Magus 22.06.2010 11:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Mam tylko nadzieje, ze aerożel sie upowszechni i stanieje Na razie dla zwyklego zjadacza chleba - styro lub welna mineralna do wyboru, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
AML 22.06.2010 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2010 Witajcie! Tak króciutko: Dla uzyskania współczynnika wspomnianego powyżej dla wełny mineralnej proponowałbym zrobić wspomniane 18 cm, potem przekładka i kolejne 25-30 cm.Dla domów energooszczędnych w Niemczech standardem jest izolacja dachu grubości 40-45 cm wełny lub odpowiednik. U siebie zrobiłem 38cm (18 + 20 na przekładkę), dziś zrobiłbym 20+25. Dla uszczelnienia połączenia arkuszy folii paroizolacyjnej warto jest po prostu posklejać. I broń Boże nie wkładać żadnych instalacji w warstwę izolacji. Ona ma IZOLOWAC, a nie służyc jako schowek na rury... Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
EK1719503426 23.06.2010 12:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 (edytowane) Parametry fajne, ale koszt jest masakryczny :/ 3x cena welny mineralnej ... Skad Ci wyszlo az 3x? Ja mam cene 75zl/1m2 za 15cm pamietaj nie tracisz powierzchni na poddaszu to wazne i nie masz mostkow termicznych wszystko policz. Liczas dobrej jakosci wate + robocizna nie wychodzi to tak strasznie. Dalej zastaanawia mnei te 3x. jesli chcesz dac min 30cm i zwroc uwage na U. Edytowane 23 Czerwca 2010 przez E&K Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 23.06.2010 20:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2010 ...I broń Boże nie wkładać żadnych instalacji w warstwę izolacji. Ona ma IZOLOWAC, a nie służyc jako schowek na rury... Pozdrawiam! ale przecież nie trzeba tam rur na kable pakować, można same kable w odp izolacji, są takie i wcale jakoś drożej nie wychodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 29.06.2010 10:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2010 Tak mi wychidzi z obliczen, ze krokwie to maja taki wspolczynnik lambda, jakby wogole nie ocieplaly :/Aby osiagnac U=0,16 dla dachu to trzebaby na calej powierzchni dac 12cm pianki.Poniewaz calych belek nie mozna opiankowac to pozostaje piankowanie od spodu. Tylko, ze w takim wypadku traci sie urok odslonietych krokwi :/ Znalazlem tanie zrodlo pianki - jak sie okaze, ze towar nie jest jakis badziewny to niewykluczone, ze sie zdecyduje. Aczkowliek nie na pryskanie, a pianka w plytach docietych na wymiar. Zlecilbym wimiar 1cm mniejszy niz odleglosc krokwi i zamocowal na piance PUR z pistoletu/puszki. Skolei montaz plasko do krokwi da lepsza izolacje, pozostanie jednak pustka miedzy krokwiami - macie pomysl co z nia zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kangaxx 30.06.2010 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 magus jak ty to liczysz ze 12 cm pianki daje ci u 0,16 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Magus 30.06.2010 12:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2010 (edytowane) Informacja bezpośrednio od producenta. A znalazlem jeszcze jedna ciekawa informacje. Z badan BASF wynika, ze wspolczynnik lambda dla pianki poliuretanowej rosnie z czasem. Najszybciej w ciagu kilku pierwszych tygodni, a potem asymptotycznie. Generalnie po ok 32 tygopdniach wynosi juz ok 0,0325. A taka wartosc w stosunku do welny mineralnej 0,035 nie usprawiedliwia roznicy w cenie (nawet jak ta roznica bylab mniejsza niz 2x).jak dla mnie zamyka to temat pianki. zrodlo informacji (Rys 11) Edytowane 8 Lipca 2010 przez Magus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.