com/SG8sxIZ.jpg

 

http://i.imgur.com/el9FDA9.jpg

 

Zrobiłem wycięcie do zbrojenia 4cm. W tej chwili nawet kostką nie dojadę do bramy nie mówiac już o ogrzewaniu :(

 

Jestem zdecydowany nawet na ponowny montaż bramy i przesunięcie jej do zewnętrznej strony ściany tylko nie wiem czy się da.

 

Zmagał ktoś się z takim problemem?

Jakbym widział swój domek. Wygląda identycznie ten szczegół tylko ja mam xps. Przyłączam się więc do Twojego pytania, ale rozwiązanie chyba takie proste nie będzie. Bramy nie przesuniesz. Trzeba chyba wyciąć głębiej wraz z górnym zbrojeniem i może na xps ie położyć np płyty chodnikowe. Nie wiem. Gdybanie moje. ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam bramę w licu muru, na pionowy xps nachodzi gres z garażu....

A co najlepiej zrobić w sytuacji kwasniaka lub mojej ?? Może oddylatować pionowym xps em gr.5cm na głębokość np 10cm to co jest za bramą i od góry wkleić płytki chodnikowe 3cm i na górę gres? Wiąże się to jednak z rozcięciem na szerokość światła bramy górnej siatki zbrojenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągłość zbrojenia będzie nadszarpnięta jednak w miejscu skrzydła bramy i tak nie stoi żadna ściana więc tu obciążenia nie ma. Przynajmniej w kierunku prostopadłym do bramy.

 

Rozmawiałem z konstruktorem mojej płyty mówi żeby wyciąć. Płyta ma 23cm wytnę 15 cm i wkleje styrodur 10cm od góry płyty i 15 od lica. Płyta jest zbrojona fi 10 co 15 cm a co 0,5 metra miała rogale.

Edytowane przez kwasniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie, na podstawie roznych obliczen i przede wszystkiem doswiadczen empiricznych, izolacja na gruncie o lacznej grubosci 20cm jest najbardziej ekonomiczne i wystarczajace, o ile jest jeszcze dobra opaska przeciwwysadzinowa, ktora ustabilizuje temperature pod plyta.

W tym jest to praktycznie obojetnie, czy to bedzie 10 XPS pod plyta i 10cm EPS pod wylewka na plycie (preferowane o lepszej lambdy, np 0,033 lub 0,031), czy to bedzie 20cm XPS pod plyta i na plycie juz nic, wspolczynnik U dla przegrody na gruncie jest praktycznie identyczne, oczywiscie juz uwzgledniajac ten "mostek" pod scianami. (pamietajmy, ze straty cieple wobec gruntu w domu sa najnizsze (5-10%), okna, dach, sciany i wentylacja oraz ogrzewanie maja o wiele wieksze straty energii)

 

Plyta grzewcza raczej jest tansza niz plyta (lub fundamenty z betonem na gruncie) plus wylewka i podlogowka,

 

Pytanie czy plyta grzewcza czy podlogowka w wylewce: Plyta grzewcza bardziej wydajna, ale tez bezwladna, co jest wada i zaleta jednoczesnie. Dobrze dzialajaca plyta grzewcza jest w duzym stopniu bezobslugowa, moim zdaniem poziom komfortu jest najwiekszy. Podlogowka w wylewce mniej jest bezwladna, bardzie mozna sie bawic w sterowania strefami itd, ale potrzebuje tez wiecej energii niz plyta grzewcza.

 

Roznica troche jak piec kaflowy vs. kominek.

 

5cm EPS pod wylewka uwazam jako pol korzystnie, poniewaz przy 10cm EPS mam prawdziwa warstwe instalacyjna, 5cm moga byc juz klopotem w przypadku rur fi50 z spadkiem itd. :)

 

>tmann, czemu podlogowka w wylewce potrzebuje wiecej energii? Chodzi o czestsze przeplywy w celu doladowania wylewki czy o rozne temp w pomieszczeniach? Wg ciebie mozna ogrzewac rozne pomieszczenia majac plyte grzewcza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co najlepiej zrobić w sytuacji kwasniaka lub mojej ?? Może oddylatować pionowym xps em gr.5cm na głębokość np 10cm to co jest za bramą i od góry wkleić płytki chodnikowe 3cm i na górę gres? Wiąże się to jednak z rozcięciem na szerokość światła bramy górnej siatki zbrojenia.

 

Nie rozcinałbym zbrojenia.... Nie wiem w miejscu słupów masz duże siły skupione.

Wyciąć ten eps pionowy, wkleić xps, zakołkować na górę kafelki na elastycznym kleju tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pewnie był już poruszany, ale prawie 600 stron robi swoje i znaleść go nie mogę. Ostatnio chciałem odkopać przepust do wody, który mam około 1,3 metra poniżej poziomu płyty, dokopałem się do rury drenarskiej i wszystko było ok, jednak poniżej pojawiła się woda. Na działce mam gliny, kiedy w grudniu kopałem dziurę pod szambo wszędzie było sucho.

 

Co zrobiliście z drenażem wokół płyty ? Chodzi mi o to co zrobiliście z początkiem i końcem rury drenarskiej ? Robiliście studnię chłonną ( jakoś tego przy glinie nie widzę ), czy też zwykłą studnię drenarską ? Myślałem też o zbiorniku na drenaż i deszczówkę ale to już większy koszt, jest jeszcze opcja wykorzystania naturalnego spadku na mojej działce i takie właśnie odprowadzenie wody z drenażu.

 

Wszelkie podpowiedzi mile widzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...