Magus 09.06.2010 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Pytanie zasadnicze - jak ocieplic dach w domu z wentylacja mechaniczna. Obecnie w projekcie mam:- dachowka- 4cm laty-3cm kontrlaty (putska wentylacyjna)- folia dachowa paroprzepuszczalna- 18cm krokiew z welna mineralna pomiedzy- paroizolacja- 5cm plyta GK na stelazu Wspolczynnik U zostal okreslony na 0,20. A teraz moje watpliwosci:1. izolacja jest poprawna, jezeli jest "zamknieta" - welna mineralna, ktora bedzie mogla byc przewiewana od gory chyba nie utrzyma dobrze ciepla?2. wspolczynnik U dla dachu wydaje mi sie, ze nie uwzglednia krokiew. Dla drewna sosnowego U dla 18cm wynosi ok 0,78 - ewidentny mostek cieplny3. wsp U dla sciany domu bedzie ok 0,16 - podobny wspolczynnik chcialbym uzyskac dla dachu - czy to wykonalne bez zmiany grubosci dachu? czy wystarczy dodac izolacje od strony domu?4. Dach od strony domu nie musi nic przepuszczac - bedzie wentylacja mechaniczna. Czy w zwiazku z tym moge "doszczelnic" sufit na poddaszu?5. jak "doszczelnic welne mineralna nad poziomem krokiew? Czy to ma sens?6. moze lepiej zamiast welny zastosowac styropian XPS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 09.06.2010 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Ja bym dał tak:1) Wełna pomiędzy krokwiami 2) 10 cm wełny poniżej krokwi3) ruszt 4) folia paroizolacyjna klejona do ścian i ram okien5) wykończenie wewnętrzne wedle upodobań np. GK lub boazeriaDodatkowo posklejałbym membranę paroprzepuszczalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 09.06.2010 10:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Jaki rozstaw krokwi? Jaka ich szerokość? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 09.06.2010 12:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Jaki rozstaw krokwi? Jaka ich szerokość? krokwie 8x18cm w rozstawie 45-90cm, drewno konstrukcyjne klasy C24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pavent 09.06.2010 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2010 Ja bym dał tak: 1) Wełna pomiędzy krokwiami 2) 10 cm wełny poniżej krokwi 3) ruszt 4) folia paroizolacyjna klejona do ścian i ram okien 5) wykończenie wewnętrzne wedle upodobań np. GK lub boazeria Dodatkowo posklejałbym membranę paroprzepuszczalną. zgadzam się z Orko - ale to na marginesie... głównie to chodzi mi o to, że próbuję (zgodnie z tematem) doszukać się związku między wentylacją mechaniczną, a ociepleniem dachu? jak na razie nie widzę... równie dobrze możnaby dać tytuł: wentylacja mechaniczna a kostka granitowa na podjeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 10.06.2010 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Pytanie zasadnicze - jak ocieplic dach w domu z wentylacja mechaniczna. Obecnie w projekcie mam: - dachowka - 4cm laty -3cm kontrlaty (putska wentylacyjna) - folia dachowa paroprzepuszczalna - 18cm krokiew z welna mineralna pomiedzy - paroizolacja - 5cm plyta GK na stelazu Wspolczynnik U zostal okreslony na 0,20. A teraz moje watpliwosci: 1. izolacja jest poprawna, jezeli jest "zamknieta" - welna mineralna, ktora bedzie mogla byc przewiewana od gory chyba nie utrzyma dobrze ciepla? 2. wspolczynnik U dla dachu wydaje mi sie, ze nie uwzglednia krokiew. Dla drewna sosnowego U dla 18cm wynosi ok 0,78 - ewidentny mostek cieplny 3. wsp U dla sciany domu bedzie ok 0,16 - podobny wspolczynnik chcialbym uzyskac dla dachu - czy to wykonalne bez zmiany grubosci dachu? czy wystarczy dodac izolacje od strony domu? 4. Dach od strony domu nie musi nic przepuszczac - bedzie wentylacja mechaniczna. Czy w zwiazku z tym moge "doszczelnic" sufit na poddaszu? 5. jak "doszczelnic welne mineralna nad poziomem krokiew? Czy to ma sens? 6. moze lepiej zamiast welny zastosowac styropian XPS? a kto ci liczył współczynnik że taki dobry wyszedł ? podaj współczynnik wełny to z grubsza ci moge podac, jesli poddasz ma być zamieszkałe to cały tem projekt to lipa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 10.06.2010 09:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 No mnie też wychodziło 0,25 przy rozstawie 90 cm... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 10.06.2010 14:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 zgadzam się z Orko - ale to na marginesie... głównie to chodzi mi o to, że próbuję (zgodnie z tematem) doszukać się związku między wentylacją mechaniczną, a ociepleniem dachu? jak na razie nie widzę... równie dobrze możnaby dać tytuł: wentylacja mechaniczna a kostka granitowa na podjeździe. Swgo czasu w innym watku padlo stwierdzenie, ze obecne rozwiazania izolacji dachu to kiszka - folia dziurawa, welna nie "zamknieta" - wszedzie dmucha i wieje. A poniewaz dla wentylacji mechanicznej domek (podobno) ma byc jak najbardziej szczelny wiec pytanie jak taki szczelny dach zrobic? Na moj rozum do wystarczyloby wsadzic styro zamiast welny i juz ocieplenie bedzie mniej przewiewne, a poddasze bardziej szczelne (zakladam wykonczenie folia paroizolacyjna i plyta GK. Grzyba chyba nie powinno byc - przeca bedzie WM wiec nadmiar wilgoci bedzie wyslany na zewnatrz domu. Sama szczelina wentylacyjna pod pokryciem dachu chyba powinna zostac coby sie drewno nie pognilo od nawiewanej wilgoci (+ wilgoc skraplana bezposrednio z powietrza). Czy tak bedzie faktycznie lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 10.06.2010 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 (edytowane) Zrób tak i opowiedz nam za parę lat. A nuż ktoś jeszcze pójdzie w twoje ślady Ja całkiem niezłą szczelność uzyskałem płytami osb na co poszła paroizolacja dociśnięta boazerią. Edytowane 10 Czerwca 2010 przez orko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 10.06.2010 17:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Folia paroszczelna i paroprzepuszczalna plus płyty do wykończenia od wewnętrznej strony domu to chyba dostateczna zapora przed przepływem powietrza? Zwłaszcza, jeśli folie zostaną położone zgodnie z zasadami sztuki, klejone na łączeniach, itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 10.06.2010 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2010 Pewnie tak, ale ... ja mam jak napisałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
KrzysztofLis2 11.06.2010 08:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 Masz dwie folie i G-K (pewnie z poszpachlowanymi łączeniami), będzie nawet lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 11.06.2010 11:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2010 (edytowane) Swgo czasu w innym watku padlo stwierdzenie, ze obecne rozwiazania izolacji dachu to kiszka - folia dziurawa, welna nie "zamknieta" - wszedzie dmucha i wieje. A poniewaz dla wentylacji mechanicznej domek (podobno) ma byc jak najbardziej szczelny wiec pytanie jak taki szczelny dach zrobic? Na moj rozum do wystarczyloby wsadzic styro zamiast welny i juz ocieplenie bedzie mniej przewiewne, a poddasze bardziej szczelne (zakladam wykonczenie folia paroizolacyjna i plyta GK. Grzyba chyba nie powinno byc - przeca bedzie WM wiec nadmiar wilgoci będzie wysłany na zewnatrz domu. Jeśli chcesz się bawić ze styropianem i czujesz sie na siłach to droga wolna, jeśli nie spaprasz na pewno będzie gicio. Teraz po kolei jak ja to robię, masz blachę łaty kontrłaty i wiatroizolację, tu jest oki i nic nie zmieniasz, pod spodem masz tylko krokwie i 18 cm wełny, nie wiem jakiej ale nawet jak krzysiek policzył ci 025 to i tak bardzo optymistyczna wersja, musisz dac co najmniej 30 cm wełny układajac z przesunięciem i zwracać uwagę na wszelkie dziury by ich nie było, do krokwi musisz dorobić sobie odpowiedni stelaż abyś miał do czego złapać wystającą niżej krokwi wełnę i przywalić płyty, stelażyk musi byc ze 2 cm węższy by wełnę lekko ścisnąć, ma ona dość przykrą właściwość zjeżdżania w dół z biegiem czasu (szczególnie gdy kto spier...i robotę i wilgotnieje) a to ją przytrzyma, stelazyk zrobisz z drewna albo profili stalowych ja wole drewno bo nie rozprowadza zimna pod płytami, następnie wszystko jedziesz paroizolacją (starannie, ma zachodzić na ościeże wszystkich okien ) i na wierzch płyty wiórowe , możesz dać więcej wełny będzie cieplej ale przegroda się robi gruba. jeśli chcesz całkiem ciepło to zamiast wełny lepiej wysypać siana więcej i izolować pianą, jest drożnej ale lepszy efekt a ściana nie taka gruba, ja tak robię jeśli kto chce rzecz jasna gdy montuję went mech, nie miałem jeszcze kłopotów chociaż zawsze jest (tfu tfu tfu) pierwszy raz, jeśli starannie pojedziesz paroizolacja, pokleisz ja a nie same zakładki nie będzie źle, nawet kręcąc wkręta dociskasz płytę do paroizolacji tak ze tamtędy nie ma prawa uciekać powietrze a infiltruje gdy robisz na ruszcie stalowym, tu nie dociśniesz płyty porządnie bo wkręt puści, tam gdzie jakieś kable przechodzą przez paroizolację obklejasz szczelnie, z płytami delikatnie by nie porozrywać co się wcześniej starannie kleiło, na płyty wiórowe podkład i równanie z grubsza gipsem potem tapeta, innego wykończenia nie robię, jeśli kto chce na płytach gipsowych i metalu to jak dziękuję i mogę dać adres kolegi który mu tak może zrobić a ma rękę do gipsowej wykończeniówki. Nie robiłem nigdy próby ciśnieniowej ale chętnie bym się pokusił wbrew negatywnym opiniom niektórych dotyczących szczelności takiego poddasza, najlepszym wynikiem jaki udało mi się osiągnąć było to ze w jednym domu na poddaszu nie ma ogrzewania a w zimnie ciepło, wyszło to przypadkiem bo inwestor nie miał już kasy na inst co przekładając montaż tego na przyszły rok, do dziś nie ma tam grzania, kupił jednak mały piecyk naftowy i wstawił sobie tam do łazienki bo w łazience temp taka jak w całym poddaszu czyli jakieś 20 st a to dla jego żony za mało , ciepło rozprowadzane jest instalacją wm z dołu gdzie jest co i mieszając się w wymienniku leci na poddasze, to wystarcza Edytowane 11 Czerwca 2010 przez kangaxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 14.06.2010 06:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2010 Zamiast tego piecyka naftowego w łazience może wystarczyłyby ładne lampki z halogenami! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 15.06.2010 15:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2010 o ile ktoś chce grzać prądem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EK1719503426 22.06.2010 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 A moze by tak natrysnac pianke poliueratonowa wtedy wszystko bedzie szczelnie zamkniete. Ja tak planuje zrobic koszt nie jest porazajacy jak sie dobrze poszuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 22.06.2010 08:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 A moze by tak natrysnac pianke poliueratonowa wtedy wszystko bedzie szczelnie zamkniete. Ja tak planuje zrobic koszt nie jest porazajacy jak sie dobrze poszuka. Gdzie ta pianke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EK1719503426 22.06.2010 10:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Gdzie ta pianke? Natrysk miedzy krokwie... NIe chce robic reklamy firmom dlatego prosze wpisz natryskowa pianka PUR w google i zobaczysz wg mnie super sprawa i szczelniej nie mozna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 22.06.2010 10:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Parametry fajne, ale koszt jest masakryczny :/ 3x cena welny mineralnej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 22.06.2010 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 no kosztuje sobie to trochę ale jeszcze pare lat i będzie pewnie jak wełna kosztowało, na razie wszystko zależy od inwestora jak chce mieć zrobione i ile ma na to kasy zazwyczaj tu występuje konflikt ale każdy towar ma swojego kupca, ludziska tak robią i płacą, trochę czasu minie i wełna do lamusa pójdzie, pianką izolowane poddasze na prawdę dobrze się sprawuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.