Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Wymiana podłogi w starym domu: czy warto


Recommended Posts

Witam. Remontuję mieszkanie w przedwojennym domu i mam dylemat w kwestii podłogi. Zerwałem parkiet i ślepą podłogę (wykonawca stwierdził że będzie nierówno jeśli położy się na niej nowy parkiet) i pod spodem pokazała się kilkucentymetrowa (8-10cm) warstwa czegoś w rodzaju betonu wymieszanego z żużlem, przekładanego drewnianymi belkami do których przybita była ślepa podłoga. To wszystko na konstrukcji stropu z żelaznych belek i cegieł.

 

Z tego co się zorientowałem, obecnie stosuje się w podłogach styropian do ogrzewania. Przy okazji chciałem ugrać nieco na wysokości mieszkania i obniżyć podłogę ze 2 cm. Pod spodem jest piwnica utrzymująca w zimie 10-12 stopni, więc chyba nie ma potrzeby stosowania bardzo grubej warstwy styropianu. Moje obawy dotyczą skuwania tej porowatej warstwy. Niby schodzi łatwo, ale boję się czy wibracje młota nie zaszkodzą konstrukcji. Nie wiem też czy rzeczywiście izolacja termiczna będzie lepsza po zastąpieniu styropianem i czy styropian nie odkształci się po latach. Ktoś miał tego typu doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Remontuję mieszkanie w przedwojennym domu i mam dylemat w kwestii podłogi. Zerwałem parkiet i ślepą podłogę (wykonawca stwierdził że będzie nierówno jeśli położy się na niej nowy parkiet) i pod spodem pokazała się kilkucentymetrowa (8-10cm) warstwa czegoś w rodzaju betonu wymieszanego z żużlem, przekładanego drewnianymi belkami do których przybita była ślepa podłoga. To wszystko na konstrukcji stropu z żelaznych belek i cegieł.

 

Z tego co się zorientowałem, obecnie stosuje się w podłogach styropian do ogrzewania. Przy okazji chciałem ugrać nieco na wysokości mieszkania i obniżyć podłogę ze 2 cm. Pod spodem jest piwnica utrzymująca w zimie 10-12 stopni, więc chyba nie ma potrzeby stosowania bardzo grubej warstwy styropianu. Moje obawy dotyczą skuwania tej porowatej warstwy. Niby schodzi łatwo, ale boję się czy wibracje młota nie zaszkodzą konstrukcji. Nie wiem też czy rzeczywiście izolacja termiczna będzie lepsza po zastąpieniu styropianem i czy styropian nie odkształci się po latach. Ktoś miał tego typu doświadczenia?

 

możesz zastosowac pianobeton do wyrówniania,on scali Ci ten mieszany materiał i ociepli,wygłuszy,jesli jesteś z okolic Górnego lub Dolnego Śląska może moge pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz zastosowac pianobeton do wyrówniania,on scali Ci ten mieszany materiał i ociepli,wygłuszy,jesli jesteś z okolic Górnego lub Dolnego Śląska może moge pomóc

 

Dziękuję za odpowiedź. Jestem z Warszawy, więc raczej daleko. Rzeczywiście zastanawiałem się nad czymś takim jako alternatywą dla skuwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to da radę na to położyć parkiet?

Skoro piszesz że w żużlu są zalane belki to chyba między belkami jest żużel na który chyba nie da rady położyć parkietu.

Jeżeli się mylę i da radę położyć na to parkiet to ja bym nie niszczył tego betonu.

 

Tak też postanowiłem. Na to pójdzie jeszcze wylewka pod parkiet. Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też postanowiłem. Na to pójdzie jeszcze wylewka pod parkiet. Dzięki!

 

Przy stropie na belkach stalowych najlepszym rozwiązaniem jest propozycja Cezki , czyli podkładu monolitycznego dwuwarstwowego z pianobetonem jako warstwy wypełniającej plus 2,5 cm warstwa betonu jako podłoże właściwe pod parkiet. Jeśli nie masz możliwości skorzystania z usług firmy, która potrafiłaby takie podłoże wykonać proponuję dwa rozwiązania:

1. Usunąć wypełnienie z żużlobetonu wraz z drewnianymi legarkami, po czym wypełnić przestrzeń między stalowymi belkami styrodurem / jest cieplejszy i mniej chłonny od styropianu/ po czym całość przykryć folią i wykonać 5 cm. wylewkę zbrojoną siatką /kratownicami/ ze stalowego drutu. W takim rozwiązaniu zyskasz maksymalnie na wysokości ale musisz się liczyć z mostkami termicznymi w obrębie belek stalowych. 2 cm styroduru nad belkami z grubsza załatwią sprawę mostków termicznych niewielkim kosztem grubości całego podłoża.

2. Przykleić frezowane płyty OSB 3 lub 4 gr. 22 mm do istniejącego podłoża pianką niskoprężną, mocując je dodatkowo wkrętami do pozostawionych a wcześniej wyrównanych belek drewnianych. Łączenia płyt wypełnić klejem. Po ustabilizowaniu tak przygotowanego podłoża należy je przeszlifować po czym można przystąpić do montażu parkietu.

Pierwsze rozwiązanie jest trwalsze i daje Ci możliwość obniżenia poziomu podłogi, drugie jest mniej inwazyjne, tańsze i szybsze w wykonaniu, natomiast poziom podłogi będzie nieco wyżej niż dotychczas. Wybór należy do Ciebie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Remontuję mieszkanie w przedwojennym domu i mam dylemat w kwestii podłogi. Zerwałem parkiet i ślepą podłogę (wykonawca stwierdził że będzie nierówno jeśli położy się na niej nowy parkiet) i pod spodem pokazała się kilkucentymetrowa (8-10cm) warstwa czegoś w rodzaju betonu wymieszanego z żużlem, przekładanego drewnianymi belkami do których przybita była ślepa podłoga. To wszystko na konstrukcji stropu z żelaznych belek i cegieł.

 

Z tego co się zorientowałem, obecnie stosuje się w podłogach styropian do ogrzewania. Przy okazji chciałem ugrać nieco na wysokości mieszkania i obniżyć podłogę ze 2 cm. Pod spodem jest piwnica utrzymująca w zimie 10-12 stopni, więc chyba nie ma potrzeby stosowania bardzo grubej warstwy styropianu. Moje obawy dotyczą skuwania tej porowatej warstwy. Niby schodzi łatwo, ale boję się czy wibracje młota nie zaszkodzą konstrukcji. Nie wiem też czy rzeczywiście izolacja termiczna będzie lepsza po zastąpieniu styropianem i czy styropian nie odkształci się po latach. Ktoś miał tego typu doświadczenia?

Na twoim miejscu nie usuwałbym tego mocno osiadłego (zagęszczonego) wypełnienia między belkami stropowymi. Sprawdzić poziom podłogi. Przypuszczam, że większych odchyleń od poziomu nie ma. Przykryj wszystko tkaniną za 6zł/m2 z Castoramy. Tkanina ma to do siebie, że chroni przed ewentualnym kurzem od spodu i eliminuje skrzypienie zamocowanych do stropów płyt OSB. Jakie wymiary mają belki drewniane? Jaki rozstaw jest między nimi?

Praca prosta. Ten materiał budowlany, który znajduje się między belkami jest bardzo dobrym materiałem izolacyjno-akustycznym. Wszelkie puste przestrzenie zostały dokładnie wypełnione, więc nie ma mowy o mostkach akustycznych czy cieplnych. Poza tym jest pod spodem ciepła piwica.Pytanie tylko czy ten szut pochodzi z pogorzelisk. To jest Warszawa wiele domów po wojnie było remontowanych z wyburzeń pogorzelisk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...