Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Folia paroizolacyjna "srebrna" czy "żółta"


p1oterek

Recommended Posts

Wełnę to trzeba wentylować i odgradzać od pary wodnej, która przenika z mieszkania (szczególnie z łazienki) i skrapla się (głównie zimą) w górnej warstwie wełny.

Schemat jest taki:

-pod wełną folia nieprzepuszczająca wilgoci i wody

-nad wełną membrana paroprzepuszczalna (ale nie przepuszcza wody "deszczowej")

zgoda co do łazienki

co do reszty tendencja jest taka, żeby nie odgradzać ale zwalniać przechodzenie pary wodnej. Wtedy się nie wkrapla, tylko wychodzi dalej przez membranę i wentylację kalenicy.

nie jestem specjalistą, jak pisałam był cały watek na ten temat, pisali znacznie lepsi fachowcy, ode mnie. Szkoda, że nie ma zwyczaju korzystania z zasobów wiedzy forum....

Ja mam folię paro przepuszczalną Corotop POD wełną licząc od środka domu.. .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 42
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

skoro tak twierdzisz to powiedz ile konkretnie można zaoszczedzić? i w jaki konkretnie sposób? pomijając propagandę oczywiście...

jeśli poprzesz te frazesy rzeczowymi, sensownymi argumentami gotów jestem pędzić do sklepu po sreberko i na żółta swoją folię je czym prędzej zamontuje

 

Widzę, że wielu z was lubi powtarzać na forum marketingowy bełkot, puste frazesy, którymi raczą sprzedawcy nieświadomych inwestorów, sami nie potrafiąc wyciągnąć logicznych wniosków z całej tej sprawy...

A do pustego śmiechu doprowadzają mnie wypowiedzi jak np. o numerze 2, w której panfotograf potrafi napisać chyba wyłącznie po to aby nabić sobie licznik, "Moim zdaniem - to drugie".

 

Jak pisze edde podejmując takie decyzje zawsze trzeba zadać sobie pytanie "Jaki jest sens ekonomiczny zastosowania tego droższego rozwiązania" albo "Ile ja na tym droższym rozwiązaniu zyskam (albo stracę, bo można też przecież stracić...)".

Tak więc każdy z nas budujących powinien sobie zadać pytanie, czy warto kupić 3 razy droższą folię, aby uzyskać ponoć 10% (dobrze pamiętam?) mniejsze straty ciepła uciekającego przez dach...

Nie jestem żadnym specjalistą w tej dziedzinie, ale jak ktoś już tu zauważył, aby uzyskać jakiś wymierny efekt ekonomiczny, należy zachować w przekroju dachu iluś tam centymetrową szczelinę, dzięki której coś tam się nam odbije... Poza tym jak znam życie i naciąganie przez marketingowców faktów, to podawane przez nich 10% oszczędności są tylko do uzyskania w specjalnych warunkach labolatoryjnych, dla jakiejś tam specjalnej temperatury, szczególnej wilgotności powietrza i różnicy temperatur... A na naszych dachach w warunkach bojowych, obiegających znacznie od wydumanych warunków labolatoryjnych wynosi mniej niż połowę z podawanych 10%. Osobiście bym obstawiał na jakieś 3% rzeczywistego zysku...

Tak więc moi drodzy myślimy samodzielnie i nie powtarzamy głupot, tylko dlatego, że tak nam powiedział pan w hurtowni, a on się na pewno musi znać...

Dziękuję za uwagę... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgoda co do łazienki co do reszty tendencja jest taka, żeby nie odgradzać ale zwalniać przechodzenie pary wodnej. Wtedy się nie wkrapla, tylko wychodzi dalej przez membranę i wentylację kalenicy.

Jeśli w metrze szcześciennym o temp. 20 stopni masz pewną ilość wody (pary wodnej), to po przejściu tego powietrza do zewnętrznej warstwy izolacji temperatura spada (do np 0 stopni) a nadmiar wody się skrapla.

Jeżeli proces trwa ciągle (a ktoś ma pełne deskowanie z papą zamiast membrany paroprzepuszczalnej), może się okazać że mamy ciągle MOKRĄ wełnę w ociepleniu poddasza.

To jest teoria, ale słyszałem o takich przypadkach.

 

Od usuwania wilgoci z domu jest wentylacja a nie ściany i sufity.

Edytowane przez panfotograf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro tak twierdzisz to powiedz ile konkretnie można zaoszczedzić? i w jaki konkretnie sposób? pomijając propagandę oczywiście...

jeśli poprzesz te frazesy rzeczowymi, sensownymi argumentami gotów jestem pędzić do sklepu po sreberko i na żółta swoją folię je czym prędzej zamontuje

 

Jaką propagandę? Czysta fizyka - folia ekranowana odbija około 80% promieniowania podczerwonego.

A co do oszczędzania to podejrzewam, że taką folię montujesz na kilka lat - więc może trochę się uzbierać grosza, nawet jeśli to będzie 3% oszczędności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wilgoć przeniknie przez GK i zatrzyma sie na tej foli to co z nią dalej ? Czy nie bedzie tak, że zacznie sie tam kumulować/skraplać ? Mam zamiar zastosować wełne toprock skalną, do tego pełne deskowanie z papą oraz szczeline wentylacyjną 3cm między wełną a deskami. Czy nie lepiej aby ta wilgoć przenikneła przez wełnę a tam została usunięta przez te szczeliny wentylkacyjne ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wilgoć przeniknie przez GK i zatrzyma sie na tej foli to co z nią dalej ? Czy nie bedzie tak, że zacznie sie tam kumulować/skraplać ? (...)

 

jasna cholerka ile jeszcze będziemy wałkowac ten temat! http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-basic/atomic.gif Para wodna by się wykroplić musi albo obniżyć ciśnienie albo obniżyć temperaturę... przed płytą i za płytą mniemam że ciśnienie będzie równe... przed płytą i za płytą (płyta 12mm grubości!) jeśli izolacja z wełny będzie szczelna to temperatura też będzie równa! Więc gdzie ta woda??? Skąd niby miałaby się tam pojawić? I to w ciekłym stanie skupienia??!

 

...można ewentualnie pod płytą puścić rurki drenarskie i skropliny odprowadzić bezpośrednio do kanalizacji!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką propagandę? Czysta fizyka - folia ekranowana odbija około 80% promieniowania podczerwonego.

A co do oszczędzania to podejrzewam, że taką folię montujesz na kilka lat - więc może trochę się uzbierać grosza, nawet jeśli to będzie 3% oszczędności.

Proponuję zimą rozebrać się do gaci (już lepiej je zostawić dla ochrony... coby nie dyndalo) i owinąć się się tą rewelacyjną folią i wyjść na mróz... tak z -15*C... według tej teorii nie powinno się zmarznąć bo aż 80% ciepła odbije a tylko 20% ucieknie... powodzenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months później...
Rom-Kon ma rację choć akurat o golasie w sreberku przykład jest chybiony ( 80% z 36,6 to 29 st . -to prawie zwłoki ). Folia ma za zadanie chronić ocieplenie przed zawigoceniem ( mokry sweter nie chroni przed zimnem). Dlatego wazny jest wspólczynnik Sd - im wyzszy tym lepszy efekt. Sd dla żóltej folii za ok. 150 zł rolka renomowanej firmy wynosi 600 ; Sd folii aluminiowej dobrego producenta za 138/rolka - ok.100 , lidera folii -rolka 600 zł -Sd 200. Więc chyba niewrto przepłacać. Osobnym tematem jest aluminium na folii -owszem odbija promieniowanie podczerwone . Miałoby to sens pod warunkiem zachowania ok 2 cm szczeliny miedzy folią i płytą g/k i spełnieniem jeszcze jednego warunku - niezmienności w czasie. Trzeba sie liczyc , ze po pewnym czasie aluminium pokryje sie tlenkami i kurzem i efekt będzie znikomy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 months później...
  • 3 weeks później...

A czy ktos kiedys z Was slyszal o aktywnej paroizolacji ? !!! Nigdy bym standardowej zoltej , zwyklej folii nie wybral !

 

Przeciez to to samo co czarna budowlana folia , tylko ma inny kolor ! a drozsza o 100%

 

ludzie nie dajcie sie omamic.

 

Aktywna paroizolacje , chocby na Alledrogo - Corotop Active - kupisz juz za jakies 200 zł /rolkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folia z powłoką aluminiową ma za zadanie odbicie fali promieniowania, żeby nastąpiło odbicie musi być przestrzeń ale nie 2 cm bo cząstka nie ma takiego rozmiaru aby cząstka promieniowania się odbiła wystarczy kilka mikronów odległości.

Jeśli jest tylu krzykaczy którzy mówią że folia z powłoką aluminium nie odbija promieniowania to niech nie kładą folii pod ogrzewane podłogowe - przecież to dokładnie to samo. Można się spierać nad zasadnością ekranów za kaloryferem bo niby jest to mała powierzchnia ale za to o dużej fali promieniowania, poddasze to nie 1m2 tylko dziesiątki m2 i z pewnością część energii zostanie odbita i skumulowana w płycie G-K gdzie będzie wypromieniowywać energię ( dla tych od pisania pierdół zaznaczam że nie chodzi o promieniowanie radioaktywne ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Promieniowanie które nas interesuje to promieniowanie podczerwone.

 

Pytanie: Co się dzieje, gdy promieniowanie podczerwone rozchodzi się w ośrodku gazowym (powietrze) w zamkniętym pomieszczeniu?

Odpowiedź: Promieniowanie ogrzewa ciała stałe znajdujące się w tym pomieszczeniu. Ogrzane ciała stałe same stają się źródłem promieniowania podczerwonego.

Przykład: Urządzenie elektryczne typu "słoneczko" promieniuje podczerwienią, którą odczuwamy na skórze jako ciepło. Skóra się ogrzewa, bo nie odbija promieniowania tylko je absorbuje.

 

Zatem jeśli promieniowanie pada na płytę g-k to ją ogrzewa. Płyta staje się wtedy promiennikiem podczerwieni.

 

Folia aluminiowa to metal. Metal bardzo dobrze przewodzi ciepło. Folia aluminiowa przylegająca do płyty g-k sama się szybko ogrzewa i też staje się promiennikiem podczerwieni.

 

Pytanie: Czy bilans ciepła odbitego od metalowej folii aluminiowej przylegającej do g-k i ciepła które jest tracone przez jego wypromieniowanie z metalowej płachty jest dodatni czy ujemny?

 

Nie jestem pewien. Ale przeczuwam, że bilans jest na niekorzyść foli aluminiowej w przypadku gdy styka się z płytą g-k.

Podobnie będzie z folią metalową zatopioną w podłodze. Więcej ciepła będzie przewodzić z racji metalicznej natury niż odbijać.

 

Moim skromnym zdaniem o odbijaniu promieni podczerwonych możemy mówić wtedy, gdy ekran znajduje się w powietrzu i odbija promieniowanie rozchodzące się w powietrzu. W przypadku gdy ekran przylega do jakiegoś ciała stałego idea traci sens.

Ergo, ekrany za grzejnikami - tak, bo odbijają promieniowanie grzejnika z powrotem do pokoju, natomiast folia zatopiona w betonie lub dotykająca płyty g-k - nie ma sensu.

Edytowane przez BlakPiter
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

są 2 typy foli ładnie nazwane:

paroizolacją z ekranem aluminiowym - i tu żaden producent nie mówi o szczelinie przed kg a ceny to 100,200, 300 pln za rolkę 75m2

paroizolacja z termoizolacją (warstwowa) - i tu każdy producent mówi o szczelinie 2cm przed kg a cent to od 200 do 600,700 pln za rolkę 15m2

 

także porównywanie tych dwóch produktów w jednym wątku ma mały sens. Co ważniejsze to jak ktoś przeczyta co pisze producent uważnie to o foli z tego wątku czyli paroizolacji z ekranem aluminiowym np: Dorken to jest podane, że odbija do 50% promieniowania podczerwonego ale tylko do 10% może podnieść ochronę cieplną!

A tu często i gęsto piszecie, żeby się w tą folię ubrać i wyjść na -15*c bo 80% ciepła (promieniowania) nam z ciała nie ucieknie i sprawdzić jak to jest. Otóż wystarczy przeczytać ulotkę producenta żeby wiedzieć że to 80% to nie skuteczność - izolacyjności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...