barakuda1 10.05.2010 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) Piloci byli dobrze wyszkoleni . To kompletny absurd informacyjny zeby nie napisac falsz informacyjny ........ze nie znali angielskiego jak podawano w telewizji , lub, ze nie rozumieli rosyjskiego . - Warunki pogodowe nie byly tez az tak zle jak podawano to w pierwszej chwili. Taka mgla jaka byla nie jest przeszkoda do ladowania gdy dziala system naprowadzajacy , -Na JFK , Newarku czy LaGuardii samoloty laduja w znacznie gorszych warunkach pogodowych , przy znacznie silniejszym wietrze - pasy startowe JFK sa przy samym oceanie - i znacznie gestszej mgle albo bardzo silnym deszczu . - Edytowane 10 Maja 2010 przez barakuda1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szopen 10.05.2010 15:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Piloci byli dobrze wyszkoleni . Czy poddajesz w wątpliwość zdanie p. Hypki ? Na JFK , Newarku czy LaGuardii samoloty laduja w znacznie gorszych warunkach pogodowych , przy znacznie silniejszym wietrze - pasy startowe JFK sa przy samym oceanie - i znacznie gestszej mgle albo bardzo silnym deszczu . - Czy porównuje pani lotnisko wojskowe trzeciej klasy gdzieś w zapyziałej dziurze z JFK? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 10.05.2010 15:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) - Nie wiem kim jest pan Hypka . Zauwaz , ze pol godziny przed nimi w y l a d o w a l samolot z dziennikarzami . Czyzby warunki pogodowe przez pol godziny az tak bardzo sie popsuly ? System na p ro w a d z a samolot na pas startowy nawet jesli jest mgla i brak jakiegokolwiek oswietlenia - po to jest ten system wlasnie - bez wzgledu czy to jest JFK czy lotnisko wojskowe trzeciej kategorii . Gdyby tak nie bylo samoloty amerykanskie nie ladowalyby na lotniskowcach w gestej mgle. i bardzo trudnych warunkach pogodowych. - Edytowane 10 Maja 2010 przez barakuda1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
j-j 10.05.2010 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 A po co znowu nowy wątek skoro jeden już jest o tej katastrofie i tam wszystko piszemy? pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 10.05.2010 15:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Nie karmić pajaca ! ! ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Pepeg z Gumy 10.05.2010 16:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) Nie karmić pajaca ! ! ! Jeśli to pajac, to pal licho, natomiast jeśli kretyn, wypada poinformować, że lotnisko w Smoleńsku posiada jedynie radiolatarnie i nie posiada systemu naprowadzania ILS III kat. jakie mają niemal wszystkie lotniska w USA i jedno w Polsce.:D Edytowane 10 Maja 2010 przez Pepeg z Gumy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 10.05.2010 19:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 - Kretyn, kretyn , Ktoz inny . Idioci to patrioci a patrioci to idioci ewentualnie kretyni . No, w ramach dobrego humoru mozna nazwac ich moherowymi beretami . Poddaje w watpliwosc zarowno teze, ze byl to blad pilota jak i twierdzenie pani Kopacz , ze ziemia na miejscu katastrofy zostala przeorana na glebokosc 70 cm . Nie ma to nic wspolnego z teoriami spiskowymi . Takie sa realia . - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 10.05.2010 19:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 - Kretyn, kretyn , Ktoz inny . - no właśnie nikt inny..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mymyk_KSK 10.05.2010 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Realia są takie, że sytuacja meteo przy mgle może się diametralnie zmienić w ciągu 10 minut. Znam temat nieledwie od podszewki ze względu na bliskie związki z krakowskim lotniskiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek-B 10.05.2010 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 Ja pierdziele ...ile jeszcze tych tematów będzie ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 10.05.2010 19:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 (edytowane) Realia są takie, że sytuacja meteo przy mgle może się diametralnie zmienić w ciągu 10 minut. Znam temat nieledwie od podszewki ze względu na bliskie związki z krakowskim lotniskiem - Nie mam zwiazkow z krakowskim lotniskiem ale jakies tam zwiazki z lotnictwem mam . Luzne . - Niewatpliwie, sytuacja meterologiczna sie zmienia i wlasnie dlatego wymyslono i zainstalowano taki a nie inny system . Taws . Dzieki temu systemowi prawie wyeliminowano bledy przy ladowaniu - o ile katastrofach przy ladowaniu ostatnoi sie slyszalo jesli chodz o duze jednostki latajace ? Zero, null, nada . System TAWS, kurna - zadna tajemnica . http://www.skybrary.aero/index.php/Terrain_Awareness_and_Warning_System To jest system ktory odczytuje dane przesylane z satelity i mgla nie ma dla niego zadnego naczenai . Takie sa realia . - - Edytowane 10 Maja 2010 przez barakuda1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zochna 10.05.2010 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Maja 2010 po co nam międzynarodowe komisje , ja się zastanawiam.przecież wnuczka dziadka, luźno związana z lotnictwem, powinna wystarczyć za wyrocznię.takie są realia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 11.05.2010 01:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 - Jakie miedzynarodowe komisje ? Przeciez postepowanie prowadzone przez Rosjan przy udziale komisji z Polski powinno wystarczyc . TAWS polecial do Stanow do sprawdzenia . Natomiast zrzucanie winy na pilotow w dzien po katastrofie albo insynuowanie, ze to prezydent wdarl sie do kabiny pilotow i narzucil im ladowanie jest i zenujace i swiadczace nie tylko o rozmijaniu sie z prawda ale o braku p r o f e s j o na l i z m u . Takie sa realia . - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dyz 11.05.2010 06:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 - - Niewatpliwie, sytuacja meterologiczna sie zmienia i wlasnie dlatego wymyslono i zainstalowano taki a nie inny system . Taws . Dzieki temu systemowi prawie wyeliminowano bledy przy ladowaniu - o ile katastrofach przy ladowaniu ostatnoi sie slyszalo jesli chodz o duze jednostki latajace ? Zero, null, nada . System TAWS, kurna - zadna tajemnica . http://www.skybrary.aero/index.php/Terrain_Awareness_and_Warning_System To jest system ktory odczytuje dane przesylane z satelity i mgla nie ma dla niego zadnego naczenai . Takie sa realia . - - ech ... smotrisz w knigu - widzisz ... Jak już dajesz linka to zapoznaj się dokładnie z treścią albo poproś o wyjaśnienie kogoś kto wie z czym to się je. Z satelity to ten system bierze jedynie pozycję (najzwyklejszy modół GPS obarczony pewnymi błędami). Najistotniejszym elementem nawet nie samego systemu bo to sie dogrywa w zależności od rejonu operowania to dokładne, zdigitalizowane mapy 3D - na ile dokładne posiadamy dla tego regionu? Na to nakłada się wysokość radiową. W przypadku zagrożenia pojawiają się ostrzeżenia - tylko ostrzeżenia! Do pilota należy odpowiednio zareagować. Czy mieli ostrzeżenia, czy je zignorowali, czy ... jest masę pytań na które odpowie komisja w odpowiednim czasie. Wszelkie spekulacje są na ten moment niewłaściwe. A wracając do mgły ... ma ogromne znaczenie. Od kategorii wyposażenia lotniska, wyposażenia samolotu oraz uprawnień pilota zależy czy mgła pozwoli na lądowanie. Tylko na filmach pilot awionetki zastępuje załogę jumbo i ląduje w nocy w deszczu ... i to są realia ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BOHO 11.05.2010 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 ale jej to nie obchodzi, bo nic z tego i tak nie zrozumie...... ona chce tylko wywołać zainteresowanie swoją osobą.... i plecie co jej tam ślina przyniesie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariankossy 11.05.2010 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 Ale to było dobbrrreee !!! Ale urwałłłł !!! Miller pytany o wyjazd na miejsce katastrofy polskich archeologów powiedział, że strona polska złożyła taką propozycję. - Strona rosyjska się do tej propozycji ustosunkowuje - Nie jestem upoważniony do tego, by zastanawiać się, które instytucje państwa polskiego zawiodły, to nie nasz problem - dodał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 11.05.2010 15:14 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 ech ... smotrisz w knigu - widzisz ... Jak już dajesz linka to zapoznaj się dokładnie z treścią albo poproś o wyjaśnienie kogoś kto wie z czym to się je. Z satelity to ten system bierze jedynie pozycję (najzwyklejszy modół GPS obarczony pewnymi błędami). Najistotniejszym elementem nawet nie samego systemu bo to sie dogrywa w zależności od rejonu operowania to dokładne, zdigitalizowane mapy 3D - na ile dokładne posiadamy dla tego regionu? Na to nakłada się wysokość radiową. W przypadku zagrożenia pojawiają się ostrzeżenia - tylko ostrzeżenia! Do pilota należy odpowiednio zareagować. Czy mieli ostrzeżenia, czy je zignorowali, czy ... jest masę pytań na które odpowie komisja w odpowiednim czasie. Wszelkie spekulacje są na ten moment niewłaściwe. A wracając do mgły ... ma ogromne znaczenie. Od kategorii wyposażenia lotniska, wyposażenia samolotu oraz uprawnień pilota zależy czy mgła pozwoli na lądowanie. Tylko na filmach pilot awionetki zastępuje załogę jumbo i ląduje w nocy w deszczu ... i to są realia ... ' Masz racje . TAWS ostrzega przed niebezpiecznie zblizajacym sie terenem , tylko ze on lecial juz tak nisko , ze nawet zwykly wysokosciomierz powinien juz ostrzec pilota. Sugerujesz ze pilot byl tak kiepsko wyszkolony ze nie odczytywal wskaznikow. To znaczy, ze po ostrzezeniu systemu TAWS pilot nie zareagowal ? O zakloceniach systemu TAWS tez sie wxypowiadano . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 11.05.2010 23:32 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Maja 2010 . GNSS tez mieli . ' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dyz 12.05.2010 06:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 ' Masz racje . TAWS ostrzega przed niebezpiecznie zblizajacym sie terenem , tylko ze on lecial juz tak nisko , ze nawet zwykly wysokosciomierz powinien juz ostrzec pilota. Sugerujesz ze pilot byl tak kiepsko wyszkolony ze nie odczytywal wskaznikow. To znaczy, ze po ostrzezeniu systemu TAWS pilot nie zareagowal ? O zakloceniach systemu TAWS tez sie wxypowiadano . Wiesz chociaż co masz na myśli pisząc "zwykły wysokościomierz"? Barometryczny wskazuje w uproszczeniu wysokość w odniesieniu do ciśnienia ustawionego korektą baro - na tej wysokości informacja żadna. Radiowysokościomierz - DH czyli poziom ostrzeżenia można ustawiac dowolnie i z tego też powodu już dość dużo pilotów się "kupiło" skręcając na 0. Wielu z nich to byli znakomici lotnicy. Wiesz, ja nie wnikam w co był wyposażony ten samolot ... wyposażenie jest ważne ale niezależnie od tego to i tak na podstawie informacji/danych/ostrzeżeń to pilot jest w tym przypadku ostatnim ogniwem i to on podejmuje decyzję i działanie. Czy zawiodła technika, czy intuicja/zmysły/doświadczenie pilota ... To, że pilot zignorował domniemane ostrzeżenia ostrzeżenia wcale nie znaczy, że był słabo wyszkolony. Nawet gdyby to nie mi oceniac ich poziom wiedzy i doświadczenie. Odpowiedź na te wszystkie pytania należy do komisji. Narazie daj sobie spokój z czytaniem wypocin pismaków żądnych sensacji i sama też nie przemęczaj się "wymyślaniem teorii latania" - za mało masz danych! Chociaż z Twoich wypowiedzi w tym wątku można by pomyśleć, że masz więcej danych niż komisja Napisz do nich napewno będą wdzięczni za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
barakuda1 12.05.2010 14:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Maja 2010 - Hipoteza ze cos zaklocilo dzialanie systemu TAWS pojawila sie zaraz po wydarzeniu ale ustapila na rzecz * bledu pilota i zlych warunkow pogodowych * . Teraz znow powraca. - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.