Robespierre 23.02.2012 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 Najbardziej podoba mi się zmiana położenia butelki piwa... a o taśmach zapomnieli... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 23.02.2012 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 Zastanawiam się tylko, w czym różni się taki montaż od montażu i klinowania w otworze ściany - też jest ciasno. Niczym - tylko zwróć uwagę, że normalnie nie stosuje się klinowania dookoło okna! Zobacz w instrukcji ITB gdzie mają być klocki podporowe. Tam pozostaw kliny na sztywno. Pozostałe wymień na coś elastycznego (styrodur?) by rama miała gdzie się rozszerzać a wkręty mocujące muszą swobodnie przechodzić przez otwór w kątowniku. W systemie JB-D sama kotwa boczna może się ugiąć w razie potrzeby. Twoje stalowe kątowniki nie poddadzą się Zrób jak napisałem a wszystko będzie dobrze. Chociaż wg Krzysztofa będziesz płacił pewnie z dwa miliony rocznie za ogrzewanie :D PS. Ja bym dał jednak wkręt do wzmocnienia w ramie ale wtedy za ogrzewanie zapłacisz trzy miliony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 23.02.2012 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 ...Ja bym dał jednak wkręt do wzmocnienia w ramie ale wtedy za ogrzewanie zapłacisz trzy miliony Tylko tyle? Eeeee to gra warta świeczki Bwojtek dobrze radzi, i wbrew pozorom w jednym punkcie Krzysztof też dobrze radzi, zastąpić te masywne wsporniki kotwami do montażu jakich standardowo się używa ale pozostawić te masywne tam gdzie na rysunku masz zaznaczone jako klocki podporowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 23.02.2012 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 ...2. czy można pozostawić odp. większą dylatację tylko z jednej strony a z drugiej "przysunąć" się do oporu?nigdzie o tym nie piszą, ale moim zdaniem, biorąc pod uwagę pracę okna w otworze - można, przynajmniej ja nie widzę przeciwwskazań Dla swych rozważań przyjmij bezpiecznie że ok 1mm/mb przy białym i 1,5mm/mb przy kolorze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 23.02.2012 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 czy jest gdzieś dostępny wykres rozszerzalności ram PCV względem temperatury? W instrukcji RAL. Wykres nie, ale pewne obliczenia tak. czy można pozostawić odp. większą dylatację tylko z jednej strony a z drugiej "przysunąć" się do oporu? Jak namówisz konstrukcję, aby pracowała tylko w jedną i to tę właściwą stronę, to... dlaczego nie:-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 23.02.2012 14:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2012 optymista jesteś z rozszerzalnością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aDw 25.02.2012 09:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Panowie jako ciekawostka http://forum.muratordom.pl/showthread.php?156296-Domek-nad-Odr%C4%85/page12 Kolega z forum nie montował w warstwie ocieplenia. Zastosował taśmy i ciepły parapet. Zdjęcia z termowizji nie pokazują duzych mostków na styku mur/okno ! wieksze straty sa na połączeniu szyba/rama ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 25.02.2012 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzieś to chyba było ale nie mogę tego znaleźć Czy ten profil transportowy lepiej zostawić czy wywalić? Okna termic 90, montaż standardowy w murze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_FIX_ 25.02.2012 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzieś to chyba było ale nie mogę tego znaleźć Czy ten profil transportowy lepiej zostawić czy wywalić? Okna termic 90, montaż standardowy w murze. Jeśli to tylko listwa transportowa - to wywalić i zastąpić podparapetowym. jeśli to listwa podparapetowa - to zostawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 25.02.2012 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Nie orientuję się jaka jest różnica w tych listwach. U mnie to taki szary profil szerokości 3.5cm (okno 9cm). Pomiędzy tym profilem a profilem okna jest jakaś ciemna gąbka. Czyli co to za listwa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.02.2012 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 jak ktoś zadał sobie tyle trudu by włożyć tam taśmę rozprężną to a 99% masz listwę podparapetową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 25.02.2012 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 (edytowane) dodam, że ta listwa jest 5 komorowa:)Może fotkę wrzucę. edit:http://img256.imageshack.us/img256/9284/profiltq.jpg Edytowane 25 Lutego 2012 przez michal_mlody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surfi 25.02.2012 10:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Witam. Co myślicie o takich podporach pod okno balkonowe? http://img17.allegroimg.pl/photos/oryginal/21/56/83/79/2156837916 Nie polecam, śruba ma w nich za mały przekrój. Z pozoru solidne, ale wykręć więcej niż 2cm i zobaczysz jak chodzą na boki. Dla mnie to szajs, chyba że producent je poprawił, wątpię. Zastosuj sprawdzone i pewne poszerzenia jeśli możesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.02.2012 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 (edytowane) dodam, że ta listwa jest 5 komorowa:) Może fotkę wrzucę. http://img256.imageshack.us/img256/9284/profiltq.jpgpodparapetówka - zostaw ją Liczba komór nie ma znaczenia - oby były co najmniej dwie Edytowane 25 Lutego 2012 przez jareko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 25.02.2012 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Dzięki za odpowiedź Jakiegoś stresa mam przed montażem tych okien:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 25.02.2012 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 sobota, weź kup piwko, włącz TV, odpocznij, lub w iny sposób się zrelaksuj O oknach nie myśl, po co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 25.02.2012 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 Dzięki za odpowiedź Jakiegoś stresa mam przed montażem tych okien:) też miałem ... w końcu wyluzowałem ... niech się dzieje wola nieba ... i wyszło OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 25.02.2012 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2012 też miałem ... w końcu wyluzowałem ... niech się dzieje wola nieba ... i wyszło OK hehe tylko że ja to sam będę montował R&K u Ciebie to wszystko jakoś piorunem leci. Idzie wiosna to może u mnie coś się więcej ruszy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 26.02.2012 09:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 Panowie jako ciekawostka http://forum.muratordom.pl/showthread.php?156296-Domek-nad-Odr%C4%85/page12 Kolega z forum nie montował w warstwie ocieplenia. Zastosował taśmy i ciepły parapet. Zdjęcia z termowizji nie pokazują duzych mostków na styku mur/okno ! wieksze straty sa na połączeniu szyba/rama ! aDw, nie umiesz czytać zdjęć termowizyjnych. Wskazane przez Ciebie okna są osadzone z licem muru nośnego na ciepłych styropianowych parapetach (10cm z listwą parapetową), faktycznie nie mają mostka termicznego na dole. Ale posuwając się w górę ramy okiennej, widać wyraźnie narastający wpływ ciepłych murów nośnych na nią. Rama przechwytuje coraz więcej ciepła, przechodząc miejscami w kolor czerwony. Najwięcej ciepła pobiera z nadproża. Tam różnica temperatur wynosi aż 7*C (ściana zewnętrzna- rama zewnętrzna), podczas gdy przy parapecie zewnętrznym na dole 0*C. Tam jest idealnie. Nagrzana górna część okna wpływa na połączenie rama okienna szyba, dlatego te powierzchnie dodatkowo tracą ciepło i świecą czerwienią. Tego nie ma na dole, a skład szyb robiony jest na całym obwodzie tak samo, bez błędów. Wniosek jest jeden: okna należy osadzać całkowicie w warstwie ocieplenia, aby uniknąć wpływu nagrzanych murów wewnętrznych na ramy okienne i strat ciepła z tym związanych. To jedno zdjęcie termowizyjne jednoznacznie pokazuje ciągły mostek termiczny, po za parapetem. Osadzanie okien z licem muru jest błędem architektonicznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 26.02.2012 10:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 podparapetówka - zostaw ją Liczba komór nie ma znaczenia - oby były co najmniej dwie Jareko, w listwie parapetowej (progowej) ilość komór ma znaczenie tak jak ilość komór w ramie okiennej. Listwa parapetowa oddziela parapet wewnętrzny od zewnętrznego. Im ona będzie cieplejsza (więcej komór) tym będą mniejsze straty ciepła między parapetami. A różnica temperatur między nimi, może dochodzić do 80*C. Jest ona także dobrym izolatorem między Twoimi stalowymi konsolami a ramą okienną, dlatego jej stosowanie jest takie ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.