Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Konstrukcja de facto jak ktoś to zauważył jest głównie stosowana w ścianach 3w jak się przyjrzycie na tą ramę to tam są też pokazane takie metalowe zatrzaski które zakleszczają się przy wsuwaniu ramy okna od spodu w profil , dodatkowo te okna zwykle mają szerszą ramę ok 120 mm zakończoną występkiem z uszczelką która po wciśnięciu w tą "szufladę" dochodzi do jej krawędzi - jest to pokazane na tym foto .

 

Ja teraz o czymś innym - mianowicie uszczelnienie okna w konstrukcji 3warstwowej - wiadomo taśmy folie

Poniżej rysunek :http://babyboutique.pl/Pub/uszczelneinie%20okna.jpg

 

Pytanie ?

1 / Czy możliwe jest doklejenie taśmy zewnętrznej do styropianu a nie do muru tak jak to jest pokazane na rysunku ?

Czy wykonywanie tej taśmy ma w ogóle ma rację bytu przy założeniu że szczelina pomiędzy ramą okna a elewacją klinkierową będzie docelowo wypełniona taśmą rozprężną ?

 

Jeszcze jedno pytanie - odnośnie konstrukcji muru 3 warstwowej. Mam tutaj pewną niezgodność.

O ile taka taśma rozprężna ( np. illmod 600 ) zatrzymuje wodę jest także paro przepuszczalna. Interesuje mnie zjawisko powstawania kondensu / wykraplania wody w przestrzeni wentylowanej w murze 3warstwowym - wszędzie spotykam się przy przeglądaniu przekroi oraz na fotkach z tym że bezwzględnie trzeba zabezpieczyć górę ramy okna oraz jej dół foliami izolacyjnymi tak aby skraplająca się para wodna mogla spłynąć po nich do odprowadzenia - szczeliny nad ramą okna i szczelin wentylacyjnych w pierwszej warstwie cegieł klinkierowych .

 

Mimo wszystko biorąc pod uwagę konstrukcję muru 3w i zjawisko wykraplania się wody w szczelinie wentylacyjnej wydaje się słusznym zastosowanie zewnętrznej folii epdm dodatkowo oprócz tej taśmy rozprężnej . Proszę praktyków o dogłębne przemyślenie sytuacji. Szczelina wentylacyjna będzie 1-2cm

 

Wracam do pytania zadanego wcześniej czy myślicie że montaż takiej folii epdm nie do ściany ale do styropianu da taki sam efekt - czy da się przykleić folię epdm do styropianu ? jak tak to czym ?

 

http://babyboutique.pl/Pub/odwodnienie.jpg

 

http://babyboutique.pl/Pub/folia%20zamykaj%C4%85ca.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

wywalić profil i kręcić do samej ramy

Jareko, jesteś niereformowalny. Profil parapetowy przecina drogę mostkowi termicznemu, którym jest Twoja stalowa konsola. Jeżeli bezpośrednio stalą połączysz mur nośny z ramą w której jest kształtownik stalowy, masz typowy mostek termiczny. Profil parapetowy ustala także odległość pod parapet i nie trzeba stosować stalowych szczudeł. Idziesz na skróty pozorne, które tylko dają dodatkowe straty ciepła. To nie jest rada, tylko niewiedza czym jest mostek termiczny i jak przechodzi ciepło z ogrzanego muru nośnego do zimnej ramy okiennej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...spełnia swoją funkcję (kliny może zastąpię innym dystansem np. jakąś masą utwardzalną). Aha - kosztowało to max 50% ceny montażu na firmowych konsolach......
obawiam się tylko jednego, ze całość będzie za sztywna i okno nie będzie miało jak pracować

Zastąpił bym kotwy boczne i górne normalnymi kotwami stalowymi, pozostawiając dolne, żeby nie było jak u J-J

dziś jestem wykończony trasą do Wrocławia i z powrotem i już nie myślę, jutro coś postaram się dopowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech profilpęknie tak jak w poniższym przypadku

http://www.forum.oknonet.pl/viewtopic.php?f=13&t=19480

genialne zdjęcie i jeszcze lepszy komentarz, dobrze ze komentujący od razu w stopce ma napisane że jak okna to tylko drewniane

Ale pierniczą głupoty, luuuudzie, uważajcie jak minus 20 nie otwierajcie okien bo pękają nagminnie jak we wskazanym linku

Nic nie napisał nieszczęsny właściciel okna, kiedy mu pękło, jaki producent i jaki profil - wbrew pozorom ma to znaczenie a przede wszystkim czy ramiak dolny przy montażu zakotwiony czy nie

Mógłbym powróżyć z fusów i postawić taką oto diagnozę. Otwarte okno, lekko przekrzywiona klamka, ktoś na siłę walną skrzydłem, lub (co chyba bardziej prawdopodobne) przeciąg pier... skrzydłem i tym samym rolka w zaczep i pasik mógł pęknąć własnie w tym miejscu przy braku jakiegokolwiek zakotwienia dolnego ramiaka.

Dlaczego mógł ? bo zewnętrzna część profila miała temperaturę poniżej zera a wtedy PVC staje się kruche i podatne na uszkodzenia (to jest jeden z argumentów za tym by nie montować okien w temperaturach ujemnych i zarówno otoczenia jak i samego materiału), natomiast od wewnątrz był dalej plastyczny stąd pęknięcie nie uszkodziło wewnętrznej części profila

Dla mnie takie jest wytłumaczenie akurat tego przypadku - ale oczywiście mogę się mylić

Edytowane przez jareko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

genialne zdjęcie i jeszcze lepszy komentarz, dobrze ze komentujący od razu w stopce ma napisane że jak okna to tylko drewniane

Ale pierniczą głupoty, luuuudzie, uważajcie jak minus 20 nie otwierajcie okien bo pękają nagminnie jak we wskazanym linku

Nic nie napisał nieszczęsny właściciel okna, kiedy mu pękło, jaki producent i jaki profil - wbrew pozorom ma to znaczenie a przede wszystkim czy ramiak dolny przy montażu zakotwiony czy nie

Mógłbym powróżyć z fusów i postawić taką oto diagnozę. Otwarte okno, lekko przekrzywiona klamka, ktoś na siłę walną skrzydłem, lub (co chyba bardziej prawdopodobne) przeciąg pier... skrzydłem i tym samym rolka w zaczep i pasik mógł pęknąć własnie w tym miejscu przy braku jakiegokolwiek zakotwienia dolnego ramiaka.

Dlaczego mógł ? bo zewnętrzna część profila miała temperaturę poniżej zera a wtedy PVC staje się kruche i podatne na uszkodzenia (to jest jeden z argumentów za tym by nie montować okien w temperaturach ujemnych i zarówno otoczenia jak i samego materiału), natomiast od wewnątrz był dalej plastyczny stąd pęknięcie nie uszkodziło wewnętrznej części profila

Dla mnie takie jest wytłumaczenie akurat tego przypadku - ale oczywiście mogę się mylić

 

Jareko - nie denerwuj się :)

Przeciągów przy -20 to raczej nie ma. Musisz zrozumieć, że plastik ma swoją wytrzymałość do określonej amplitudy temparatur. Taki to materiał i już.

Nie martw się - ludzie i tak będą kupować tak jak kupują Dacie Logan czy inny badziew.

 

Odpowiedz lepiej forumowiczom co zrobić jak tak się stanie przy tego typu montażach. Czy trzeba elewację zrywać a jak tak to co zrobić na wysokościach - wynająć podnośnik, rusztowanie postawić - jak temat ugryźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to widzę że plastyk ma same plusy

a to pęknie , a to listwę podparetową wypierniczyć

a to szerokie balkony skręcać z mniejszych

a to łuki stają się szczelne

niczewo nie panimaju :(

Jakoś plastiki ludziom ie pękają nawet przy minus 40

Jakoś balkony szerokie wykonane na prawidłowym profilu, jak nie ma pośredniego to trzeba na drzwiowym - też służą latami

łuki - no tu nie ma co ukrywać że drewno jest materiałem lepszym co nie znaczy że łuków w PVC wykonać dobrze nie można

 

I tylko po co ciągniemy ten idiotyczny spór - co lepsze? Drewno czy plastik

Tylko jedno mi się nie podoba - Charliego ocenianie klientów i ich majętności na podstawie wyboru materiału na okna. Niejednokrotnie okna PVC w okleinach różnorakich i wyposażeniu są droższe od drewnianych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam napisałeś że jest przy minusach delikatny

ale mniejsza z tym - wszystko ma plusy i minusy.

napiszmy tu w wątku może jak np konsole wyginają te pseudo listwy montażowe pod wpływem ciężaru

ja jestem pod wrażeniem jak ktoś chłopakowi założył przy 15cm wysunięciu na konsolach bez ich dodatkowego podparcia balkon ćwierćtonowy na czterech czy pięciu konsolach to są niuanse które będą wychodzić przy coraz większych i cięższych pakietach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnym, może lekko szalonym pomysłem, jest wciśnięcie zamiast klinów jakiejś w miarę stabilnej gumy (taśmociąg, opona)......
Już lepiej zostawić jak jest, tylko zanim zaczniesz ocieplać zaobserwuj latem jak zachowują się ościeżnicę, Przyłóż łatę i sprawdź czy nie powstają beczki

Jakiej szerokości i wysokości masz te okienka ? O ile dobrze widzę - białe - czy tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi się że to co widać to jeden element który montuje się wokół okna, po całym obwodzie. Jakbyś wokół okna wykonał skrzynkę wysunięta na zewnątrz i w to później montował okno.

Gdyby nie cena to całkiem fajnie pomyślane i o wiele lepiej dopracowane niż patenty Krzysztofa

Jareko, wzór pokazany przez Jaspis'a, a ciekawy dla Ciebie i lepiej dopracowany jak piszesz, nie ma nic wspólnego z patentami Krzysztofa. System JB-D, który montujesz osobiście i i AD są tożsame w 90%. Tu i tam są użyte podpory okienne do przeniesienia ciężaru okna. Podobnie służą kotwy obwodowe. Okno jest osadzone w warstwie ocieplenia na głębokość ramy okiennej. Różnica polega na tym, że JB-D to stalowe mostki termiczne, a AD to izolatory ciepła. Te 10% różnicy polega na regulacji poziomu okna. W systemie stalowym odbywa się to nakrętkami i kluczem, w tworzywowym podkładkami PCV. Jak Ty tego nie rozróżniasz to masz bielmo na oczach. W którym miejscu te systemy porównywać do wzoru Jaspis'a. Prześpij się bo jesteś zmęczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż w warstwie ociepleniaTak wygląda mój montaż.

Etap pierwszy na zdjęciach - okna stoją na kantówkach, są większe o ~2cm od otworów okiennych, przykręcone przez "pancerne" uchwyty po jednym niezbyt grubym wkręcie do części plastikowej ramy a nie do stalowego jej wzmocnienia ("przesuwanka" po dwa wkręty), uchwyty w większości nie dotykają ram, częściowo mogę ich połowę, za wkrętem, uciąć.

Wiadomo, że uchwyt w pianie PUR będzie idealnym przewodnikiem ale nie będzie, poza cienkim wkrętem w wewnętrznej, plastikowej części ramy, miał dokąd transportować ciepła z mieszkania. Nie sądzę więc aby był to jakiś znaczący mostek.

Etap drugi (na rysunku z niezachowaną skalą):

- wklejenie styro pomiędzy ramę a mur oraz przyklejenie obwódki ze styro wokół okien (może obwódka trapezowa jak słusznie sugeruje Krzysztof49),

- niskoprężna piana PUR w powstałą szparę,

- na to wszystko ocieplenie właściwe kryjące na szerokości ~4cm ramy,

- brak jakichkolwiek taśm.

Co tu można poprawić albo co jest ewidentnie złe?

Kszhu.int, oglądam te zdjęcia z przerażeniem. Kątowniki boczne wymień natychmiast na blaszane kotwy tradycyjne. One są zrobione z blachy 1,4mm i będą podatne na rozszerzanie i kurczenie ramy okiennej. Wepnij je w ramę nie przykręcając wkrętami. Te Twoje kątowniki mogą doprowadzić do pęknięć ramy, które na tym forum zostały pokazane. Rama się rozszerza i kurczy a mur nie. Z biegiem czasu rama staje się bardziej krucha. Jednym słowem przedobrzyłeś mocowanie. To samo z dołem. Te kątowniki stalowe, wprawdzie nie są mostkami termicznymi, ale jest ich dużo i wchodzą w kantówkę podgrzewając ją. Tą kantówkę mogłeś przykręcić trzema dyblami 10. Ona przeniesie ciężar okna tarciem o mur i przekrojem dybli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...