tfor 15.05.2010 03:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2010 Witam, w ostatnim muratorze znalazłem artykuł reklamowy o AGILIA SOLS A- płynny jastrych anhydrytowy firmy LAFARGE.CzyKtoś z Was go już używał? Jeśłi tak to czy rzeczywiści ejest pradwą, że delatacje robi się tylko przy ściananch i słupach? Póki co to przemawia do mnie samopoziomowość oraz toże po wylaniu oblega rurkę grzejną dookoła co daje lepszy efekt grzejny. Proszę o wasze uwagi, bo się zastaanwiam na jeo użyciem.A jweszzce jedno, czy taki jastrych można by sammeu wylać przy użyciu mieszadła i np. wiadra- jak przy wylewce samopoziomującej np. atlasa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 07.06.2010 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2010 Cześć, U mnie wylano posadzkę z tego czegoś w zeszłą sobotę, więc jeszcze nie wiele powiem. Jeśli chodzi o przygotowanie podłoża to przed wylaniem przyjechała ekipa, która to miała wylewać i opisała mi dokładnie co trzeba zrobić. I tak należy :- dobrze zamocować przewody ogrzewania podłogowego - tak więc kupiłem dodatkowo 300 długich spinek i poprawiłem po fachowcach- tam gdzie to niepotrzebne zdjąć otuliny z przewodów ogrzewania(przejścia przez progi itp) dlatego, że Agillia to materiał płynny i jeżeli wleje się to w otulinę to może ją wyciągnąć na powierzchnie i w jednym miejscu w kotłowni już widzę, że wypłynęła.- uszczelnić dokładnie wszystkie otwory, przejścia, szczeliny np. w styropianie na podłodze, żeby się nie okazało, że na drugi dzień po wylaniu będziemy mieli wylewkę np. pod styropianem- jeżeli styropian jest luźny to zaleca się rozłożenie folii budowlanej z odpowiednim wywinięciem na ścianę,- dylatację zrobić tylko przy ścianach i słupach oraz w miejscach styku powierzchni ogrzewanej i nieogrzewanej, względnie tam gdzie ma być kominek, wanna, brodzik,- przed samym wylaniem odkurzyć powierzchnieTak zrobiłem i byłem przekonany, że jest OK. Niestety tylko mi się wydawało bo jak przyjechała ekipa to dodatkowo zużyli 1 op. pianki + 3 rolki mocnej taśmy na uszczelnienie dziur i 200 spinek do podłogówki. Przywieźli również swój odkurzacz, i wyczyścili dokładnie całą powierzchnie. Przygotowanie bezpośrednio przed wylaniem trwało 2g po czym przyjechały dwie gruchy i zalanie trwało 1g ok 195m2 weszło jakieś 8,5m3.Materiał jest przygotowany w firmie i dowożony na budowę "gruszkami" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 11.06.2010 09:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Dzięki za odpwiedź. Dziwi mnie brak otulin w progach. Czy ich brak nie będzie powodem dalsyzch problemów. A dylatacje nie robi sie też z uwgai na zbyt duże powierzchnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 11.06.2010 10:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Zastanawiałem się nad tymi otulinami, ale przyjąłem założenie, że i tak mam całą powierzchnię podłogi ogrzewaną wiec skoro w pokojach nie ma otuliny to dlaczego akurat na progach ma być? W jednym miejscu zostawiłem otulinę - w kotłowni przy wyjściu z rozdzielacza w podłogę i .......lekko ją podniosło tak, że jakieś 0,5cm wystaje nad powierzchnie, ale to nic nie szkodzi bo i tak pójdą na to płytki. Dylatacje robi się jeżeli powierzchnia jest większa niż 300m2 - można o tym poczytać na stronach Lafarge. A w ogóle to we wtorek już chodziłem po wylewce - bardzo ładnie wyszła - trzeba ją będzie przeszlifować bo mleczko wyszło na wierzch, ale ogólnie ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 12.06.2010 04:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2010 Dość dokłądnie zapoznałem się z metodą tradycyjną. Również z informacji od majstrów jak i z forum wiele razy wskazywano jako bład brak otulin na tzw. przejściach jak i często brak dylatacji. O dylatacjach czytałem przy Ailia sols. Bardzo mnie zaciekawiło to, że zmniejsza się - przynajmniej powinna - bezwładność, bo wydaje się to dość dokuczliwe w okresach tzw. przejściowych czy częstych zmian pogody. Powiem szczerze nie wiem co o tej bezwładności myśleć, bo w sumie to grubość betonu też jakoś magazynyuje ciepło. Ale z drugiej strony szybciej się nagrzewa i co dość istotne, szybciej się nagrzewa powierzchnia przy grubzych okłądzinach podłogowych. Czym te mleczko będziesz szlifował? Czy jest to opłacalne? Ja dostałę info od nich, że sam Ailia to koszt ok. 480zł/ m3. A jak u Ciebie to wyglądało? Rozumiem, że do tego jeszcze robocizna. Jak to wygląda w porównaniu do tradycyjnych wylewek? pozr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 12.06.2010 20:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2010 Nie wiem jeszcze czym to przeszlifować (może jakąś oscylacyjną z papierem to przelecę). Co do kosztów to cena m3 u mnie wyszła z transportem prawie 100km - 560zł/m3 netto. Do tego 11/zł za m2 robocizna w sumie coś ok 7,2KPLN za 195m2. I szczerze powiem, nie porównywałem tego z metodą tradycyjną bo zależało mi na czasie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 14.06.2010 22:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 wiele razy wskazywano jako bład brak otulin na tzw. przejściach Otuliny na przejściach są pewnie ważne w metodzie tradycyjnej, gdzie każde pomieszczenie jest dylatowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 16.06.2010 06:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2010 Otuliny na przejściach są pewnie ważne w metodzie tradycyjnej, gdzie każde pomieszczenie jest dylatowane. Dzieki za odpowiedzi. Coraz bardziej jestem za tym systemem, choćby ze względu na brak bezwładności comnie trochę odstarsza przy tradycyjnej. A myślę wykorzytsać automatykę ogodową więc ta cec ha jest dość istotna. a czy trzena te leczko przeszlifować? może to nie przeszkadza? a jesli już to ja próbowąłbym szlifierką z papierem ściernym ale z regulacją obrotów, żeby się nei zakurzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 17.06.2010 12:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2010 Dokładnie - myślę o szlifierce z papierem ściernym. To mleczko to taka sucha warstewka, która schodzi pod butami, więc papier ścierny wystarczy do przeszlifowania. Wczoraj uruchomiłem ogrzewanie i zaczynam wygrzewać tą wylewkę, specjalista od gładzi, którego mam na budowie (bo buduje na odległość) mówi, że 1,5h wystarczyło żeby podłoga zrobiła się cieplejsza - trochę był tym zaskoczony. Będę w sobotę na budowie to coś napisze po powrocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 18.06.2010 05:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2010 No to byłoby super. 1,5 h to jak w normalnym ogrzewaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 20.06.2010 20:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2010 Tak to wygląda w całości na powierzchni i zbliżenie na to "mleczko". Wydaje mi się, że szlif będzie robiony jednak jakąś maszynką i grubym papierem. Jeśli chodzi o bezwładność to w sumie nie mam porównania, ale wydaje mi się całkiem subiektywnie, że ta wylewka szybko reaguje na zmiany temperatur w górę i rzeczywiście jest to odczuwalne dość szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 21.06.2010 04:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Tak to wygląda w całości na powierzchni i zbliżenie na to "mleczko". Wydaje mi się, że szlif będzie robiony jednak jakąś maszynką i grubym papierem. Jeśli chodzi o bezwładność to w sumie nie mam porównania, ale wydaje mi się całkiem subiektywnie, że ta wylewka szybko reaguje na zmiany temperatur w górę i rzeczywiście jest to odczuwalne dość szybko. a pytałeś się może tych co wylewali? Może mają jakiś inny sposób na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 21.06.2010 06:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2010 Nie pytałem, ale zapytam. Na stronie producenta w karcie technicznej jest taki mało-konkretny opis "Zaleca się usunięcie wierzchniej warstwy podkładu podłogowego poprzez szlifowanie lub piaskowanie". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaz1719505673 01.07.2010 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Lipca 2010 otuliny w progach nie potrzebne tak twierdzą moi fachowcy z wolplana , zalali cały dół bez ani jednej dylatacji , do zdarcia mleczka mają maszynę podobną do polerki parkietu , ponoć można samemu szpachelką lub jakimś zdzierakiem , po wyschnięciu u mnie w niektórych miejscach mleczko odchodziło samo pod miotłą , trzeba je zdrapać tam gdzie będą kafelki , pod panele raczej nie trzeba . ja płaciłem 295zł/1t + 7% vatu . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 13.07.2010 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Już wiem - mleczko schodzi fajnie pod zwykłą szpachlą metalową, czasami trzeba przetrzeć grubym papierem ściernym i jest ok. Troche trudniej schodzi w miejscach, gdzie przez okna padało słońce, ale to kwestia kilku ruchów papierem i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 13.07.2010 11:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lipca 2010 Jeszcze na chwile wróce do otulin przy takiej wylewce. W jednym miejscu zostawiłem otulinę - w kotłowni przy wyjściu z rozdzielacza w podłogę i .......lekko ją podniosło tak, że jakieś 0,5cm wystaje nad powierzchnie, ale to nic nie szkodzi bo i tak pójdą na to płytki. Już teraz kładąc płytki wiem, że to 0,5cm ma znaczenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 28.07.2010 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2010 Za tydzień miną dwa miesiące od momentu wykonania tej posadzki i tak mi się kilka spostrzeżeń nasunęło:1. to że posadzka jest samopoziomująca to wcale nie oznacza, że tak jest, więc trzeba pilnować wykonawców aby dobrze ją rozprowadzili i odpowietrzyli -u mnie miejscami "udało się" wykonawcy odejść +0,5cm lub -0,5cm w zależności od pomieszczenia i kicha.2. Swobodnie można chodzić na 4 dzień po wylaniu3. Mleczko najlepiej zdjąć szpachlą metalową też jakieś 5-7dni po wylaniu, bo później się trzeba trochę pomęczyć.4. Wygrzewać zacząłem po tygodniu od wylania stopniowo od 25st +5st/dzień do 45st i schodziłem znów do 25st. - ciepło rozchodzi się bardzo szybko5. Kafelkowanie zacząłem wykonywać jakieś 2,5 tyg. po wykonaniu wylewki przy wilgotności 0,7-0,8%4. Wilgotność na dziś na piętrze to 0,5% więc wciąż za mokro dla deski i robota stoi5. Wilgotność w pomieszczeniu gospodarczym w okolicach zbiornika CWU i rozdzielnicy CO - ciągle na poziomie 1,1% (choć to pomieszczenie jest najmniej wentylowane i może dlatego jest jak jest) To tyle....aha aby skonkludować : chyba największą zaletą jest szybkie oddawanie ciepła przez tego typu wylewkę.....innych na razie nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 30.07.2010 07:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 Bo w konsekwencji o to właśnie chodzi. Brak lub niska bezwładność daje temu urok jak dla mnie. A czym mierzysz wilgotnośc i jak? Po wierzchu czy trochę się wkopujesz w posadzkę? Najlepeij to po wylaniu dac przynajmniej pół roku odpoczynku. MOżna robić co innego. Złaszcza, że przy ogrzewaniu podłogowym powinno się pierwsze zrobić ściany a później podlogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Castaway 30.07.2010 08:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 Wilgotność mierze w mało-profesjonalny sposób czymś takim http://allegro.pl/item1167087493_elektroniczny_wilgotnosciomierz_do_betonu_drewna.html więc mierze po wierzchu. Ostatnio musiałem trochę ściąć wylewkę i wiem, że w środku wody jest jeszcze sporo. I tak jak piszesz: jako pierwsze robiłem ściany, a teraz podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tfor 30.07.2010 08:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 Wilgotność mierze w mało-profesjonalny sposób czymś takim http://allegro.pl/item1167087493_elektroniczny_wilgotnosciomierz_do_betonu_drewna.html więc mierze po wierzchu. Ostatnio musiałem trochę ściąć wylewkę i wiem, że w środku wody jest jeszcze sporo. I tak jak piszesz: jako pierwsze robiłem ściany, a teraz podłogi. No to Ok. Z tego wynika, że gnasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.