Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam, mam pytanie co do wykonania izolacji płyty fundamentowej.

Warstwy zostały ułożone następująco:

1. zagęszczony piasek

2. folia PE

3. 2 warstwy XPS 10 cm + 5 cm

4. Płyta fundamentowa 25 cm.

 

Jak pewnie wielu z was zwróciło uwagę pod styrodurem nie mam chudziaka. Architekt uznał widocznie że tak może być. Pytanie jednak tyczy się czegoś innego.

 

Moja płyta znajduje się nad gruntem, w ziemi jest tylko folia i XPS.

Wyjątek stanowi obniżony garaż przy ścianie którego jak na złość po ulewach gromadzi się woda.

Byłbym wdzięczny za podzielenie się informacją jak macie u siebie wykonaną izolację płyty dennej, jak boki płyty i jak izolację poziomą już na płycie?

U mnie pod spodem i na bokach jest folia.

Budowlańcy prawdopodobnie zrobili błąd i miejscami folia spod płyty po bokach wystaje mi na bardzo małą długość przez co będzie problem z jej połączeniem z izolacją poziomą na płycie.

Dodatkowo po odsłonięciu styropianu zauważyłem, że miejscami Folia PE jest podziurawiona.

Kierownik budowy trochę bagatelizuje problem i nie zamierza szczelnie łączyć izolacji pionowej z poziomą. Jego zdaniem teraz wystarczy tylko położyć folię fundamentową jako izolację poziomą.

Wzywałem też inspektora nadzoru budowlanego i ten uznał, że izolacja pod spodem i na bokach w formie folii nie spełni zadania izolacji przeciwwilgociowej i zaproponował mi zrobienie od nowa izolacji pionowej i poziomej masą KMB lub papą. Będzie to niemały wydatek, pytanie czy to rozwiązanie jest sensowne i czy nie jest to przerost formy nad treścią.

 

Podkreślam że prawie cała płyta fundamentowa poza obniżonym garażem będzie nad powierzchnią gruntu. W gruncie znajdzie się jedynie styrodur.

 

Załączone zdjęcie przedstawia jak w poszczególnych miejscach wystaje folia, którą trzeba połączyć z izolacja poziomą. Proszę o rady.

5026310242e51185789bc08e31041fe3bd17be139a50aa37f6c39f2b2ef4541741995aa7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@brencik A na bokach?

 

Inspektor nadzoru zaproponował rozwiązanie jak poniżej:

image002.jpg

 

Linia czarna istniejąca folia.

Linia czerwona papa na gorąco.

Żółty ocieplenie

Niebieski ściana murowana

Zielony grunt

 

Zastanawiam się tylko czy to wszystko jest potrzebne bo skoro płyta jest nad gruntem to co ma podciągać?

 

Aktualizacja: zauważyłem, że inspektor na powyższym rysunku źle umiejscowił folię, jest ona w rzeczywistości pod samym styrodurem a nie między płytą a styrodurem... Wysłałem mu tą informacje i czekam na odpowiedź.

image002.jpg

Edytowane przez mesteken
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaka technika teraz ale 7 lat temu lałem płytę i nic nie szalowałem. Burty były obsypane i tyle. Nic się nie rozjechało.

[ATTACH=CONFIG]447178[/ATTACH]

 

Nie było w porę odzewu, więc podparłem na rogach, uklepałem piasek i zalałem. Nic sie nie rozeszło. Przy okazji polecam beton SCC fajnie sie układa,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burty z hydroeps na 80cm od poziomu płyty, do środka burt szkło spienione 30cm na geowlokninie, wyrównanie piaskiem, folia, 20cm betonu z włóknem. Co wy na to? Potem jeszcze dam eps i wylewkę. Podłoga będzie 45cm nad gruntem.

 

Ja właśnie też chcę użyć szkło spienione. Ma dużo lepszą odporność na wilgoć od np XPS. Jednak na Twoim miejscu dał bym warstwę 40cm tego szkła. Natomiast nie bardzo rozumiem - chcesz dać na szkło jeszcze piasek?? Na warstwę izolacji w tym wypadku tego szkła dajesz tylko folię i na to już płytę lejesz. Chcesz dać zbrojenie rozproszone zamiast tradycyjnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie też chcę użyć szkło spienione. Ma dużo lepszą odporność na wilgoć od np XPS. Jednak na Twoim miejscu dał bym warstwę 40cm tego szkła. Natomiast nie bardzo rozumiem - chcesz dać na szkło jeszcze piasek?? Na warstwę izolacji w tym wypadku tego szkła dajesz tylko folię i na to już płytę lejesz. Chcesz dać zbrojenie rozproszone zamiast tradycyjnego?

 

30cm szkła to chyba tyle samo co 10cm xps.

Ten piasek na wierzchu szkła to ma być wyrównanie pod folią niby aby nie było górek i dołków bo te szkło ciężko się równa.

Zbrojenie z prętów będzie pod ścianami konstrukcyjnymi, kominami i innymi newralgicznymi obszarami. A zalane to betonem z włóknem stalowym. Płyta ma mieć 20cm.

Burty będą z hydroeps bo do tego łatwo kleić na przyszłość jakbym chciał cokół jakoś wykończyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30cm szkła to chyba tyle samo co 10cm xps.

Ten piasek na wierzchu szkła to ma być wyrównanie pod folią niby aby nie było górek i dołków bo te szkło ciężko się równa.

Zbrojenie z prętów będzie pod ścianami konstrukcyjnymi, kominami i innymi newralgicznymi obszarami. A zalane to betonem z włóknem stalowym. Płyta ma mieć 20cm.

Burty będą z hydroeps bo do tego łatwo kleić na przyszłość jakbym chciał cokół jakoś wykończyć.

 

To w zasadzie należało by dać 50cm szkła aby uzyskać odpowiednik warstwy 20cm XPSu. Lambda jest 0,08 - tutaj źródło:

http://szklo-spienione.com.pl/izolacyjnosc-cieplna/

Natomiast dziwi mnie Twój pomysł użycia piasku (żwiru) na wierzch - tutaj w ten sposób przecież stracisz całe właściwości izolacyjne... Lepiej tego nie rób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w zasadzie należało by dać 50cm szkła aby uzyskać odpowiednik warstwy 20cm XPSu. Lambda jest 0,08 - tutaj źródło:

http://szklo-spienione.com.pl/izolacyjnosc-cieplna/

Natomiast dziwi mnie Twój pomysł użycia piasku (żwiru) na wierzch - tutaj w ten sposób przecież stracisz całe właściwości izolacyjne... Lepiej tego nie rób.

 

Właśnie nie chcę mieć 50 tylko te 25-30cm szkła. Piasek na szkle nie będzie zimny bo jest odizolowany od gruntu właśnie szkłem więc będzie miał temp płyty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie chcę mieć 50 tylko te 25-30cm szkła. Piasek na szkle nie będzie zimny bo jest odizolowany od gruntu właśnie szkłem więc będzie miał temp płyty.

 

To ma być płyta grzewcza czy tylko konstrukcyjna? Nie wiem jak się zachowa piasek wsypany na szkle ale to może być drogi eksperyment. Wyobrażam sobie różne scenariusze ale pomijając to - jaki jest problem z tym zagęszczaniem szkła u Ciebie? Możesz pokazać jakieś zdjęcia? Jak duże są te nierówności, że nie możesz na nich po prostu położyć folii i zacząć wylewać płytę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem ze spotkania z kierownikiem budowy mam zrobić na 1m płytę, potem wymurować z bloczka ściany zasypać środek piachem i zrobić chudziak, dla mnie to jakaś abstrakcja .... jest 20cm torfu na 2m do torfy jest żółty piach. Ktoś miał podobnie? :)

 

tutaj jeden z odwiertów

8b66a218f6a44f6fmed.png

 

zrobilem oddzielnie projekt płyty w ppkonstruktor i tak z grubsza

 

"OPIS TECHNICZNY

Płyta fundamentowa na podbudowie z piasku. Płyta grubości 24cm zbrojona siatką z prętów ø10

o oczkach 150x150mm górą i dołem stal AIII-N (RB500W). Beton klasy C25/30. Izolacja, jako

styropian XPS300 grubości 20cm. Posadowienie na betonie podkładowym C8/10 grubości min

10cm. Dodatkowo po obwodzie płyty pręty ø 10 co 30cm wygięte w kształcie litery „U”. Płytę

należy posadowić na podbudowie z piasku. Podbudowa o średnim stopniu zagęszczenia min.

Id=0,67, Is=0,98. Można wykorzystać istniejący piach warstwa I z odpowiednim dogęszczeniem."

 

3adfe6890fd97df9.png

Edytowane przez martingg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem kiedyś jedną budowę z torfem na podobnej głębokości ale po prostu było 2m torfu. Wybrałem torf aż do warstwy nośnej i odpowiednim żwirem zrobiłem podbudowę po czym dopiero na to normalnie kładłem płytę. Ten Twój sposób przepraszam ale to jakieś brednie. Policz ile by Cię kosztowało wybranie tego torfu i nawiezienie żwiru pod normalnie położoną płytę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta jest wielokrotnie lepsza - zaufaj mi!:) Same prawie zalety. Poza tym od razu w płytę możesz wrzucić podłogówkę na górne zbrojenie...

 

Nie gadaj głupot bo nie może, zgodnie z polskim rozprzorzadzniem jest to nielegalne, a z punktu widzenia konstrukcji czysty idiotyzm.

 

co do posadawiania:

 

szkoda, że geolog nie określił parametrów tej warstwy torfu przemieszanego z piaskiem, wtedy można by było oszacować mniej wiecej skale osiadań, jezeli to jest bardziej piasek z torfem to nie ma co sie bac, jezeli to jest bardziej czysty torf i ta wkładka jest po całości , to sa dwie możliwości: zaryzykować i nie przejmować sie za bardzo ta wasrtwa, ale w trakcie budowy kontrolować osiadania, np po wylaniu płyty pomierzyc sobie w kilku punktach rzedne i np po wymurowaniu ścian sprawdzić ile całość siadła i to ocenić , jak osiadania bedą małe to wylac strop i zrobić dach i znowu ocenić, jeżeli nadal beda male to sie nie ma co przejmować. Jeżeli osiadania bedą duże to trzeba bedzie sie zastanowic co robić i dobrze to ocenić, wiecej jak 30 cm na pewno nie siadzie;)

A nastepne jeżeli :) ta wkładka jest tylko np w jednym otworze a w pozostałych jej nie ma to trzeba by bylo to ocenić i np zrobić dodatkowe wykopki w celu analizy gdzie dokladnie jest ta wkładkach - np wykopac z 5 dolków:).

 

Druga mozliwość to wziąźć koparke i kumatego koparkowego zebrać dobry piasek na odkład torf wywalić i ponownie zasypać z zagęśzczeniem zebranym piaskiem. Tu masz pewność ze torf zsotanie usunięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ma być płyta grzewcza czy tylko konstrukcyjna? Nie wiem jak się zachowa piasek wsypany na szkle ale to może być drogi eksperyment. Wyobrażam sobie różne scenariusze ale pomijając to - jaki jest problem z tym zagęszczaniem szkła u Ciebie? Możesz pokazać jakieś zdjęcia? Jak duże są te nierówności, że nie możesz na nich po prostu położyć folii i zacząć wylewać płytę??

 

Taka jest propozycja wykonawcy aby na ubite szkło sypnąć trochę piachu i też ubić. Wtedy niby będzie idealnie gładko pod folią. Nie wiem czy wtedy piach wejdzie między szkło czy nie? Nie znam się.

Obecnie czekam na odwierty i będzie dopiero projekt płyty robiony.

Płyta będzie bez ogrzewania. Na płycie dam z 10cm-15cm EPS i na to wylewka. Pod podłoga będą kable grzejne elektryczne prawdopodobnie.

Poziom podłogi będę miał na 45cm nad gruntem . Wiem że humusu mam około 30cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...