Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Płyta będzie taka, jak jest. Jest tylko problem z jednym słupem, tym w narożniku i jakoś to trzeba rozwiązać. Reszta problemów z konstrukcją płyty wynika z niedozbrojenia. Te niedozbrojone słupy każdy sensowny zbrojarz by Ci dozbroił sam z siebie, więc to nie jest tak, że zostajesz sam z problemem.

 

W sumie to przede wszystkim o ten słup mi chodzi. Przy czym to nie jest podcień,tylko tam są dwa duże okna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

W sumie to przede wszystkim o ten słup mi chodzi. Przy czym to nie jest podcień,tylko tam są dwa duże okna.

 

Czyli jest to normalnie wnętrze budynku? No to w miejscu tym powinno być odpowiednie dozbrojenie i raczej tyle. Nie słyszałem jeszcze aby ktoś kto ma narożne okna/drzwi właśnie ze słupem poszerzał dla niego fundamenty. Równie dobre mógł byś sobie zażyczyć projekt bez słupa w tym miejscu - typowe okno narożne i wiele by to nie zmieniło poza zmianą zbrojenia stropu/belek nad tym miejscem.

 

Sam wywalałem słup z okna narożnego bo nijak mi się nie podobał nad którym jest podciąg na niemal 3 metry trzymający sporą część poddasza, dachu etc... Ale nawet gdy był jeszcze w projekcie to było tylko info o dozbrojeniu i tyle. Sądzę, że było tam większe obciążenie niż u Ciebie. Tu jeszcze swoje robią zbrojone belki na obrzeżach płyty. To wszystko widzę masz w tym projekcie... ew wysunięcie o kilka centów to Jeszce ci przejdzie bo schowasz pod izolacją bez problemu.

 

Pewnie nie masz jaszcze KB? Zawsze można go dopytać o ile jest konkretny a zmian dokonać w trakcie realizacji jeśli jesteś np przed PNB i czas goni.

Edytowane przez Janek795
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to przede wszystkim o ten słup mi chodzi. Przy czym to nie jest podcień,tylko tam są dwa duże okna.

 

Jak zobaczyłem ten narożnik, to też pomyślałem, że w ostateczności zrobi się jakąś stopę głęboko pod płytą, choć pewnie da się to jakoś dozbroić w ramach płyty, żeby równo rozłożyć naprężenia. Nie wiem, co jest nad tym poziomem i nie muszę wiedzieć, mam plan. Od planu jest projektant i konstruktor i od nich trzeba wymagać, żeby wykonali pracę, za którą otrzymali pieniądze. Lepiej zacząć tydzień później, niż się samemu stresować.

Kolega z pracy kiedyś zaproponował rozwiązanie zmiany obciążeń przy przeróbce pomieszczeń, został zapytany architekt, który wykonał dużą pracę obliczeniową i za kilka dni zaproponował to samo. :-) Nikt się o nic nie obraził i nie oburzał. Więc nie masz co się krępować, tylko drążyć temat i wymagać. To Ty jesteś pracodawcą dla tych panów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zobaczyłem ten narożnik, to też pomyślałem, że w ostateczności zrobi się jakąś stopę głęboko pod płytą, choć pewnie da się to jakoś dozbroić w ramach płyty, żeby równo rozłożyć naprężenia. Nie wiem, co jest nad tym poziomem i nie muszę wiedzieć, mam plan. Od planu jest projektant i konstruktor i od nich trzeba wymagać, żeby wykonali pracę, za którą otrzymali pieniądze. Lepiej zacząć tydzień później, niż się samemu stresować.

Kolega z pracy kiedyś zaproponował rozwiązanie zmiany obciążeń przy przeróbce pomieszczeń, został zapytany architekt, który wykonał dużą pracę obliczeniową i za kilka dni zaproponował to samo. :-) Nikt się o nic nie obraził i nie oburzał. Więc nie masz co się krępować, tylko drążyć temat i wymagać. To Ty jesteś pracodawcą dla tych panów.

 

Jak pisze przedmówca. To ty płacisz i wymagaj. Ja zmineiałem już w trakcie budowy i nie było dyskusji. Ew przy większej dopłata z 200 zł i tyle.

 

Jak nie to może własnie coś tego typu jak rys., aby to podparcie było zaizolowane i pod ziemią. Ale to moim zdaniem bezsensowne niepotrzebne kombinowanie. Opcja ze stopą głębiej zaoszczędzi ci przeszkód potem jak coś w koło domu będziesz robił np opaskę, kamyczek czy coś... aby nie przeszkadzał ten kawałek poza obrysem przy kopaniu:

 

płyta-stopa.jpg

Edytowane przez Janek795
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem temat ale nie znalazłem niestety odpowiedzi na moje pytanie. Co sądzicie na temat robienia płyty na jesień. Jak wygląda zimowanie? Wystarczy zabezpieczenie płyty na zimę folią? Płyta od T.Brinkmanna bez ogrzewania. Płytę chcę zrobić na jesień, tak aby w lutym można było rozpoczynać ściany bez względu na stan ziemi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było juz nie raz -płyta nawet niezabezpieczona - nie ulegnie zmianie !

stropy tez ludzie na lata pozostawiają i wiszą w powietrzy -narażone na temperaturę, wodę i wiatr

u mnie posadzka z miksokreta wytrzymala bez najmniejszego problmu bez zabezpieczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę do szanownych forumowiczów z prośbą o pomoc. Dom prosty z użytkowym poddaszem, na płycie fundamentowej izolowanej. Konstruktor, który projektował mi płytę, najpierw zaprojektował coś dziwnego z ostrogami na 1m w głąb gruntu, po męczeniu przez architekta zaprojektował coś takiego, grubości 25 cm:[ATTACH=CONFIG]366368[/ATTACH]

czasem warto zapłacić 1000 - 1500zł za nowy i dobry projekt płyty fundamentowej. Zrobiony przez kogoś, kto się tym zajmuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich pięknie!

Zastanawiam się nad wielkością wykopu pod płytę. W odległości 2 metrów od ściany planowanego domu przebiega sieć kanalizacji, na głębokości ok. 2 metry. Myślę, że z głębokością wykopu zmieszczę się w 70 cm. Wolałbym zbytnio się nie zbliżać z robotami ziemnymi do lini kanalizacji. Czy wykop pod płytę wystarczy o 1 metr szerszy niż płyta? Zmieszczę się z opaską i drenażem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich pięknie!

Zastanawiam się nad wielkością wykopu pod płytę. W odległości 2 metrów od ściany planowanego domu przebiega sieć kanalizacji, na głębokości ok. 2 metry. Myślę, że z głębokością wykopu zmieszczę się w 70 cm. Wolałbym zbytnio się nie zbliżać z robotami ziemnymi do lini kanalizacji. Czy wykop pod płytę wystarczy o 1 metr szerszy niż płyta? Zmieszczę się z opaską i drenażem?

 

Na mój gust to pod płytę nie robisz wykopu tylko zdejmujesz humus, nie wiemy jak wyglada Twoja działka, czy jest równa, jakie są różnice poziomów ? O ile dobrze pamiętam to mój wykonawca zażyczył sobie o 1,5 -2 metry więcej z każdej strony. A swoją drogą jak chcesz kopać na 70 cm to co się martwisz o 2 metry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie adaptacji projektu i zagospodarowania działki. Nie mam jeszcze projektu płyty i może trochę na wyrost ale próbuję ogarnąć temat. Może faktycznie wystarczy tylko zdjąć humus ale wolę założenia zrobić nadmiarowo niż potem kombinować. Zerkałem na twój dziennik (PaRa) i mam pytanie na jakiej głębokości masz opaski i drenaż?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie adaptacji projektu i zagospodarowania działki. Nie mam jeszcze projektu płyty i może trochę na wyrost ale próbuję ogarnąć temat. Może faktycznie wystarczy tylko zdjąć humus ale wolę założenia zrobić nadmiarowo niż potem kombinować. Zerkałem na twój dziennik (PaRa) i mam pytanie na jakiej głębokości masz opaski i drenaż?

 

U mnie nie ma standardowej opaski, tą funkcję pełni płyta XPS ustawiona pionowo, na dole której jest rura drenarska, wysokość płyty to chyba 1,25 m.

Można powiedzieć, że u mnie wykop był jak pod ściany fundamentowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co planują płytę jako stan zero pod posadzki np agilią czy przez idealne zatarcie :) - Pamiętajcie o oknach/drzwiach :) Zwłaszcza jak planujecie duże balkonowe czy HST. Zapomniałem o tym (przykręcić jakąś listwę) i dzień zabawy w podkuwanie za mną :bash: No chyba, że w warstwie ocieplenia to nie ma znaczenia.

 

Standardowe okna to wystarczy na szerokość profila 9-10 cm. HST najlepiej z 20 cm szerokości.

Edytowane przez Janek795
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod HS piszesz 20 cm szerokość, jaką "głębokość" zrobiłeś?

 

Tak bo hst sam ma ponad 16cm u mnie a tu dojście muszą mieć pod kliny z dwóch stron. Głębokość ustalasz do okien jakie kupisz. U mnie tylko dało się 2,5 cm. Otulina i tak z reguluje ma do 3-4cm. Ale to już Oki. Jeszcze płytka czy deska da z 1-1.5 cm i będzie git.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Chce budować dom na płycie fundamentowej ...

Płyta ma ma mieć około 150m2 (prostokąt) (około 8x18

Projektant zrobił projekt na fi12 co 25cm , beton 25cm , styropian EPS200 15cm i tyle samo opaska ...

 

Resztę nie wiem , bo czekam na pozwolenia na budowę i dopiero wtedy zobacze projekt , ale nie ukrywam że miałęm nadzieję na bardziej "odchudzoną" płytę tym bardziej że warunki glebowe są rewelacyjne (piasek niewysadzinowy , humus około 20-30cm)

 

Zrobiłem sobie szybkie wyliczenia za pomocą tej stronki - http://www.ecosteel.pl/wagi-siatek/

 

I wyszło mi 2,2 tony stali fi12 a przecież zbrojenie jest w postacji prętów 12m więc zapewne będzie dużo odpadów i zapewne pójdzie dużo wiecej stali , no chyba że można "sztukować" zbrojenie ???

Sądzę jednak że jak doda sie zbrojenia dodatkowe są sądze że będa też pod ścianami a w moim projekcie ścian "nośnych" jest sporo to skończy się na 3 tonach stali , czyli w około 3t czyli około 7000zł.

Beton 150m2 x 0,25 = 37,5m3 x 260zł = około 10000 zł

Styropian 22,5m3 (150m2 x 15cm) EPS200 = 6000zł

Styropain EPS100 na opaskę (6m3) = 1000zł

Folia - około 400zł.

Piasek (przy załozeniu około 100ton , wymiana 30cm) około 1250

 

 

Wychodzi około 25000zł , ale to moje własne wyliczenia i nie wiem czy prawidłowe ..

 

Później chce dać jeszcze 5-10cm styropianu na płytę . W tym styropianie będzie też instalcje (woda) , na tym styroianie będzie podłogówki i na to wylewka.

W oryginalnym projekcie były ławy i 15cm styropianu pod wylewką.

 

Dom ma być energooszczędny , ale nie celuję w pasywny. Ogrzewany ma być pompą ciepłą PW. Wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła ..

W domu spore przeszklenia.

 

Szzerze mówiąc zastanawiam się czy dobrze zrobiłem wybierając płytę. Nie kosztowało mnie to sporo , bo było robione przy adaptacji projektu ,, ale nie wiem czy tak naprawdę płyta ma sens ...

 

I czy cenowo nie wyjdzie duuużo drożej niz zwykły fundament. Warunki glebowe mam bardzo dobre. Około 20-30cm humus a potem już piasek ...

Mieszkam w III strefie klimatycznej (czyli puntk przemarzania 1,2m).

 

Czy moje wyliczenia są prawidłowe ? Robocizny nie liczę bo jest w "cenie" budowy domu do stanu SSO + dach.

 

Czy da sie jakoś określić ile by kosztowały tradycyjne ławy ?

Jak duża jest to różnica w cenie ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj do ceny:

- piasek - ja płaciłem 400 zł za 20 ton z transportem, masz niedoszacowane wg MNie

- kanaliza - 1000 -1500 zł

- bednarka - 400 zł

- drewno szalunkowe - jeśli będziesz używał około 1,5 m3 - 800 zł

- rury arot na przepusty - 200-400 zł

- koparka - około 10 h - 800-900 zł

- kleje do styropianu, pianki na przepusty, dystanse pod zbrojenie itp - około 1000 zł

 

Stal - licz 10% wiecej tj. 2,5 t. Odpady zawsze wykorzystasz (nadproża, ścianka kolankowa, schody itp. Tutaj straty niewielkie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodaj do ceny:

- piasek - ja płaciłem 400 zł za 20 ton z transportem, masz niedoszacowane wg MNie

- kanaliza - 1000 -1500 zł

- bednarka - 400 zł

- drewno szalunkowe - jeśli będziesz używał około 1,5 m3 - 800 zł

- rury arot na przepusty - 200-400 zł

- koparka - około 10 h - 800-900 zł

- kleje do styropianu, pianki na przepusty, dystanse pod zbrojenie itp - około 1000 zł

 

Stal - licz 10% wiecej tj. 2,5 t. Odpady zawsze wykorzystasz (nadproża, ścianka kolankowa, schody itp. Tutaj straty niewielkie

 

Piasek mam po 250zł za 20 ton. Dostarczy mi wykonawca. Ma własny park maszynowy a piasek z bardzo bliskiej okolicy ..

Koparkę mam w "cenie" kosztów budowy . Tak ustaliłem z wykonawcą.

Drewno się nie przyda , bo zapewne będzie okopywane piaskiem.

Jako dystanse mam kostkę brukową betonową (nie potrzebną) i chce ją wykorzystać

 

Ale sam nie wiem czy naprawdę chce płytę fundamentową ...

Niby szybciej , niby łatwiej , ale wykonawca jak usłyszał że płyta nie będzie z gotowych siatek to już niezbyt był szczęśliwy i nie wiadomo czy koszt robocizny się nie zwiększy ..

Założenia były takie że koszt będzie zbliżony do tradycyjnych ław , ale boję się że cena będzie dużo wyższa ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...