Jaspis2 21.02.2012 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2012 Konstrukcja de facto jak ktoś to zauważył jest głównie stosowana w ścianach 3w jak się przyjrzycie na tą ramę to tam są też pokazane takie metalowe zatrzaski które zakleszczają się przy wsuwaniu ramy okna od spodu w profil , dodatkowo te okna zwykle mają szerszą ramę ok 120 mm zakończoną występkiem z uszczelką która po wciśnięciu w tą "szufladę" dochodzi do jej krawędzi - jest to pokazane na tym foto . Ja teraz o czymś innym - mianowicie uszczelnienie okna w konstrukcji 3warstwowej - wiadomo taśmy folie Poniżej rysunek :http://babyboutique.pl/Pub/uszczelneinie%20okna.jpg Pytanie ? 1 / Czy możliwe jest doklejenie taśmy zewnętrznej do styropianu a nie do muru tak jak to jest pokazane na rysunku ? Czy wykonywanie tej taśmy ma w ogóle ma rację bytu przy założeniu że szczelina pomiędzy ramą okna a elewacją klinkierową będzie docelowo wypełniona taśmą rozprężną ? Jeszcze jedno pytanie - odnośnie konstrukcji muru 3 warstwowej. Mam tutaj pewną niezgodność. O ile taka taśma rozprężna ( np. illmod 600 ) zatrzymuje wodę jest także paro przepuszczalna. Interesuje mnie zjawisko powstawania kondensu / wykraplania wody w przestrzeni wentylowanej w murze 3warstwowym - wszędzie spotykam się przy przeglądaniu przekroi oraz na fotkach z tym że bezwzględnie trzeba zabezpieczyć górę ramy okna oraz jej dół foliami izolacyjnymi tak aby skraplająca się para wodna mogla spłynąć po nich do odprowadzenia - szczeliny nad ramą okna i szczelin wentylacyjnych w pierwszej warstwie cegieł klinkierowych . Mimo wszystko biorąc pod uwagę konstrukcję muru 3w i zjawisko wykraplania się wody w szczelinie wentylacyjnej wydaje się słusznym zastosowanie zewnętrznej folii epdm dodatkowo oprócz tej taśmy rozprężnej . Proszę praktyków o dogłębne przemyślenie sytuacji. Szczelina wentylacyjna będzie 1-2cm Wracam do pytania zadanego wcześniej czy myślicie że montaż takiej folii epdm nie do ściany ale do styropianu da taki sam efekt - czy da się przykleić folię epdm do styropianu ? jak tak to czym ? http://babyboutique.pl/Pub/odwodnienie.jpg http://babyboutique.pl/Pub/folia%20zamykaj%C4%85ca.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 22.02.2012 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 wywalić profil i kręcić do samej ramy Jareko, jesteś niereformowalny. Profil parapetowy przecina drogę mostkowi termicznemu, którym jest Twoja stalowa konsola. Jeżeli bezpośrednio stalą połączysz mur nośny z ramą w której jest kształtownik stalowy, masz typowy mostek termiczny. Profil parapetowy ustala także odległość pod parapet i nie trzeba stosować stalowych szczudeł. Idziesz na skróty pozorne, które tylko dają dodatkowe straty ciepła. To nie jest rada, tylko niewiedza czym jest mostek termiczny i jak przechodzi ciepło z ogrzanego muru nośnego do zimnej ramy okiennej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.02.2012 20:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Jareko, jesteś niereformowalny....trudno, to twój problem nie mój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.02.2012 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 ...Co tu można poprawić albo co jest ewidentnie złe?...zamienić kliny drewniane na plastikowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 22.02.2012 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Tak wygląda mój montaż. Jak dla mnie to partyzantka... Ja nigdy bym tak nie pozwolił sobie zamontować okna Nie podoba mi się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 22.02.2012 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 tak się zastanawiam jak będzie wyglądała za parę lat wymiana tak zamontowanego okna. Docieplenie na elewacji szlag trafi. Niech profilpęknie tak jak w poniższym przypadku http://www.forum.oknonet.pl/viewtopic.php?f=13&t=19480 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.02.2012 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 ...spełnia swoją funkcję (kliny może zastąpię innym dystansem np. jakąś masą utwardzalną). Aha - kosztowało to max 50% ceny montażu na firmowych konsolach......obawiam się tylko jednego, ze całość będzie za sztywna i okno nie będzie miało jak pracować Zastąpił bym kotwy boczne i górne normalnymi kotwami stalowymi, pozostawiając dolne, żeby nie było jak u J-J dziś jestem wykończony trasą do Wrocławia i z powrotem i już nie myślę, jutro coś postaram się dopowiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.02.2012 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 (edytowane) Niech profilpęknie tak jak w poniższym przypadku http://www.forum.oknonet.pl/viewtopic.php?f=13&t=19480genialne zdjęcie i jeszcze lepszy komentarz, dobrze ze komentujący od razu w stopce ma napisane że jak okna to tylko drewniane Ale pierniczą głupoty, luuuudzie, uważajcie jak minus 20 nie otwierajcie okien bo pękają nagminnie jak we wskazanym linku Nic nie napisał nieszczęsny właściciel okna, kiedy mu pękło, jaki producent i jaki profil - wbrew pozorom ma to znaczenie a przede wszystkim czy ramiak dolny przy montażu zakotwiony czy nie Mógłbym powróżyć z fusów i postawić taką oto diagnozę. Otwarte okno, lekko przekrzywiona klamka, ktoś na siłę walną skrzydłem, lub (co chyba bardziej prawdopodobne) przeciąg pier... skrzydłem i tym samym rolka w zaczep i pasik mógł pęknąć własnie w tym miejscu przy braku jakiegokolwiek zakotwienia dolnego ramiaka. Dlaczego mógł ? bo zewnętrzna część profila miała temperaturę poniżej zera a wtedy PVC staje się kruche i podatne na uszkodzenia (to jest jeden z argumentów za tym by nie montować okien w temperaturach ujemnych i zarówno otoczenia jak i samego materiału), natomiast od wewnątrz był dalej plastyczny stąd pęknięcie nie uszkodziło wewnętrznej części profila Dla mnie takie jest wytłumaczenie akurat tego przypadku - ale oczywiście mogę się mylić Edytowane 22 Lutego 2012 przez jareko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.02.2012 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 będę za 8 tygodni montował, ale wtedy nie będzie chyba na co patrzeć bo już będziesz mieszkał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 22.02.2012 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 genialne zdjęcie i jeszcze lepszy komentarz, dobrze ze komentujący od razu w stopce ma napisane że jak okna to tylko drewniane Ale pierniczą głupoty, luuuudzie, uważajcie jak minus 20 nie otwierajcie okien bo pękają nagminnie jak we wskazanym linku Nic nie napisał nieszczęsny właściciel okna, kiedy mu pękło, jaki producent i jaki profil - wbrew pozorom ma to znaczenie a przede wszystkim czy ramiak dolny przy montażu zakotwiony czy nie Mógłbym powróżyć z fusów i postawić taką oto diagnozę. Otwarte okno, lekko przekrzywiona klamka, ktoś na siłę walną skrzydłem, lub (co chyba bardziej prawdopodobne) przeciąg pier... skrzydłem i tym samym rolka w zaczep i pasik mógł pęknąć własnie w tym miejscu przy braku jakiegokolwiek zakotwienia dolnego ramiaka. Dlaczego mógł ? bo zewnętrzna część profila miała temperaturę poniżej zera a wtedy PVC staje się kruche i podatne na uszkodzenia (to jest jeden z argumentów za tym by nie montować okien w temperaturach ujemnych i zarówno otoczenia jak i samego materiału), natomiast od wewnątrz był dalej plastyczny stąd pęknięcie nie uszkodziło wewnętrznej części profila Dla mnie takie jest wytłumaczenie akurat tego przypadku - ale oczywiście mogę się mylić Jareko - nie denerwuj się Przeciągów przy -20 to raczej nie ma. Musisz zrozumieć, że plastik ma swoją wytrzymałość do określonej amplitudy temparatur. Taki to materiał i już. Nie martw się - ludzie i tak będą kupować tak jak kupują Dacie Logan czy inny badziew. Odpowiedz lepiej forumowiczom co zrobić jak tak się stanie przy tego typu montażach. Czy trzeba elewację zrywać a jak tak to co zrobić na wysokościach - wynająć podnośnik, rusztowanie postawić - jak temat ugryźć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 22.02.2012 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 ja to widzę że plastyk ma same plusy a to pęknie , a to listwę podparetową wypierniczyć a to szerokie balkony skręcać z mniejszycha to łuki stają się szczelne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.02.2012 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 ja to widzę że plastyk ma same plusy a to pęknie , a to listwę podparetową wypierniczyć a to szerokie balkony skręcać z mniejszych a to łuki stają się szczelneniczewo nie panimaju Jakoś plastiki ludziom ie pękają nawet przy minus 40 Jakoś balkony szerokie wykonane na prawidłowym profilu, jak nie ma pośredniego to trzeba na drzwiowym - też służą latami łuki - no tu nie ma co ukrywać że drewno jest materiałem lepszym co nie znaczy że łuków w PVC wykonać dobrze nie można I tylko po co ciągniemy ten idiotyczny spór - co lepsze? Drewno czy plastik Tylko jedno mi się nie podoba - Charliego ocenianie klientów i ich majętności na podstawie wyboru materiału na okna. Niejednokrotnie okna PVC w okleinach różnorakich i wyposażeniu są droższe od drewnianych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 22.02.2012 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 sam napisałeś że jest przy minusach delikatnyale mniejsza z tym - wszystko ma plusy i minusy. napiszmy tu w wątku może jak np konsole wyginają te pseudo listwy montażowe pod wpływem ciężaru ja jestem pod wrażeniem jak ktoś chłopakowi założył przy 15cm wysunięciu na konsolach bez ich dodatkowego podparcia balkon ćwierćtonowy na czterech czy pięciu konsolach to są niuanse które będą wychodzić przy coraz większych i cięższych pakietach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.02.2012 22:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 250 kilo niby jest ok przy pięciu konsolach, na jedną przypada 50 kg a przy wysunięciu 15 cm MUSI być wyposażona w podporę AWI te niuanse już wychodzą, zmieniła się instrukcja rozmieszczania konsol, dzięki sygnałom od montażystów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.02.2012 22:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 Kolejnym, może lekko szalonym pomysłem, jest wciśnięcie zamiast klinów jakiejś w miarę stabilnej gumy (taśmociąg, opona)...... Już lepiej zostawić jak jest, tylko zanim zaczniesz ocieplać zaobserwuj latem jak zachowują się ościeżnicę, Przyłóż łatę i sprawdź czy nie powstają beczki Jakiej szerokości i wysokości masz te okienka ? O ile dobrze widzę - białe - czy tak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 22.02.2012 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 ja to na ich zalecenia nie patrzyłem tylko dodatkowe podparcia dawałem właściwie już od 5 cm wys. właściwie do montażu powinien być projekt zastępczy - ekipa montująca robi za małpę z brzytwą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.02.2012 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2012 dziś już nie myślę, sorki, spadam do wyra spać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Charlie 23.02.2012 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 ? http://babyboutique.pl/Pub/odwodnienie.jpg http://babyboutique.pl/Pub/folia%20zamykaj%C4%85ca.jpg patrząc na te foty to wydaje mi się, że przy wymianie okien w ten sposób zamontowanych elewacja do zerwania. Ale może się mylę - Jareko, jakieś refleksje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 23.02.2012 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 wydaje mi się że to co widać to jeden element który montuje się wokół okna, po całym obwodzie. Jakbyś wokół okna wykonał skrzynkę wysunięta na zewnątrz i w to później montował okno. Gdyby nie cena to całkiem fajnie pomyślane i o wiele lepiej dopracowane niż patenty Krzysztofa Jareko, wzór pokazany przez Jaspis'a, a ciekawy dla Ciebie i lepiej dopracowany jak piszesz, nie ma nic wspólnego z patentami Krzysztofa. System JB-D, który montujesz osobiście i i AD są tożsame w 90%. Tu i tam są użyte podpory okienne do przeniesienia ciężaru okna. Podobnie służą kotwy obwodowe. Okno jest osadzone w warstwie ocieplenia na głębokość ramy okiennej. Różnica polega na tym, że JB-D to stalowe mostki termiczne, a AD to izolatory ciepła. Te 10% różnicy polega na regulacji poziomu okna. W systemie stalowym odbywa się to nakrętkami i kluczem, w tworzywowym podkładkami PCV. Jak Ty tego nie rozróżniasz to masz bielmo na oczach. W którym miejscu te systemy porównywać do wzoru Jaspis'a. Prześpij się bo jesteś zmęczony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 23.02.2012 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 Montaż w warstwie ociepleniaTak wygląda mój montaż. Etap pierwszy na zdjęciach - okna stoją na kantówkach, są większe o ~2cm od otworów okiennych, przykręcone przez "pancerne" uchwyty po jednym niezbyt grubym wkręcie do części plastikowej ramy a nie do stalowego jej wzmocnienia ("przesuwanka" po dwa wkręty), uchwyty w większości nie dotykają ram, częściowo mogę ich połowę, za wkrętem, uciąć. Wiadomo, że uchwyt w pianie PUR będzie idealnym przewodnikiem ale nie będzie, poza cienkim wkrętem w wewnętrznej, plastikowej części ramy, miał dokąd transportować ciepła z mieszkania. Nie sądzę więc aby był to jakiś znaczący mostek. Etap drugi (na rysunku z niezachowaną skalą): - wklejenie styro pomiędzy ramę a mur oraz przyklejenie obwódki ze styro wokół okien (może obwódka trapezowa jak słusznie sugeruje Krzysztof49), - niskoprężna piana PUR w powstałą szparę, - na to wszystko ocieplenie właściwe kryjące na szerokości ~4cm ramy, - brak jakichkolwiek taśm. Co tu można poprawić albo co jest ewidentnie złe? Kszhu.int, oglądam te zdjęcia z przerażeniem. Kątowniki boczne wymień natychmiast na blaszane kotwy tradycyjne. One są zrobione z blachy 1,4mm i będą podatne na rozszerzanie i kurczenie ramy okiennej. Wepnij je w ramę nie przykręcając wkrętami. Te Twoje kątowniki mogą doprowadzić do pęknięć ramy, które na tym forum zostały pokazane. Rama się rozszerza i kurczy a mur nie. Z biegiem czasu rama staje się bardziej krucha. Jednym słowem przedobrzyłeś mocowanie. To samo z dołem. Te kątowniki stalowe, wprawdzie nie są mostkami termicznymi, ale jest ich dużo i wchodzą w kantówkę podgrzewając ją. Tą kantówkę mogłeś przykręcić trzema dyblami 10. Ona przeniesie ciężar okna tarciem o mur i przekrojem dybli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.