Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

^^

Ale materiały nie poszly w góre 2 razy, 500 pln/m2 chyba ocipi...li

 

Materiały aż tyle nie, ale jak masz budowę na 3 miesiące roboty i masz budowę na 5 dni roboty to ta robota najbardziej podrożała, bo wykonawca 2 lata amortyzuje wzrost kosztów i będzie robił tam, gdzie przerób jest większy (patrz więcej pracy w jednym miejscu).

 

Za płytę 150 m2 robocizna rozsądna to 7-8k plus koparka i piach. A sama koparka może wyjśc 2k lub 5k, piach to samo. Kto ma to brać na swoje plecy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Panowie.

 

Nie szukajcie nigdy "specjalistycznej" firmy która robi tylko płyty , bo na 100% cena będzie z kosmosu ..

 

Płytę wykona każdy wykonawca , bo tak naprawdę przy każdej budowie domu robi bardzo zbliżone rzeczy (zbrojenia , stropy)

 

Standardowa płyta na "normalne warunki glebowe" jest grubości 20-25cm betonu B25 i jako zbrojenie starczą gotowe siatki fi8 15x15 , albo pręty fi12 co 25cm,

I tak taka płyta będzie mocno "przezbrojona" ...

 

Na początku chciałem "wrócić" do zwykłych fundamentów bo okazało się że płyta była źle zaprojektowana (wychodziła poza obrys domu i inne cyrki). Wykonawca nie był zadowolony że myślę o zwykłych fundamentach , bo jak powiedział woli robić płyty bo sporo szybciej i łatwiej i przy płytach daje lepszą wycenę na robociznę (bo sporo mniej roboty i czasu więc i wycena sporo niższa).

Jak bym chciał jednak zwykłe fundamenty to powiedział że cena robocizny będzie wyższa o 8 tys (+ koszty oczywiście piasku).

Stwierdziłem że wolę zapłacić więcej za stal i beton niż za robociznę i piasek :)

 

Mnie płyta wyszła taniej od zwykłych fundamentów.

Ja sam liczyłem ile trzeba betonu , styropianu , stali i sam zamawiałem. Sądzę że najlepiej umówić się na cenę samej robocizny a materiały samemu zamówić i jestem niemalże pewien że będzie taniej niż jeśli zamówicie "na gotowo" , bo wtedy wykonawca jeszcze zarobi na materiałach ...

 

PS. jeśli dobrze pamiętam płyta na gotowo (łącznie z posadzką i ociepleniem) wyszła około 260zł za m2

Edytowane przez kaszpir007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

 

Nie szukajcie nigdy "specjalistycznej" firmy która robi tylko płyty , bo na 100% cena będzie z kosmosu ..

 

Płytę wykona każdy wykonawca , bo tak naprawdę przy każdej budowie domu robi bardzo zbliżone rzeczy (zbrojenia , stropy)

 

Standardowa płyta na "normalne warunki glebowe" jest grubości 20-25cm betonu B25 i jako zbrojenie starczą gotowe siatki fi8 15x15 , albo pręty fi12 co 25cm,

I tak taka płyta będzie mocno "przezbrojona" ...

 

Na początku chciałem "wrócić" do zwykłych fundamentów bo okazało się że płyta była źle zaprojektowana (wychodziła poza obrys domu i inne cyrki). Wykonawca nie był zadowolony że myślę o zwykłych fundamentach , bo jak powiedział woli robić płyty bo sporo szybciej i łatwiej i przy płytach daje lepszą wycenę na robociznę (bo sporo mniej roboty i czasu więc i wycena sporo niższa).

Jak bym chciał jednak zwykłe fundamenty to powiedział że cena robocizny będzie wyższa o 8 tys (+ koszty oczywiście piasku).

Stwierdziłem że wolę zapłacić więcej za stal i beton niż za robociznę i piasek :)

 

Mnie płyta wyszła taniej od zwykłych fundamentów.

Ja sam liczyłem ile trzeba betonu , styropianu , stali i sam zamawiałem. Sądzę że najlepiej umówić się na cenę samej robocizny a materiały samemu zamówić i jestem niemalże pewien że będzie taniej niż jeśli zamówicie "na gotowo" , bo wtedy wykonawca jeszcze zarobi na materiałach ...

 

PS. jeśli dobrze pamiętam płyta na gotowo (łącznie z posadzką i ociepleniem) wyszła około 260zł za m2

 

I za ile kupiłeś ta stal i beton?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buduje w Szczecinie i pewna firma ("Mega....m") zrobi mi płytę taniej niż lokalni mimo, że muszą do mnie przyjechać z daleka.

A oni się w tym specjalizują a lokalni niekoniecznie - po prostu zdarzyło im się kilka zrobić.

Najprawdopodobniej sam nie będę mógł być na budowie w tym czasie więc wolę wziąć tych z zewnątrz bo mi dadzą na płyte 20 lat gwarancji (pomijam już jak ją egzekwować, bo nie wydaje mi się to realne).

Jak sie orientowałem to koszt do 500pln/m dziś jest standardem, niestety :( Nieważne kto robi - specjalizujący czy nie. Rynek zwariował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Buduje w Szczecinie i pewna firma ("Mega....m") zrobi mi płytę taniej niż lokalni mimo, że muszą do mnie przyjechać z daleka.

A oni się w tym specjalizują a lokalni niekoniecznie - po prostu zdarzyło im się kilka zrobić.

Najprawdopodobniej sam nie będę mógł być na budowie w tym czasie więc wolę wziąć tych z zewnątrz bo mi dadzą na płyte 20 lat gwarancji (pomijam już jak ją egzekwować, bo nie wydaje mi się to realne).

Jak sie orientowałem to koszt do 500pln/m dziś jest standardem, niestety :( Nieważne kto robi - specjalizujący czy nie. Rynek zwariował.

 

Ludzie którzy mi robili płytę płyt robią sporo rocznie , bo robią też dla dewelopera kóry już kilka lat robi domy tylko na płytach.

Widziałem ich pracę z okien mojego starego domu i budowa płyty zajmowała im 3 dni i to też nie pełne ...

 

Pierwszy dzień prace ziemne + hydraulika , drugi dzień rozłożenie styropianu i ułożenie gotowych siatek z fi8 , trzeci dzień zalewanie ...

U mnie robili dłużej , bo wykonawca przekonywał mnie na zastosowanie gotowych siatek (bo dla nich szybciej) , ale po przeliczeniu i wyliczeniu wyszlo że bardziej opłaca się robić z prętów fi12 i dopłacić wykonawcy za dodatkową robociznę.

 

Co do ceny za m2 , to nie jest to jakaś czarna magia i można samemu sobie policzyć ile wyjdzie koszt 1m2 płyty i wtedy będzie wiadomo czy firma która proponuje na "gotowo" ma dobrą cenę czy też nie ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalny koszt? A ile masz pieniędzy?

 

Oferty które dostawałem od firm które robią typowo płyty były w granicach 315 zł netto/m2 bez koparki. Więc płyta 100m2 wychodzi w granicach 31-32 tys netto + koparka. Sporo. Ja chciałbym aby wyszło ze wszystkim do 30 tys brutto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś liczyłem i chyba podawałem w dzienniku , a może i w tym wątku to jak dobrze pamietam to płyta 135m2 kosztowała mnie łącznie niecałe 30tys. Później doszedł jeszcze styropian 10cm na płycie i wylewka 7cm , czyli łącznie było to chyba 35 tys.

 

Cenowo więc było by 35000/135 czyli około 260zł za m2.

 

Opaski nie trzeba było , drenazu także , bo warunki rewelacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A projekt w to wliczasz?

 

Czego projekt ? Płyty ?

Miałem robiony łącznie z adaptacją projektu. Wtedy za zmianę fundamentu płaciłem 100zł , choć nawet tych 100zł nie był warty bo było tyle błędów że była chwila zwątpienia czy nie robić zwykłych fundamentów ,ale razem z KB (konstruktor) udało się go "dopasować".

Takze dzieki wykonawcy i jego doświadczeniu.

 

Projekt to była żenada. Część płyty poza obrysem domu. Wszystkie łączenia w jednej linii (groziło by to złamaniem na pół płyty) i itd ..

Wyglądało jakby ktoś zrobił kopiuj-klej zapewne zbrojenia stropu ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie, czy robiąc wylewkę na stropie drewnianym, w której będą kable grzewcze, można w tej samej wylewce umieścić rury od rekuperacji? Jaka jest różnica pomiędzy kablami w środku wylewki, a kablami pod wylewką (7 lub 8cm). Jedni mówią, że to ważne by były podniesione, drudzy, że nie ma znaczenia? Więc jak jest? Może być pod wylewką, bo to podciąganie w trakcie robienia wylewki jakoś ciężko mi sobie wyobrazić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czego projekt ? Płyty ?

Miałem robiony łącznie z adaptacją projektu. Wtedy za zmianę fundamentu płaciłem 100zł , choć nawet tych 100zł nie był warty bo było tyle błędów że była chwila zwątpienia czy nie robić zwykłych fundamentów ,ale razem z KB (konstruktor) udało się go "dopasować".

Takze dzieki wykonawcy i jego doświadczeniu.

 

Projekt to była żenada. Część płyty poza obrysem domu. Wszystkie łączenia w jednej linii (groziło by to złamaniem na pół płyty) i itd ..

Wyglądało jakby ktoś zrobił kopiuj-klej zapewne zbrojenia stropu ..

 

A za 100zł to czego się spodziewałeś? :o

I jak KB Ci zrobił projekt płyty w cenie bycia KB, to tylko pozazdrościć. Ale przeciętny inwestor projektu za darmo nie dostanie i musi min. kilkanaście zł/m2 doliczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanie, czy robiąc wylewkę na stropie drewnianym, w której będą kable grzewcze, można w tej samej wylewce umieścić rury od rekuperacji? Jaka jest różnica pomiędzy kablami w środku wylewki, a kablami pod wylewką (7 lub 8cm). Jedni mówią, że to ważne by były podniesione, drudzy, że nie ma znaczenia? Więc jak jest? Może być pod wylewką, bo to podciąganie w trakcie robienia wylewki jakoś ciężko mi sobie wyobrazić.

 

Podpowie ktoś? Najlepiej z tych co grzeją kablami i mają to za sobą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...