Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

viperolo, 0,5m pospółki poza obrys płyty to chyba standard. Na to wskazana opaska. Przecież to znikomy koszt.

 

pawciupag, stosowanie XPS nie jest konieczne. Są styropiany fundamentowe, wodoodporne, które zniosą nacisk domu, a kosztują poniżej 300zł/m3.

 

Skąd masz taki projekt? Po co tyle betonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja mam projektanta i kierownika w jednej osobie on się nie chce zgodzić na płyte fundamętową tłumaczy że styropian nie wytrzyma że myszy go zjedzą upiera się przy tradycyjnym fundamęcie co się stanie jak ja bez jego zgody wyleje płyte fundamentową według własnego projektu zebranie chumusu nasypanie 30cm kruszywo 2-8 mm ubicie to walcem 12 tonowym podczas ubijania bedzie polewane wodą aby kruszywo dobrze się ubiło na to 20cm steropianu+ boki i opaska drenażowa zbrojenie fi8 co 15centymetrów kratka beton 20 centymetrów B25 z plastyfikatorem zawibrowany a to projekt domu http://www.pro-arte.pl/projekty-domy/432/obrot/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoferty jaką dostałem

a w ofercie można jaką dostałem

Do: ----------

tel: ---------

mail:---------

budowa: H----WIEŚ

Witam. Panie ------- wstępna wycena Pana płyty fundamentowej pod dom 432 pracowni

ProArte wyliczona w oparciu od dane dostępnego na stronie www dokonana w oparciu o

powierzchnię zabudowy budynku.

Powierzchnia płyty fundamentowej wynosi ok: 115.21 m/2

Pakiet materiałów na fundament płytowy MEGATHERM z systemem grzewczym według dostarczonego

projektu. Oferta nie obejmuje systemu grzewczego w garażu oraz pomieszczeniu gospodarczym, integracji

systemu grzewczego z kominkiem, oraz podłączeń do pieca.

1. Materiały i roboty zawarte w ofercie:

1. Przygotowanie podbudowy płyty fundamentowej (gr. 0,3 – 0,5 m),

2. Zagęszczenie podbudowy,

3. Wykonanie opaski drenażowej (usługa dodatkowa w opcji )

4. Wyprowadzenie kanalizacji poza obręb budynku (1m),

5. Wyprowadzenie przyłącza wody poza obręb budynku (1m),

6. Wyprowadzenie przepust doprowadzającego powietrze do kominka poza obręb płyty (1m)

7. Wykonanie przepustu elektrycznego w płycie,

8. Wykonanie płyty fundamentowej typu MegaTherm

9. Rozłożenie systemu grzewczego typu MegaTherm

10. Wylanie płyty fundamentowej masą betonową B 20/25

11. Wyrównanie płyty (dopuszczalna tolerancja wypoziomowania płyty +/-5 mm),

12. Projekt konstrukcyjno-wykonawczy (uzgodnienia branżowe w gestii Inwestora),

13. Projekt systemu grzewczego (uzgodnienia branżowe w gestii Inwestora),

14. Instalacja systemu grzewczego MegaTherm z detalami

15. Hydro-Izolacja – 2 warstwy folia czarna

16. Izolacja papa ANTYRADONOWA ( jako usługa dodatkowa w opcji -ok 23 zł 1m/2 )

16a. Folia antyradonowa – 2 warstwy

17. Izolacja termiczna od gruntu styropian EPS – 10 cm, lub 20 i 40 cm (opcja cenowa 2,3,4,5 )

18. Izolacja krawędziowa dołu płyty styropian XPS -10 cm, lub 20 i 40 cm (opcja cenowa 2,3,4,5 )

19. Pianka uszczelniająca elementy brzegowe

20. Zbrojenie rozproszone całej płyty wg projektu konstrukcyjnego

21. Rury kanalizacyjne – 4 punktów przyłączeniowych

22. Rury drenażowe PCV f80 owinięte geowłókniną ( jako usługa dodatkowa w opcji ok 60-65 zł mb )

23. Beton C20/25 z pompą

24. Transport i rozładunek wyżej wymienionych materiałów na plac budowy

25. Koparko-ładowarka – 4 godziny pracy

2. Wymagane warunki:

1. Maksymalne dopuszczane Wartości Cieplne U [W/(m2*K)]

dla ścian zew = 0,25 [W/(m2*K)]

dla stropu(dachu) = 0,20 [W/(m2*K)]

dla okien = 1,80 [W/(m2*K)]

MEGATHERM

2. Wentylacja pomieszczeń – grawitacyjna lub Mechaniczna z odzyskiem ciepła

3. Pomieszczenia na górnej kondygnacji powinny być ogrzewane do około 20C.

4. Łazienki do powierzchni 10 m2 mogą wymagać dogrzewania za pomocą dodatkowego grzejnika

drabinkowego

5. Przegrody pomiędzy pomieszczeniami ogrzewanymi i nieogrzewanymi powinny być izolowane w

taki sam sposób jak przegrody zewnętrzne.

6. Płaski teren, grunty nośne, cena nie obejmuje niwelacji działki.

3. Czas dostawy:

W ustalonym terminie pod warunkiem spełnienia przez Zamawiającego warunków płatności wynikającymi

z niniejszej oferty.

4. Cena:

1. Wariant - PŁYTA MegaTherm STANDARD ( 10 cm styropianu od dołu) :

cena 34.500 zł netto + 7% VAT

2. Wariant - PŁYTA MegaTherm ENERGOOSZCZĘDNA (20 cm styropianu) :

cena 40.300 zł netto + 7% VAT ( + wiosenna promocja GWC gratis !!! )

3. Wariant - PŁYTA MegaTherm ENERGOOSZCZĘDNA z ogrzewaniem :

cena 49.500 zł netto + 7% VAT ( + wiosenna promocja GWC gratis !!! )

4. Wariant - PŁYTA MegaTherm PASYWNA (40 cm styropianu) :

cena 45.600 zł netto + VAT ( + wiosenna promocja GWC gratis !!! )

5. Wariant - PŁYTA MegaTherm PASYWNA z ogrzewaniem :

cena 54.700 zł netto + VAT ( + wiosenna promocja GWC gratis !!! )

6. STROP GRZEWCZY MegaTherm : średnia cena to 250-260 zł za 1m/2

5. Materiały w gestii Inwestora:

Założenia nie ujęte w ofercie:

- wytyczenie płyty fundamentowej przez geodetę = ~ 500-1000 zł + VAT

- deski, paliki do szalunku (dot. uskoku / przepony żelbetowej) = ~ 100-500 zł + VAT

- badanie gruntu pod domem – wystarczy jeden odwiert = ~ 100-150 zł za metr odwiertu

- dopłata do podgrzewania betonu w okresie zimy jeśli temperatury będą ujemne =~ 20 zł za 1m/3 betonu

- dopłata do chemii budowlanej do betonu w okresie zimy jeśli temperatury będą ujemne =~ 15 zł za 1m/3 betonu

MEGATHERM Przedstawiciel na Polskę: tel:

6. Warunki płatności:

Ustalane indywidualnie, najczęściej wg poniższego schematu.

Przelewem 20% wartości brutto w ciągu 7 dni licząc od daty podpisania Umowy jako kaucja rezerwacyjna.

Przelewem 70% wartości brutto na 7 dni przed rozpoczęciem prac na placu budowy

Przelewem 10% wartości brutto w ciągu 7 dni licząc od dnia montażu systemu grzewczego MegaTherm.

Dostawca zastrzega sobie możliwość kształtowania ceny w sposób proporcjonalny do zmiany wysokości cen

materiałów i transportu, po upływie 1-go miesiąca od daty wystawienia oferty.

Oferta nie obejmuje wykonania tarasów i stóp fundamentowych poza obrysem płyty

Oferta jest liczona na grunty nośne (tj. piaski, gliny). W przypadku występowania innego podłoża oferta może ulec

zmianie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie forumowiczów,

 

przez ostatnie 3 dni udało mi się przebrnąć przez ponad 1200 postów w temacie płyt fundamentowych, niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

 

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć, czy na podłożu torfowym (w miejscu gdzie 20 lat temu było bajorko), a teraz rośnie sobie trawa, po podniesieniu terenu o 60-80cm można kłaść płytę?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikt na forum nie może CI podać ostatecznej i wiążącej odpowiedzi bo trzeba zrobić badania nośności gruntu i poziomu wody. Jeżeli już nie zalewa tego miejsca to pewnie płyta się nada ponieważ właśnie na trudne tereny jest przeznaczona tylko jak zebrać humus jak wszystko jest humusem? Bardziej prawdopodobne że przy złych warunkach rozwiązaniem byłyby pale, które oprą się na nośnym gruncie poniżej torfu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie forumowiczów,

 

przez ostatnie 3 dni udało mi się przebrnąć przez ponad 1200 postów w temacie płyt fundamentowych, niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

 

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć, czy na podłożu torfowym (w miejscu gdzie 20 lat temu było bajorko), a teraz rośnie sobie trawa, po podniesieniu terenu o 60-80cm można kłaść płytę?

 

Pozdrawiam

 

z mojego doświadczenia współpracy z konstruktorami ,nie wiem czy ktoś Ci się pod tym podpisze,byłby straceńcem,torf jest gruntem organicznym,cały czas pracuje,poza tym nie ma żadnych parametrów ,wszystko jest n/n.Projekt to jedno,Ty masz tam mieszkać.Czytalem o rozwiazaniu tego typu - dom/ lekka restauracja stanęła na płycie ale płyta była odsadzona od powierzchni zabudowy o parę metrów,myślę ,że po to aby rozłozyć nacisk.Nie wiem jedank czy są magicy,którzy coś takiego zaprojektują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich maniaków energooszczędnego budowania. To mój pierwszy post choć forum śledzę 0,5 roku.

Zamierzam (może już w przyszłym roku) "coś" zacząć stawiać - już prawie jestem zdecydowany ale ...no właśnie.

Wyczytałem (przepraszam nie pamiętam w czyim dzienniku), że po roku płyta, Mu "siadła" 7czy 8mm -no niewiele.

Mało prawdopodobne, że to zagęszczony grunt jeszcze osiadł - myślę, że to raczej styropian się odkształcił.

Jeśli tak, to odkształcił się tylko styropian pod płytą, bo na niej stoi wszystko. Co się dzieje w takim przypadku z szalunkiem traconym?

Przecież on, bez tak dużego obciążenia, spoczywa sobie na gruncie i zaczyna przeciwstawiać się parciu warstwy docieplenia ze ścian.

(oczywiście jeśli ktoś zrobił ocieplenie - a nie wierzę, że nie ;-) )

Czy to z czasem nie będzie skutkowało np. pękaniem warstwy tynku? W najczarniejszym scenariuszu odspojeniem warstwy docieplenia od ściany właściwej?

Czy nie byłoby właściwym np. podłożenie czegoś "pracującego" pod taki szalunek?

Nie kojarzę bym czytał coś na ten temat tu na forum - a może mi umknęło. Proszę o wyrozumiałość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich maniaków energooszczędnego budowania. To mój pierwszy post choć forum śledzę 0,5 roku.

Zamierzam (może już w przyszłym roku) "coś" zacząć stawiać - już prawie jestem zdecydowany ale ...no właśnie.

Wyczytałem (przepraszam nie pamiętam w czyim dzienniku), że po roku płyta, Mu "siadła" 7czy 8mm -no niewiele.

Mało prawdopodobne, że to zagęszczony grunt jeszcze osiadł - myślę, że to raczej styropian się odkształcił.

Jeśli tak, to odkształcił się tylko styropian pod płytą, bo na niej stoi wszystko. Co się dzieje w takim przypadku z szalunkiem traconym?

Przecież on, bez tak dużego obciążenia, spoczywa sobie na gruncie i zaczyna przeciwstawiać się parciu warstwy docieplenia ze ścian.

(oczywiście jeśli ktoś zrobił ocieplenie - a nie wierzę, że nie ;-) )

Czy to z czasem nie będzie skutkowało np. pękaniem warstwy tynku? W najczarniejszym scenariuszu odspojeniem warstwy docieplenia od ściany właściwej?

Czy nie byłoby właściwym np. podłożenie czegoś "pracującego" pod taki szalunek?

Nie kojarzę bym czytał coś na ten temat tu na forum - a może mi umknęło. Proszę o wyrozumiałość.

 

Chyba raczej nic takiego nie miało miejsca chyba że któraś z warstw pod płytą była źle wykonana. Nawet najsłabszy styro uzywany pod płyty ma wytrzymałość na ściskanie 2 razy większą niz nacisk który na niego wywiera cały dom (jak nie lepiej). Być może źle została zagęszczona warstwa kruszywa pod styro nie mniej i tak w miarę budowy domu to siadłoby długo przed położeniem izolacji ścian bo to z reguły robi się na końcu. Piszemy oczywiście o ogólnie przyjętych rozwiązaniach a nie jakichś patentach pana Kazia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie forumowiczów,

 

przez ostatnie 3 dni udało mi się przebrnąć przez ponad 1200 postów w temacie płyt fundamentowych, niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

 

Czy ktoś z Was może mi powiedzieć, czy na podłożu torfowym (w miejscu gdzie 20 lat temu było bajorko), a teraz rośnie sobie trawa, po podniesieniu terenu o 60-80cm można kłaść płytę?

 

Pozdrawiam

 

Masz warunki bardzo podobne do moich - buduję częściowo na nośnym gruncie, a częściowo w dawnym stawie, który został chyba czymś zasypany, bo na 3m nie ma gruntu rodzimego.

Projektant, po zapoznaniu się z badaniem geologicznym zalecił w tym miejscu min. 70cm zagęszczonej pospółki.

Geologa poszukaj w Panoramie Firm...

 

rysioz, projekt płyty to nie jakieś tam widzi mi się. Myślę, że powinieneś zobaczyć jak to się je... i pewnie się zdziwisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viperolo, 0,5m pospółki poza obrys płyty to chyba standard. Na to wskazana opaska. Przecież to znikomy koszt.

 

pawciupag, stosowanie XPS nie jest konieczne. Są styropiany fundamentowe, wodoodporne, które zniosą nacisk domu, a kosztują poniżej 300zł/m3.

 

Skąd masz taki projekt? Po co tyle betonu?

 

Projekt płyty wykonał projektant/konstruktor z wieloletnią praktyką w projektowaniu i nadzorze wykonawstwa płyt fund. Więc nie dyskutowałem na temat rozwiązania. Podyktowane zostało złymi warunkami nośności gruntu i płytę zalecił geolog. Myślę, że 30 cm też byłoby wystarczająco, ale przecież nie będę poprawiał po ekspertach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa płyty fundamentowej rozpoczęta

Zaczne może od kosztów:

zakup działki 98000 tys.

plan zagosp. 80 zł

geodeta mapka 500 zł

projeky domu http://www.pro-arte.pl/projekty-domy/432/obrot/ 1600zł

architekt adpptacja 2100zł

wytyczenie budynku 450 zł

kierownik budowy 1800 zł

prąd bud. 1141 zł

woda 36.60 zł

podł. wody 2440 zł

toaleta 400 zł

tartak drzewo na wytyczenie 60 zł

piasek 2400 zł

zbrojenie 1792 zł

steropian folia cement pianka 4000zł

łopata 56 zł

tablica i miara 50 zł

projekt płyty fundamentowej 1300 zł

mam mam mase zdięć zbudowy tylko jak je się wkleja i jak się zakłada dziennik

IMG_0399.jpg

IMG_0389.jpg

IMG_0390.jpg

IMG_0307.jpg

IMG_0310.jpg

Edytowane przez rysioz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...