Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Ja mam zamiar zapłacić komuś kto takie płyty wylewa (tzn. pracownik jakieś firmy), żeby do mnie przyjechał na czas wylewania (1 dzień) i dopilnował żeby było równo.

Wypożyczę także łatę wibracyjna oraz śmigło.

Nawet gdyby mnie to kosztowało 500zł to i tak warto.

 

Damian

 

Bez niwelatora laserowego to może i będzie gładko ale czy równo to nie ma gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar zapłacić komuś kto takie płyty wylewa (tzn. pracownik jakieś firmy), żeby do mnie przyjechał na czas wylewania (1 dzień) i dopilnował żeby było równo.

Wypożyczę także łatę wibracyjna oraz śmigło.

Nawet gdyby mnie to kosztowało 500zł to i tak warto.

 

Damian

 

Hej nie obraźsię ale to co piszesz to tylko twoje życzenia. Życie trochę to skoryguje po pierwsze to nie będzie jeden a cała ekipa a zapłacisz szefowi tych pracowników;) i raczej nie 500zł. Radzę ci od tego zacząć bo może się okazać że oni będą mieli wszystko co ci potrzebne. Ale zapomnij o pracowniku który wpadnie do ciebie itd. :cool:

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamiar zapłacić komuś kto takie płyty wylewa (tzn. pracownik jakieś firmy), żeby do mnie przyjechał na czas wylewania (1 dzień) i dopilnował żeby było równo.

Wypożyczę także łatę wibracyjna oraz śmigło.

Nawet gdyby mnie to kosztowało 500zł to i tak warto.

 

Damian

 

 

Po co Ci śmigło, jeśli na to ma iść wylewka? Tym się robi już na gotowo, pod farbę, ewentualnie.

Poza tym, to trzeba umieć obsługiwać. To samo z łatą wibracyjną, to też nie takie proste i trzeba przygotować wysokości.

Według mnie, najważniejszy jest niwelator, wibrator, do tego listwa na kiju i wystarczy.

 

W tym jest jeszcze jeden problem, nie zrobi się tego samemu, nawet we dwóch.

Jedna osoba idzie do pompy, jedna do niwelatora, trzecia trzyma grabie i równa, a jeszcze wibrator nie ma obsługi. :-)

Płyta mała, więc można wyrównać po wylaniu całości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W tym jest jeszcze jeden problem, nie zrobi się tego samemu, nawet we dwóch.

Jedna osoba idzie do pompy, jedna do niwelatora, trzecia trzyma grabie i równa, a jeszcze wibrator nie ma obsługi. :-)

Płyta mała, więc można wyrównać po wylaniu całości.

 

Jeszcze można wziąć beton hydro (u mnie to 20zł dopłaty do 1m3), który jest rzadki jak woda - do niego ponoć nie trzeba wibratora.

Kolejny plus rzadkiego to to ze nie trzeba pompy wiec kolejna osoba odpada - coś jak tu i vegi:

Ja w kazdym razie bede robił płyte w 2 max 3 osoby i zobaczymy:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, chcę wykonać sam płytę fundamentową.

Jestem świadom, że utrzymanie równej płyty to będzie największy problem.

Czy mógłbyś dokładnie napisać jak miałaby wyglądać ta wylewka? rozumiem, że żadnego styropianu pod nią nie miałbym kłaść, gdyż w tym momencie XPS pod płytą byłby niepotrzebny (a jest już kupiony)

 

Damian

Idealnie równa płyta to wyzwanie nawet dla doświadczonych wykonawców. Z reguły niedoświadczony inwestor myśli sobie - wyrównam, np helikopterem a na to bezpośrednio położę kafle. Różnicy centymetra wysokości na dystansie 3 m nie da się zauważyć a kafli już nie położysz. Wylewkę robisz normalnie - z miksokreta. To nie jest duży koszt ale jakość i wygoda nieporównywalne. Wsadzasz tam wszystko co się zmieści, spokojnie, pod dachem,możesz poprawić, dodać coś. Nie ma porównania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze można wziąć beton hydro (u mnie to 20zł dopłaty do 1m3), który jest rzadki jak woda - do niego ponoć nie trzeba wibratora.

Kolejny plus rzadkiego to to ze nie trzeba pompy wiec kolejna osoba odpada - coś jak tu i vegi:

Ja w kazdym razie bede robił płyte w 2 max 3 osoby i zobaczymy:-)

 

a to nie jest hydrobeton, tylko SCC i jest to zupełnie inna mieszaka betonu niż .. zwykły beton, zobacz dobrze - że woda z zaczynu się nie oddziela i tak powinno być, a to oznacza, że w betonie jest bardzo dużo cementu i plastyfikatora..aby utrzymać W/C do 0,45 od bidy 0,5 W/C (50L wody i 100 kg cementu)..

wychodzi około 450-500 kg na kubik. co najmniej.. do 600-700 kg cementu w kubiku betonu.. zależy też od dodatków..

Najlepszy jest tu cement 32,5 R II B/V tzw popiołowy - tani i właśnie super nadaje się na taki beton :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Galileo, pamiętaj żeby przy wylewaniu płyty jako gotowej posadzki zrobić zagłębienia pod prysznic i okna tarasowe (aby zmieścić listwę/profil przyparapetowy)

 

 

Czy mając wszystkie okna do podłogi stawiane bezpośrednio na płycie powinienem rozważać położenie pod nie jakigoś XPSa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Galileo, pamiętaj żeby przy wylewaniu płyty jako gotowej posadzki zrobić zagłębienia pod prysznic i okna tarasowe (aby zmieścić listwę/profil przyparapetowy)

 

 

Czy mając wszystkie okna do podłogi stawiane bezpośrednio na płycie powinienem rozważać położenie pod nie jakigoś XPSa?

Dlatego lepiej zrobić wylewkę. Spokojnie można zrobić wgłębienia, izolację okien również. Strefa brzegowa płyty jest krytyczna. O tym, czy można tam coś wsadzić musi wypowiedzieć się konstruktor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to nie jest hydrobeton, tylko SCC i jest to zupełnie inna mieszaka betonu niż .. zwykły beton, z

 

Dzieki za wyjaśnienie.

Tamten filmik dałem dla przykładu z betonem z Lafarge.

U mnie jest betoniarnia innej marki i na moje pytanie o wypożyczenie wibratora poradzili by wziać hydro bo nie wiele droższy a wibratora nie trzeba.

A poza tym hydro na płyte chyba lepiej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze można wziąć beton hydro (u mnie to 20zł dopłaty do 1m3), który jest rzadki jak woda - do niego ponoć nie trzeba wibratora.

 

Ja bym się nie zdecydował na ten beton na płytę. Za dużo partaczy widziałem.

A na wylewkę z miksokreta, jak najbardziej.

 

A określenie "rzadki jak woda" brzmi złowieszczo. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wykonać taras z kostki brukowej i zastanawiałem się jak połączyć ten taras z izolacją domu i płyty fundamentowej.. Mam na myśli te miejsca pod oknami tarasowymi. Budynek będzie ocieplony 20 cm styropianu grafitowego i da to dużą przerwę pomiędzy kostką , a ścianą domu. Wymyśliłem coś takiego (rysunek)Jak myślicie, zda to egzamin? Załączam również zdjęcie tego miejsca o które mi chodzi. TARAS.jpgDSC_3056.jpg Edytowane przez marek2122
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Galileo, pamiętaj żeby przy wylewaniu płyty jako gotowej posadzki zrobić zagłębienia pod prysznic i okna tarasowe (aby zmieścić listwę/profil przyparapetowy)

 

 

Czy mając wszystkie okna do podłogi stawiane bezpośrednio na płycie powinienem rozważać położenie pod nie jakigoś XPSa?

 

 

U mnie w domu na parterze nie będzie właśnie prysznica ani, żadnych miejsc gdzie potrzebuję zagłębienia (co prawda jest garaż i tutaj odpływ by się przydał, lecz skoro będę miał ogrzewanie podłogowe to nie sądzę, aby był problem ze śniegiem czy wodą od deszczu), dlatego chciałbym zrobić płytę, która będzie od razu stanem 0.

Okno tarasowe to PSK, uchylno-przesuwne, na HST nie ma funduszy.

 

Naturalnie, przy wylewaniu płyty będzie kilka osób, chciałbym mieć jednak chociaż 1, która się na tym zna i ma doświadczenie.

Zatrudnienie kogoś na samo wylewanie i tak będzie tańsze niż zlecenie produkcji całej płyty (materiały mogę kupić bez vat).

 

Tak jak napisałem, jestem świadomy trudności (chociaż może życie zweryfikuje moje optymistyczne nastawienie), ale gdzieś muszę szukać oszczędności. Nie oszczędzam na materiałach, ociepleniu, oknach więc gdzieś trzeba je znaleźć :/

 

pozdrawiam

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Galileo - ja do wylania wziąłem 2 ludzi z betoniarni i jakoś poszło. Nie jest idealnie równo, ale daleko od tragedii. Więcej znajdziesz w moim dzienniku.

Jedyna sprawa, która jest dla mnei kłopotliwa przy płycie jako gotowej posadzce to własnie posadowienie okien. Teraz jakbym chciał upchnąć styropian pomiędzy okno a płytę to muszę podkuć lub zrobić wylewkę. Ewentualnie zrezygnować z tego XPSa. Nigdzie na razie nie znalazłem informacji czy przy płycie, która sama jest zaizolowana od gruntu ma on duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz może zdjęcie, jak to wygląda? Jaką grubość XPS-a dawałeś pod parapet? I jaka była szer.parapetu?

 

W moim dzienniku w poście 155 coś tam widać. Opaska płyty ma szerokość 18cm o ile pamiętam, parapet 20cm, a ocieplenie ściany 25cm.

Gdybym robił jeszcze raz to parapet byłby szerszy, tzn. na równo z ociepleniem ściany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja płyta według projektu z podłogą na gotowo jest grubsza pod oknem tarasowym (25cm zamiast 20cm) ale ma 7cm obniżenie pod HST. Inne okna fixy na zachodniej ścianie też będą do podłogi ponieważ montaż będzie na profilach MOWO, jest to dobry argument za wydaniem 4000zł na MOWO, można dowolnie opuścić okno w dół na każdym etapie.

 

Tylko HST z racji szerokości profili 19cm oraz wagi musi mieć to wcięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...