Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Ludzie mam piec firmy buderus od 4 lat był na gwarancji ciągle był w naprawie a teraz po gwarancji to masakra co pół roku cos wysiada nie kupujcie tej firmy PIECA mam juz dosyc kazda wizyta mechanika 150 zł w tym roku było juz 4 razy szok przestrzegam

 

Możliwe, że od początku kocioł był wadliwy, lub niewłaściwie zamontowany, lub ustawiony na złych parametrach, co skutkowało wadliwą pracą, aż do wystąpienia usterki pracy kotła . Może trzeba było korzystać z przywileju konsumenckiego wymiany kotła po wielu udokumentowanych naprawach serwisowych w trakcie dwuletniego okresu gwarancyjnego? Firma Buderus produkuje kotły dobrej klasy, wytrzymałe na "serwis" i nieuprawnione manipulowanie przez właścicieli. Jednak i w tej produkcji zdarzają się "egzemplarze". Koncern Buderus /podobnie jak Viessmann/ sprawy serwisowe przekazał swoim Autoryzowanym Partnerom Handlowym. To te firmy prowadzą serwis sprzedanych przez siebie urządzeń Buderus. Jeśli inwestor nie che korzystać z serwisu APH sprzedającego kocioł , zawsze może zwrócić się do producenta z prośbą o polecenie innego APH i ich serwisantów. Tak na marginesie każda usługa naprawy kotła też ma okres gwarancji. Najlepiej nauczyć się korzystać i egzekwować prawa konsumenta. Zaoszczędzimy sobie zdenerwowania i kilka stówek w kieszeni....polecam Federację Konsumentów :yes:

 

Źródło informacji http://www.buderus.pl

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/142619-jaki-kociolek-polecaja-fachowcy-z-forum/page/2/#findComment-4154104
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie dostalem jedna wycene do domku, o ktorym mowa w pierwszym moim poscie, prosilbym o opinie:

Do tego 7% vat i suma sumarum wychodzi: 47 432, 24 zl... Instalacja co wraz z wod-kan. ogrzewanie tylko podlogowe + grzejniki lazienkowe, przygotowanie pod montaz podlogowki( papa, styropian, folia) tez w tym zakresie. Jakie sa Wasze opinie, brac czy szukac dalej? Pozdrawiam

 

Skoro "serwis-ktosiek" sprzedaje urządzenia /kocioł co. i inne urządzenia kotłowni/ z usługą, więc "sztuczka" z 7 % VAT-em plus robocizna i dojazd wynosi więcej niż cena katalogowa samego kotła z 22% podatkiem. W dodatku ciekawe jak brzmi wpis na tak wypełnionej fakturze na 7% VAT? Czy na fakturze VAT wyszczególniony jest osobno kocioł co. z numerem seryjnym i inne oferowane urządzenia kotłowni, jak automatyka, system kominowy etc., czy wpis brzmi: montaż kotła, montaż systemu kominowego itd. ? Jednak ma to znaczenie dla klienta (w przypadku roszczeń) i urzędu podatkowego.... Co do gwarancji dla kupującego: sprzedawca jest gwarantem, a jego gwarantem jest producent, czy to się komuś podoba, czy też nie. Brak znajomości własnych praw nie boli, ale przeszkadza w życiu :D Najpierw zapoznaj sie z własnymi prawami na bezpłatnej konsultacji w Federacji Konsumentów, a potem pisz pean - pieśń pochwalna na temat "brać, czy nie brać" :) oto jest pytanie :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/142619-jaki-kociolek-polecaja-fachowcy-z-forum/page/2/#findComment-4154403
Udostępnij na innych stronach

Kocioł z osprzętem, to nie dechy. Jak decha się wypaczy, to można coś zrobić małym nakładem.... z kotłownią, nie za bardzo. Zgodnie z obowiązującym prawem podstawą gwarancji i roszczeń jest faktura VAT o odpowiedniej treści, a nie wykaz dołączony do faktury. Ale o błędach inwestor dowie się w przypadku egzekwowania własnych praw. Urząd skarbowy, czy urząd podatkowy znaczy to samo. Ważny jest opis chwytu marketingowego z 7% Vat-em, a nie nazwa urzędu czy podatkowy, czy skarbowy :)
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/142619-jaki-kociolek-polecaja-fachowcy-z-forum/page/2/#findComment-4159643
Udostępnij na innych stronach

Na kocioł powinna być wydana Karta Gwarancyjna i to ona stanowi podstawę reklamacji nie ważne czy na fakturze jest kocioł czy usługa i na kocioł gwarancji udziela producent kotla najcześciej okres gwarancji udzielany jest od daty uruchomienia, uruchomienie powinna wykonać osoba do tego upoważniona i powinna wykonać i podtęplować odpowiedni wpis w kartę gwarancyjną za instalację kotłowni odpowiada oczywiście instalator i to on na swoja prace udziela gwarnacji zgodnie z prawem nie powinna być ona krótsza niz 24 miesiące. A Vat nie ma tu najmniuejszego znaczenia. A jeśli serwis kotła nie spelnia oczekiwań lub nie może sobie dać rady to należy zwrócić sie do producenta i to on ma obowiazek wysłania innego serwisanta który w ramach gwarancji ma naprawić urządzenie bezpłatnie. Kupując urządzenie z 7% Vatem kupuje sie je razem z usługą wiec w czym problem ze ktoś dolicza koszty dojazdu i montażu ???? Wykonując montaż wykonuję jakąś określoną prace za które powinien otrzymać wynagrodzenie i tyle. 7% Vat nie jest zadnym chwytem marketingowym można sobie kupić urządzenie z Vatem 22% i potem w US odzyskać tą nadpłatę. A instalator ma tą możliwość że może sprzedać nam z niższym Vatem i pozniej tą różnicę otrzymuje jako zwrot podatku.
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/142619-jaki-kociolek-polecaja-fachowcy-z-forum/page/2/#findComment-4159680
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

czytam te posty dotyczące kotłów, solarów i innych kaloryferów i ośmielę sie wbic lekką szpilę:

1. Jaka jest zaprojektowana moc kotła?

2. Jakie jest zapotrzebowanie energetyczne budynku? - czyli jak został on zaizolowany i uszczelniony plus jakie zastosowano okna?

3. Ile chcesz wydawać rocznie za ogrzewanie?

 

I teraz mały paradoks: Jeśli bardzo dobrze zaizolujemy i uszczelnimy dom spada nam zapotrzebowanie na ciepło, czyli moc kotła. Okazuje sie, że w domach o bardzo niskim zapotrzebowaniu na energie kocioł może stac się zbędny lub wielkość systemu CO może być drastycznie ograniczona. Przykład: wg badań przeprowadoznych w Karlsruhe w Niemczech jesli tylko zamienimy wentylację grawitacyjną na mechaniczna z odzyskiem ciepła z rekuperatorem o sprawności powyżej 85% (uwaga: sprawności REALNEJ, a nie teoretycznej) zapotrzebowanie budynku na ciepło spada o 54%. Więc kocioł też powinien być o połowę mniejszy.

 

Proponuje przed doborem kotła i kaloryferów przekazać część funduszy z systemu CO na ponadnormatywne docieplenie budynku i naprawdę dobry rekuperator. W domach pasywnych możliwe jest ogrzanie go za pomocą... suszarki do włosów. Poważnie.

O zapotrzebowaniu na ciepło i jakości + grubości docieplenia powie dobry audytor energetyczny (uwaga: nie audyt z internetu za 150 PLN, ale audyt z prawdziwego zdarzenia, z zaleceniami dotyczącymi zmian w izolacji i konstrukcji budynku.)

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez AM***L
błąd w tekście...
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/142619-jaki-kociolek-polecaja-fachowcy-z-forum/page/2/#findComment-4159772
Udostępnij na innych stronach

I tu się zgadzam.

 

W informacjach w pierwszym poscie :

- izolacja podłogi na gruncie 10 cm

- ściany 15 cm

 

to wszystko mało by coś doradzić, jak również mało by dom był energooszczędny.

Wspomniałeś o domach pasywnych. To nie tylko rekuperacja ale odpowiednia izolacja (do 30-35 cm) odpowiednie ustuowanie budynku. Rozmyślne przeszklenie, ramy okien, drzwiwejściowe, żaluzje, brak mostków cieplnych, właściwa lokalizacja łazienki, kuchni garderoby i ... mnóstwo róznych drobiazgów, które dopiero pozwolą nazwać dom pasywnym ...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/142619-jaki-kociolek-polecaja-fachowcy-z-forum/page/2/#findComment-4160111
Udostępnij na innych stronach

Na kocioł powinna być wydana Karta Gwarancyjna

 

Odkąd wstapiliśmy do EU jedynym dokumentem gwarancji jest faktura VAT z odpowiednim wpisem. Karty gwarancyjne przestały obowiązywać i stały się instrukcją postępowania dla Konsumentów. Wg obowiązującego prawa EU podstawowy okres gwarancyjny wynosi 24 miesiące. Producenci samodzielnie ustalają (własnie w kartach gwarancyjnych), że niektóre towary mają krótszy lub dłuższy termin gwarancji. Oczywiście Konsument musi sie pod tym oświadczeniem producenta podpisać. Dlatego też raz wystarczy tylko faktura VAT, a innym razem jeszcze karta gwarancyjna.

 

....Kupując urządzenie z 7% Vatem kupuje sie je razem z usługą

Gwarantem dla inwestora w pierwszej kolejności jest sprzedawca, a nie producent. Jeśli na fakturze VAT nie ma wpisanego kotła jako rzecz sprzedana, to na jakiej podstawie można dochodzić roszczeń od firmy wystawiającej rachunek z 7% VAT skoro na jednym dokumencie transakcji nie widnieje wpis o sprzedaży kotła, tylko opis usługi?

Załóżmy hipotetycznie: kocioł po zamontowaniu przez osobę uprawnioną (instalator który ma aktualne uprawnienia gazowe i elektryczne) uległ uszkodzeniu. Serwis nie zdążył "odebrać" kotła serwisowo w imieniu producenta i okazuje się, że nie ma sprzedawcy, czyli nie ma gwaranta. Bowiem firma 7% tylko montowała. Udowodnienie takiej firmie czegokolwiek jest trudne, a czasem beznadziejne. W dodatku nie wszystkie urzędy podatkowe interpretują przepisy dot 7% VAT po myśli dla inwestora doszukując się manipulacji.

 

.... można sobie kupić urządzenie z Vatem 22% i potem w US odzyskać tą nadpłatę....

A wystarczy obniżyć cenę kotłowni o jakąś kwotę z rabatu jaki otrzymuje instalator od hurtowni, wynegocjować cenę usługi i wpisać jedno i drugie na fakturę VAT. Potem to już tylko sprawy formalne z urzędem podatkowym i korzystanie z regulacji podatkowych w sprawie.

 

.... A instalator ma tą możliwość że może sprzedać nam z niższym Vatem i pozniej tą różnicę otrzymuje jako zwrot podatku.

Nadal uważam, że w świetle potencjalnych roszczeń inwestora w opisywanym wyżej przypadku (założenie hipotetyczne), korzystanie z 7% VAT bez wpisu na fakturze VAT instalatora jako sprzedawcy jest ryzykownym przedsięwzięciem... Jednak jeśli ktoś nie wie, to przypominam, że wygrywa ten co ma dowód, a nie pobożne życzenia. Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/142619-jaki-kociolek-polecaja-fachowcy-z-forum/page/2/#findComment-4160159
Udostępnij na innych stronach

Gwarantem dla inwestora w pierwszej kolejności jest sprzedawca, a nie producent. Jeśli na fakturze VAT nie ma wpisanego kotła jako rzecz sprzedana, to na jakiej podstawie można dochodzić roszczeń od firmy wystawiającej rachunek z 7% VAT skoro na jednym dokumencie transakcji nie widnieje wpis o sprzedaży kotła, tylko opis usługi?

Załóżmy hipotetycznie: kocioł po zamontowaniu przez osobę uprawnioną (instalator który ma aktualne uprawnienia gazowe i elektryczne) uległ uszkodzeniu. Serwis nie zdążył "odebrać" kotła serwisowo w imieniu producenta i okazuje się, że nie ma sprzedawcy, czyli nie ma gwaranta. Bowiem firma 7% tylko montowała. Udowodnienie takiej firmie czegokolwiek jest trudne, a czasem beznadziejne. W dodatku nie wszystkie urzędy podatkowe interpretują przepisy dot 7% VAT po myśli dla inwestora doszukując się manipulacji.

 

Bez przesady pewnie wszyscy producenci i instalatorzy czychaj tylko żeby oszukać biednegi inwestora który nieświadomie kupuje z 7% Vatem. Trochę się mylisz moja firma serwisuje urzadzenia dla kilku producentów i nie interesuje nas faktura zakupu tylko karta gwarancyjan podpisana i podstęplowania oraz protokół uruchomienia. Sprzedałem też bardzo dużo urzadzeń i instalacji z 7% Vatem i jakoś nikt się nie skarżył. Oczywiście można sobie kupić z Vatem 22% i wtedy samemu dochodzić zwrotu w US ale dla przecietnego inwestora to trochę zabawy

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/142619-jaki-kociolek-polecaja-fachowcy-z-forum/page/2/#findComment-4160488
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...