R4DZ1U 25.05.2010 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2010 witam. Zabieram się za wymianę starego drewnianego, rozlatującego sie płotu na nowy. Zamiast drewnianych słupków chciałem małe słupki z klinkieru, na jedna cegłę lub na 1 i 1/2 cegły. Nie mam w tym doświadczenia, więc proszę o jakieś porady lub wskazówki. Odpada z racji kosztów zlecenie prac komu innemu. Z tego co wiem, fundament pod słupek na 1 cegłę to 20x20 cm, pod słupek na 1 i 1/2 to 30x30. Izolowany folią, góra szalunkowana +10cm nad ziemię. Teraz to co mnie nurtuje: 1. Czy zbroić słupki prętami? o ile te na 1 i 1/2 cegły się da, to chyba na 1 cegłę już nie ? i mile widziany przykład jak mają iść pręty w słupku, czy przy samych cegłach, czy jak? 2. Który rodzaj słupków wybrać? na 1 czy 1 i 1/2 cegły? Przęsła drewniane 2,5 metra długie. 3. Jak zachować równe odstępy pomiędzy cegłami? 4. Czy w przypadku słupków na 1 i 1/2 cegły wypełniać jakąś zaprawą środek? Czy tylko słupki trzymające bramę, a przęsła już nie ma takiej konieczności? 5. Z czego wykonać fundament pod słupek? w sklepie gdzie kupowałem cement powiedziano mi, że można użyć betonu o składzie 1:3 (cement:piasek). Będę wdzięczny za wszystkie, nawet najbardziej oczywiste wskazówki, gdyż nie znam się na tym kompletnie, ale mam zapał do pracy i szybko się uczę poziomicą posługiwać się umię, więc chyba tak źle nie będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania