Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

" § 138. Obudowa przewodów instalacji ogrzewczej powinna umożliwiać wymianę instalacji bez naruszania konstrukcji budynku. "

 

Bez naruszania konstrukcji budynku kłade maty grzejne pod panelami/płytkami tylko w tym pomieszczeniu, w którym rurka się uszkodziła i po sprawie. Przecież dzielisz dom na sekcje i dajesz oddzielne pętle rurek na pokoje.

 

Dźwięki uderzenowe? Jakoś nie słyszałem, żeby ktoś do tej pory narzekał na te spadające noże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

własnie też tak myślę tylko nie wiem co z wysokości pomieszczeń :-/

 

 

Projektant A zrobił projekt przewidując 10cm styro + 7 wylewki jak teraz projektant B zrobił projekt płyty z podłogówka w płycie (bez EPS na i wylewki) to mi sie wysokość pomieszczeń zwiększy o te 17cm.

 

Co mam gdzie pozmieniać?

 

Płyta w górę o 17 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie sobie przemyślałem sprawę i raczej zrobię bezpośrednio na płycie te 5cm wylewki. W wylewce sobie pochowam ogrzewanie podłogowe, rury kanalizacji, może nawet z wodą.

Kanalizacji to za bardzo w 5cm nie showasz. Nawet jakbys wszędzie leciał rurą 50 to spadek zrobisz? No i musiałbyś raczej też jakąś siatke położyć, żeby było do czego rurki wiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy liczyliście u siebie jak zwiększa się U przy zmniejszeniu ocieplenia pod płytą?

Pytam bo w projekcie mam 15cm EPS200 i zastanawiam się czy tego nie zwiększyć na 20...

problem tylko w tym ze moja wersja probna audytora sie skończyla:/

 

Wylewki ma nie byc, podłogówka w płycie.

 

Mogę polecić Ci U-wert.net - fajne proste narzędzie do liczenia U przegrody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę o poradę.

 

Musze zrobić 7cm obniżenie w płycie pod HS. Podobno zbrojenie będzie szło na 4cm od góry i niżej się nie da.

Podłogówka bezpośrednio w płycie.

Płyta 25cm na 20cm XPS, brak szkód, grunty dobre piaszczyste

 

budowa w przyszłym roku ale muszę wiedzieć jak to rozwiązać już teraz by ustalić z konstruktorami

 

Jak to rozwiązać?

Edytowane przez Konrad Podgórski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę polecić Ci U-wert.net - fajne proste narzędzie do liczenia U przegrody

 

może mi to sprawdzić - nie kapuje germańskiego :-)

 

Wyszło mi

U-Wert: 0,217 W/m²K przy chudziak 10cm, EPS200 λ ≤ 0,034 15cm, płyta 21cm

U-Wert: 0,166 W/m²K przy chudziak 10cm, EPS200 λ ≤ 0,034 20cm, płyta 21cm

 

Powierzchnia grzana 110m2

 

Czyli nie bardzo sie opłaca wywalać 3tyś w dodatkowe 5cm EPS200???

 

Chyba ze coś tam żle wklepuje???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięki uderzenowe? Jakoś nie słyszałem, żeby ktoś do tej pory narzekał na te spadające noże.

 

W bloku z wielkiej płyty mieszkałeś? Jak nie to popytaj się ludzi jak np kobita w szpilkach po schodach schodzi. Zreszta z tego co mi sie kojarzy to chyba juz masz płyte, to jak bedziesz mail sciany to popros zone zeby uderzyła w płytę np mlotkiem w jednym koncu a ty sie ustaw w drugim ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całe życie mieskzam w bloku. Może już się przyzwyczaiłem do tych dźwięków to nie będą tak doskwierać :)

A w temacie: Nie słyszałem narzekań osób, które użytkują taką płytę. Widac nie zauważają, albo jednak demonizujesz....

 

jak bedziesz mail sciany to popros zone zeby uderzyła w płytę np mlotkiem w jednym koncu a ty sie ustaw w drugim
:rolleyes:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki problem jak coś się zepsuje za xx lat zrobić potem rurki na płycie i zalać wylewką?

Te w płycie odcinasz i zapominasz o nich.

 

Serio mówisz czy zartujesz ???

 

Jak w zamieszałym domu , z podłogami i itd położyć od nowa podłógówkę i dać wylewkę bez calkowitej demolki podłóg ? A co potem z oknami jak podniesie sie o kilka centrymetrów posaddzka ? Okna też do wymiany ?

 

Jak uszkodzi sie rura zalana w płycie to naprawa jest prawie niemożliwa a jesli możliwa to koszty gigantyczne ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio mówisz czy zartujesz ???

 

Jak w zamieszałym domu , z podłogami i itd położyć od nowa podłógówkę i dać wylewkę bez calkowitej demolki podłóg ? A co potem z oknami jak podniesie sie o kilka centrymetrów posaddzka ? Okna też do wymiany ?

 

Jak uszkodzi sie rura zalana w płycie to naprawa jest prawie niemożliwa a jesli możliwa to koszty gigantyczne ...

 

pół żartem pół serio:-)

 

jak masz dom zamieszkały i podłogówke w pod wylewką to też ma demolke podłóg,

Dobry sposób podał wyżej Daniellos z matami grzejnymi

 

Poza tym nie dajesz tego po całości tylko zamiast konkretnej pętki a ich bede miał 13 lub 14 (gorzej bedzi w salonie bo tam bedą 3 :-))

 

Inny sposób to pogodzenie się z kalafiorami :-)

 

Na prawde sposobów jest wiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
W bloku z wielkiej płyty mieszkałeś? Jak nie to popytaj się ludzi jak np kobita w szpilkach po schodach schodzi. Zreszta z tego co mi sie kojarzy to chyba juz masz płyte, to jak bedziesz mail sciany to popros zone zeby uderzyła w płytę np mlotkiem w jednym koncu a ty sie ustaw w drugim ...
Nie ma czegoś takiego o czym mówisz,żadne dźwięki się nie rozchodzą a tym bardziej on upadającego noża.Mam płytę i nawet mam już sciany :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki problem dać ów podłogówkę na siatkę jak robi np. Vega.. sam tak zrobiłem. W razie awarii nie ma problemu odkuć beton i naprawić złączkami. Są jeszcze maty na przyszłość jak by ktoś potrzebował. O przenoszeniu dźwięków to pierwsze słyszę.... Ważne aby dać dobre rurki. Otulone potem betonem to nie wiem co maiło by się takiej stać.

 

A żeby nie być gołosłownym - sprawdzone na własnej skórze. Nie miało być HST wiec rurka była idealnie. A że zapomniałem o listwie trzeba było (o czym wcześniej pisałem) kuć. No i szerzej niż pod normalne okno... no i zoonk. Dostała przecinakiem. Pewnie nic by nie było ale wolałem wymienić. Przy Rehau Push można do woli łączyć :) . Poza tym w tym miejscu była ewidentnie płycej (urwało zapewne przy laniu betonu opaskę) - tak to by było cacy. Wiec o ew. naprawę rurki się nie obawiam w przyszłości.

 

https://goo.gl/photos/4XWps5HkAqMocNbw7

 

Na pewno jest mniejsza akumulacja ale i szybciej ogrzewa pomieszczenie.. bo to praktycznie jak w wylewce i idzie coś tym trochę sterować - przynajmniej mam taką nadzieję :D

Edytowane przez Janek795
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproszę o poradę.

 

Musze zrobić 7cm obniżenie w płycie pod HS. Podobno zbrojenie będzie szło na 4cm od góry i niżej się nie da.

Podłogówka bezpośrednio w płycie.

Płyta 25cm na 20cm XPS, brak szkód, grunty dobre piaszczyste

 

budowa w przyszłym roku ale muszę wiedzieć jak to rozwiązać już teraz by ustalić z konstruktorami

 

Jak to rozwiązać?

 

rozumiem ze płyty jeszcze nie wykonales

wiec robisz mniejsze dystanse / strzemiona po obwodzie gdzie HS - czxyli zbrojenie będzie niżej i w tym miejscu zalewasz mniej betonu - by ulatwic ekipie wstawiasz pasek styropianu grubości 7 cm tak by mogli na pozostałej części robić równo płytę

Edytowane przez R&K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7cm pod HST ?? Nie za dużo ? Mój ma chyba niecałe 5cm wysokości progu. Trzeba doliczyć jeszcze np klej/płytkę jeśli np gres... Ja wkułem tylko 2 cm i jak położę resztę zostanie mi jakieś max 1,5cm i wcale mi to nie przeszkadza :) Więc jak bym wkuł się na 3,5 cm to bym był już prawie na zero.

 

Więc jak by liczyć 2cm na pianę/podkładki (a już dobry 1cm wystarczy) .. 5cm próg .. to gdzie masz potem wykończenie podłogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pół żartem pół serio:-)

 

jak masz dom zamieszkały i podłogówke w pod wylewką to też ma demolke podłóg,

Dobry sposób podał wyżej Daniellos z matami grzejnymi.

 

A to czemu ?

 

Kamera termowizyjna i szukanie gdzie jest uszkodzenie. Wtedy w tym miejscu kucie , naprawa uszkodzonej rury , naprawa wylewki i przyklejenie płytki lub czego tam innego ...

Nie trzeba naruszać konstrukcji fundamentów , pozaytm łatwiej skuć "wylewkę" niż beton B25 i do tego zbrojnony ..

 

Co do tych "sposobów" co podajesz to raczej jakiś bardz drogie w wykonaniu "protezy" ...

To co "zaoszczędzisz" na "dodatkowej wylewce" w razie awarii ogrzewania "oddasz" kilka (naście) razy wiecej ...

 

Dla mnie "wszystko w płycie" jest dobre dla "dewelopera" , bo ogranicza się do minimum koszty a jak kiedyś się coś uszkodzi (woda/ogrzewanie) to już nie problem dewelopera ...

Osobiście uważam że przy cenie płycie fundamentowej dodatkowy koszt wylewki nie jest jakimś wielkim już wydatkiem a ma sporo plusów ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaszpir niby masz racje ale jednak co moze sie stac z tą rurką w płycie?

Dodatkowo mam miec beton hydro. Musiałby cała płyta pęknąć by uszkodziło rurkii.

 

Nie jestem developerem a i tak chce ograniczyć koszty - między innymi dlatego jak najwiecej chce zrobić samemu.

A że jest możliwość zaoszczędzenia na podłogówce to czemu jej nie wykorzystać?

 

Oczywiście sie przy tym nie upieram i nie zamykam tego tematu.

Inna opcją jest oczywiście dać jakieś listwy motażowe na płyte i do nich przymocować rurki- bez warstwy styropianu.

Na to wylewka za 10 000zł ;-/

Edytowane przez uciu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaszpir niby masz racje ale jednak co moze sie stac z tą rurką w płycie?

Dodatkowo mam miec beton hydro. Musiałby cała płyta pęknąć by uszkodziło rurkii.

 

Nie jestem developerem a i tak chce ograniczyć koszty - między innymi dlatego jak najwiecej chce zrobić samemu.

A że jest możliwość zaoszczędzenia na podłogówce to czemu jej nie wykorzystać?

 

Oczywiście sie przy tym nie upieram i nie zamykam tego tematu.

Inna opcją jest oczywiście dać jakieś listwy motażowe na płyte i do nich przymocować rurki- bez warstwy styropianu.

Na to wylewka za 10 000zł ;-/

 

Kiedyś się orientowałem to wychodzi około 25zł za m2 (robocizna+materiał) za wylewkę.

U mnie jeśli będzie około 107m2 powierzchni do zrobienia to będzie około 2700zł.

 

Styropian u mnie będzie 15cm pod płytą EPS200 i 5cm EPS100 na płycie. Jak styropian będzie na płycie to zamiast 135m2 pójdzie go mniej (107m2)...

EPS100 też tańszy od EPS200. Wyszło mi około 900zł różnicy ...

 

Czyli teoretycznie 2700 - 900zł = 1800zł.

 

A jak zamiast EPS200 masz XPS to różnica będzie jeszcze większa ...

 

Jak dla mnie przy cenie całej płyty nie jest to jakaś wielka dopłata , a za jednym razem "załątwiamy" problem z wypoziomowaniem , brak potrzeby frezowania i "kombinowania" ze zbrojeniem w przypadku frezowania oraz mamy możliwośc późniejszych zmian w umiejscowieniu lub zmianach hydrauliki i wody ...

 

U mnie nawet deweloper nie robi wszystkiego w płycie , a uwierz jest bardzo oszczędny i daje styropian EPS100 pod płytę (20cm) i 20cm betonu B20 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...