Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nic mi się nie "poderdało" i wiem co piszę. Natomiast widzę, że sam nie rozumiesz migracji pary wodnej.

Taak jasne wszyscy poza tobą nic nie rozumieją.

Dowcipniś.

Od usuwania wilgoci jest była i będzie wentylacja a nie ściany.

Autorka wątku zanim zdecyduje się na jakieś rozwiązanie powinna zacząć od OZC teraz i termowizji zimą.

Ocieplenie od środka możliwe aczkolwiek ryzykowne i wiąże się z generalnym remontem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

przytknij rękę do gniazdka lub puszki osadzonej w nieocieplonym porotermie, wieje aż miło

 

michalsiak

a to moim zdaniem wina marnego wykonania a nie porothermu jako takiego. Biorąc pod uwagę pójście na łatwiznę ekipy/próbę oszzczędności przez inwestora na zaprawie, ściany są murowane "na paski" zaprawy, a nie na całej szerokości i powstają w ścianie kanały na całej wysokości ściany - wtedy może wiać :-) I nawet ocieplenie może nie pomóc, ale jeśli problem miałby być w gniazdkach to zaszpachluj je przed wstawieniem puszek i przeciągu nie będzie ;-) A jeśli to porotherm 44 to ile masz nawisu pustaka za fundament? Może nawis nie jest zatkany i masz wentylowane ściany?

 

Nie orientuję się w cenach gazu ale jeśli jest po 1,5zł a Tobie poszło 200m3 w miesiącu, to masz miesięcznie (rozkładając na cały rok) 175zł, raczej duzo - ale może masz mniej kaloryczny gaz (nie pamiętam jak się nazywa ale ten jest tańszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Proszę Was o dobrą radę w następującej sprawie:

mam mieszkanie w budynku wielorodzinnym parter narożny - prawie jak dom

___powierzchnia 52m^2, wysokosć pomieszczeń 2,5m

___ogrzewanie piec dwufunkcyjny De dietrich

___pokój 21m^2 - 1 grzejnik plytowy 60x120cm, pokój 13m^2 - 1 grzejnik plytowy 60x90cm, kuchnia 10m^2 - 1 grzejnik plytowy 60x90cm, łazienka 7m^2 - grzejnik drabinkowy 150x60cm

___ściany zewnętrzne phorotherm 44 nieocieplone, wewnętrzne cegła, podłogi oceplone styropianem, sufit grzeje sąsiad

 

utrzymanie w temperatury 19*C wymagao zużycia od 9 do 31 grudnia - 119m^3 gazu, natomiast od 1 stycznia do 4 lutego - 189m^3

 

Który to jest sezon grzewczy w tym mieszkaniu?? W pierwszym zawsze rachunki są wyższe bo budynek jeszcze wysycha.

Jak jest usytuowane wzgl stron świata? Okna od północy powodują b duże starty ciepła, a pd dają zysk solarny.

Ile jest styropianu w posadzce? Mniej niż 12cm to mało.

No i ostatnie jak został dobrany piec do instalacji? Robiono obliczenia zapotrzebowania na ciepło czy piec jest dobrany na oko??

Jeżeli w instalacji ciepłej wody jest tzw Cyrkulacja to ją należy wyłączyć bo tylko zżera energię. Ciepłą wodę też grzeje piec - na tym się nie znam, ale jeżeli nie ma żadnego zasobnika to znaczy że przy każdorazowym odkręceniu kranu kocioł się załącza...

Itd... Można tak szukać i szukać.

Pomysł z termowizją jest chyba najlepszym rozwiązaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłam zdjęcia termowizyjne pzy temperaturze ok 26*C w mieszkaniu i poniżej 10 na zewnątrz

i proszę o ich analizę

 

tylko bardzo proszę o to osoby które się na tym znają !

 

plik jest na koncie e-mail http://www.tlen.pl hasło i login karolkamurator

w folderze 'kopie robocze' do yboru po lewej stronie w menu

 

 

w odpowiedzi na powyższe posty

-z gniazdek nie wieje

-była to trzecia zima mieszkania (ddane w czerwcu 2007 - grzane, zamieszkane w czerwcu 2008 )

-nawis pustaka i jego izolacje sprawdze - dobry pomysł

-jedno okno od płn-wsch, dwa okna od płd-zach i zewnętrzna ściana od północy

-generalny remont nie przeraża mnie bardziej od istniejącej relacji między temperaturą w pomieszczeniach - kosztami ogrzewania

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na górze jest mieszkanie zamieszkane i powinno być ogrzewane, chyba że baba wlodówce siedzi.

 

Orko prosiłam o opinie osób które się coś na tym znają, uwagi o tym co jest na zdjęciach.... ech

 

przypominam że nie mam możliwości ocieplić budynku z zewnątrz, administracja uważa że nie jest to konieczne.

 

sądzicie że takie mostki termiczne mogą być podstawą do zgłoszenia usterek i wykorzystania możliwości które daje rękojmia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj na forum wątku o termowizji, spróbuj bezpośrednio zapytać osoby, które tam się wypowiadały. Ten zimny strop to chyba źle skalibrowane urządzenie, bo na stronie 17 już ma normalną temperaturę. Edytowane przez freetask
miałem wątpliwości do kratki na stronie 15, ale doczytałem, że w pomieszczeniu miałaś 26 stopni...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby badanie termowizyjne było wiarygodne, muszą być spełnione następujące warunki:

* brak opadów

* mała prędkość wiatru

* brak zamglenia

* minimum 10 K różnicy temperatur po obu stronach przegrody

* brak pozostałości wchłoniętego promieniowania słonecznego

* długotrwała, stała różnica temperatur po obu stronach przegrody

 

takie warunki najłatwiej spełnić zimą w nocy po dłuższym okresie (np. tygodniowym) obniżonych temperatur.

Niestety w Twoim przypadku co najmniej ostatni warunek nie został spełniony.

Zresztą nie mógł być bo masz ściany z 44 cm porothermu, który ma niezłe własności akumulacyjne i dobrze uśrednia temperatury.

Innymi słowy dałaś się naciąć i badanie jest bez wartości.

Więc nie oczekuj konstruktywnych wniosków w tej sytuacji.

Najtaniej (za darmo) było zrobić opis mieszkania w OZC, no ale Ty płacisz - Ty decydujesz.

Edytowane przez orko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ściągnęłam sobie demo tego programu OZC ale nie rozumiem większości danych których ten program wymaga

ponadto nie mam tak dokładnych danych na temat instalacji grzewczej jakie są tam wymagane (nie wiem na przykład czy rury zasilające kaloryfery w ciepłą wodę są ocieplone czy nie i w jaki sposób, nie mam danych o mocy moich kaloryferów ani nie wiem gdzie szukać mocy pieca, nie mam też danych na temat okien - nie znam się na tym, kupując mieszkanie od dewelopera okna są albo ich nie ma - mam tylko numer do firmy odpowiedzialnej za reklamacje)

 

tak już jest jak się kupuje gotowy produkt,

 

Dzięki temu badaniu wiem już że muszę bliżej przyjrzeć się oknom, napewno przykleje dodatkową uszczelkę, podkuje z zewnątrz drzwi balkonowe żeby sprawdzić czy są tam szczelne. Być może jeśli tam będą dziury pokuszę sie o odkucie tynku dookoła każdego z okien, z zewnątrz oczywiście. I napewno ocieple drzwi wejściowe - zwykłą tapicerką drzwiową wiem że skutek nie będzie zniewalający ale przed wstawieniem nowych drzwi wystarczy.

W zimie zrobie kolejne zdjęcia i zobacze co jeszcze mogę zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pieca powinnaś mieć jakąś instrukcję tam można znaleźć maksymalną moc pieca.

Na piecu powinien być panel elektroniczny na którym powinno dać się odczytać aktualną moc pieca.

W czasie okresu grzewczego trzeba zwrócić uwagę, czy piec nie włącza/wyłącza się zbyt często.

Poza sezonem grzewczym sprawdź ile gazu idzie średnio na podgrzanie CWU oraz gotowanie wtedy można oszacować ile zimą idzie tylko na CO.

To czy rury zasiląjące kaloryfery są ocieplone można by zauważyć podczas kolejnego badania termowizyjnego.

Powinny świecić mniej lub bardziej w zależności od ocieplenia.

Współczynnik U dla okien powinien być na ramce dystansowej pomiędzy szybami.

Z pomysłów nisko kosztowych przychodzi mi do głowy jeszcze obrzęd gromniczny ale musi być zapewniony solidny ruch powietrza czyli znowu zima bądź wentylator + świeca.

Mieszkanie powinno być szczelne.

Do OZC nie zniechęcaj się - można zamodelować całe mieszkanie jako jedno pomieszczenie czyli pominąć wszystkie ściany wewnętrzne.

W grzanie sufitu przez sąsiada bym nie wierzył bo może traktuje Twoje mieszkanie jak darmową podłogówkę o ile tam na górze w ogóle ktoś mieszka.

Edytowane przez orko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months później...

Witam ponownie :)

w sezonie letnim i jesiennym troche się pobawiłam

Wymieniłam dwa z trzech okien - 100% cieplej i ciszej w tych pomieszczeniach. Decyzja podjęta po wizycie niezależnej osoby, która nieco więcej niż inni wie na temat okien. Okazło się że okno kuchenne było wogóle żle zamocowane do ściany, ponad to wypełnienia między parapetami pod ramą nigdy nie widziało. Podwójne okno balkonowe bez wzmocnień co powodowało, nawet przy najlżejszym wietrze niewielkie ale jednak rozszczelnienia. Okno którego jeszcze nie wymieniłam wprawdzie jest dobrze osadzone ale też z wypełnieniem między parapetami ma niewiele wspólnego.

 

Ociepliłam zewnętrzne ściany od wewnątrz płytami Climapor XPS. Bardzo wygodna metoda bo nie trzeba zdzierać tynków gipsowych jak przy multiporze i trudniej o poważne w skutkach błędy, które można popełnić przy ocieplaniu wełną. (Znam zagrożenia związane z ocieplaniem od wewnątrz i nie chce tu o nich czytać!)

 

Zamontowałam zamykane kratki wentylacyjne na wywietrznikach. Dzięki temu moge je zamknąć przy wietrznej pogodzie lub lekko przymknąć w zimniejsze dni. Koszt zakupu kratek to ok 40 zł efekt - dwa stopnie cieplej w łazience :jawdrop: (Wiem o potrzebie regularnego wietrzenia pomiewszczeń w celu zapobierzenia gromadzenia się wilgoci i nie chce tu czytać o skutkach nadmiernego ich uszczelniania!)

 

I przeniosłam termostat z przedpokoju do jednego z pokojów. Dzięki temu nie utrzymuje on tempertury w pomieszczeniu przez które tylko przechodze ale w miejscu gdzie ma ją utrzymywać. W efekcie piec włancza się troszke częściej ale pracuje krócej bo szybciej dociera do niego ogrzane powietrze. Ponad to moge zamknąć drzwi do pomieszczeń z grzejnikami bez obawy że piec będzie grzał pokoje a termostat w przedpokoju będzie miał zimno.

 

Zmieniłam ustawienia pieca. Już wiem że jego maksymalna moc to 24kw, min 8kW. Ostatniej zimy był ustawiony na 15kW. Teraz idąc za radami, które mówią że wystarczająca jest moc 1kW na 10m^2 powierzchni (potrzeba ogrzać 52m^2) ustawiłam go na 8KW. (to jest kocioł gazowy, kondensacyjny, dwufunkcyjny z zamkniętą komorą spalania - moc co reguluje się przez ustawienie ilości obrotów/min osobno przy co i cwu)

Znam też już moce grzejników :) : kuchnia 9m^2 - 1214W, pokój 13m^2 - 1190, pokój 21m^2 - 2198W, łazienka 5m^2 - 1385W

 

Podłoga i zarazem strop piwnicy jest ocieplony jakby podwójnie. Licząc od piwnicy jest 5 cm styropianu, strop betonowy o grubości 18 cm następnie styropian i wylewka o łącznej grubości 10 cm. Kiedyś napewno położe korek pod panele.

 

koszt tej "termomodernizacji" to około 4 tyś. W mieszkaniu jest odczuwalnie cieplej. Jak to się będzie miało do zużycia gazu i kiedy się zwróci - zobaczymy.

 

Czekam na Wasze opinie i odpowiedzi na moje następne pytania:

- zastanawiam się nad sterowaniem pogodowym do pieca - tylko dlatego że przez przypadek w ferwoże testowania optymalnego ustawienia naszkicowałam zarys krzywej grzewczej mieszkania. Co Wy na to?

- grzejnik w pokoju 21m^2 jest na ścianie zewnętrznej, prostopadłej do ściany z podwójnym oknem balkonowym i jest oddalony od tego okna o 120cm, czy sensownym jest zamontowanie ok 20 - 30 cm nad nim styropianowej półki pod kątem ok 45 stopni w celu skierowania strumienia ogrzanego powietrza w głąb pokoju ?

- jak zlikwidować mostek na łączeniu balkonu ze ścianą albo chociaż zmniejszyć jego skutki ? okno jest dobrze uszczelnione, dosłownie patrzyłam facetowi na ręce jak je montował ale przy podłodze jest wyjątkowo zimno.

Edytowane przez karolkak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years później...

Wracam podsumować temat i opisać efekty modernizacji.

Po ociepleniu ścian zewnętrznych, kawałka podłogi (21m^2 z 52m^2 mieszkania tj. jeden pokój) w wyżej opisany sposób i wymianie 2 z 3 okien zużycie gazu na ogrzanie mieszkania spadło o 15% przy równoczesnej poprawie 'odczuć cieplnych' przez mieszkańców.

Koszty ocieplenia zwróciły się po 2 sezonach. Okres zwrotu kosztów wymiany okien będzie nieco dłuższy :)

 

Równocześnie mimo regularnego i częstego rozszczelniania okien znacznie wzrosła wilgotnść. Problem rozwiązuje nieprzystawianie mebli do ścian (ok 5 - 10 cm odstępu) i 5 małych pochłaniaczy wilgoci.

 

Sądzę że warto było. Jednak po doświadczeniach z nowym wielorodzinnym budownictwem mówię mu stanowczo: NIE

żle osadzanie okna albo poprostu wklejane w otwory okienne za pomocą punktowo wciśniętej pianki,

Przemarzające ściany przy balkonach, nieocieplone balkony itd - katastrofa.

Ponadto nigdy więcej nie chce mieć do czynienia z porothermem! Jak w tym zrobić instalację albo nawet powiesić szafke nie tracąć właściwości termoizolacyjnych ? Materiał dobry do budowy budy dla pieska bo on nie potrzebuje obrazków ani kwiatów na ścianach.

Pozdrawiam ciepło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...