Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Budowa z silkatow 24cm na 2m jest 20-30cm torfu, woda na 1m, argumentem konstruktora nie była gleba tylko odcięcie XPS od wody tyle, że nie chce mieszkać na kurzej stopie więc i tak planuje ja "zanurzyć" w glebie bo z chudziakiem XPS to wychodzi całość 44cm ... Edytowane przez martingg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

W projekcie masz podany poziom posadzki parteru przy głównym wejściu do budynku czyli poziom zero. Nie możesz tego zmienić w trakcie budowy przez dodanie lub usunięcie jakiejś warstwy pod płytą.

 

Zależy jak ma podane rzędne na projekcie czy poziom zero jest przypisany do rzednej bezwglednej , jeżeli nie jest to nikt się do tego nie przyczepi jak sobie to dostosuje w miare rozsądku....p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ocieplenie pod płytą czy na w dużej mierze zależy od tego jaki ma być efekt końcowy. Jeśli płyta ma służyć za akumulator i będzie ogrzewanie podłogowe to daj całość pod płytą. Natomiast jeśli ci na tym nie zależy to daj na płycie lub podziel i zrób kanapkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ocieplenie pod płytą czy na w dużej mierze zależy od tego jaki ma być efekt końcowy. Jeśli płyta ma służyć za akumulator i będzie ogrzewanie podłogowe to daj całość pod płytą. Natomiast jeśli ci na tym nie zależy to daj na płycie lub podziel i zrób kanapkę.

 

Tradycyjnie płyta 24cm pod płytą xps, 15cm styro na płytę rutki i wylewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile płyt tyle rozwiązań widzę

 

No właśnie.

 

Czy da się wskazać jakieś rozwiązanie, czy po prostu typ płyty, który jest najwydajniejszy lub po prostu ma najlepszy stosunek cena/jakość izolacji/trudność prac?

Jestem na przededniu wyboru projektu budynku i zastosowanych technologii. Jakiś czas temu skłaniałem się ku płycie, dziś czytając różne wątki dochodzę do wniosku, że to być może gra nie warta świeczki (ciepło, izolacja), zwłaszcza w kontekście braku możliwości zmian (woda, prąd, kanaliza etc).

 

Czytam, że straty ciepła budynku od gruntu to szacunkowo 8 do 15%, później, ściany, dach, aż po największe straty na wentylacji. Tradycyjne ławy fundamentowe przecież nie są "zimniejsze" od płyty o wielokrotności, tylko powiedzmy 10-30% - strzelam. Takie liczby nasuwają mi się czytając różne wątki. Zakładając, że zapotrzebowanie budynku na ciepło w wielkim uproszczeniu to 3000zł/rok, to 10%, które ucieka przez fundament daje 300zł/rok. Załóżmy, że tradycyjny - przyzwoicie zaizolowany - fundament da nam +25% do tych 300zł to wciąż mamy raptem 375zł.

To wszystko oczywiście wielkie uproszczenie, ale wydaje mi się, że dobrze myślę. Jeśli nie to proszę wyprowadźcie mnie z błędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Pany :) płyta gotowa ale potrzebuje pomocy w sprawie izolacji pionowej burt z opaską .

 

117118814_320639492457641_7267051449036261183_n.jpg

 

117122396_2646403462299628_196912963385269176_n.jpg

 

Wykonawca radzi aby po położeniu opaski przeciwwysadzinowej z XPS opaskę jak i burty do samej góry zaciągnąć klejem z siatką i wtedy na to jakaś masa bitumiczna kmb ?

Co z folią wywiniętą na burtach? Wywinąć pod mur czy odciąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...