odaro 21.05.2010 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 Mam dobrego wylewkarza który robił mi wylewki w budynku gospodarczym i na poddaszu i jestem z niego zadowolony ale one wycina dylatacje z pianki miedzy jedną płytą grzewczą a drugą. Robi w tym miejscu nacięcie betonu ale jest przeciwny temu aby w tym miejscu zostawiać taśmę dylatacyjną, Jak robi nacięcie w betonie to też nie przecina całej grubości betonu ale tylko w połowie. A teraz jak to argumentuje wg niego takie nacięcie betonu powoduję że góra płyty pracuje wtedy kiedy potrzeba ale spód płyty trzyma wylewkę jako całość dlatego w tych miejscach można swobodnie układać płytki glazury i nie trzeba robić elastycznej fugi w miejscu dylatacji. Kolejny argument ma taki że kiedyś na prośbę inwestora zrobić całkowitą dylatację i były potem problemy bo każda płyta pracowała oddzielnie i tak jedna podłoga była wyżej uniesiona niż druga podłoga przylegająca do tej samej dylatacji. Co o tym sądzicie? Facet ma spore doświadczenie w wylewkach jest rozsądną osobą, przez wiele lat robił wylewki w Niemczech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 22.05.2010 09:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 (edytowane) Należy rozróżnić dylatacje pozorne - skurczowe /nacięcia dylatacyjne/, kontrolujące pęknięcia płyty posadzkowej podczas wiązania betonu od dylatacji właściwych, które umożliwiają dosyć swobodne rozszerzanie lub kurczenie posadzki w trakcje jej eksploatacji. Przy ogrzewaniu podłogowym należy stosować dylatacje właściwe /pełne/.Dylatacje pól grzewczych powinny być określone przez projektanta ogrzewania. Przyjmuje się, że posadzki betonowe niezbrojone należy dylatować przy powierzchni pow. 30m2 lub przy boku pow. 6m, natomiast posadzki zbrojone kratownicami odpowiednio 40 m2 i bok pow. 8m. Należy również uwzględnić kształt posadzki. Dylatować należy każde przejście pomiędzy pomieszczeniami. Dylatacje powinny być wypełnione paskiem pianki polietylenowej.Myślę, że koledzy posadzkarze w szczegółach uzupełnią moją odpowiedż.Szanując doświadczenie każdego fachowca, nie znajduję pełnego uzasadnienia dla twierdzeń Twojego "fachmana". Pozdrawiam. Edytowane 22 Maja 2010 przez Parkiet uzupełnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 22.05.2010 19:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Należy rozróżnić dylatacje pozorne - skurczowe /nacięcia dylatacyjne/, kontrolujące pęknięcia płyty posadzkowej podczas wiązania betonu od dylatacji właściwych, które umożliwiają dosyć swobodne rozszerzanie lub kurczenie posadzki w trakcje jej eksploatacji. Przy ogrzewaniu podłogowym należy stosować dylatacje właściwe /pełne/. Dylatacje pól grzewczych powinny być określone przez projektanta ogrzewania. Przyjmuje się, że posadzki betonowe niezbrojone należy dylatować przy powierzchni pow. 30m2 lub przy boku pow. 6m, natomiast posadzki zbrojone kratownicami odpowiednio 40 m2 i bok pow. 8m. Należy również uwzględnić kształt posadzki. Dylatować należy każde przejście pomiędzy pomieszczeniami. Dylatacje powinny być wypełnione paskiem pianki polietylenowej. Myślę, że koledzy posadzkarze w szczegółach uzupełnią moją odpowiedż. Szanując doświadczenie każdego fachowca, nie znajduję pełnego uzasadnienia dla twierdzeń Twojego "fachmana". Pozdrawiam. Chyba się tym razem będę upierał żeby zrobić pełne dylatacje. Na poddaszu mam niepełne bo mój posadzkarz wyciął dylatację na przejściu z łazienki do sypialni. Na szczęście na poddaszu podłogówkę mam tylko w łazienkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aadamuss24 22.05.2010 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Nawet jeśli nacięcie jest tylko w połowie to i tak pęknie do końca. pozdr adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 22.05.2010 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Nawet jeśli nacięcie jest tylko w połowie to i tak pęknie do końca. pozdr adam Na pewno, a powyższe nacięcie umożliwia pęknięcie skurczowe posadzki we wskazanym miejscu. Natomiast tego typu nacięcie i póżniejsze pęknięcie do końca jak piszesz, nie pozwoli na swobodne rozszerzanie posadzki w trakcie funkcjonowania ogrzewania podłogowego. Tu konieczna jest właściwa dylatacja. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 22.05.2010 21:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2010 Nawet jeśli nacięcie jest tylko w połowie to i tak pęknie do końca. pozdr adam I tu jest pewien mały problem bo mój posadzkarz w miejscu gdzie robi nacięcia daję też siatkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janzar 23.05.2010 08:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Mam dobrego wylewkarza który robił mi wylewki w budynku gospodarczym i na poddaszu i jestem z niego zadowolony ale one wycina dylatacje z pianki miedzy jedną płytą grzewczą a drugą. Robi w tym miejscu nacięcie betonu ale jest przeciwny temu aby w tym miejscu zostawiać taśmę dylatacyjną, Jak robi nacięcie w betonie to też nie przecina całej grubości betonu ale tylko w połowie. A teraz jak to argumentuje wg niego takie nacięcie betonu powoduję że góra płyty pracuje wtedy kiedy potrzeba ale spód płyty trzyma wylewkę jako całość dlatego w tych miejscach można swobodnie układać płytki glazury i nie trzeba robić elastycznej fugi w miejscu dylatacji. Kolejny argument ma taki że kiedyś na prośbę inwestora zrobić całkowitą dylatację i były potem problemy bo każda płyta pracowała oddzielnie i tak jedna podłoga była wyżej uniesiona niż druga podłoga przylegająca do tej samej dylatacji. Co o tym sądzicie? Facet ma spore doświadczenie w wylewkach jest rozsądną osobą, przez wiele lat robił wylewki w Niemczech Dylatacja pełna z pianki o grubości 10 mm to wymóg technologiczny aby pozwolić na swobodną pracę i mikroprzesunięcia w czasie niezliczonej ilości cykli grzewczych. Do eliminacji klawiszowania miedzy płytowego napewno nie służy siatka lecz specjalne stalowe wzmocnienia montowane w czasie wykonywania jastrychu. Nacięcia dylatacyjna na płycie grzewczej należy powtórzyć na ceramice ,ponieważ naprężenia powstałe na powierzchni płytki przeniosą pęknięcie na jej górę. http://img441.imageshack.us/img441/931/611073449.th.jpg http://img40.imageshack.us</p><p> </p><p> [url=http://img10.imageshack.us/i/sobt4052289.jpg/][img]http://img10.imageshack.us/img10/623/sobt4052289.th.jpg http://img191.imageshack.us/img191/492/40520071369.th.jpg Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us http://img88.imageshack.us/img88/7006/d120107051.th.jpg Uploaded with ImageShack.us Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 23.05.2010 10:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Ale fajnie pękło. Tylko problemem moze byc fakt ze na pewnym etapie nie wiemy gdzie bedzie łączenie płytek i drewna ( u mnie duza powierzchnia salonu i brak projektu ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 23.05.2010 11:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Powyższe zdjęcia podpowiadają, że najpierw trzeba zebrać i poukładać sobie informacje, potem zrobić projekt i dopiero wziąć się za wykonanie. Bezpieczniej i prościej zlecić to specjalistycznej firmie. Fachowcy z takiej firmy potrafią podpowiedzieć i wiedzą jak to zrobić. Tym bardziej że "diabeł siedzi w szczegółach" a pewne błędy trudno jest póżniej naprawić. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 23.05.2010 20:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Maja 2010 Do eliminacji klawiszowania miedzy płytowego napewno nie służy siatka lecz specjalne stalowe wzmocnienia montowane w czasie wykonywania jastrychu. Jaznar gdzie można zdobyć te stalowe wzmocnia i jak je należy prawidłowo montować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 28.05.2010 06:36 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Pomóżcie mi gdzie znaleźć te stalowe wzmocnienia zabezpieczające przed klawiszowaniem wylewki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 28.05.2010 06:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 (edytowane) Przypadkowo znalazłem fajny artykuł o błędach posadzek Błędy posadzek betonowych i sposoby ich eliminowania Może ktoś będzie chciał sobie poczytać Jest tutaj ciekawa teoria na temat klawiszowania wylewki Edytowane 28 Maja 2010 przez odaro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Parkiet 28.05.2010 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Przypadkowo znalazłem fajny artykuł o błędach posadzek Błędy posadzek betonowych i sposoby ich eliminowania Może ktoś będzie chciał sobie poczytać Jest tutaj ciekawa teoria na temat klawiszowania wylewki Jest to jedno z ciekawszych opracowań dotyczących posadzek w ogólnym wydaniu. Ponadto poza dobrą podstawą teoretyczną powyższy tekst daje prosty i zrozumiały przekaz praktyczny. Warto poczytać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 28.05.2010 09:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2010 Jest to jedno z ciekawszych opracowań dotyczących posadzek w ogólnym wydaniu. Ponadto poza dobrą podstawą teoretyczną powyższy tekst daje prosty i zrozumiały przekaz praktyczny. Warto poczytać. Pozdrawiam. ups... miało iść na priva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
odaro 31.05.2010 21:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2010 Czy widziałaś ktoś więcej oprócz janzara te stalowe wzmocnienia zapobiegające klawiszowaniu płyt. Od kilku dni próbuje coś takiego znaleźć i du.. Janzar daj jakieś namiary na te stalowa wzmocnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
f.5 03.06.2010 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2010 Czy widziałaś ktoś więcej oprócz janzara te stalowe wzmocnienia zapobiegające klawiszowaniu płyt. Od kilku dni próbuje coś takiego znaleźć i du.. Janzar daj jakieś namiary na te stalowa wzmocnienia. Czy widac na foto te wzmocnienia jakos ich nie widzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
manieq82 04.06.2010 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2010 widać widać - coś jakby styropian z nabitymi prętamimoże po prostu wsadzić styropian 1cm i pręty - tylko one jakoś tak żeby się z wylewką nietrwale złączyły ale stanowiły podparcie dla obu powierzchni - czyli powierzchnie nie będą się kiwać względem siebie - może okręcić te pręty jakąś taśmą, folią - pręt gładki będzie się przesuwał ....hmmszkoda że nie widziałem tego zdjęcia wcześniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.