Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wylewka na ogrzewaniu podłogowym


odaro

Recommended Posts

Mam dobrego wylewkarza który robił mi wylewki w budynku gospodarczym i na poddaszu i jestem z niego zadowolony ale one wycina dylatacje z pianki miedzy jedną płytą grzewczą a drugą. Robi w tym miejscu nacięcie betonu ale jest przeciwny temu aby w tym miejscu zostawiać taśmę dylatacyjną,

 

Jak robi nacięcie w betonie to też nie przecina całej grubości betonu ale tylko w połowie.

 

A teraz jak to argumentuje wg niego takie nacięcie betonu powoduję że góra płyty pracuje wtedy kiedy potrzeba ale spód płyty trzyma wylewkę jako całość dlatego w tych miejscach można swobodnie układać płytki glazury i nie trzeba robić elastycznej fugi w miejscu dylatacji.

 

Kolejny argument ma taki że kiedyś na prośbę inwestora zrobić całkowitą dylatację i były potem problemy bo każda płyta pracowała oddzielnie i tak jedna podłoga była wyżej uniesiona niż druga podłoga przylegająca do tej samej dylatacji.

 

Co o tym sądzicie?

 

Facet ma spore doświadczenie w wylewkach jest rozsądną osobą, przez wiele lat robił wylewki w Niemczech

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy rozróżnić dylatacje pozorne - skurczowe /nacięcia dylatacyjne/, kontrolujące pęknięcia płyty posadzkowej podczas wiązania betonu od dylatacji właściwych, które umożliwiają dosyć swobodne rozszerzanie lub kurczenie posadzki w trakcje jej eksploatacji. Przy ogrzewaniu podłogowym należy stosować dylatacje właściwe /pełne/.

Dylatacje pól grzewczych powinny być określone przez projektanta ogrzewania. Przyjmuje się, że posadzki betonowe niezbrojone należy dylatować przy powierzchni pow. 30m2 lub przy boku pow. 6m, natomiast posadzki zbrojone kratownicami odpowiednio 40 m2 i bok pow. 8m. Należy również uwzględnić kształt posadzki. Dylatować należy każde przejście pomiędzy pomieszczeniami. Dylatacje powinny być wypełnione paskiem pianki polietylenowej.

Myślę, że koledzy posadzkarze w szczegółach uzupełnią moją odpowiedż.

Szanując doświadczenie każdego fachowca, nie znajduję pełnego uzasadnienia dla twierdzeń Twojego "fachmana". Pozdrawiam.

Edytowane przez Parkiet
uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Należy rozróżnić dylatacje pozorne - skurczowe /nacięcia dylatacyjne/, kontrolujące pęknięcia płyty posadzkowej podczas wiązania betonu od dylatacji właściwych, które umożliwiają dosyć swobodne rozszerzanie lub kurczenie posadzki w trakcje jej eksploatacji. Przy ogrzewaniu podłogowym należy stosować dylatacje właściwe /pełne/.

Dylatacje pól grzewczych powinny być określone przez projektanta ogrzewania. Przyjmuje się, że posadzki betonowe niezbrojone należy dylatować przy powierzchni pow. 30m2 lub przy boku pow. 6m, natomiast posadzki zbrojone kratownicami odpowiednio 40 m2 i bok pow. 8m. Należy również uwzględnić kształt posadzki. Dylatować należy każde przejście pomiędzy pomieszczeniami. Dylatacje powinny być wypełnione paskiem pianki polietylenowej.

Myślę, że koledzy posadzkarze w szczegółach uzupełnią moją odpowiedż.

Szanując doświadczenie każdego fachowca, nie znajduję pełnego uzasadnienia dla twierdzeń Twojego "fachmana". Pozdrawiam.

 

Chyba się tym razem będę upierał żeby zrobić pełne dylatacje.

 

Na poddaszu mam niepełne bo mój posadzkarz wyciął dylatację na przejściu z łazienki do sypialni.

 

Na szczęście na poddaszu podłogówkę mam tylko w łazienkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli nacięcie jest tylko w połowie to i tak pęknie do końca. pozdr adam

Na pewno, a powyższe nacięcie umożliwia pęknięcie skurczowe posadzki we wskazanym miejscu. Natomiast tego typu nacięcie i póżniejsze pęknięcie do końca jak piszesz, nie pozwoli na swobodne rozszerzanie posadzki w trakcie funkcjonowania ogrzewania podłogowego. Tu konieczna jest właściwa dylatacja. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dobrego wylewkarza który robił mi wylewki w budynku gospodarczym i na poddaszu i jestem z niego zadowolony ale one wycina dylatacje z pianki miedzy jedną płytą grzewczą a drugą. Robi w tym miejscu nacięcie betonu ale jest przeciwny temu aby w tym miejscu zostawiać taśmę dylatacyjną,

 

Jak robi nacięcie w betonie to też nie przecina całej grubości betonu ale tylko w połowie.

 

A teraz jak to argumentuje wg niego takie nacięcie betonu powoduję że góra płyty pracuje wtedy kiedy potrzeba ale spód płyty trzyma wylewkę jako całość dlatego w tych miejscach można swobodnie układać płytki glazury i nie trzeba robić elastycznej fugi w miejscu dylatacji.

 

Kolejny argument ma taki że kiedyś na prośbę inwestora zrobić całkowitą dylatację i były potem problemy bo każda płyta pracowała oddzielnie i tak jedna podłoga była wyżej uniesiona niż druga podłoga przylegająca do tej samej dylatacji.

 

Co o tym sądzicie?

 

Facet ma spore doświadczenie w wylewkach jest rozsądną osobą, przez wiele lat robił wylewki w Niemczech

 

 

 

Dylatacja pełna z pianki o grubości 10 mm to wymóg technologiczny aby pozwolić na swobodną pracę i mikroprzesunięcia w czasie niezliczonej ilości cykli grzewczych.

Do eliminacji klawiszowania miedzy płytowego napewno nie służy siatka lecz specjalne stalowe wzmocnienia montowane w czasie wykonywania jastrychu.

Nacięcia dylatacyjna na płycie grzewczej należy powtórzyć na ceramice ,ponieważ naprężenia powstałe na powierzchni płytki

przeniosą pęknięcie na jej górę.

 

http://img441.imageshack.us/img441/931/611073449.th.jpg

 

http://img40.imageshack.us</p><p> </p><p> [url=http://img10.imageshack.us/i/sobt4052289.jpg/][img]http://img10.imageshack.us/img10/623/sobt4052289.th.jpg

 

http://img191.imageshack.us/img191/492/40520071369.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

 

http://img88.imageshack.us/img88/7006/d120107051.th.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższe zdjęcia podpowiadają, że najpierw trzeba zebrać i poukładać sobie informacje, potem zrobić projekt i dopiero wziąć się za wykonanie. Bezpieczniej i prościej zlecić to specjalistycznej firmie. Fachowcy z takiej firmy potrafią podpowiedzieć i wiedzą jak to zrobić. Tym bardziej że "diabeł siedzi w szczegółach" a pewne błędy trudno jest póżniej naprawić. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypadkowo znalazłem fajny artykuł o błędach posadzek

 

Błędy posadzek betonowych i sposoby ich eliminowania

 

Może ktoś będzie chciał sobie poczytać :)

 

Jest tutaj ciekawa teoria na temat klawiszowania wylewki

 

Jest to jedno z ciekawszych opracowań dotyczących posadzek w ogólnym wydaniu. Ponadto poza dobrą podstawą teoretyczną powyższy tekst daje prosty i zrozumiały przekaz praktyczny. Warto poczytać. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widać widać - coś jakby styropian z nabitymi prętami

może po prostu wsadzić styropian 1cm i pręty - tylko one jakoś tak żeby się z wylewką nietrwale złączyły ale stanowiły podparcie dla obu powierzchni - czyli powierzchnie nie będą się kiwać względem siebie - może okręcić te pręty jakąś taśmą, folią - pręt gładki będzie się przesuwał ....

hmm

szkoda że nie widziałem tego zdjęcia wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...