jareko 29.02.2012 09:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 .....Hmm, to rewolucyjna teza Nie pierwsza i nie ostatnia w tym wątku, wygłoszona przez kolegę K Cały wątek jest rewolucyjny i nie na temat ostatnimi czasy Reasumując. Nikt nikogo nie zmusza do montażu z wykorzystaniem systemu JB-D czy Fentech - systemów od początku do końca przebadanych, sprawdzonych i ogólnie akceptowanych przez producentów okien co do sposobu ich zamontowania w warstwie ocieplenia. Jak widać pomysłowość Polaków jest na tyle spora, że można zamontować inaczej, byleby z głową, uwzględniając podstawowe zasady jakimi rządzi się okno w otworze. Kantówki wokół okna, skrzynki czy inne patenty sprawdzają się choć jest to testowanie tych rozwiązań na sobie. Z jednym się zgadzam - wykonanie ocieplenia przed montażem przyśpiesza sam montaż okien - ale to akurat nie ma żadnego związku z systemem AD Dla mnie system AD jest totalnym nieporozumieniem a jego zalety podnoszone przez kolegę K są nic nie znaczące a sam sposób jego promocji obarczony takimi błędami merytorycznymi i wielokrotnymi manipulacjami że to już samo w sobie, odpycha od jakiejkolwiek współpracy z niewiarygodnym kolegą K, jak i samym systemem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.02.2012 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Przecież to nieprawda. Rama posiada opór cieplny, a ten stanowi istotę wszelkich rozważań o zapobieganiu przejmowania ciepła czyli izolacji. Natomiast ww teoria wyklucza to zjawisko. Obrazowo wg kolegi : jeśli rama będzie miała szer 1mb i zostanie zaizolowana styropianem to jeszcze gorzej dla pomieszczenia (?) bo "przejście ciepła jest wówczas skuteczniejsze". Im bardziej izolujemy ramę od zewnątrz tym gorzej ? Hmm, to rewolucyjna teza Surfi, nie rozumiesz problemu. Trzymaj w ręce zwykły pręt stalowy, a drugi koniec tego pręta włóż do paleniska. Ciepło idzie tak szybko i tak dużo jego, że po pewnym czasie nie możesz pręta utrzymać. Jeżeli ten pręt zaizolujesz (ocieplisz), to ten czas będzie jeszcze krótszy, bo ciepło nie będzie z pręta uciekać na boki, tylko pójdzie prosto do ręki. Tak jest z metalowymi kotwami łączącymi ocieplony mur z ramą okienną. Ocieplanie tych łączników nie pomaga ramie w mniejszym przepływie ciepła, a tylko ten przepływ wzmaga, bo nie ma strat ciepła na boki. Opór cieplny ramy, odgrywa rolę przy przepływie ciepła z pomieszczenia na zewnątrz, gdzie w poprzek stoją komory cieplne. Ale jeżeli przykręcając kotwy stalowe z boku ramy do jej kształtownika stalowego w środku ramy, pomijasz wszystkie bariery cieplne i zmieniasz parametry ramy. Ocieplanie tego wytrycha, jest tylko mydleniem oczu. W stali ciepło rozchodzi się 200x szybciej niż w tworzywie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.02.2012 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Z jednym się zgadzam - wykonanie ocieplenia przed montażem przyśpiesza sam montaż okien - ale to akurat nie ma żadnego związku z systemem AD Jareko, jest to dobry początek, ale nie zmieniaj zdania. To ocieplenie musi być całkowite, poszpilowane wokół otworu okiennego, z węgarkami i otynkowane. Jest najszybciej, najlepiej i najtaniej. Takie zdanie miałem od początku tego forum. Osadzanie okien ma być w warstwie wykonanego ocieplenia, a nie ocieplanie wysuniętych okien. Druga prawda związana jest z osadzaniem okien z licem muru. To osadzenie jest zimne i generuje straty ciepła. Zdjęcia to wskazują. Ciepłe okna muszą być osadzane w warstwie ocieplenia Jeżeli z tymi tezami się zgadzasz, możemy rozmawiać jak to zrobić najlepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.02.2012 16:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 wkurzasz człowieku maksymalnie - to co napisałem nie oznacza wcale ŻE JEST TO JEDYNY PRAWIDŁOWY SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OTWORU DO MONTAŻU Jesteś totalnie beznadziejny w interpretacji jakiegokolwiek słowa jakie tu pada A z tobą rozmawiać się po prostu nie da chłopie, rozumiesz? Prędzej dogadam się z Pawlakową krową na miedzy niż z Tobą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 29.02.2012 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 wkurzasz człowieku maksymalnie - to co napisałem nie oznacza wcale ŻE JEST TO JEDYNY PRAWIDŁOWY SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OTWORU DO MONTAŻU Jesteś totalnie beznadziejny w interpretacji jakiegokolwiek słowa jakie tu pada A z tobą rozmawiać się po prostu nie da chłopie, rozumiesz? Prędzej dogadam się z Pawlakową krową na miedzy niż z Tobą Jareko, myślałem, że w spokojnej rozmowie do czegoś wspólnego dojdziemy dla dobra inwestorów, ale widzę, że nie widzisz problemu, jeżeli łatwiej Ci przychodzi rozmowa z krową. Rozumie, że ona łatwiej wysłucha i przytaknie, ale nie rozwiąże ciepłego i prostego osadzenia okien. Nie stać Cię na uznanie pewnych rozwiązań budowlanych, które ułatwiają prace i upraszczają technologię. Zasklepiłeś się w swoim zacietrzewieniu i nie uznajesz faktów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.02.2012 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 jasnekoniec tematu jak dla mnie - może wytrzymam i na twe głupoty nie będę odpisywał jak to już mi się kiedyś udało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jaspis2 29.02.2012 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 patrząc na te foty to wydaje mi się, że przy wymianie okien w ten sposób zamontowanych elewacja do zerwania. Ale może się mylę - Jareko, jakieś refleksje ? QUOTE=Charlie;5221444]patrząc na te foty to wydaje mi się, że przy wymianie okien w ten sposób zamontowanych elewacja do zerwania. Ale może się mylę - Jareko, jakieś refleksje ? Ewentualny demontaż okien zamontowanych na takich profilach polega na wykręceniu wkrętów mocujących ramę do profila i demontaż ramy okna od środka a nie od zewnątrz - niszczymy wtedy obróbkę glifu i wewnętrzną warstwę - cegła z zewnątrz pozostaje nienaruszona. Pragnę ponowić pytanie odnośnie specyficznej konstrukcji i wykonania izolacji zewnętrznej w przypadku ściany trójwarstwowej i montażu z zastosowaniem kotw jb-d i ewentualnej możliwości wykraplania się pary wodnej /kondensu/ w konstrukcji muru 3 warstwowego - w tej warstwie znajdują się przecież też okna. http://babyboutique.pl/Pub/okna/warstwy%20okna.jpg Jak to zrobić przy wysunięciu rzędu 15- 17cm - lico ramy oddalone od mury nośnego o te 17cm . Taśma do samego muru ? - odpada zbyt mała szerokość ( opcja przyklejenia do styropianu - proszę o wskazówkę czy tak się da i jest to praktykowane - tzn przyklejamy taśmę z jednej strony do okna a z drugiej do styropianu . FOLIA EPDM do samego muru jako warstwa zewnętrzna ?? Sposób klejenia folii do ramy / do mury na zasadzie preparatów butylowych. Czy można zastąpić tą folię membraną dachową - właściwie spełnia te same funkcje - jeżeli tak czym ją kleić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmax 29.02.2012 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Przy wysunięciu okna 17cm od wewnątrz zostanie 9-10cm. Folia paroszczelna illbruck standardowa ma 14cm (za mało przy tym wysunięciu). Jareko chyba kiedyś pokazywał montaż z łączeniem folii. W nowym katalogu 2012 illbruck ma taśmę Duo HI o szerokościach do 30cm. Można to też wykonać jak przy fasadach folią EPDM (chyba wyjdzie najtaniej) ale jest ona na tyle upierdliwa w przyklejeniu że wcześniej proponował bym zrobić bruzdy na kotwy JB-D aby nie wystawały ze ściany. Przy takich szerokościach folii obróbka szpalet od wewnątrz tylko płytą.Jak dasz taśmę rozprężną do węgarka to nie potrzeba dawać folii paro-przepuszczalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marmax 29.02.2012 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Marmax, Perni ma wszystko przygotowane pod rolety w skrzynkach nadstawnych. Wymiary są prawidłowe, nawet dla rolety 2,7mb, a Ty mu proponujesz zmianę typu rolety na integro (profil odwrócony od pozostałych) podkucie muru wewnętrznego dla umieszczenia okna w murze nośnym. Tu podkuj, tam dociepl styropianem i wyjdziesz jak Zabłocki na mydle. Okno miało być w warstwie ocieplenia, a będzie w murze nośnym. Gdzie sens i gdzie logika. Jeżeli jest dobrze i wykończone w klinkierze, to trzeba to kontynuować a nie w przeprawie zmieniać konie. Toż to będzie dwa razy tyle kosztować, a i wygląd będzie do "D". Następny post jaki Perni napisze po takim montażu to dlaczego wszystko się rusza górą i jak to usztywnić. Ale tak to jest jak się ma wiedzę z katalogów siedząc przed komputerem. Pojedź kiedyś na budowę dotknij takich drzwi tarasowych, najlepiej z potrójną szybą, pozamykaj kilka razy skrzydła to będziesz wiedział o czym mówię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.02.2012 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 (edytowane) Jaspis2 - zastanawia mnie podcięcie tego pierwszego styropianu - faktycznie jest tak jak na rysunku ?CHcesz mieć problem z głowy - drugi styropian dojeżdża do murka z cegieł, taśma rozprężna 15/8 w miejscu jakie zaznaczyłeś (pozostawiasz szczelinę 10-12 mm która taśma wypełnia) i po rozprężeniu się taśmy co w dzien o temperaturze +20 stopni nastąpi po ok 30-45 minutach, pianowanie całej tej przestrzeni Edytowane 29 Lutego 2012 przez jareko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jaspis2 29.02.2012 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Przy wysunięciu okna 17cm od wewnątrz zostanie 9-10cm. Folia paroszczelna illbruck standardowa ma 14cm (za mało przy tym wysunięciu). Jareko chyba kiedyś pokazywał montaż z łączeniem folii. W nowym katalogu 2012 illbruck ma taśmę Duo HI o szerokościach do 30cm. Można to też wykonać jak przy fasadach folią EPDM (chyba wyjdzie najtaniej) ale jest ona na tyle upierdliwa w przyklejeniu że wcześniej proponował bym zrobić bruzdy na kotwy JB-D aby nie wystawały ze ściany. Przy takich szerokościach folii obróbka szpalet od wewnątrz tylko płytą. Jak dasz taśmę rozprężną do węgarka to nie potrzeba dawać folii paro-przepuszczalnej. http://babyboutique.pl/Pub/okna/si82.jpg Rama ma 82mm wzmocnienie jest bliżej wewnętrznej strony niż zewnętrznej zakładam oś podporu ( wzmocnienie ) w odległości 3cm od wew. strony profilu stąd wychodzi ze taśma/folia od środka będzie musiała mieć ok 10-12cm + siatka chyba ta standardowa 14stka da rade. Bardziej interesuje mnie sytuacja od zewnątrz - a w szczególności odizolowanie ramy okna od kondensu wytrącającego się wewnątrz muru 3warstwowego w szczelinie - trzeba odizolować ramę okna od działania wilgoci - szczególnie w wypadku poprzewiercanych przez kotwy śrub - taśma rozprężna klejona do węgarka załatwia sprawę penetracji wody od zewnątrz na styku rama okna - mur ale nie chroni ramy i nie zapewnia odprowadzenia kondensu - stąd konieczność zapewnienia właściwej ochrony przed wykraplającą się parą wodną i konieczność jej odprowadzenia. - jeżeli jestem w błędzie proszę mnie poprawić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.02.2012 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 (edytowane) już ci napisałem że wystarczy byś to miejsce wypełnił pianą i będziesz miał tak szczelnie zrobione jak rzadko się to wykonuje przy ociepleniu pozostawiając w tym miejscu zawsze jakąś szczelinę powietrzną w której.... będzie się lała woda jak potok górski i tym samym wywoła tsunami Edytowane 29 Lutego 2012 przez jareko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jaspis2 29.02.2012 21:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Jaspis2 - zastanawia mnie podcięcie tego pierwszego styropianu - faktycznie jest tak jak na rysunku ? CHcesz mieć problem z głowy - drugi styropian dojeżdża do murka z cegieł, taśma rozprężna 15/8 w miejscu jakie zaznaczyłeś (pozostawiasz szczelinę 10-12 mm która taśma wypełnia) i po rozprężeniu się taśmy co w dzień o temperaturze +20 stopni nastąpi po ok 30-45 minutach, pianowanie całej tej przestrzeni O który fragment chodzi - podcięcie pod tą folię doklejaną do styropianu ? tak tylko na rysunku zaznaczyłem żeby było wiadomo o co mi chodzi - że taśma zewnętrzna wchodzi pomiędzy 2 warstwy styropianu "Drugi styropian dojeżdża do murka z cegieł" czyli likwidujemy pustkę wentylacyjną ? pomimo tego iż ociepleniem jest styropian musi być zachowana minimalna szczelina wentylacyjna 2-3cm chodzi właśnie ciągle o możliwość odprowadzania tego zas.... kondensu z wnętrza przegrody 3warstwowej. jeszcze raz przytoczę ten rysunek - zobaczcie tam jest przerwa na górze połączenia pomiędzy wspornikiem poziomym nadproża cegieł klinkierowych a tą izolacją tak żeby właśnie ta woda z tego kondensu mogła sobie wylecieć http://babyboutique.pl/Pub/odwodnienie.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surfi 29.02.2012 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Ja to robiłem w prosty sposób (umówmy się że prowadnic tam nie ma) : ...a skoro się obawiasz wilgoci - Jareko zasugerował Ci jak rozumiem wprowadzenie głębiej p.PUR ? Ja bym tam tej pianki nie dopychał. Moim zdaniem o wiele ważniejsze będzie jak wykonasz okapnik, tam można polec na szczegółach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.02.2012 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 mówimy o zupełnie dwu różnych miejscach, poprzednia moja uwaga dotyczyła twego rysunku w kilku kolorach, odebrałem go jako przekrój poziomy a nie pionowy otworu.Powiem ci tak, nie zastanawiając się jeszcze nad tym dokładniej.Zostawisz 15 mm pustki, na 99% po kilku latach będziesz miał nieproszonych mieszkańców - osy czy jakieś inne latające badziewie które szuka tylko takich szczelin by sobie dom własny zbudowaćDasz taśmę rozprężną ?... hmmm..... nie przepuści wody i kałuże w tym miejscu utrzymywać będzie. Skoro aż tak się obawiasz tego miejsca zrób okapnik z blachy aluminiowej, odprowadzający wodę poza okno, na boki, by tam sobie dalej poleciała pietro niżej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jaspis2 29.02.2012 22:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Ja to robiłem w prosty sposób (umówmy się że prowadnic tam nie ma) : [ATTACH=CONFIG]103917[/ATTACH] ...a skoro się obawiasz wilgoci - Jareko zasugerował Ci jak rozumiem wprowadzenie głębiej p.PUR ? Ja bym tam tej pianki nie dopychał. Moim zdaniem o wiele ważniejsze będzie jak wykonasz okapnik, tam można polec na szczegółach Pytanie do surfi - jak wygląda u Ciebie sytuacja w nadprożu jest tam jakaś szczelina wentylacyjna czy może za bardzo się tym kondensem i izolacją przejmuję ? Czy masz wykonany taki okapnik na górnej ramie okien jak to wygląda ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jaspis2 29.02.2012 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Jareko też chodzą mi takie myśli po głowie o tych osach i innych intruzach - chyba jednak nie ma już odwrotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.02.2012 22:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 ....a skoro się obawiasz wilgoci - Jareko zasugerował Ci jak rozumiem wprowadzenie głębiej p.PUR ?...a to dlaczego - jak możesz uzasadnij proszę Oczywiście mówimy o przekroju poziomym a nie pionowym przez otwór i okno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.02.2012 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 Jareko też chodzą mi takie myśli po głowie o tych osach i innych intruzach - chyba jednak nie ma już odwrotu tu nawet nie chodzi o myśli, te france co roku u mnie robią sobie gniazdo w jednym miejscu, gdzie ludzie robiący podbitkę nie przyłożyli się za bardzo do roboty, i co roku z tym cholerstwem walczę dezodorantem i zapalniczką - nad wyraz skuteczna metoda, o tyle dobrze że gniazdo pojawia się u mnie na strychu i mam do niego dostęp. Szerszenie niezbyt przyjemnym sublokatorem są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 29.02.2012 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Lutego 2012 ...[ATTACH=CONFIG]103917[/ATTACH]... Swoją drogą, kiedy w końcu u nas zacznie się prawidłowo wykonywać mur trójwarstwowy z ociepleniem wełną ? KIEDY !!!! Po doświadczeniach z kilkoma takimi montażami od dziś nie podejmuję się montażu okien w ścianie 3W jak nie wygląda tak jak na rysunku, lub trzepię kasę za doprowadzenie otworu do takiego stanu, dość, cholera dość tej partyzantki i olewania roboty przez murarzy - dzięki Surfi Mam prośbę - wyślij mi w większym formacie na mail - dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.