barakuda1 10.05.2010 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) Piloci byli dobrze wyszkoleni . To kompletny absurd informacyjny zeby nie napisac falsz informacyjny ........ze nie znali angielskiego jak podawano w telewizji , lub, ze nie rozumieli rosyjskiego . - Warunki pogodowe nie byly tez az tak zle jak podawano to w pierwszej chwili. Taka mgla jaka byla nie jest przeszkoda do ladowania gdy dziala system naprowadzajacy , -Na JFK , Newarku czy LaGuardii samoloty laduja w znacznie gorszych warunkach pogodowych , przy znacznie silniejszym wietrze - pasy startowe JFK sa przy samym oceanie - i znacznie gestszej mgle albo bardzo silnym deszczu . - Edytowane 10 Maja 2010 przez barakuda1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szopen 10.05.2010 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Piloci byli dobrze wyszkoleni . Czy poddajesz w wątpliwość zdanie p. Hypki ? Na JFK , Newarku czy LaGuardii samoloty laduja w znacznie gorszych warunkach pogodowych , przy znacznie silniejszym wietrze - pasy startowe JFK sa przy samym oceanie - i znacznie gestszej mgle albo bardzo silnym deszczu . - Czy porównuje pani lotnisko wojskowe trzeciej klasy gdzieś w zapyziałej dziurze z JFK? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103211 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 10.05.2010 15:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) - Nie wiem kim jest pan Hypka . Zauwaz , ze pol godziny przed nimi w y l a d o w a l samolot z dziennikarzami . Czyzby warunki pogodowe przez pol godziny az tak bardzo sie popsuly ? System na p ro w a d z a samolot na pas startowy nawet jesli jest mgla i brak jakiegokolwiek oswietlenia - po to jest ten system wlasnie - bez wzgledu czy to jest JFK czy lotnisko wojskowe trzeciej kategorii . Gdyby tak nie bylo samoloty amerykanskie nie ladowalyby na lotniskowcach w gestej mgle. i bardzo trudnych warunkach pogodowych. - Edytowane 10 Maja 2010 przez barakuda1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103216 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 10.05.2010 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 A po co znowu nowy wątek skoro jeden już jest o tej katastrofie i tam wszystko piszemy? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103225 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 10.05.2010 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Nie karmić pajaca ! ! ! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103227 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Pepeg z Gumy 10.05.2010 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) Nie karmić pajaca ! ! ! Jeśli to pajac, to pal licho, natomiast jeśli kretyn, wypada poinformować, że lotnisko w Smoleńsku posiada jedynie radiolatarnie i nie posiada systemu naprowadzania ILS III kat. jakie mają niemal wszystkie lotniska w USA i jedno w Polsce.:D Edytowane 10 Maja 2010 przez Pepeg z Gumy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103262 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 10.05.2010 19:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 - Kretyn, kretyn , Ktoz inny . Idioci to patrioci a patrioci to idioci ewentualnie kretyni . No, w ramach dobrego humoru mozna nazwac ich moherowymi beretami . Poddaje w watpliwosc zarowno teze, ze byl to blad pilota jak i twierdzenie pani Kopacz , ze ziemia na miejscu katastrofy zostala przeorana na glebokosc 70 cm . Nie ma to nic wspolnego z teoriami spiskowymi . Takie sa realia . - Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 10.05.2010 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 - Kretyn, kretyn , Ktoz inny . - no właśnie nikt inny..... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103586 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mymyk_KSK 10.05.2010 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Realia są takie, że sytuacja meteo przy mgle może się diametralnie zmienić w ciągu 10 minut. Znam temat nieledwie od podszewki ze względu na bliskie związki z krakowskim lotniskiem Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103593 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek-B 10.05.2010 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Ja pierdziele ...ile jeszcze tych tematów będzie ???? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103612 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 10.05.2010 19:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) Realia są takie, że sytuacja meteo przy mgle może się diametralnie zmienić w ciągu 10 minut. Znam temat nieledwie od podszewki ze względu na bliskie związki z krakowskim lotniskiem - Nie mam zwiazkow z krakowskim lotniskiem ale jakies tam zwiazki z lotnictwem mam . Luzne . - Niewatpliwie, sytuacja meterologiczna sie zmienia i wlasnie dlatego wymyslono i zainstalowano taki a nie inny system . Taws . Dzieki temu systemowi prawie wyeliminowano bledy przy ladowaniu - o ile katastrofach przy ladowaniu ostatnoi sie slyszalo jesli chodz o duze jednostki latajace ? Zero, null, nada . System TAWS, kurna - zadna tajemnica . http://www.skybrary.aero/index.php/Terrain_Awareness_and_Warning_System To jest system ktory odczytuje dane przesylane z satelity i mgla nie ma dla niego zadnego naczenai . Takie sa realia . - - Edytowane 10 Maja 2010 przez barakuda1 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103637 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zochna 10.05.2010 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 po co nam międzynarodowe komisje , ja się zastanawiam.przecież wnuczka dziadka, luźno związana z lotnictwem, powinna wystarczyć za wyrocznię.takie są realia. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 11.05.2010 01:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 - Jakie miedzynarodowe komisje ? Przeciez postepowanie prowadzone przez Rosjan przy udziale komisji z Polski powinno wystarczyc . TAWS polecial do Stanow do sprawdzenia . Natomiast zrzucanie winy na pilotow w dzien po katastrofie albo insynuowanie, ze to prezydent wdarl sie do kabiny pilotow i narzucil im ladowanie jest i zenujace i swiadczace nie tylko o rozmijaniu sie z prawda ale o braku p r o f e s j o na l i z m u . Takie sa realia . - Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4103998 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dyz 11.05.2010 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 - - Niewatpliwie, sytuacja meterologiczna sie zmienia i wlasnie dlatego wymyslono i zainstalowano taki a nie inny system . Taws . Dzieki temu systemowi prawie wyeliminowano bledy przy ladowaniu - o ile katastrofach przy ladowaniu ostatnoi sie slyszalo jesli chodz o duze jednostki latajace ? Zero, null, nada . System TAWS, kurna - zadna tajemnica . http://www.skybrary.aero/index.php/Terrain_Awareness_and_Warning_System To jest system ktory odczytuje dane przesylane z satelity i mgla nie ma dla niego zadnego naczenai . Takie sa realia . - - ech ... smotrisz w knigu - widzisz ... Jak już dajesz linka to zapoznaj się dokładnie z treścią albo poproś o wyjaśnienie kogoś kto wie z czym to się je. Z satelity to ten system bierze jedynie pozycję (najzwyklejszy modół GPS obarczony pewnymi błędami). Najistotniejszym elementem nawet nie samego systemu bo to sie dogrywa w zależności od rejonu operowania to dokładne, zdigitalizowane mapy 3D - na ile dokładne posiadamy dla tego regionu? Na to nakłada się wysokość radiową. W przypadku zagrożenia pojawiają się ostrzeżenia - tylko ostrzeżenia! Do pilota należy odpowiednio zareagować. Czy mieli ostrzeżenia, czy je zignorowali, czy ... jest masę pytań na które odpowie komisja w odpowiednim czasie. Wszelkie spekulacje są na ten moment niewłaściwe. A wracając do mgły ... ma ogromne znaczenie. Od kategorii wyposażenia lotniska, wyposażenia samolotu oraz uprawnień pilota zależy czy mgła pozwoli na lądowanie. Tylko na filmach pilot awionetki zastępuje załogę jumbo i ląduje w nocy w deszczu ... i to są realia ... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4104078 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 11.05.2010 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 ale jej to nie obchodzi, bo nic z tego i tak nie zrozumie...... ona chce tylko wywołać zainteresowanie swoją osobą.... i plecie co jej tam ślina przyniesie.... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4104174 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 11.05.2010 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Ale to było dobbrrreee !!! Ale urwałłłł !!! Miller pytany o wyjazd na miejsce katastrofy polskich archeologów powiedział, że strona polska złożyła taką propozycję. - Strona rosyjska się do tej propozycji ustosunkowuje - Nie jestem upoważniony do tego, by zastanawiać się, które instytucje państwa polskiego zawiodły, to nie nasz problem - dodał. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4104231 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 11.05.2010 15:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 ech ... smotrisz w knigu - widzisz ... Jak już dajesz linka to zapoznaj się dokładnie z treścią albo poproś o wyjaśnienie kogoś kto wie z czym to się je. Z satelity to ten system bierze jedynie pozycję (najzwyklejszy modół GPS obarczony pewnymi błędami). Najistotniejszym elementem nawet nie samego systemu bo to sie dogrywa w zależności od rejonu operowania to dokładne, zdigitalizowane mapy 3D - na ile dokładne posiadamy dla tego regionu? Na to nakłada się wysokość radiową. W przypadku zagrożenia pojawiają się ostrzeżenia - tylko ostrzeżenia! Do pilota należy odpowiednio zareagować. Czy mieli ostrzeżenia, czy je zignorowali, czy ... jest masę pytań na które odpowie komisja w odpowiednim czasie. Wszelkie spekulacje są na ten moment niewłaściwe. A wracając do mgły ... ma ogromne znaczenie. Od kategorii wyposażenia lotniska, wyposażenia samolotu oraz uprawnień pilota zależy czy mgła pozwoli na lądowanie. Tylko na filmach pilot awionetki zastępuje załogę jumbo i ląduje w nocy w deszczu ... i to są realia ... ' Masz racje . TAWS ostrzega przed niebezpiecznie zblizajacym sie terenem , tylko ze on lecial juz tak nisko , ze nawet zwykly wysokosciomierz powinien juz ostrzec pilota. Sugerujesz ze pilot byl tak kiepsko wyszkolony ze nie odczytywal wskaznikow. To znaczy, ze po ostrzezeniu systemu TAWS pilot nie zareagowal ? O zakloceniach systemu TAWS tez sie wxypowiadano . Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4104882 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 11.05.2010 23:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 . GNSS tez mieli . ' Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4105734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dyz 12.05.2010 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 ' Masz racje . TAWS ostrzega przed niebezpiecznie zblizajacym sie terenem , tylko ze on lecial juz tak nisko , ze nawet zwykly wysokosciomierz powinien juz ostrzec pilota. Sugerujesz ze pilot byl tak kiepsko wyszkolony ze nie odczytywal wskaznikow. To znaczy, ze po ostrzezeniu systemu TAWS pilot nie zareagowal ? O zakloceniach systemu TAWS tez sie wxypowiadano . Wiesz chociaż co masz na myśli pisząc "zwykły wysokościomierz"? Barometryczny wskazuje w uproszczeniu wysokość w odniesieniu do ciśnienia ustawionego korektą baro - na tej wysokości informacja żadna. Radiowysokościomierz - DH czyli poziom ostrzeżenia można ustawiac dowolnie i z tego też powodu już dość dużo pilotów się "kupiło" skręcając na 0. Wielu z nich to byli znakomici lotnicy. Wiesz, ja nie wnikam w co był wyposażony ten samolot ... wyposażenie jest ważne ale niezależnie od tego to i tak na podstawie informacji/danych/ostrzeżeń to pilot jest w tym przypadku ostatnim ogniwem i to on podejmuje decyzję i działanie. Czy zawiodła technika, czy intuicja/zmysły/doświadczenie pilota ... To, że pilot zignorował domniemane ostrzeżenia ostrzeżenia wcale nie znaczy, że był słabo wyszkolony. Nawet gdyby to nie mi oceniac ich poziom wiedzy i doświadczenie. Odpowiedź na te wszystkie pytania należy do komisji. Narazie daj sobie spokój z czytaniem wypocin pismaków żądnych sensacji i sama też nie przemęczaj się "wymyślaniem teorii latania" - za mało masz danych! Chociaż z Twoich wypowiedzi w tym wątku można by pomyśleć, że masz więcej danych niż komisja Napisz do nich napewno będą wdzięczni za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4105836 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 12.05.2010 14:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 - Hipoteza ze cos zaklocilo dzialanie systemu TAWS pojawila sie zaraz po wydarzeniu ale ustapila na rzecz * bledu pilota i zlych warunkow pogodowych * . Teraz znow powraca. - Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/142837-to-jednak-nie-byl-blad-pilota-a-jesli-nie-pilota-to-czyj-byl-ten-blad/#findComment-4106875 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.