Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

To jednak nie byl blad pilota . A jesli nie pilota to czyj byl ten blad ?


barakuda1

Recommended Posts

Piloci byli dobrze wyszkoleni .

 

To kompletny absurd informacyjny zeby nie napisac falsz informacyjny ........ze nie znali angielskiego jak podawano w telewizji , lub, ze nie rozumieli rosyjskiego .

 

-

 

Warunki pogodowe nie byly tez az tak zle jak podawano to w pierwszej chwili.

 

Taka mgla jaka byla nie jest przeszkoda do ladowania gdy dziala system naprowadzajacy ,

 

-

Na JFK , Newarku czy LaGuardii samoloty laduja w znacznie gorszych warunkach pogodowych , przy znacznie silniejszym wietrze - pasy startowe JFK sa przy samym oceanie - i znacznie gestszej mgle albo bardzo silnym deszczu .

 

-

Edytowane przez barakuda1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Piloci byli dobrze wyszkoleni .

Czy poddajesz w wątpliwość zdanie p. Hypki ?

 

Na JFK , Newarku czy LaGuardii samoloty laduja w znacznie gorszych warunkach pogodowych , przy znacznie silniejszym wietrze - pasy startowe JFK sa przy samym oceanie - i znacznie gestszej mgle albo bardzo silnym deszczu .

 

-

Czy porównuje pani lotnisko wojskowe trzeciej klasy gdzieś w zapyziałej dziurze z JFK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-

 

Nie wiem kim jest pan Hypka .

 

 

Zauwaz , ze pol godziny przed nimi w y l a d o w a l samolot z dziennikarzami .

 

Czyzby warunki pogodowe przez pol godziny az tak bardzo sie popsuly ?

 

 

System na p ro w a d z a samolot na pas startowy nawet jesli jest mgla i brak jakiegokolwiek oswietlenia - po to jest ten system wlasnie - bez wzgledu czy to jest JFK czy lotnisko wojskowe trzeciej kategorii .

 

Gdyby tak nie bylo samoloty amerykanskie nie ladowalyby na lotniskowcach w gestej mgle. i bardzo trudnych warunkach pogodowych.

 

-

Edytowane przez barakuda1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pepeg z Gumy
Nie karmić pajaca ! ! !

Jeśli to pajac, to pal licho, natomiast jeśli kretyn, wypada poinformować, że lotnisko w Smoleńsku posiada jedynie radiolatarnie i nie posiada systemu naprowadzania ILS III kat. jakie mają niemal wszystkie lotniska w USA i jedno w Polsce.:D:D

Edytowane przez Pepeg z Gumy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-

 

Kretyn, kretyn ,

 

Ktoz inny .

 

Idioci to patrioci a patrioci to idioci ewentualnie kretyni .

 

No, w ramach dobrego humoru mozna nazwac ich moherowymi beretami .

 

 

 

Poddaje w watpliwosc zarowno teze, ze byl to blad pilota jak i twierdzenie pani Kopacz , ze ziemia na miejscu katastrofy zostala przeorana na glebokosc 70 cm .

 

Nie ma to nic wspolnego z teoriami spiskowymi .

 

Takie sa realia .

 

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Realia są takie, że sytuacja meteo przy mgle może się diametralnie zmienić w ciągu 10 minut. Znam temat nieledwie od podszewki ze względu na bliskie związki z krakowskim lotniskiem :)

 

-

 

Nie mam zwiazkow z krakowskim lotniskiem ale jakies tam zwiazki z lotnictwem mam .

 

Luzne .

 

-

Niewatpliwie, sytuacja meterologiczna sie zmienia i wlasnie dlatego wymyslono i zainstalowano taki a nie inny system . Taws .

 

Dzieki temu systemowi prawie wyeliminowano bledy przy ladowaniu - o ile katastrofach przy ladowaniu ostatnoi sie slyszalo jesli chodz o duze jednostki latajace ?

 

Zero, null, nada .

 

 

System TAWS, kurna - zadna tajemnica .

 

http://www.skybrary.aero/index.php/Terrain_Awareness_and_Warning_System

 

To jest system ktory odczytuje dane przesylane z satelity i mgla nie ma dla niego zadnego naczenai .

 

 

Takie sa realia .

-

 

-

Edytowane przez barakuda1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-

 

Jakie miedzynarodowe komisje ?

 

 

Przeciez postepowanie prowadzone przez Rosjan przy udziale komisji z Polski powinno wystarczyc .

 

TAWS polecial do Stanow do sprawdzenia .

 

 

Natomiast zrzucanie winy na pilotow w dzien po katastrofie albo insynuowanie, ze to prezydent wdarl sie do kabiny pilotow i narzucil im ladowanie jest i zenujace i swiadczace nie tylko o rozmijaniu sie z prawda ale o braku p r o f e s j o na l i z m u .

 

 

Takie sa realia .

 

-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-

 

 

-

Niewatpliwie, sytuacja meterologiczna sie zmienia i wlasnie dlatego wymyslono i zainstalowano taki a nie inny system . Taws .

 

Dzieki temu systemowi prawie wyeliminowano bledy przy ladowaniu - o ile katastrofach przy ladowaniu ostatnoi sie slyszalo jesli chodz o duze jednostki latajace ?

 

Zero, null, nada .

 

 

System TAWS, kurna - zadna tajemnica .

 

http://www.skybrary.aero/index.php/Terrain_Awareness_and_Warning_System

 

To jest system ktory odczytuje dane przesylane z satelity i mgla nie ma dla niego zadnego naczenai .

 

 

Takie sa realia .

-

 

-

 

ech ... smotrisz w knigu - widzisz ...

Jak już dajesz linka to zapoznaj się dokładnie z treścią albo poproś o wyjaśnienie kogoś kto wie z czym to się je. Z satelity to ten system bierze jedynie pozycję (najzwyklejszy modół GPS obarczony pewnymi błędami). Najistotniejszym elementem nawet nie samego systemu bo to sie dogrywa w zależności od rejonu operowania to dokładne, zdigitalizowane mapy 3D - na ile dokładne posiadamy dla tego regionu? Na to nakłada się wysokość radiową. W przypadku zagrożenia pojawiają się ostrzeżenia - tylko ostrzeżenia! Do pilota należy odpowiednio zareagować. Czy mieli ostrzeżenia, czy je zignorowali, czy ... jest masę pytań na które odpowie komisja w odpowiednim czasie. Wszelkie spekulacje są na ten moment niewłaściwe.

A wracając do mgły ... ma ogromne znaczenie. Od kategorii wyposażenia lotniska, wyposażenia samolotu oraz uprawnień pilota zależy czy mgła pozwoli na lądowanie. Tylko na filmach pilot awionetki zastępuje załogę jumbo i ląduje w nocy w deszczu ... i to są realia ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to było dobbrrreee !!!

 

Ale urwałłłł !!!

 

Miller pytany o wyjazd na miejsce katastrofy polskich archeologów powiedział, że strona polska złożyła taką propozycję. - Strona rosyjska się do tej propozycji ustosunkowuje

- Nie jestem upoważniony do tego, by zastanawiać się, które instytucje państwa polskiego zawiodły, to nie nasz problem - dodał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ech ... smotrisz w knigu - widzisz ...

Jak już dajesz linka to zapoznaj się dokładnie z treścią albo poproś o wyjaśnienie kogoś kto wie z czym to się je. Z satelity to ten system bierze jedynie pozycję (najzwyklejszy modół GPS obarczony pewnymi błędami). Najistotniejszym elementem nawet nie samego systemu bo to sie dogrywa w zależności od rejonu operowania to dokładne, zdigitalizowane mapy 3D - na ile dokładne posiadamy dla tego regionu? Na to nakłada się wysokość radiową. W przypadku zagrożenia pojawiają się ostrzeżenia - tylko ostrzeżenia! Do pilota należy odpowiednio zareagować. Czy mieli ostrzeżenia, czy je zignorowali, czy ... jest masę pytań na które odpowie komisja w odpowiednim czasie. Wszelkie spekulacje są na ten moment niewłaściwe.

A wracając do mgły ... ma ogromne znaczenie. Od kategorii wyposażenia lotniska, wyposażenia samolotu oraz uprawnień pilota zależy czy mgła pozwoli na lądowanie. Tylko na filmach pilot awionetki zastępuje załogę jumbo i ląduje w nocy w deszczu ... i to są realia ...

 

 

 

'

 

Masz racje .

 

 

TAWS ostrzega przed niebezpiecznie zblizajacym sie terenem , tylko ze on lecial juz tak nisko , ze nawet zwykly wysokosciomierz powinien juz ostrzec pilota.

 

Sugerujesz ze pilot byl tak kiepsko wyszkolony ze nie odczytywal wskaznikow.

 

 

 

 

To znaczy, ze po ostrzezeniu systemu TAWS pilot nie zareagowal ?

 

O zakloceniach systemu TAWS tez sie wxypowiadano .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

'

 

Masz racje .

 

 

TAWS ostrzega przed niebezpiecznie zblizajacym sie terenem , tylko ze on lecial juz tak nisko , ze nawet zwykly wysokosciomierz powinien juz ostrzec pilota.

 

Sugerujesz ze pilot byl tak kiepsko wyszkolony ze nie odczytywal wskaznikow.

 

 

 

 

To znaczy, ze po ostrzezeniu systemu TAWS pilot nie zareagowal ?

 

O zakloceniach systemu TAWS tez sie wxypowiadano .

 

Wiesz chociaż co masz na myśli pisząc "zwykły wysokościomierz"? Barometryczny wskazuje w uproszczeniu wysokość w odniesieniu do ciśnienia ustawionego korektą baro - na tej wysokości informacja żadna. Radiowysokościomierz - DH czyli poziom ostrzeżenia można ustawiac dowolnie i z tego też powodu już dość dużo pilotów się "kupiło" skręcając na 0. Wielu z nich to byli znakomici lotnicy.

Wiesz, ja nie wnikam w co był wyposażony ten samolot ... wyposażenie jest ważne ale niezależnie od tego to i tak na podstawie informacji/danych/ostrzeżeń to pilot jest w tym przypadku ostatnim ogniwem i to on podejmuje decyzję i działanie. Czy zawiodła technika, czy intuicja/zmysły/doświadczenie pilota ... To, że pilot zignorował domniemane ostrzeżenia ostrzeżenia wcale nie znaczy, że był słabo wyszkolony. Nawet gdyby to nie mi oceniac ich poziom wiedzy i doświadczenie. Odpowiedź na te wszystkie pytania należy do komisji. Narazie daj sobie spokój z czytaniem wypocin pismaków żądnych sensacji i sama też nie przemęczaj się "wymyślaniem teorii latania" - za mało masz danych! Chociaż z Twoich wypowiedzi w tym wątku można by pomyśleć, że masz więcej danych niż komisja :) Napisz do nich napewno będą wdzięczni za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...