Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Zastanawiam się tylko, w czym różni się taki montaż od montażu i klinowania w otworze ściany - też jest ciasno.

Niczym - tylko zwróć uwagę, że normalnie nie stosuje się klinowania dookoło okna!

Zobacz w instrukcji ITB gdzie mają być klocki podporowe. Tam pozostaw kliny na sztywno. Pozostałe wymień na coś elastycznego (styrodur?) by rama miała gdzie się rozszerzać a wkręty mocujące muszą swobodnie przechodzić przez otwór w kątowniku. W systemie JB-D sama kotwa boczna może się ugiąć w razie potrzeby. Twoje stalowe kątowniki nie poddadzą się :(

Zrób jak napisałem a wszystko będzie dobrze. Chociaż wg Krzysztofa będziesz płacił pewnie z dwa miliony rocznie za ogrzewanie :D :D :D

 

PS.

Ja bym dał jednak wkręt do wzmocnienia w ramie ale wtedy za ogrzewanie zapłacisz trzy miliony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Ja bym dał jednak wkręt do wzmocnienia w ramie ale wtedy za ogrzewanie zapłacisz trzy miliony ;)
Tylko tyle? Eeeee to gra warta świeczki

Bwojtek dobrze radzi, i wbrew pozorom w jednym punkcie Krzysztof też dobrze radzi, zastąpić te masywne wsporniki kotwami do montażu jakich standardowo się używa ale pozostawić te masywne tam gdzie na rysunku masz zaznaczone jako klocki podporowe

ITB-podparcie_okien.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...2. czy można pozostawić odp. większą dylatację tylko z jednej strony a z drugiej "przysunąć" się do oporu?
nigdzie o tym nie piszą, ale moim zdaniem, biorąc pod uwagę pracę okna w otworze - można, przynajmniej ja nie widzę przeciwwskazań

Dla swych rozważań przyjmij bezpiecznie że ok 1mm/mb przy białym i 1,5mm/mb przy kolorze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest gdzieś dostępny wykres rozszerzalności ram PCV względem temperatury?

 

W instrukcji RAL. Wykres nie, ale pewne obliczenia tak.

 

czy można pozostawić odp. większą dylatację tylko z jednej strony a z drugiej "przysunąć" się do oporu?

 

Jak namówisz konstrukcję, aby pracowała tylko w jedną i to tę właściwą stronę, to... dlaczego nie:-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze jedno pytanie.

Gdzieś to chyba było ale nie mogę tego znaleźć:(

 

Czy ten profil transportowy lepiej zostawić czy wywalić?

Okna termic 90, montaż standardowy w murze.

Jeśli to tylko listwa transportowa - to wywalić i zastąpić podparapetowym.

jeśli to listwa podparapetowa - to zostawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co myślicie o takich podporach pod okno balkonowe?

http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/21/56/83/79/2156837916

 

Nie polecam, śruba ma w nich za mały przekrój. Z pozoru solidne, ale wykręć więcej niż 2cm i zobaczysz jak chodzą na boki. Dla mnie to szajs, chyba że producent je poprawił, wątpię.

Zastosuj sprawdzone i pewne poszerzenia jeśli możesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jako ciekawostka http://forum.muratordom.pl/showthread.php?156296-Domek-nad-Odr%C4%85/page12

Kolega z forum nie montował w warstwie ocieplenia. Zastosował taśmy i ciepły parapet. Zdjęcia z termowizji nie pokazują duzych mostków na styku mur/okno ! wieksze straty sa na połączeniu szyba/rama !

aDw, nie umiesz czytać zdjęć termowizyjnych. Wskazane przez Ciebie okna są osadzone z licem muru nośnego na ciepłych styropianowych parapetach (10cm z listwą parapetową), faktycznie nie mają mostka termicznego na dole. Ale posuwając się w górę ramy okiennej, widać wyraźnie narastający wpływ ciepłych murów nośnych na nią. Rama przechwytuje coraz więcej ciepła, przechodząc miejscami w kolor czerwony. Najwięcej ciepła pobiera z nadproża. Tam różnica temperatur wynosi aż 7*C (ściana zewnętrzna- rama zewnętrzna), podczas gdy przy parapecie zewnętrznym na dole 0*C. Tam jest idealnie. Nagrzana górna część okna wpływa na połączenie rama okienna szyba, dlatego te powierzchnie dodatkowo tracą ciepło i świecą czerwienią. Tego nie ma na dole, a skład szyb robiony jest na całym obwodzie tak samo, bez błędów. Wniosek jest jeden: okna należy osadzać całkowicie w warstwie ocieplenia, aby uniknąć wpływu nagrzanych murów wewnętrznych na ramy okienne i strat ciepła z tym związanych. To jedno zdjęcie termowizyjne jednoznacznie pokazuje ciągły mostek termiczny, po za parapetem. Osadzanie okien z licem muru jest błędem architektonicznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podparapetówka - zostaw ją

Liczba komór nie ma znaczenia - oby były co najmniej dwie :)

Jareko, w listwie parapetowej (progowej) ilość komór ma znaczenie tak jak ilość komór w ramie okiennej. Listwa parapetowa oddziela parapet wewnętrzny od zewnętrznego. Im ona będzie cieplejsza (więcej komór) tym będą mniejsze straty ciepła między parapetami. A różnica temperatur między nimi, może dochodzić do 80*C. Jest ona także dobrym izolatorem między Twoimi stalowymi konsolami a ramą okienną, dlatego jej stosowanie jest takie ważne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...