Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dystanse które miałem miały małe stopy, musiałem podkładać jeszcze podkładki aby sie nie zapadały. Niby dobre rozwiązanie z dystansami ale raczej do ustawiania na twardym podłożu a nie na styro gdzie chodzi się po zbrojeniu. I tak do końca nie wiadomo ile z tych dystansów faktycznie dystansowało zbrojenie. pozdr adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witajcie,

 

mam pytanie do Tych ktorzy musieli wymieniac grunt pod płyta fundamentowa? Czy zawsze stosowaliscie pospolke? Ja jestem z podkarpacia i ta pospolka u mnie znacznie sie rozni ma duze kamienie i frakcje gliniaste jakbym to ubil to nie bylo by szansz zrobic wykopow aby ulozyc kanaliacje, ktos pisal ze do wymiany uzyl czegos co daje sie na ulice i po ubiciu bylo twarde? w takim razie jak zrobiles ulozyles kanalizacje? Jakies rady? moge tanio miec kruszywo od 0 do 4 mm tylko trudno wyobrazic mi sobie kopanie w tym po jego ubiciu a ulozenie rur wczesniej i ubijanie grozi ich zerwaniem. Jak wy rozwiazywaliscie ten problem?? pozdr. rafal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie Glina to wysadzina i nie można jej podsypywać ale kruszywo to najlepsze z rozwiązanie.

To ja pisałem o tym że jak ubiłem podsypkę to była twarda jak diabli i powiem ci jedno nowo zakupiony szpadel sie wyginał jak kopałem pod kanalizację , ale robisz to raz i potem masz spokój

 

Co do zagęszczania po włożeniu rur to nie polecam bo możesz mieć połamane rury i kicha.

Jednemu gościowi który nie słuchał i zagęszczał wyszło to bokiem po wylaniu płyty i przetestowaniu kanalizacji ten to miał problem .

 

Co do podłogówki to dwie osoby 160m2 robią w dwa dni. No w tym jeszcze instalacją wodna jest wliczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanalizacje kładłem pod płytą na 20-30cm a wyjścia na zewnątrz wyprowadzałem na dużej głębokości tak ażeby nic mi nie zamarzło. Bo pod płytą będzie ciepło i nic ci nie zamarznie , ale u wylotu spod płyty to już inna bajka ( patrz strefa przemarzania).

 

kanalizacja nie zamarznie,to jakieś bzdurne przepisy z lat 60 tych,tak jak projektowanie betonowych studzienek posrednich,które moga słuzyc jako schron przeciwlotniczy/ takie jeszcze projektanci projektuja/,tak więc spokojnie z wychodzeniem spod płyty na dużej głębokości,bez obaw -mozna płycej,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i mam dylemat, w projekcie fundament, a w głowie płyta, 220 m2 powierzchni, dom gdzies ze 40-50 cm nad gruntem, grunt piaszczysto-gliniasty,

 

zasadnicza kwestia kosztów,według obliczeń z tego wątku to płyta 50-60 tyś,więc lekka masakra !!!

No trochę dużo. Policz fundament plus podłogi na gruncie. To mniej więcej równowaznik płyty.Nie wiem czy wyjdzie taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety tyle wyjdzie,dom 14x14=196m.kw i teraz razy 280zł/m.kw =54,88tys.zł.

Dla mnie to też masakra,króra nie pozwala na płytę fundamentową.

 

Z tego co na forum pisza, to koszt typowych law fundamentowych wcale nie wyjdzie mniejszy, znajomi placili miedzy 35-45 tys za 130 metrow, a porownujac oba rozwiazania lawy przegrywaja praktycznie pod kazdym wzgledem, czyli wlasciwosci nosnych, izolacyjnych oraz czasu wykonania. Poza tym wielu juz udowodnilo, iz polozenie plyty ogranicza sie do kilku prostych czynnosci, a przy lawach trzeba sie znacznie wiecej nagimnastykowac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i mam dylemat, w projekcie fundament, a w głowie płyta, 220 m2 powierzchni, dom gdzies ze 40-50 cm nad gruntem, grunt piaszczysto-gliniasty,

 

zasadnicza kwestia kosztów,według obliczeń z tego wątku to płyta 50-60 tyś,więc lekka masakra !!!

 

oczywiście,robię płyty ,ale między innymi dlatego,że robiąc domy dla klientów miałem dość typowego fundamentowania,potem były fundamenty ryglowe,dalej nie to -ocieplanie z zewnątrz,wypełnianie środka,chudziak ,potem problemy z równym ułożeniem ocieplenia podposadzkowego,im więcej styropianu tym grubsza/mocniejsza wylewka,przerabiałem to sam kilkadziesiąt razy,napisał ktos powyżej,że jesli podsumujesz dodatkowe materiały i pracę -wyjdzie niewiele taniej,jeśli chcesz porównywać to cenowo to skalkuluję Ci samo płytę żelbetową jako konstrukcję nośną i będziesz miał porównanie do typowych fundamentów,to możesz porównać jako produkt,ale nie płytę ciepłą i fundament ławowy.to nie marketing z mojej strony tylko przekonanie do idei i rzetelne porównanie produktów.Swoja drogą zrób badania geologiczne,będziesz spał spokojniej.jak bedziesz robił tradycyjne fundamentowanie przypilnuj wypełnienia srodka dobrym materiałem i zagęszczenia, teraz dzwoni do mnie troche ludzi ,że po podmoczeniach usiadły posadzki,chyba była tam ziemia albo glina plastyczna,powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wstępym porównaniu ław i płyty i wyszło mi,że mój tradycyjny fundament 14x14 kosztował będzie ok.33-35tys.zł czyli różnica między płytą to 20tys.zł a to jest sporo:

Beton B20 na ławy 50x50-84x0,5x0,5=21m.sześć x 230zł=4830zł

Bloczek fund-663szt x 2,7=1800zł

Styro XPS 10cm-22,4m.kw x 35zł=784zł

Styro EPS100 20cm-39,2m.sześć x 135zł=5290zł

Beton B10-19,6m.sześć x 200zł=3920zł

Papa ma chudziak i na ławy-263m.kw x 21zł=5500zł

Folia na papę-200zł

Stal-1,5t-3tys.zł

Piasek,kruszywo,żwir ok.2tys.zł

Rurki,złączki,pierdoły-1tys.zł

Materiał=28tys.zł

Robocizna,sprzęt-5tys.zł

 

Ani ław ani płyty nie będę sam wykonywał,także nie interesuje mnie łatwość czy trudność wykonania ;)

 

No jesli taki koszt jest do uzyskania to dla mnie cena super, oby tylko to bylo wszystko i tyle ile trzeba, bo w przypadku szacowania kosztow budowy plyty mielismy w tym watku dokladne wyliczenia i poniesione wydatki. Swoja droga kilka razy przliczalem rozne scenariusze i z regouly stan 0 nie schodzil ponizej 10 % wydatkow na budowe, co by oznaczalo, iz przy 200 metrach po podlodze zmiescisz sie w 350 tys zl za dom, czy to duzo czy malo to zalezy od standardu, Ci co juz pobudowali to wiedza, mi to na pewno daje do myslenia czy oby na pewno wszystko tu jest ok.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wstępym porównaniu ław i płyty i wyszło mi,że mój tradycyjny fundament 14x14 kosztował będzie ok.33-35tys.zł czyli różnica między płytą to 20tys.zł a to jest sporo:

Beton B20 na ławy 50x50-84x0,5x0,5=21m.sześć x 230zł=4830zł

Bloczek fund-663szt x 2,7=1800zł

Styro XPS 10cm-22,4m.kw x 35zł=784zł

Styro EPS100 20cm-39,2m.sześć x 135zł=5290zł

Beton B10-19,6m.sześć x 200zł=3920zł

Papa ma chudziak i na ławy-263m.kw x 21zł=5500zł

Folia na papę-200zł

Stal-1,5t-3tys.zł

Piasek,kruszywo,żwir ok.2tys.zł

Rurki,złączki,pierdoły-1tys.zł

Materiał=28tys.zł

Robocizna,sprzęt-5tys.zł

 

Ani ław ani płyty nie będę sam wykonywał,także nie interesuje mnie łatwość czy trudność wykonania ;)

 

5 tys. za robociznę to wyjatkowa cena za taką wielkość,ale jeśli tak jest to ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezka i inni którzy się reklamują. Bardzo dobry pomysł z tymi reklamami, przynajmniej wiadomo co kto robi. Niestety dla mnie już za późno ale może ktoś inny się skusi. Szukanie ekipy od ytonga to też łatwe nie jest, bo wymurować z ytonga jak z cegły na zaprawę to wielu potrafi :) pozdr adam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, czytałem ten wątek zanim zrobiłem swoją płytę i widzę że przybyło wiele nowych już wybudowanych płyt. Mam teraz pytanko. Na płycie robię podłogówkę z kablami elektrycznymi w wylewce 6cm. Nie znalazłem by ktoś o tym pisał, czy ktoś robiąc wylewkę oddzielał ją od płyty folią, czy bezpośrednio wylewka na płytę? U mnie nie będzie tam styropianu. Gryzę się tylko czy folia czy nic?

Moja płyta robiona we własnym zakresie w wakacje 2009 kosztowała prawie 20tys za 90m2, aż tyle głównie za sprawą wymiany gruntu na średnio ok 85cm.

projekt 900zł od forumowego projektanta

robocizna 1300

wykop koparka 350

piasek do zasypania wykopu 14aut 10m3 po 450zł

styropian EPS 100 gr 25cm 3600

stali za ok 2500

beton 20cm -17m3 3300

+ jakieś rurki na przepusty, kanalizacja, dystanse ok 1500

 

Jarek

Edytowane przez sysia_w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej, czytałem ten wątek zanim zrobiłem swoją płytę i widzę że przybyło wiele nowych już wybudowanych płyt. Mam teraz pytanko. Na płycie robię podłogówkę z kablami elektrycznymi w wylewce 6cm. Nie znalazłem by ktoś o tym pisał, czy ktoś robiąc wylewkę oddzielał ją od płyty folią, czy bezpośrednio wylewka na płytę? U mnie nie będzie tam styropianu. Gryzę się tylko czy folia czy nic?

Moja płyta robiona we własnym zakresie w wakacje 2009 kosztowała prawie 20tys za 90m2, aż tyle głównie za sprawą wymiany gruntu na średnio ok 85cm.

projekt 900zł od forumowego projektanta

robocizna 1300

wykop koparka 350

piasek do zasypania wykopu 14aut 10m3 po 450zł

styropian EPS 100 gr 25cm 3600

stali za ok 2500

beton 20cm -17m3 3300

+ jakieś rurki na przepusty, kanalizacja, dystanse ok 1500

 

Jarek

 

rozwiazanie nietypowe,ale ja bym dal srebrna folię,tak myślę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cezka i inni którzy się reklamują. Bardzo dobry pomysł z tymi reklamami, przynajmniej wiadomo co kto robi. Niestety dla mnie już za późno ale może ktoś inny się skusi. Szukanie ekipy od Ytonga to też łatwe nie jest, bo wymurować z Ytonga jak z cegły na zaprawę to wielu potrafi :) pozdr adam

przypilnuj aby nie murowali pierwszej warstwy na zaprawie murarskiej /tak samo wyglada/ tylko koniecznie na zaprawie cementowej,wypusty na zewnatrz /na narożach/, w ogóle jak zaczniecie robic ściany proponuje wykonac tel. do instruktora Ytong,zeby zweryfikował jakość i umiejętności wykonawców,albo ich wyszkolił.Robia to za free jesli jest materiał od Ytonga,powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Chcieliśmy zrobić płytę fundamentową, dokładnie taką jak ma coulignon (zaczęło się od mojej fascynacji legalettem). Niestety po zrobieniu badań geotechnicznych sprawa się skomplikowała. Budujemy na osuszonym bagnie. Profil geologiczny, patrząc od powierzchni terenu, wygląda nastepująco:

do 0,20 m - gleba

do 1,00 m - NAMUŁY

do 2,00 m - glina piszczysta zwięzła

do środka ziemi - IŁY (jak sucho, to twaroplastyczne)

Badanie robione w listopadzie, woda gruntowa nawiercona na wys. 1,0 m od powierzchni terenu, ustabilizowana na 0,5 m od powierzchni.

 

Zatem (wg mojej wiedzy na temat fundamentów) raczej nie możemy na tych namułach zrobić nasypu i na tym płyty, tylko musimy zrobić wymianę gruntu.

Przy planowanej powierzchni zabudowy 200 m kwadratowych i konieczności podniesienia się poziomu posadowienia przynajmniej do korony drogi, wychodzi nam ponad 300 m sześciennych kruszywa. Gigantyczny koszt i murowane kłopoty z wykonawstwem.

 

W tej sytuacji nasz architekt zaproponował takie rozwiązanie:

Robimy wykop do spągu gliny czyli ok. 1,0 m (rejon Krakowa, głębokość przemarzania ok. 1,0 m). W wykopie uładamy styrodur, na tym robimy płytę grubości 20 - 30 cm i ściany fundamentowe żelbetowe zewnętrzne i wewnętrzne nośne do poziomu parteru. Powstałą "wannę" zasypujemy piaskiem lub keramzytem, zagęszczamy i robimy podłogę na gruncie. W tej zasypce oczywiście instalacje wod-kan.

 

I teraz mam pytanie do zagladających tu wykonawców i wszystkich zorientowanych:

1. może jednak lepiej w tej sytuacji zrobić normalne ławy?

2. jeśli zrobimy płytę zagłebioną w gruncie ("wannę"), to jak powinna być rozwiązana podłoga na gruncie z wodnym ogrzewaniem podłogowym (chodzi mi o układ warstw)?

 

Będę bardzo wdzięczna za wszelkie merytoryczne uwagi, pomysły i rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...