raftrusz 22.03.2012 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 ??? jakie siatki, co ty tworzysz ?! znasz elementy systemu JB-D ? jeśli nie to znajdź w sieci i wymagaj od montażystów by gdy nie stosują wsporników AW muszą !!! dać do porotermu AWL Wogóle powinien być AWL ale czasem AW już wystarcza Za szybko odpowiadasz. Ja NIE montuje w warstwie ocieplenia. Kontynuowałem temat @piotrkaz dotyczący "Klejenie foli paroszczelnej po montażu". Wspomniałeś o wyrównaniu porothermu klejem z siatką. Ja rozwinąłem ALW na "siatka aluminiowa". Małe nieporozumienie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 22.03.2012 16:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Ściana to porotherm. Ściany boczne otworów okiennych mam wytynkowane, góra to betonowe nadproże więc w równe. Mam problem z dolną częścią. Jak próbowałem zachlapać, zaprawa wpadała do dziurawek. Raftrusz, zrobisz to bardzo prosto. Tam gdzie przewidujesz miejsce na kotwy i mocowanie dyblami, w pasie 7cm wciśnij w szczeliny kawałki gąbki na głębokość 6cm i wypełnij zaprawą. Będziesz miał solidne podparcie pod kotwę a i dybel będzie miał gdzie siedzieć. Wiercąc otwór pod dybel nie zepsujesz Porotermu. Położenie dodatkowej warstwy na siatce nic nie daje, bo pod dybelem musi być przynajmniej 6 cm muru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 22.03.2012 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 to zrób inaczej, kawałek siatki takiej jak do ocieplenia, klej do czegokolwiek, może być do ocieplenia, może być do glazury, nawet może być zaprawa gipsowa np. Knauf i już masz dół przygotowany do montażu okien Jareko, takimi radami to jest piekło wymurowane. Na Boga, jak dybel będzie się trzymać pod tą 0,5cm warstwą ? !!!!!!! Co to za rada i do kogo jest skierowana? Miej trochę litości dla tych biednych Inwestorów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 22.03.2012 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Jareko, takimi radami to jest piekło wymurowane. Na Boga, jak dybel będzie się trzymać pod tą 0,5cm warstwą ? !!!!!!! Co to za rada i do kogo jest skierowana? Miej trochę litości dla tych biednych Inwestorów. Pytanie Ściana to porotherm. Ściany boczne otworów okiennych mam wytynkowane, góra to betonowe nadproże więc w równe. Mam problem z dolną częścią. Jak próbowałem zachlapać, zaprawa wpadała do dziurawek. Podpowiedź co zrobić to zrób inaczej, kawałek siatki takiej jak do ocieplenia, klej do czegokolwiek, może być do ocieplenia, może być do glazury, nawet może być zaprawa gipsowa np. Knauf i już masz dół przygotowany do montażu okien ocenę komentarza K49 pozostawiam innym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pompiarz 22.03.2012 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Witam, Zacząłem czytać wątek od początku,szukając odpowiedzi na dręczące mnie pytanie, ale na 34 stronie wymiękłem.Jeżeli odpowiedź się pojawiła, to przepraszam za brak cierpliwości. Pytanie jest następujące: planuję zamontować na płycie fundamentowej okno balkonowe drewniane przesuwno-uchylne. Warstwa parkietu to jakieś 2 cm (ogrzewanie w płycie - nie będzie dodatkowej warstwy podłogówki). Montaż w warstwie ocieplenia. Czy w miejscu montażu mam zrobić wgłębienie na kotwy, żeby okno nie wyszło mi za wysoko? Jaka głębokość i szerokość takiego wgłębienia? Czy ktoś ma takie doświadczenia? Może jakoś inaczej? Chciałbym wiedzieć jak przed wylaniem płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 23.03.2012 07:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 ??? jakie siatki, co ty tworzysz ?! znasz elementy systemu JB-D ? jeśli nie to znajdź w sieci i wymagaj od montażystów by gdy nie stosują wsporników AW muszą !!! dać do porotermu AWL Wogóle powinien być AWL ale czasem AW już wystarcza Jareko, nie masz poszanowania dla indywidualnych Inwestorów. Przecież ten człowiek szuka konkretnej rady i ma prawo nie wiedzieć i nie rozróżniać elementów AW i AWL systemu JB-D. Jeżeli odpowiadasz zdawkowo z pretensjami, to podaj przynajmniej hasło, pod którym w internecie znajdzie konkretne rysunki i rozwiązania. Twoja propozycja dla dziur Porotermu jest erzatz'em, jak dobrze to nazwał T12345T i nie rozwiązuje problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 23.03.2012 07:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Po raz kolejny prośba by usunąć tego i....tę K49 z forum bo czyni więcej zła niż pożytku I powrócić do tytułu wątku Wątku na tyle ważnym, że montaży w warstwie ocieplenia jest coraz więcej i będzie więcej gdyż mostek strat liniowych na styku okno-mur z około 0,3 można zmniejszyć realnie do ZERA !!! Jareko, nie zwracam uwagi na inwektywę, ale jak rozpocząłeś temat to go kończ. Powiedz jak osadzisz okno w warstwie ocieplenia, aby straty ciepła tego montażu zmalały realnie do ZERA !!! Odpowiedz konkretnymi propozycjami. Pokaż rysunki i rozwiązania. Niech to nie będzie Hasło i wyjście z dyskusji, bo to jest tematem tego forum. Bądź konkretny a nie zdawkowy, bo wielu Inwestorów chce iść w tym kierunku. Koledzy na pewno w tym Cię poprą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 23.03.2012 09:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 ...Wspomniałeś o wyrównaniu porothermu klejem z siatką. Ja rozwinąłem ALW na "siatka aluminiowa". Małe nieporozumienie. Sorki, zdarza się Dla zainteresowanych jak to wygląda polecam http://oknotest.pl/1/news/artykuly/sfs-intec-system-jb-d.php Kolega Test przejął pałeczkę Tam DOKŁADNIE jest opisane jak należy MOCOWAĆ dolne konsole JB-D i czego używać Dobrze opracowana strona - widać że Test się przykłada - a ja leń jeden nie mam czasu by uczynić to samo, pozostawiając tylko zdjęcia z montaży zamiast dokładnych opisów Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek!!! Pamiętaj !!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 23.03.2012 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 na jakiej podstawie to założyłeś??? może rozpiszesz na forum jak doszedłeś do tych wartości? no bo chyba je jakoś policzyłeś , czy rano wstałeś i stwierdziłeś że to będzie 0,2 W... ?? Zabanowany, ja wyliczyłem realnie straty osadzenia okna w warstwie ocieplenia w elementach tworzywowych na 0,2W/mb ramy co w przeliczeniu na sezon grzewczy daje stratę 1kWh/mb ramy. Jareko pochwalił się, że jest w stanie tak dobrze to zrobić, iż straty te wyniosą ZERO!!! Jeżeli wątpisz w moje wyliczenia, to rozumie, że zgadzasz się z Jareko i popierasz go. Chyba że masz swoje własne rozwiązania, jeszcze lepsze od Niego. Na tym forum wszyscy co mają trochę wiedzy mogą się wykazać. U mnie dostaniesz rysunki wykonawcze i opis jak osadzić okno, ale ze stratami ciepła, małymi ale prawdziwymi. Możesz to poprawić, żeby było jeszcze lepiej, ale zera się nie poprawi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 23.03.2012 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek, pamiętaj, nie karm trola... Jarek!!! Pamiętaj !!!! Programy wyliczające dokładnie straty ciepła mają w zależności od sposobu osadzenia okna wartości współczynnika strat na styku okno - mur od 0,3 do prawie zera bo są tam wartości na drugim miejscu po przecinku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hobbitka 23.03.2012 17:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 drogi Krzysztofie49 ...im dłużej cię czytam tym bardziej to widzę...jaką ty niesamowitą wirtualną forumową miętę czujesz do Jareko...nieważne co pisać, aby napisać, aby odpowiedzieć, choćby to było w kółko to samo...ważne by było, ważne byś ty był...by cię widziano....A twoje pomysły odnośnie plastikowych kotew zostawiam sobie na najsmutniejsze chwile...po prostu sama myśl o tym że wszystko wokół nas może być z plastiku jest o tyle zabawna , co na równi wieje zgrozą jak pomyślę, co na to nasza kochana ekologia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 23.03.2012 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Witam Za szybko odpowiadasz. Ja NIE montuje w warstwie ocieplenia. Kontynuowałem temat @piotrkaz dotyczący "Klejenie foli paroszczelnej po montażu". Wspomniałeś o wyrównaniu porothermu klejem z siatką. Ja rozwinąłem ALW na "siatka aluminiowa". Małe nieporozumienie. Panowie mam wrażenie, że zapędziliście się Wszyscy odrobinę, wszak kolega raftrusz pytał jedynie o wyklejenie taśmy, a nie o montaż samych okien, które już są zamontowane ale ktoś "zapomniał" o taśmach. Wystarczy wyrównać tak jak pisał jareko aby powierzchnia była płaska i w miarę równa. Ja bym zastosował taśmę z siatką podtynkową i po sprawie za jednym zamachem. Pz doklejaniu taśm do lica okna po wykonanym montażu bardzo istotne jest odpowiednie wykonanie narożników, taśma musi być tam łączona na zakładkę, istotne aby montować najpierw dół, potem boki i na końcu górę taki układ zapewnia optymalne zakładki. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 23.03.2012 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 (edytowane) by dobrze wykonac to tasma powinna byc ws calosci, bez zakladek, w narozach z naddatkiemWpadniw pozniej jakis nawiedzony, dostrzeze dziurke srednicy 2 mm i wyliczy ze przez nia tracisz tele ciepla ze jakbys wogole zostawil dom bez okien to bys na tym zarobil Jarek - nie karm trola Edytowane 23 Marca 2012 przez jareko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 23.03.2012 18:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 UP a czy ja twierdzę inaczej ?? ODPOWIADAM na sytuację kiedy trzeba taśmę dokleić po montażu okna Oczywiście że IDEALNA opcja to taśma w jednym kawałku na całym obwodzie okna - niestety dość rzadka sytuacja z uwagi na różnicę w dolnej części - zastosowanie listwy zwiększa odległość do murku. No można oczywiście zastosować na całym obwodzie taśmę szerszą, która będzie dobrana do dołu okna ale to wiadomo wzrost kosztów niewielki ale jednak. A z ciekawości powiem Ci, że ostatnio usłyszałem z ust przedstawiciela wiodącego producenta taśm, że "łączenie nie robi różnicy" - więc albo COŚ mocno pozmieniali w podejściu albo trafiłem na "specjalistę" Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plonskij 23.03.2012 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 czyli circa 7 kw na okno - zaiste GIGANTYCZNA strata - ile to bedzie - 14 zeta ???? na rok na okno ???wiecej ciepla wyleci przez szczeliny na uszczelce przy zawiasach albo jedno otwarcie okna na pol godziny potwierdzam ze do zakrycia dziur w porotermie by nie wpadala tam zaprawa wystarczy gesta siatka - taka podtynkowa - i nie aluminiowa jak ktos zaleca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzysztof49 23.03.2012 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 To ja się wtrącę. Czy przy montażu z licem muru, można przykleić taśmę wewnętrzną paroszczelną po montażu? Jakie są trudności? Jakie zagrożenia? Jaką taśmę zastosować? Pytam, bo ekipy montażowe wzbraniają się przed taśmami a mogę zrobić to sam. Raftrusz, nie da się przykleić taśmę paroszczelną po montażu okien. Jeżeli luz między ramą a framugą ościeży jest do 2cm, to na rant okna po stronie wewnętrznej możesz nakleić listwę dylatacyjną przyokienną z uszczelką. Po zamaskowaniu okna, możesz położyć tynk wewnętrzny, który przysłoni kotwy i wejdzie w zamek listwy dylatacyjnej. Po usunięciu foli maskującej, będziesz miał równo otynkowaną framugę ościeży, która przez uszczelkę gumową będzie się łączyć z ramą okienną. Będzie prosto, też szczelnie i ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plonskij 23.03.2012 18:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 No k....wa. Szok. Szczena mi opadla. Po prostu łeb mi rozsadza z wrażenia. Zdanie "ale ITB nigdy nie da aprobaty na stalowe mostki termiczne. "No k....wa - 26 lat tu pracuje i nie kumam tej rewelacji. Faktycznie ze ITB nie da aprobaty na stalowe mostki termiczne. To nie wyrob, to określenie z dziedziny fizyki cieplnej. ITB nie wydawal aprobat na okreslenia.Natomiast ITB wydalo wiele aprobat na kotwy stalowe do mocowania okien, dyble, kołki montażowe. Teraz juz aprobat sie nie wydaje od kilku lat sie aprobat nie wydaje.Wiec gdyby ktos chcial miec aprobate "na stalowe mostki termiczne" to miec nie bedzie. Nie bedzie tez aprobaty na SAWW czy inne rewelacyjne systemy montazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plonskij 23.03.2012 18:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 "Czy przy montażu z licem muru, można przykleić taśmę wewnętrzną paroszczelną po montażu? " Mozna. Bez trudu. Tak sie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plonskij 23.03.2012 18:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Nie banujcie Krzysztofa - jest dla mnie inspiracja do pisania.Wiele rewelacji widzialem i sluszalem w zyciu moim w dziedzinie produkcji i montazu okien.To juz 26 lat prawie.Zaczalem sie nudzic bo inwencja producentow i montazystow w "doskonaleniu" wyrobu jakim bylo i jest okno przestala mnie zadziwiac. A tak mam perelki do mojego archiwum."Plastikowa kotwa co sie wygina" "aprobata ITB na mostki termiczne".Nareszcie cos sie tu dzieje.Jareko nie kumam dlaczego sie tak irytujesz doswiadczeniem Krzysztofa i jego cennymi radami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MMichal 23.03.2012 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 Witam Raftrusz, nie da się przykleić taśmę paroszczelną po montażu okien. Jeżeli luz między ramą a framugą ościeży jest do 2cm, to na rant okna po stronie wewnętrznej możesz nakleić listwę dylatacyjną przyokienną z uszczelką. Po zamaskowaniu okna, możesz położyć tynk wewnętrzny, który przysłoni kotwy i wejdzie w zamek listwy dylatacyjnej. Po usunięciu foli maskującej, będziesz miał równo otynkowaną framugę ościeży, która przez uszczelkę gumową będzie się łączyć z ramą okienną. Będzie prosto, też szczelnie i ładnie. raftusz - mam nadzieję, że naczytałeś się sporo na temat opinii Pana Krzysztofa49 i wiesz co z nią zrobić. Wynika z tego, że WSZYSCY producenci taśm nie wiedzą co i jak produkować do izolacji połączenia okno-mur, pewnie nie mają o tym pojęcia Z taką niekompetencję nie spotkałem się już dawno, chyba od czasu kiedy pokazano mi okno dwuskrzydłowe gdzie oba skrzydła były RU i stwierdzono, że to okno do domu pasywnego. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.