Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Klej do parkietu ARTELIT czy polecacie?


MAJA35

Recommended Posts

Ja niestety wiem niewiele :( Czytałam tylko trochę na ten temat. Wiem oczywiście, że należy przede wszystkim wykonać pomiar wilgotności. Piszesz wyżej, że powinni najpierw wykonać pomiar wilgotności metodą powierzchniową, a potem karbidową. Jak to zda egzamin przy ogrzewaniu podłogowym, gdy pobranie próbki w przypadkowym miejscu może spowodować zniszczenie podłogówki? Gdzie w takim razie pobierać próbki? (Mam przy okazji nadzieję, że podkład jest wystarczająco suchy; po zrobiniu wylewek odczekaliśmy miesiąc i uruchomiliśmy na kotle program wygrzewania jastrychu, a po jego zakończeniu od jesieni lekko grzejemy.)

Równość posadzki mierzymy dwumetrową łatą i odchylenia nie powinny przekraczać 5 mm. A jeśli gdzieś przekracza? Czy ewentualne wyrównanie podłoża można w takim wypadku zlecić parkieciarzom, czy wzywać gości od wylewek?

O sprawdzeniu, czy nie ma twardzieli powierzchniowej oraz próbie higroskopijnej przeczytałam parę postów wyżej. Widzę, że od próby higroskopijnej zależy wybór gruntu. Mnie zaproponowano grunt Artelit SB 210.

Należy również zmierzyć wytrzymałość podłoża oraz wilgotność parkietu. Po tym, co czytałam zastanawiam się, czy firma, która będzie mi układała parkiet faktycznie zbada próbki w laboratorium. Co jeśli nie?

W salonie, gdzie będzie kładziony parkiet mamy kilka pętli grzewczych, które są rozdzielone dylatacjami. Pomimo tego, pojawiło się jeszcze kilka rys na posadzce. Czy dylatacje i te rysy trzeba jakoś dodatkowo zabezpieczyć?

Do parkietu mam jeszcze trochę czasu, ale chciałabym zebrać jak najwięcej informacji, aby się jeszcze dopytać o szczególy w firmie parkieciarskiej. Zawsze mam jeszcze chwilę, aby ich ewentualnie zmienić...

Pozdrawiam

Długie lekkie grzanie podłoża jest lepsze niż programy wygrzewania. Dlaczego tak jest nie będę się rozpisywał. Grzać jak długo tylko się da na poziomie 20C powierzchni posadzki, przy wilgotności 40% powietrza. Należy sprawdziś czy na powierzchni wylewki nie ma twardej cienkiej (0,5-1mm)skorupy. Należy ją usunąć dla łatwiejszego odparowywania wody z podłoża. Nierówności 2mb/5mm to trochę za dużo. Rysy muszą zostać sklamrowane i połączone epoksydem. Wytrzymałość podłoża mierzy się w sposób praktyczny, są na to sposoby. Techniczny odbiór wytrzymałosci podłoza zacznij od tego, że pan wylewkarz pisemnie poświadczy Tobie jaką jego dzieło ma wytrzymałość na ścinanie i z jakiego cementu jest zrobiona wylewka musi podać pełną nazwę i producenta. Niech poda także wilgotność równoważną wylewki którą wykonał dla temp. 20C i 55%rH. Tego ostatniego to on nie będzie wiedział, a powinien wiedzieć, ponieważ to na wylewce układa się podłogi i to różne. Wytrzymałość wylewki można zmierzyć z 10% błędem młotkiem Scmidta o uderzeniu 0,735Nm lub 0,196Nm.

Pomiaru wylewki można dokonać przyrządem elektrycznym pojemnościowym DNS G 809 lub 815. Inne przyrządy elektryczne się nie nadają z różnych powodów. Mierzą zbyt płytko, woda przeszkadza, zbrojenie także i mają zbyt duży błąd pomiaru. Nie rób nic na tak zwanego NOSA. Kleje, grunty należy dobrać do podłoża.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jarekkur, bardzo dziękuję za wszystkie rady. Pytam właśnie dlatego, aby nic na nosa nie robić, ani mojego, bo się nie znam, ani tym bardziej nosa fachowca, bo do tego to już absolutnie nie mam zaufania. Zobaczę, co wyjdzie z tych wszystkich pomiarów i będę się dalej radzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...