Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzięki za odpowiedz, Elfir.

Ale chodziło mi o przypadki (wspomniane chyba w tym wątku), że ktoś robi płytę fundamentową, a dopiero potem robi podłogówkę i wylewkę.

Dzięki temu murarze nie zniszczą powierzchni, nie trzeba kombinować z instalacją podłogówki na zbrojeniu płyty, ciepło jest lepiej oddawane do góry (bo wylewka lepiej będzie przewodziła ciepło niż zwykły beton), a w przypadku rozszczelnienia rurek - można to szybciej i łatwiej skuć i naprawić.

 

Przynajmniej ja to tak rozumiem.

Jest jak piszesz. Ja tak planuję. Płyta z grzejnymi kablami elektrycznymi jako główne źródło ciepła. Do tego wylewki a w nich rurki do ogrzewania wodnego, instalacje CWU, prund, odpływy z pryszniców i kratek. Rurki do CO wodnego będą mnie kosztowały max. 2000 i będą na wypadek gdyby prund zdrożał albo PCi staniały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...
  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Do mojej wypowiedzi na temat firmy CEZBUD (Tarnowskie Góry) dodam tylko jeszcze zdjęcie odpływu, który według obliczeń szanownego szefa wyszedł mi w środku ściany (murarze mieli zagwozdkę...).

http://lh6.ggpht.com/_gKNnmRpf_WQ/TLoa5pG1aWI/AAAAAAAAASc/sZlDjAO4-5c/67.jpg

Żenujące.

Faktycznie, babol jak się patrzy!

Tak przy okazji, dawałeś izolację pod ściany na płycie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mojej wypowiedzi na temat firmy CEZBUD (Tarnowskie Góry) dodam tylko jeszcze zdjęcie odpływu, który według obliczeń szanownego szefa wyszedł mi w środku ściany (murarze mieli zagwozdkę...).

Żenujące.

Murarze chyba nie tylko z tym mieli zagwozdkę. Ich sposób murowania do mistrzosta świata z pewnością nie należy.

Swoją drogą, gdzie chciałeś mieć ten pion kanalizacyjny? Na środku pomieszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murarze chyba nie tylko z tym mieli zagwozdkę. Ich sposób murowania do mistrzosta świata z pewnością nie należy.

Swoją drogą, gdzie chciałeś mieć ten pion kanalizacyjny? Na środku pomieszczenia?

 

Najlepiej byłoby zgodnie z projektem...

Gdybym na wszystkim się znała to sama bym sobie dom wybudowała. Na tym forum mnóstwo jest takich co "wszystko" wiedzą a i tak napotykają się na błędy na własnych budowach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby zgodnie z projektem...
Pytałem o to, bo właśnie dokładnie tak zaprojektowałem i wykonałem piony kanalizacyjne przechodzące przez płytę fundamentową, w domu, który obecnie realizuję. Takie rozwiązanie powoduje, że instalacja kanalizacyjna może być całkowicie schowana w ścianie. Dlatego dziwię się, że uważasz takie rozwiązanie za błąd.

Jeżeli miało to być wykonane zgodnie z projektem, to jestem ciekaw tego projektu. W większości projektów umiejscowienie pionów kanalizacyjnych jest tylko schematyczne, bez szczegółowego wymiarowania. Przy tradycyjnych fundamentach nie ma to większego znaczenia. Przy płycie fundamentowej pomyłka na tym etapie może mieć poważne konsekwencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W większości projektów umiejscowienie pionów kanalizacyjnych jest tylko schematyczne, bez szczegółowego wymiarowania. Przy tradycyjnych fundamentach nie ma to większego znaczenia. Przy płycie fundamentowej pomyłka na tym etapie może mieć poważne konsekwencje.

 

Odpływ/pion (nie wiem jak to nazwać) powinien być tuż obok ściany.

Problem jest w tym, że nie mam wykonanej "instalacji" kanalizacyjnej tylko same główne odpływy - nie mam podejść pod toaletę, wannę brodzik. Wiem, że może nie potrzeba robić takich wielkich spadków ale musimy dołożyć więcej styropianu na podłogę, żeby hydraulik zrobił odprowadzenia (dodaliśmy też pustak na podniesienie poziomu podłogi).

Firma Cezbud zapewnia, że płyta na podbudowie z pianobetonu jest bardzo ciepła i nie trzeba dokładać już styropianu. A co jeśli chciałabym cieniutkie, elektryczne maty grzejne w całym domu? Trzeba by było kuć płytę pod odpływy. Wkurza mnie ta sytuacja, bo właśnie jak sam pisałeś, zmiany są w płycie fundamentowej utrudnione.

Nie chcę, żeby ktoś odbierał moje posty jako jakiś paszkwil na firmę Cezbud. To raczej zwrócenie uwagi osób, które decydują się na płytę (bo tu tacy zaglądają), żeby wszystko 3 razy sprawdzali. I trzeba ufać głównie sobie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym poruszyć temat ściany 3W w połączeniu z płytą fundamentową.

Mam na razie głupi pomysł zrobić coś w rodzaju drugiej ściany z OSB (główna z silki lub pustaka) a pomiędzy te dwie ściany po prostu wsypać jakieś ocieplenie, od górnej warstwy ocieplenia płyty aż po dach. Zazwyczaj jest to tańsze, zazwyczaj ma bardzo podobne parametry cieplne. Choć chodzi mi po głowie też pełny murek (np z silki 8 lub cegły pełnej) zamiast OSB. Łatwo wtedy będzie z oknami w warstwie ocieplenia, które można oprzeć o obie ściany i na obie wywinąć folie (zachowanie termosu) oraz ściana nie będzie narażona na dzięcioły i inne poruszane słabości styropianu. Łatwo o równość, nie trzeba się przejmować tak konieczną dokładnością jak przy robieniu tradycyjnej ciągłości izolacji. Koszty większe, ale coś za coś.

1. Jak to zrobić najlepiej nie naruszając termosu?

2. Przy murku konieczny fundament dookoła?

3. Jak zrobić fundament najlepiej nie naruszając poziomej opaski wokół domu zakopanej w gruncie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Si,

ewentualnie max 10 cm ocieplenie z wełny na ścianie, na pierwszych bloczkach z BK (licząc od płyty) styrodur, bo chyba mi bruk bet nie zrobi bloczka BK 48cm (lambda 0.075).

 

Rzecz w tym, że od powierzchni posadzki do powierzchni płyty fundamentowej masz w sumie 40cm z BK o lambdzie 0.075.

A więc do płyty masz izolacje u=0.185 - wystarczy?

Do tego ściana z BK nie "ściąga" ciepła z wewnątrz tak jak cegła, silikat, beton.

Trzeba dodać, że górna powierzchnia płyty jest na 30-40cm po ziemią, a ta już nie jest tak zimno jak na powietrzu - nie wieje, itp.[/quote

 

Heja czy kolega z tarnowa albo okolic, szukam kogoś kto podzieli się info z wykonania płyty w tarnowie lub okolicach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie:

ze względu na niewłaściwy (a w zasadzie prawie brak) system kanalizacji w naszej płycie musimy ułożyć jeszcze styropian przed wylewką, by hydraulik mógł uzyskać kąty w spadkach. Czy Waszym zdaniem powinnam jeszcze bawić się w folię pod styropian? Z mężem mamy wątpliwości, czy dodatkowo wydawać kasę. Liczę na dobre rady i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie:

ze względu na niewłaściwy (a w zasadzie prawie brak) system kanalizacji w naszej płycie musimy ułożyć jeszcze styropian przed wylewką, by hydraulik mógł uzyskać kąty w spadkach. Czy Waszym zdaniem powinnam jeszcze bawić się w folię pod styropian? Z mężem mamy wątpliwości, czy dodatkowo wydawać kasę. Liczę na dobre rady i pozdrawiam.

Nie dawaj folii pod styropian!!! Firmy które robią fundamenty płytowe ze styro jako izolacja nie robią tego. W razie zamoknięcia styropianu folia uniemozliwi jego wyschnięcie a sama folia nawet najszczelniej sklejona nie zapeni że wilgoć do styro nie dojdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Perm o co chodzi z tym Twoim dopiskiem ? (nie mogę wysłać pw :( )pozdr adam

Musiałbys zajrzeć do dyskusji o Legalett :). W skrócie pisząc poirytowany niemerytorycznymi odpowiedziami przedstawicieli Legalett o tym styropianie zadzwoniłem do trzech jego producentów (BASF, Termoorganika i Bachl). Wszędzie usłyszałem ze styropianu o popularnym oznaczeniu EPS 100 pod płytę fundamentowa nie zalecają delikatnie mówiąc. Chodzi po pierwsze o efekt pełzania, po drugie o jego nasiakliwość i w efekcie utratę właściwości izolacyjnych. Jest to taka "obawa" trochę na zapas bo musiałby to być splot wyjątkowo niekorzystnych okoliczności by dało to jakieś odczuwalne skutki ale w kontekscie ceny Legalett kosmicznie wysokiej to jest coś czego moim zdaniem nie powinni stosować. Jeżeli ktoś robi sobie płytę sam to takie ryzyko patrząc na koszty innych rodzajów izolacji jest jakoś tam uzasadnione ale Legalett moim zdaniem oszczędza na klientach nie informując ich co może sie z takim styro stać, nawet jeżeli szansa jest na to bardzo mała. Zamiast udowodnić że mylę się ja i producenci styro zaczęli mnie tam wyzywać od trolli i podobnych. No więc ja mam taki podpis i zamierzam się w wątku o Legalett udzielać systematycznie tak długo jak długo Legalett nie rozwieje moich i jak sadzę innych użytkowników wątpliwości. Jak na razie obiecali PDurysowi że odpowiedzą mu na podobne pytanie. Minął juz ponad miesiąc i cisza. Mają coś do ukrycia?

Co do PW to nie wiem czemu nie możesz do mnie nic wysłać. Skrzynki nie mam zapełnionej, nikogo też nie blokowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem ze skrznką jest u mnie :(

Tam gdzie kupowałem styro mogliby pewnie wystawić wszystkie papiery jakie sobie zażyczysz :) Czy można w jakiś prosty sposób zmierzyć czy budynek osiada ? Bo jak już będę wychodził po stopniu w górę z domu to znaczy, że styropian się rozpełzł :) (ale słówko :) ) Przy takiej kasie jaką woła legalet to już powinno być na styrodurze. pozdr adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem ze skrznką jest u mnie :(

Tam gdzie kupowałem styro mogliby pewnie wystawić wszystkie papiery jakie sobie zażyczysz :) Czy można w jakiś prosty sposób zmierzyć czy budynek osiada ? Bo jak już będę wychodził po stopniu w górę z domu to znaczy, że styropian się rozpełzł :) (ale słówko :) ) Przy takiej kasie jaką woła legalet to już powinno być na styrodurze. pozdr adam

Nie wiem szczerze mówiąc czy to takie dmuchanie na zimne czy też powazny problem. PiotrO o ktorym chyba wszystko można powiedziec oprócz tego że nie lubi Legalett niebacznie opisał zgęstniały i mocno stwardniały styropian pod płytą Legalett tyle że on a jak twierdzi równiez inzynier za to w legalett odpowiedzialny uważają ze to normalne i nic zlego. Taki zgęstniały styro traci swoje własciwości izolacyjne ale w jakim stopniu to chyba zalezy od stopnia tego zgniecenia. Faktem jest że dla uniknięcia takiego zjawiska zaleca się by ugięcie styro nie przekraczało 2% bo wtedy nie występuje zjawisko pełzania za zgęstnienie odpowiedzialne. 2% dla styropianu tzw EPS 100 to ok 2 tony/1m2. W domu szkieletowym taki nacisk raczej nie wystąpi, w murowanym może. Chyba możesz spać spokojnie, najwyżej coś tam się o parę mm ugnie, niemniej gdybym zapłacił taką kupę kasy ile chce Legalett chyba by mnie szlag trafił. W Niemczech normy zabraniaja stosowania takiego styro pod płytą ale Polska to widocznie dziki wschód jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonanie samej płyty fundamentowej to prosta sprawa. Robi się szalunek i zbrojenie wg projektu i zalewa betonem. Łatwiejsze niż strop monolityczny których codziennie wylewa się mnóstwo.

Niestety, w przypadku płyty zanim doprowadzi się do wylewania betonu trzeba usunąć odpowiednią (jaką?) warstwę gruntu, zamienić ja na pospółkę (jaką?), zagęścić (jak?), zadbać o izolację termiczną (jak?), drenaż opaskowy (czy? jak? gdzie odprowadzić wodę z drenażu?) i cała operacja robi się bardziej skomplikowana.

W związku z powyższym chciałoby się powierzyć całą operację jakiejś kompetentnej firmie z doświadczeniem, która zadba o całość, włącznie z projektem i wykona wszystko zgodnie z regułami sztuki budowlanej.

Poszukałem trochę w necie i znalazłem dwie firmy których oferty chciałbym porównać: Cezbud (http://www.cezbud.pl) i Megatherm(http://www.plytyfundamentowe.pl). Obie firmy publikują w necie swoje cenniki, więc istnieje możliwość porównania. W obydwu przypadkach projekt płyty jest zawarty w cenie.

Cezbud oferuje płytę „prawie monolityczną”, przy czym „prawie” oznacza, że płyta jest posadowiona na pianobetonie. (W tym miejscu pozwolę sobie wyjaśnić nieporozumienie które pojawiło się w tym wątku. Pianobeton nie pełni roli materiału konstrukcyjnego płyty, ale materiału izolacyjnego pod płytą, zastępującego styropian lub styrodur w konkurencyjnych rozwiązaniach.).

Cennik Cezbudu można znaleźć na Allegro (http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6342546). Wynika z niego że 1m2 płyty kosztuje 280zł. Oferta nie obejmuje przygotowania terenu (cokolwiek to znaczy) ani ogrzewania podłogowego. Firma oferuje zalanie podłogówki wylewką anhydrytową za 35 zł/m2 przy grubości 3,5cm (zakładam 50zł/m2 przy grubości 5cm).

Megatherm również oferuje płytę „prawie monolityczną”, przy czym tutaj „prawie” ma inne znaczenie. „Płyta Energooszczędna Grzewcza” w ofercie Megatherm jest „prawie” monolityczna, bo składa się z płyty położonej na styropianie (20cm) i ułożonej na niej podłogówce zalanej wylewką anhydrytową. Całość (razem z wymiana humusu na pospółkę) kosztuje wg cennika ze strony Megatherm (http://www.plytyfundamentowe.pl/index.php?a=cen&b=1) 430 zł/m2.

Megatherm oferuje również płytę bez podłogówki za 350zł/m2.

Z tego wynika że w ofercie Megatherm cena podłogówki to 80 zł/m2. Nieźle.

W sumie porównanie sprowadza się do pytania: styropian czy pianobeton?

Plusy oferty Cezbudu to:

- pianobeton ma większą wytrzymałość na ściskanie od styropianu. Nie ma dyskusji o pełzaniu, nie ulega starzeniu/korozji, nie zagnieżdżą się w nim robaki, gady, ptaki, ssaki.

- można równocześnie wylać pianobeton pod tarasy, podjazdy.

Minusy to:

- trudno mówić o ciągłości izolacji termicznej w przekroju poprzecznym. Cezbud proponuje położenie na swojej płycie styropianu (5-10cm) a na nim wylewki z podłogówką. Teoretycznie można osiągnąć super izolacyjność, ale trzeba przeanalizować potencjalne mostki termiczne.

- powyższe sprawia, że bezwładność termiczna jest mniejsza, ale w sumie trudno powiedzieć czy to zaleta czy wada.

- wprawdzie Cezbud zapewnia, że pianobeton ma zamknięte pory, nie nasiąka, nie przemarza, ale nie znalazłem jednoznacznego potwierdzenia tych deklaracji na kartach technicznych.

- jeśli zdecyduje się na Cezbud to muszę wcześniej wynająć koparę, usunąć humus, zrobić podsypkę, nie wiem ile mnie to będzie kosztowało.

Plusy oferty Megatherm:

- mam ciągłość izolacji. Wylewają płytę do wanny ze styropianu, której boki połączę z izolacja ścian.

- nie martwię się o usunięcie humusu, pospółkę itp. Biorą to na siebie.

- projektują i robią podłogówkę i wylewkę. Mam to z głowy.

Minusy Megatherm:

- w ich ofercie pod płytą jest styropian EPS i XPS – nie wiem w jakich proporcjach. Jeśli podciągnie wilgoć , to kicha totalna – będę bulił za podgrzewanie gruntu pod budynkiem.

- jak się zachowa styropian po latach? (pełzanie, gryzonie itp.?)

 

Po przeanalizowaniu powyższych skłaniam się raczej ku Cezbudowi, ale nie jestem zafiksowany.

Będę wdzięczny za Wasze opinie, które pomogą mi w dokonaniu dobrego wyboru.

 

Pozdrawiam,

parteron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

parteron

W końcu jest jakiś wybór :). Do kompletu dołożyłbym jeszcze schwedenplatte http://www.schwedenplatte.de/tech/index.pl.html. Oni maja płytę trochę inną bo grubszą w miejscach obciążeń, tam też dają XPS a pod resztą EPS co implikuje sposób przygotowania podłoża. Trochę to przypomina zwykłe ławy tylko bardzo płytkie. Obie firmy mają moim zdaniem atrakcyjne ceny. Cena cezbudu jest ceną zbliżoną do ceny płyty robionej metodą gospodarczą. Megatherm też jest niezłą ofertą zwazywszy że robią wszystko od A do Z. Stosują EPS 200 parking z form a nie cięty.

Edytowane przez perm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...